Camperplaatsen ook voor caravans?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Camperplaatsen ook voor caravans?

Bericht door WillyL » zo 22 sep 2013 10:20

Maar ja, het voelt als ongelijke behandeling, dat ben ik met je eens
Ha, daar ging het me oorspronkelijk eigenlijk om...
Zelf ga ik steeds naar een camping. Geeft me een veiliger gevoel en wat meer comfort.
Maar soms vind ik het jammer dat op sommige plaatsen voor campers het uitzicht zo mooi is en 'wij' er niet mogen staan...
Het geeft me een Calimero-gevoel...
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camperplaatsen ook voor caravans?

Bericht door Ab » zo 22 sep 2013 11:22

Wat je zou kunnen doen, is de auto en caravan afkoppelen op een km afstand.
Dan in de caravan gaan zitten, en op de mover aan komen rijden. :lol: :lol:
Dan heb je toch ook een soort zelfrijdende camper ?
Nog erg milieuvriendelijk ook, met elektrische motoren. awhoea.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Camperplaatsen ook voor caravans?

Bericht door Kingpin1966 » zo 22 sep 2013 11:38

wl002_cf schreef: Ha, daar ging het me oorspronkelijk eigenlijk om...
Zelf ga ik steeds naar een camping. Geeft me een veiliger gevoel en wat meer comfort.
Maar soms vind ik het jammer dat op sommige plaatsen voor campers het uitzicht zo mooi is en 'wij' er niet mogen staan...
Het geeft me een Calimero-gevoel...
Dat is bij campings aan het water net zo, en zeker in Duitsland.
Noem alle belangrijke rivieren of riviertjes maar op, De Moezel, De Rijn, De Lahn, als er een camping aan ligt zijn de plaatsen aan de waterkant vaak al vergeven aan de "Dauercamper".
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camperplaatsen ook voor caravans?

Bericht door Ab » zo 22 sep 2013 12:26

Daarom ga ik ook zo graag naar Kroatië.
Camperplaatsen zijn er een onbekend fenomeen aan de kust.
En er is altijd wel een mooie plek aan het water te vinden voor ons, zelfs in het hoogseizoen. blij.gif
vakantie 2013 272.JPG
vakantie 2013 272.JPG (120.67 KiB) 3089 keer bekeken
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Vliedje

Re: Camperplaatsen ook voor caravans?

Bericht door Vliedje » ma 23 sep 2013 13:24

Ik begrijp eerlijk gezegd de commotie niet helemaal. Wie wil er nou op een camperplaats staan (althans in Nederland)?. Meestal zijn het saaie lokaties met niet bepaald veel voorzieningen. Ja, je hebt stroom, kunt water tanken en afvalwater lozen, maar daar houdt het dan meestal wel mee op.
Dan is een camping toch veel relaxter? Blijkbaar vinden ook veel camperaars dat, want je ziet er steeds meer kiezen voor een plaats op de camping.

Marcel
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 10 jan 2011 15:29

Re: Camperplaatsen ook voor caravans?

Bericht door Marcel » ma 23 sep 2013 13:53

Helemaal mee eens Peter.
Maar de stelling is anders.
Namelijk dat camperplaatsen ook beschikbaar zouden moeten zijn voor caravans omdat deze net zo onafhankelijk zijn als campers.
Of je er wilt staan is ten tweede. Maar in nood, laat aankomen campingpoort dicht, geen camping kunnen vinden.

groet Marcel

ps er zijn ook campers die geen camper zijn zoals pickup trucks met een container (caravan zonder wielen)in de laadbak
Kip Kompakt 300 LE 69/75 bj2010

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camperplaatsen ook voor caravans?

Bericht door Ab » ma 23 sep 2013 23:24

Daar heb ik er een paar van gehad. :wink:
Die worden wel gewoon als camper beschouwd. (behalve door de wetgever, die ziet het als lading)
Ook op campings.
Ze keken wel eens een beetje raar, als ik de auto eronderuit reed, en het ding op de grond liet zakken. :lol:
En vervolgens gewoon boodschappen doen en zo met de auto.
Dat was ook weer niet helemaal de bedoeling geloof ik. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Camperplaatsen ook voor caravans?

Bericht door Micky » di 24 sep 2013 20:37

camperplaats? nee dankje als ik daar wilde staan dan had ik wel een camper :wink:
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

5fendtjes

Re: Camperplaatsen ook voor caravans?

Bericht door 5fendtjes » wo 25 sep 2013 09:06

Haha mrgreen.gif knipoog.gif dat dit soort van discussie nog steeds loopt zucht.gif zucht.gif

Een caravan hoort NIET op een camperplaats en datheeft niets met de prijs te maken een beetje camper kost iets meer als 100.000,-€
Waar laat die caravanner 130 liter schoonwater 100 liter vuil onderweg een camperraar staat gemiddeld twee tot max drie nachten op de zelfde plek.
Heeft geen zwembaden of andere luxe als die van hem zelf dus zeker geen voortenten van drie meter awhoea.gif

Er wordt gesproken over discriminatie waar om moet ik dan ruim 21.000,- € afdragen bij aankoop aan de STAAT der Nederlanden scratch.gif
Hoe denkt de gemiddelde caravaner hoe zijn stadts centrum er uit gaat zien als er caravan's naast de hema gezet worden.. scratch.gif

Nee leven en laten leven wij hebben zo meteen beide thumbup.gif


Grtjs 5Fendtjes

Marcel
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 10 jan 2011 15:29

Re: Camperplaatsen ook voor caravans?

Bericht door Marcel » wo 25 sep 2013 12:36

Waarom zulke grote hoeveelheden water? Met minder kan je toch ook wel een nacht doorkomen.

