Chateau

Pyra

Bericht door Pyra » zo 29 okt 2006 00:07

Ervaringen met onze nieuwe Chateau? We hebben er onze eerste echte verder-weg week mee achter de rug en hij is geweldig goed bevallen. Als een huis achter de auto, comfortabel om in te leven en te slapen en alles doet het gewoon zoals het hoort.

Verder een dealer (een nieuwe hier in het verre zuiden) die voor ons door het vuur gaat en met veel deskundigheid. De dag voor we vertrokken is een medwerker nog -door de dealer aangeboeden- bij ons aan huis (25 km van zijn bedrijf) service komen verlenen.

Chateau: chapeau!

Gebruikersavatar
Kiopop
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 12:39
Locatie: Oostende

Bericht door Kiopop » zo 29 okt 2006 08:47

Had gisteren een ervaring met een Chateau.
Op het caravansalon te Brussel hebben we de stand van Chateau bezocht
Stond daar een heeele mooie Cantara kompleet met twee aparte bedden.

Juist het model dat wij aan het zoeken zijn.
Was een kanshebber.... :shock:

Tot we onze bewegingen konden horen. :shock:
Ja, elke stap gaf een resultaat van gepiep en gekraak van de kastjes.

Hoe kan dat nu......... :?
Horen die verkopers van Chateau niet goed of ..... :shock:

Zo kanshebber af... ik moet een stille caravan hebben. :lol:

Nog even een bijvoegsel.
Ik wil totaal dit merk niet afbreken.. maar dat ge zoiets kan ervaren op een salon is toch een totale afknapper. :cry:
Reizen is leven
Reizen is naar jezelf kijken tegen een andere achtergrond."

WL

Bericht door WL » zo 29 okt 2006 21:37

Nogal dom om een maandagochtendcaravan op de beurs te zetten.
Slechte koopmanschap.
Zelf heb ik een Chateau, maar na drie kraakt er nog niets. Aleen één kastdeurtje moet ik nu even wat vaster zetten.

WL

Pyra

Bericht door Pyra » zo 29 okt 2006 21:54

Eens, er kraakt bij onze nieuwe Calista na de eerste twee weken gebruik ook niks.

En het dwarse bed, 2,10 meter lang, met twee lattenbodems en werkelijk heerlijke Visco-move matrassen is nog bijna beter en stiller dan thuis.

Trouwens van het gebruik van het toilet hoor en merk je ook erg weinig in de caravan.

Dus dat zal inderdaad een uitzondering zijn geweest daar op de beurs.

Chateauke

Bericht door Chateauke » wo 29 nov 2006 21:38

In de KCK van december staat er een interresant artikel over barsten in het voorfront van Chateau...

Stef

Bericht door Stef » do 30 nov 2006 10:18

Chateauke schreef:In de KCK van december staat er een interresant artikel over barsten in het voorfront van Chateau...
Wij hebben zo'n Chateau gehad. Nooit iets gemerkt van scheuren, trouwens.

Gebruikersavatar
Kooiton
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 7 dec 2005 12:50
Locatie: Amersfoort e.o.

Bericht door Kooiton » za 2 dec 2006 15:21

Het enige waar wij mee werden geconfronteerd was een terugroepactie van Chateau. Dit ging over tekorte schroeven waarmee de voortentrail rondom geschroeft zit. Even met de caravan langs de dealen, en na controle bleek toch alles oke. Bij montage hadden ze een verkeerde verpakking schroeven aangetroffen waarvan er nog maar enkele gebruikt waren. Zodoende hebben ze een hele serie teruggeroepen. Niks mis mee lijkt mij, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Het enige minpunt wat wij hadden waren loszittende afdekdopjes op de schroeven. Alles even nagelopen en vast gezet. Geen problemen verder. Wij zijn is anderhalf jaar zo'n 15 keer op pad geweest dus hij wordt regelmatig gebruikt.
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBLAfbeelding

