Beste allemaal,
Wij hebben vandaag een 2e hands Beyerland Vitesse 400 CT gekochtvan het bouwjaar 1995. Wie kan mij hier de voor en nadelen van vertellen, en wat moeten we extra in de gaten houden zodat we er een tijd van kunnen genieten.
alle reacties zijn welkom
Gr. Berry
Ik wil graag informatie over mijn Beyerland Vitesse 400 CT
Re: Ik wil graag informatie over mijn Beyerland Vitesse 400
Even opletten op vochtinwerking aan de voorzijde.
Langs de aluminium lijsten wil het kunststof nog wel eens gaan barsten. En daar kan hij op gaan lekken.
En je raamrubber ook in de gaten houden. De kit die daar achter zit kan uitdrogen en dan krijg je lekkage in je disselbak ;)
Verder weinig op of aan te merken op deze wagens
Langs de aluminium lijsten wil het kunststof nog wel eens gaan barsten. En daar kan hij op gaan lekken.
En je raamrubber ook in de gaten houden. De kit die daar achter zit kan uitdrogen en dan krijg je lekkage in je disselbak ;)
Verder weinig op of aan te merken op deze wagens
Re: Ik wil graag informatie over mijn Beyerland Vitesse 400
Slechte voorvensterrubbers kan ook leiden tot lekkage binnenin vanaf de bovenkant van de venster, of was dat bij mij door een lek in de aanhechting met het dak?
Bij lek aan de voorkant kan het hout daar ook beginnen rotten. Bij mij kwam daardoor het aluminiumen peesgeleider van de voortent los.
Bij lek aan de voorkant kan het hout daar ook beginnen rotten. Bij mij kwam daardoor het aluminiumen peesgeleider van de voortent los.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Re: Ik wil graag informatie over mijn Beyerland Vitesse 400
Een vochtmeter kopen, of een vochtmeting laten doen geeft je zekerheid.
Lekkage is dodelijk voor een caravan, en heel vaak niet te constateren voordat het te laat is.
Zelfs bij nieuwe caravans is een jaarlijkse vochtmeting verplicht, voor behoud van de garantie.
Voor een oudere caravan kan de aanschaf van een vochtmeter (niet met die pennetjes, maar een non-destructieve) een erg goede investering blijken op termijn.
Meten is weten tenslotte.
Lekkage is dodelijk voor een caravan, en heel vaak niet te constateren voordat het te laat is.
Zelfs bij nieuwe caravans is een jaarlijkse vochtmeting verplicht, voor behoud van de garantie.
Voor een oudere caravan kan de aanschaf van een vochtmeter (niet met die pennetjes, maar een non-destructieve) een erg goede investering blijken op termijn.
Meten is weten tenslotte.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Ik wil graag informatie over mijn Beyerland Vitesse 400
Koop een tube zwarte sika flex kit
En leg een net kitgootje op het voorraam rail
Deze rail is geschroeft op de rand van het dak naar het kunststof voorfront
Hoe leg je deze kit rand:
Spuit kit boven op de rail tegen het dak over het zwarte rubbertje wat er mogelijk nog zit en op de aluminium strip
Doe dit in 1 vloeiende beweging
Strijk hem daarna mooi rond in het gootje
Het makkelijkste is dit uitstrijken met je vinger en een beetje water met zeepsop
Zorg ook dat de kit streep ook over de eindstukjes (zwart) gedaan word
Wat voorkom je hier mee:vocht wat tussen is dakrail naar beneden loopt naar de achterkant van het voorfront.
Scheurtjes in het front komen door spanning meestal ontstaan door niet voorboren van het front
Aan de scheurtjes zelf kan je niet veel doen behalve met dezelfde kit afdichten
Soms wil een boorgaatje aanhet einde van het scheurtje verder uitscheuren wel tegen gaan
Verder lekage plekken heeft een Beyerland niet echt uiteraard moet je alle raam lijsten wel in de gatenhouden maar dat is bij elke caravan
En leg een net kitgootje op het voorraam rail
Deze rail is geschroeft op de rand van het dak naar het kunststof voorfront
Hoe leg je deze kit rand:
Spuit kit boven op de rail tegen het dak over het zwarte rubbertje wat er mogelijk nog zit en op de aluminium strip
Doe dit in 1 vloeiende beweging
Strijk hem daarna mooi rond in het gootje
Het makkelijkste is dit uitstrijken met je vinger en een beetje water met zeepsop
Zorg ook dat de kit streep ook over de eindstukjes (zwart) gedaan word
Wat voorkom je hier mee:vocht wat tussen is dakrail naar beneden loopt naar de achterkant van het voorfront.
Scheurtjes in het front komen door spanning meestal ontstaan door niet voorboren van het front
Aan de scheurtjes zelf kan je niet veel doen behalve met dezelfde kit afdichten
Soms wil een boorgaatje aanhet einde van het scheurtje verder uitscheuren wel tegen gaan
Verder lekage plekken heeft een Beyerland niet echt uiteraard moet je alle raam lijsten wel in de gatenhouden maar dat is bij elke caravan
Re: Ik wil graag informatie over mijn Beyerland Vitesse 400
Ik heb zelf ook een Beyerland Vitesse 400 D uit 1995, erg aan de wagen gehecht.
Maar deze begint nu ook aan de voorzijde, aan beide kanten te wijken.
Vorig jaar nog zelf zwart kit gespoten, maar toch niet helemaal weg.
Aan de focwa reparateur laten zien, deze haalt aan beide zijde aan de voorkant van beneden tot boven aan het voorraam de alu lijst eraf, dicht hem af met nieuwe kit, boort nieuwe gaten in de alu lijst en schroeft hem weer vast. kosten ca 250.00 / 300.00 eur.
Ik hoop er dan nog een paar jaar plezier van te hebben.
De wagen bevalt perfect, super achter de auto
Maar deze begint nu ook aan de voorzijde, aan beide kanten te wijken.
Vorig jaar nog zelf zwart kit gespoten, maar toch niet helemaal weg.
Aan de focwa reparateur laten zien, deze haalt aan beide zijde aan de voorkant van beneden tot boven aan het voorraam de alu lijst eraf, dicht hem af met nieuwe kit, boort nieuwe gaten in de alu lijst en schroeft hem weer vast. kosten ca 250.00 / 300.00 eur.
Ik hoop er dan nog een paar jaar plezier van te hebben.
De wagen bevalt perfect, super achter de auto