Ventilatie in stacaravan

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
kampeerder013

Ventilatie in stacaravan

Bericht door kampeerder013 » wo 9 mei 2012 10:43

Hallo allemaal,

Een vraag:

Ik ben (nog steeds) bezig met de renovatie van mijn stacaravan.
De wandconstructie wordt alsvolgt (vanaf buiten gezien): merabeu hout - tussenruimte - aluminium (oude buitenwand caravan)- tussenruimte opgevuld met tempex- multiplex binnenwand.
Aangezien ik vanwege de nieuwe buitenwand de bestaande ventilatiegaten niet meer kan gebruiken, moet ik zorgen voor nieuwe ventilatie in de caravan.
Ik wil dus nieuwe gaten in mijn buiten en binnenwanden boren maar loop tegen het volgende aan:

- Is het verstandig om de ruimte die in het ventilatiegat ontstaat op te vullen zodat er geen lucht achter mijn binnenwanden kan komen? Aan buiten en binnenzijde worden uiteraard roosters geplaatst dus water kan er niet in komen maar wel vochtige lucht. Als ik de verbinding open laat kan de lucht vanaf buiten zo achter mijn binnenwanden komen.

Een aantal mensen die ik heb geraadpleegt zeggen dat het verstandig is om juist de ruimte open te laten zodat het achter de binnenwanden kan ademen en lucht kan circuleren.
Anderen zeggen weer dat het beter is om het af te sluiten. Dat wil ik dan doen door per ventilatierooster 4 gaten te boren en de doorvoer middels pvc vijverslang 25 mm te maken. Aan binnen en buitenzijde afkitten zodat er geen lucht meer in kan.

Wie o wie heeft er raad!

Gr.
Kampeerder013

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”