Chateau

Chateauke

Bericht door Chateauke » do 29 mar 2007 22:18

Hallo PeterD

Veel plezier met je nieuwe Chateau. De kleine dingen die je opsomde had ik ook... zelf een beetje de handen uit de mouwen gestoken en nu is alles OK ! Mijn Cantara is nu vier jaar geworden en alles is nog prima in orde. Af en toe eens een schroevendraaier en een sleuteltje bijhalen... voor de rest niets speciaals.

Doei

Ray

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Bericht door Elvis » vr 6 apr 2007 04:45

Onze ervaringen met Chateau zijn wat gedateerd, ik wil ze jullie echter niet onthouden.
Onze eerste carvan die we kochten in 1989 was een nieuwe Chateau LaCar2000 400T. Dit was een 1,5-tafelmodel met toiletruimte. We hebben hiermee in 2 probleemloze jaren heel Zuid Europa doorgetrokken. Omdat we niet meer iedere avond het bed wilden opmaken, hebben we deze caravan ingeruild. Na ruim 12000 km in 2 jaar kwam er een nieuwe Cantara 928T. Voor ons vanzelfsprekend weer een Chateau, we hadden immers geen narigheid gehad met de vorige. Dit was een 2-tafelmodel met toiletruimte zodat we één zijde als bed konden laten liggen. Na de geboorte van onze dochter, heeft zij één zijde als kinderbed gebruikt. Ze lag in de breedte in bed en door 1 bankkussen rechtop te zetten en de schuifdeur dicht, had zij een prima kinderbed waar ze niet uit kon. Toen dochterlief 6 jaar was, wilde zij haar eigen tentje hebben om in te slapen. Wij hebben onze wensen toen ook weer op een rijtje gezet en kwamen tot de conclusie dat we een caravan met vast bed wilden. Omdat we ook met deze caravan geen noemenswaardige mankementen hebben gehad ( afgezien van een lekkende afvoer van de spoelbak in de keuken die ik met wat kit weer gedicht heb en een kapotte omvormer die onder garantie is vervangen), zijn we weer bij Chateau gaan kijken naar de voor ons ideale indeling. Helaas hadden Chateau noch Home Car op dat moment niet de indeling die wij graag wilden en zijn we in 1998 overgestapt op Fendt. Het enige wat ik me acheraf nog wel eens afvraag is of het gekraak van de vloer echt geen kwaad kon, zoals de dealer toen beweerde. Omdat de Cantara aan de markante voorzijde 1 groot en 2 kleine raampjes had, was het wel heel erg lastig om bij horretjes voor deze kleine raampjes te komen.
Nadat we de Fendt hadden aangeschaft, valt je pas op dat een aantal zaken bij Chateau toch wat slordiger afgewerkt waren dan bij Fendt. Met name de electrische bedrading is bij Fendt veel netter afgewerkt. Ook de waterleidingen liggen wat degelijker tegen de wand cq. vloer. Ook het hang- en sluitwerk was bij de Fendt van een iets andere en degelijker kwaliteit, hoewel we hier met de Chateau nooit problemen mee hebben gehad. Bovendien vonden we het gewicht van de Chateau's zeer bescheiden voor het formaat ( 725 kg. resp 880 kg.) en beschikten ze over een groot laadvermogen.
Terugdenkend vind ik dat beide caravans goede waar boden voor hun prijs. Op de weg lagen ze als een blok achter de auto. Wij hebben er in ieder geval vele fijne vakanties in gehad. Ik kan uit eigen 9-jarige ervaring gewoon niets negatiefs over Chateau melden.
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

Sander

Bericht door Sander » wo 6 jun 2007 08:56

Sinds kort lid van dit forum...er gaat een wereld voor mij open :D
Wij hebben sinds 3 jaar een Chateau la Car 330 uit 87 en bevalt ons goed.
Het eerste jaat een asrevisie en teruglooprem moeten vervangen.
Verder geen problemen gehad.
Tevens een Omnibike voor 2 fietsen laten monteren aan de achterwand.
Toch twijfel ik of de wand dat gewicht kan houden, vooral met die hobbels en (af en toe) diepe kuilen in de weg.

Gebruikersavatar
Kooiton
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 7 dec 2005 12:50
Locatie: Amersfoort e.o.

Bericht door Kooiton » wo 7 nov 2007 23:14

Ik denk ik haal Chateau maar even naar voren. Tenslotte lijkt het bijna gedaan met het merk. Helaas, want hij bevalt ons prima. Ruim twee jaar oud en net uit de garantie. We hopen nog lang lol aan ons kasteel te hebben.
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBLAfbeelding

Pyra

Bericht door Pyra » do 8 nov 2007 22:34

Chapeau voor onze Chateau(s)!

Chateauke

Bericht door Chateauke » do 8 nov 2007 22:50

Sedert 1 november j.l. ben ik geen bezitter meer van een Chateau... Heb hem verkocht... in maart 2008 wordt onze camper geleverd.
Heb 3 Chateau's gehad en er samen 15 jaar mee rondgetrokken. Met spijt in het hart heb ik afscheid genomen van mijn Chateauke. Ik was er fier op en had ook veel bekijks als ik een camping binnenkwam.
Maar wat er nu met Chateau gebeurd is dubbel spijtig. En voor de vele personeelsleden is het bijzonder erg.

Groetjes

Raymond

Thecaravanfreak

Bericht door Thecaravanfreak » ma 14 jan 2008 22:54

voor eventueele tips en tricks met betrekking tot het merk chateau kunt u altijd mailen.helaas zal er geen weerwoord van de fabriek komen maar als oud werknemer(monteur) van een dealer kan ik u misschien op weg helpen als u nergens geen gehoor meer hebt

Gebruikersavatar
Kooiton
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 7 dec 2005 12:50
Locatie: Amersfoort e.o.

Bericht door Kooiton » di 15 jan 2008 15:02

Oke, dank voor het aanbod en tevens welkom op dit forum. :D
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBLAfbeelding

Thecaravanfreak

Bericht door Thecaravanfreak » di 15 jan 2008 19:39

dank je wel

Genugtenr
Berichten: 3
Lid geworden op: do 4 nov 2021 14:39

Re: Chateau

Bericht door Genugtenr » ma 8 nov 2021 11:58

Ik ben op zoek naar scharniertjes voor een Chateau Cantara uit 2001 het zijn kunststof rondjes heeft iemand nog zoiets liggen

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Chateau

Bericht door Chris » ma 8 nov 2021 12:06

Heb je een foto??
Nu is het raden geblazen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Genugtenr
Berichten: 3
Lid geworden op: do 4 nov 2021 14:39

Re: Chateau

Bericht door Genugtenr » di 9 nov 2021 09:17

Bijlagen
scharnier.jpg
scharnier.jpg (70.56 KiB) 3964 keer bekeken

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Chateau

Bericht door Gemineye » di 9 nov 2021 10:01

Ah ik herken ze volgens mij als de “scharniertjes ” die in de deur van het kunststof toiletmeubel zitten. Mijn home car heeft die dingen ook (op de foto rechtsboven en rechtsonder in het deurtje). Geen idee of ze nog leverbaar zijn, anders wordt het toch namaken op de een of andere manier

Afbeelding
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Genugtenr
Berichten: 3
Lid geworden op: do 4 nov 2021 14:39

Re: Chateau

Bericht door Genugtenr » di 9 nov 2021 10:08

dank je wel ga verder kijken

Plaats reactie

Terug naar “Chateau”