MVH

Bericht door MVH » zo 3 dec 2006 20:53

Ben de bezitter van een Chateau Caratt 430 bouwjaar 2004
Heb zelf al een reeks wijzegingen door gevoerd.
Stroomdraden orgineel met nietjes vast gemaakt.
Vervangen door een kabelgoot.
Onder omvormer losse draden weggewerkt in kabelgoot.
Boven aanrecht verlichting op aparte schakelaars aangesloten.
Aarlekschakelaar uitgebreid met een zekering per fase.
Stopcontacten bijgezet.
Rezerve wiel onder caravan gestoken voor betere gewichts verdeling.
Kortom elektrisch is er noch wel wat voor verbetering vatbaar.
Elke caravan wordt getekend door mensen die nooit gekampeerd hebben.
Laatst gewijzigd door MVH op wo 6 dec 2006 19:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Pyra

Bericht door Pyra » di 5 dec 2006 22:34

Bevestigt voor mij dat er sinds 2004 nogal wat positief veranderd is bij Chateau...

A.J. van de Weem

Bericht door A.J. van de Weem » do 21 dec 2006 11:01

Beste mensen, sinds begin dit jaar een chateau callista chalet 450 gekocht. Voor ons 2en een geweldige caravan, veel luxe en ruimte. Het leuke is, want dat blijf je doen, dat als je naar andere caravans kijkt, de onze toch steeds als fijnste uit de bus komt, zeker kwa indeling. Hebben er totaal geen spijt van. Ook wij hadden een terugkom actie i.v.m. de schroefjes, ook een uitzetraampje was schuin gemonteerd, en de deurtjes van de kastjes in het toilet waren niet echt super gemonteerd, maar dit alles is goed verholpen onder de garantie van de dealer. Met veel plezier denken we alweer aan het komende seizoen. Groeten Ton.


Skoda Octavia 1.6 slx op G3 met Chateau Callista Chalet 450. :)

Chateauke

Bericht door Chateauke » do 21 dec 2006 11:58

Beste Ton

Ook vanwege mij welkom op dit forum en veel plezier met je nieuwe Chateau... Het is een heel goede keuze. Zelf ben ik aan mijn derde Chateau (vandaar mijn nickname !) toe en nog altijd heel tevreden.

Groetjes

Ray

Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Bericht door Ralf » do 21 dec 2006 15:58

nog even voor alle duidelijkheid alle chateaus homecars beyerlanden en delta's van 2005 en 2006 zijn voorzien van het nieuwe fronten systheem dus zwevend .Dit is de nieuwe manier van monteren . dit is niet de problemen hoek

verder werd er in de kck nog even verwezen naar een aantal andere merken .weliswaar maar kort maar toch .

het blijkt wel uit dit stuk dat de fabriek zijn verantwoordelijkheden neemt zelfs als de normale fabrieksgarantie is verlopen .
dit geeft wel aan dat ondanks de problemen die er zijn er ook in eigen toko gekeken word .Dus niet alleen oplossen maar ook inoveren
dit vind ik zeer positief .

de kwaliteit zit dus niet altijd in de caravan maar ook een fabriek zijn fouten erkend

gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Renaat
Berichten: 651
Lid geworden op: ma 27 sep 2004 15:20
Locatie: in droog Haspengouw

caravanbanden en de Tirusgroep

Bericht door Renaat » do 1 feb 2007 17:13

hoi,

Per toeval een artikel in mijn handen gekregen met het verhaal hoe de caravans van de Tirusgroep in Hamont Achel worden gebouwd.

