Maten vast tweepersoonsbed in caravan
Maten vast tweepersoonsbed in caravan
Wij zijn op zoek naar een caravan met vrijstaand of frans bed.
Aan de andere kant een rondzit, om een tweepersoonsbed te laten maken.
Nu zou ik graag willen weten wat de maten van zo'n fransbed is, kun je hier fantsoenlijk op slapen?
Of is dat lastig met die schuine kant?
Zijn er merken met wat ruimere bedden? Zit er veel kwaliteitsverschil in deze bedden?
We denken een caravan van tussen 2001-2005 te kopen en moeten wel op gewicht letten, dus niet te zware caravan.
Aan de andere kant een rondzit, om een tweepersoonsbed te laten maken.
Nu zou ik graag willen weten wat de maten van zo'n fransbed is, kun je hier fantsoenlijk op slapen?
Of is dat lastig met die schuine kant?
Zijn er merken met wat ruimere bedden? Zit er veel kwaliteitsverschil in deze bedden?
We denken een caravan van tussen 2001-2005 te kopen en moeten wel op gewicht letten, dus niet te zware caravan.
Re: Maten vast tweepersoonsbed in caravan
In onze vorige caravan een hobby 560 kmfe hadden wij ook een zgn
frans bed de breedte was opzich prima maar ondanks mijn geringe lengte
miste ik toch steeds de hoek
frans bed de breedte was opzich prima maar ondanks mijn geringe lengte
miste ik toch steeds de hoek
Hobby 450uf 2003
Toen wij opzoek waren is het ons opgevallen dat Fendt de minst afgeschuinde hoek heeft.
Ons bed is 140cm breed en 1.95 lang.
Ik (1.85lang) lig aan de kant zonder afronding.
Mijn vrouw (1.60) ligt aan de kant vd afronding.
Gaat prima
Ik (1.85lang) lig aan de kant zonder afronding.
Mijn vrouw (1.60) ligt aan de kant vd afronding.
Gaat prima
Wij willen geen fransbed, een paar keer ingeslapen maar niet ons ding. Wij hebben nu een breedte bed van 1.40 x 2.00, twee lattenbodems en twee matrassen, gaat prima.
Je geeft aan dat je met het gewicht van de caravan rekening moet houden. Bij een langslaper is een caravan al snel een halve meter langer, dus ook meer gewicht.
Groetjes.
Je geeft aan dat je met het gewicht van de caravan rekening moet houden. Bij een langslaper is een caravan al snel een halve meter langer, dus ook meer gewicht.
Groetjes.
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012
Bij ons is het Franse bed 145 * 200cm. Niet zo heel erg schuin (minder schuin dan de Hobby 460 ufe, die ik voorheen had). Van de schuine kant hebben we geen last.
Eriba Nova L 465 -2021
VOLVO XC40 T5 PHEV - 2023
In afwachting van VOLVO EX40 Ultra SMER - 2025
Dat gaat niet altijd op, ons Kipje KK 37 is een langslaper, ons bed is 1.70 breed en 2.00 lang (30 cm breder dan ons bed thuisMartine schreef: Bij een langslaper is een caravan al snel een halve meter langer, dus ook meer gewicht..

Als ik het een en ander lees, heeft Hobby de meest afgeschuinde hoek?
En zijn er dus bedden van 195 en 200cm lang, even opletten dus.
Zo'n groot vrijstaand bed, lijkt mij heerlijk, vooral omdat ik als vrouw (wel niet zo lang) toch met benen languit kan liggen.
En dat je niet over elkaar heen hoeft te kruipen.
Maar mijn man wil graag een eind toillet, omdat we nu een toillet boven het wiel hebben, met erg weinig beenruimte.
Dat zou je met een vrijstaand bed weer hebben, vandaar dat we ook naar frans bed kijken.
En zijn er dus bedden van 195 en 200cm lang, even opletten dus.
Zo'n groot vrijstaand bed, lijkt mij heerlijk, vooral omdat ik als vrouw (wel niet zo lang) toch met benen languit kan liggen.
En dat je niet over elkaar heen hoeft te kruipen.
Maar mijn man wil graag een eind toillet, omdat we nu een toillet boven het wiel hebben, met erg weinig beenruimte.
Dat zou je met een vrijstaand bed weer hebben, vandaar dat we ook naar frans bed kijken.
Ik denk dat het een misverstand is dat je bij een Frans bed schuin moet liggen. Je benen hebben echt niet de volle breedte van het bed nodig. Wij kunnen in het Franse bed beiden languit liggen zonder dat de benen van degene die aan de schuine kant ligt, van het bed glijden...
Eriba Nova L 465 -2021
-
ikzelf slaap met half opgetrokken benen (en ik denk de meeste mensen net zo) dus die afschuining aan het voeteneind lijkt mij niet zo bezwaarlijk...
Wij hebben geen vast bed maar onze rondzit meet 1920x1820 die staat altijd uit als bed met een opdekmatras boven op de kussens van 2000x1800
Van dat opdekmatras heb ik een reep afgehaald. zo past het precies.
We slapen heerlijk ruim. Je kunt zonder elkaar te storen in de slaap makkelijk langs het voeteneind uit bed.
Eten doen we in de voortent.
Ons caravan model is een kopkeuken met toiletruimte naast het keukendeel en koelkast tegenover de kast. Tabbert Comtesse 400 van 22 jaar JONG
Tevens zitten we hierop met de hoekkussens in de rug zo'n bedtafeltje of kussentafeltje erbij indien een glaasje en knabbel bij een filmpje.
De dvd -tv hangt aan de grote kast aan een beugel een bakje erbij met films.
Voor ons is het een klein hotelleke op wielen zo luxe.
groet Cheke
Van dat opdekmatras heb ik een reep afgehaald. zo past het precies.
We slapen heerlijk ruim. Je kunt zonder elkaar te storen in de slaap makkelijk langs het voeteneind uit bed.
Eten doen we in de voortent.
Ons caravan model is een kopkeuken met toiletruimte naast het keukendeel en koelkast tegenover de kast. Tabbert Comtesse 400 van 22 jaar JONG
Tevens zitten we hierop met de hoekkussens in de rug zo'n bedtafeltje of kussentafeltje erbij indien een glaasje en knabbel bij een filmpje.
De dvd -tv hangt aan de grote kast aan een beugel een bakje erbij met films.
Voor ons is het een klein hotelleke op wielen zo luxe.
groet Cheke
We slapen nu op zo'n rondzit met opdematras, maar ivm rugklachten man (beg. hernia) zoeken we een stevig en recht bed met een goed matras.
We willen toch graag de rondzit met gezin in koude tijd gebruiken, vandaar dat we geen lattenbodems en vaste matrassen maken.
We kiezen nu voor een caravan met frans bed en rondzit.
We denken aan knaus 450 fu of hobby 460 Ufe, maar zijn er nog niet helemaal uit.
Ik heb dus ook een topic geopend of er mensen bekend zijn met deze caravans en bedden.
We willen toch graag de rondzit met gezin in koude tijd gebruiken, vandaar dat we geen lattenbodems en vaste matrassen maken.
We kiezen nu voor een caravan met frans bed en rondzit.
We denken aan knaus 450 fu of hobby 460 Ufe, maar zijn er nog niet helemaal uit.
Ik heb dus ook een topic geopend of er mensen bekend zijn met deze caravans en bedden.