Best interessant, vooral de vermelding bij Chateau en bij Homecar en bij Beyerland en bij Delta dat: "omwille van de veiligheid alle caravans uitgerust worden met 175/13 C-banden ipv. de 165/13 C-banden van voorheen"

Beter laat dan nooit. Zelfs de lichtste modellen staan nu op 175/13, maar voor de kopers van voor 2006 is dit een flinke afknapper.

grtjs Renaat, niet vergeten en niet vergeven :evil: :evil:
VW Passat Variant TDI met Chateau 450

FranP

Bericht door FranP » wo 7 feb 2007 07:52

Paar dagen geleden dit forum gevonden en beetje meegelezen.
Nu maar een lid geworden.

Wij(mijn vrouw en ik) hebben vorig jaar een Chateau Calisto Espace gekocht. Bij het uitzien naar een andere caravan was een eerste vereiste een vast bed, liefst in de lengte. Daarbij hou ik van ruimte anders voel ik me te snel opgesloten. Deze voldoet aan alle wensen.
Een heel seizoen op de camping gestaan en twee weken elders. Bevalt hij ons opperbest. Zie al uit naar het volgende seizoen.

Groetjes

WL

Bericht door WL » ma 5 mar 2007 22:43

Welkom dus (al is dat wat laat). Ik heb ook een Chateau, intussen een jaar of drie, een simpele, de Caratt 430 Nice. bevalt prima.
Doel was o.a. om kamperen buiten het warme seizoen mogelijk te maken. Zo ga ik nu regelmatig naar Limburg (Camerig nij Epen). Pracht omgeving en nu lekker rustig. Wellicht voor jou ook het overwegen waard om de caravan ook in herfst, winter en lente te gebruiken.

FransP

Bericht door FransP » di 6 mar 2007 00:28

Inmiddels nieuw account gemaakt onder FransP.

Voor onze nieuwe Chateau Calista Espace hadden wij een Chateau Le Car.
Ook daar hadden wij het prima naar de zin.
Degelijk, alleen verlangde wij steeds meer naar een vast bed.
Toen de mogelijkheid zich aandeed om een jonge tweede hands of een nieuwe aan te schaffen, voelde wij ons meteen weer thuis in de espace.
Eind april haal ik hem weer op voor een servicebeurt en meteen daarna een weekend met oud collega's en dan voor het seizoen weer naar ons eigen terrein. Verwacht geen grote problemen.

WL

Bericht door WL » di 6 mar 2007 11:53

Vast bed hebben wij ook, maar dan gewoon dwars, 2.10 lang, want de Nice is een 230 breed caravan. Per saldo is er daardoor vrij veel loopruimte en zit je in de zithoek niet steeds met de voeten in elkaar (of is er net even wat meer ruimte voor de hond...).
In ieder geval: veel plezier met de nieuwe aanwinst.

Gebruikersavatar
PeterD
Berichten: 1188
Lid geworden op: za 24 mar 2007 09:57
Locatie: Huizen.

Bericht door PeterD » za 24 mar 2007 18:59

Wij hebben in november 2001 een Chateau Calista 390 TZF CT aangeschaft op de caravanbeurs in de veemarkthallen van Utrecht bij de dealer uit Woerden
Het bouwjaar is 1998

Inmiddels 5 jaar veel plezier aan gehad.
Bijna 17.000 km gereden.

Paar kleine probleempjes, maar die waren op te lossen.
Zo heb ik 2 schroeven waarmee de keuken vast zat vervangen door langere exemplaren.
De middelste voorruit moeten repareren. De binnenruit kwam los van de buitenruit. Maar dankzij de goede lijmen van de fabriek uit Goes is dat ook opgelost en werkt al 3 jaar perfect.
Het microschakelaartje van de badkamerkraan is een keer defect geraakt.

Al met al zijn we toch erg tevreden over deze Chateau.

Omdat we iets meer ruimte wilden hebben we inmiddels een Calista Chalet 2007 aangeschaft.

Bij de inruilcontrole (en de tussentijdse bovag beurten) bleek er absoluut nergens sprake van vocht

Maak er een mooi kampeerseizoen van

Peter

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Bericht door BertJan » za 24 mar 2007 19:29

het vochtprobleem bij de chateau is id makkelijk te voorkomen als er aan de voorzijde (onder) kleine alu hoekdeeltjes worden geplaatst is er niets aan de hand.
deze zullen vast bij jou chateau door de dealer zijn gemonteerd.

groet bertjan

Piet

chateau

Bericht door Piet » zo 25 mar 2007 12:03

Je zegt "aluminium hoekdeeltjes" , bedoel je in de hoeken van de ramen? of ergens anders?
En hoe zet je die hoekdeeltjes dan vast?

*Peter*

Bericht door *Peter* » zo 25 mar 2007 14:51

@Bertjan...

Ik denk, dat er eerst even een verduidelijking moet komen van het begrip "hoekdeeltjes". Worden hier hoeklijntjes of hoekprofielen bedoeld (vaak zijn deze per strekkende meter te koop)

Worden misschien hoekverstevigers of hoeksteunen bedoeld? Dit zijn kant-en-klare dingetjes, variërend in breedte van anderhalve tot tien centimeter, vaak met voorgeboorde schroefgaten.

En ook ben ik benieuwd, waar precies die hoekdingen zijn aangebracht en wat de richting van de hoek is.

Alvast bedankt voor je aanvulling!

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Bericht door BertJan » ma 26 mar 2007 18:39

met de hoekdeeltjes bedoel 'k id een soort hoeklijn die kan worden bevestigd aan de onderzijde van de zijwand (de 1e 5 cm) zodat het water via dit hoeklijntje naar de grond kan druppelen (dit gaat het best met een stuk alu plaat in de goede vorm gebogen)

deze plaats zit bij de chateau / home car / beyerland / en delta
onder het front als je aan de zijwandkant voelt

sorry voor de vage beschrijving

*Peter*

Bericht door *Peter* » ma 26 mar 2007 19:53

Oow, nou begrijp ik het erg goed, want ik heb ooit eens een rotte vloer gehad, omdat afdruipend water aan de vloer kon gaan hangen, in plaats van langs een hoeklijntje of lekdorpeltje rechtstreeks naar de grond te druppelen.

Dankjewel voor je extra uitleg!

Piet

Bericht door Piet » ma 26 mar 2007 20:41

Nu snap ik het!! We zullen kijken of er bij ons ook zo'n hoekdeeltje is aangebracht!!

Gebruikersavatar
PeterD
Berichten: 1188
Lid geworden op: za 24 mar 2007 09:57
Locatie: Huizen.

Bericht door PeterD » do 29 mar 2007 22:03

Vandaag de Calista Chalet bij de dealer gehaald.

Wat viel ons vandaag op?

We kregen maar 1 sleutel. Schijnen bijna op te zijn bij Chateau. Mogen op kosten van de dealer een sleutel laten bijmaken.

De kapjes die de schroefbevestigingen moeten bedekken zitten bijna allemaal wat knullig besvestigd.
Maar dat is zelf op te lossen door ze opnieuw, maar met aandacht te bevestigen.

De afvoer van het wasbakje bij de slaapkamer is een geribbelde slang.
Deze is onder de caravan in de pijp geschoven die naar het afvoerpunt gaat.
Hier lekt het een beetje.
Met zelfvulcaniserende tape opgelost.

Verder alles werkend aangetroffen.
Geen kieren of rare naden, en geen gekraak of gepiep als we er door lopen

Leeg gewicht, maar met een Truma mover en 100ah accu en zonder reservewiel:
Links 510 kg
Rechts 530 kg
Neuswiel 40 kg
Totaal 1080 kg

Goede uitleg van de dealer gekregen.
Caravan zag er netjes en schoon uit uit, ook inwendig.

Als het hierbij blijft zijn we best wel tevreden
Wij hebben een caravan en die wordt getrokken door een auto.

Plaats reactie

Terug naar “Chateau”