Ik ken genoeg campers die 6 weken niet van de plaats af komen.

Uitaard mag je geen aanbouw hebben.

Afgelopen zaterdagochtend reed ik lang een gewone parkeerplaats (in de stad) waar een flink aantal campers en caravans de nacht hadden doorgebracht.

(Mbt de afdracht aan de staat: Er worden nu volop 2e hand campers ingevoerd uit Dld voor veel lagere bedragen die nu genoemd worden.)

Kwa aanzicht zal het niet veel uitmaken als er een camperplaats naast de hema is of daar dan ook caravans staan.

groet Marcel
Kip Kompakt 300 LE 69/75 bj2010

5fendtjes

Re: Camperplaatsen ook voor caravans?

Bericht door 5fendtjes » do 26 sep 2013 01:03

(Mbt de afdracht aan de staat: Er worden nu volop 2e hand campers ingevoerd uit Dld voor veel lagere bedragen die nu genoemd worden.)
Marcel Duitsland is goedkoper in aanschaf maar de staat is juist nu bezig omals nog die euro centen te gaan halen, en bij de dealers sta je achterin de rij.
Elke NL dealer is verplicht om je te helpen (wettelijk geregeld) maar er staat nergens geschreven wanneer scratch.gif

Marcel
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 10 jan 2011 15:29

Re: Camperplaatsen ook voor caravans?

Bericht door Marcel » do 26 sep 2013 08:26

Ik had de tekst al tussen haakjes gezet omdat het off-topic is.

groet Marcel
Kip Kompakt 300 LE 69/75 bj2010

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1341
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door Bob Diesel » vr 17 jun 2022 20:14

Lukt met een zelfvoorziende caravan ook blij.gif

Net als een overnachting voor € 18 , zonder tik
Zo kan het ook
En dat bedoel ik mrgreen.gif
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door Knaus440 » za 18 jun 2022 10:27

Tot 2008 hadden we 2 keer een camper. En via camperforum een goed overzicht van camperplaatsen. Soms gratis soms enkele euro's.
Zonder een bekende, en hopeloze, discussie op te willen roepen. Caravans worden niet geaccepteerd of zijn vaak zelfs verboden, op camperplaatsen.
Kan wel zeggen helaas, maar helaas heeft de ervaring ook geleerd dat ik het wel begrijp.

Wij zijn nu met onze caravan ook zelfvoorzienend.
Accu van de mover zo aangesloten dat wc, waterkraantjes, zonder externe stroomaansluiting ook werken. Een camperplek, overnachtings camping op een P en geen stroom, is voor ons prima te doen.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door Ron » za 18 jun 2022 10:30

[re.gif]
Er is daar vast wel nog een topic over.
Ik wil wel eens weten waarom jij dat begrijpt.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door Ab » za 18 jun 2022 13:30

Ik heb wel een idee..
Onze combinatie was 14 meter lang.
Dat past niet. Naast elkaar zetten kan heel vaak ook niet.
Dat betekent, dat er 2 plaatsen nodig zouden zijn.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door Ron » za 18 jun 2022 14:29

[re.gif]
Mijn combi is net 10 meter.
En er zijn nog kortere.
Mag dat dan wel ?
Ik zie onderweg genoeg campers van een meter of 8 met aanhanger.
Die mogen dan ook niet ?
2 plekken in nemen is not done.
Vind ik een goed argument .
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door dieseltijger » za 18 jun 2022 14:34

Ik neem 3 plekken in: m'n caravan, m'n auto, en twee fietsen op de zijstandaard. En dat voor nul euro.
(dit was "bijdrage" 58, van een topic waarvan iedereen zegt het de moeite niet waard te vinden - maar ondertussen....)
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door Knaus440 » za 18 jun 2022 14:45

Topic weet ik zo niet,maar ga anders ook eens kijken bij het camperforum en gebruik camperplaatsen. Gebruik ook eens zoeken en camperplaats op dit forum.
Er zijn 2 grote lijnen, de feiten en de gevoelens.
Bij feiten hoort bv dat gemeenten aangeven wat een camper is. Meestal voertuig voor recreatie.
Caravan is aanhanger. In mijn camper tijd heb ik meermaals gezien dat er waarschuwingen of boetes werden gegeven aan caravan en auto.
Dat feitelijke begrijp ik.
Wat ab ook aangeeft is de lengte van een auto en caravan. Al is het anders wanneer PD, of Ab tot voorkort, langs komt of wij. mrgreen.gif

In de sfeer van de gevoelens ligt het lastiger.
Er is nu eenmaal een soort haat liefde verhouding tussen camperaars en caravanners.
Niet alles over 1 kam scheren maar camperaars kijken anders tegen een camper dan tegen een caravan aan. Noem het vooroordeel?
Met daaraan gekoppelde andere rechten??
Daar begrijp ik minder van.

Ik heb wel ervaringen gehoord van beheerders van camperplaatsen. Met caravan drukker omdat er vask kinderen bij zouden zijn. De zgn pensionafos hadden ze weer minder moeite mee.
Maar met caravans en gebruikers waren er vaker problemen met drukte en rommel.
Helaas, ervaringen!
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camperplaatsen ook voor caravans?

Bericht door Ab » za 18 jun 2022 16:01

Vooroordelen zijn er inderdaad wel. Als ex tent, afzetunit, caravan, en nu camperkampeerder ken ik die allemaal wel een beetje.
Allemaal niet terecht.
Voor elke manier van kamperen is de beste manier, de manier die je het best past in een bepaalde fase van je leven.
Als je die voor jezelf best passende manier ook nog kunt veroorloven, in verband met gezondheid, fitheid, vrije tijd en financieel, ben je een gelukkig mens.
Alles wat een ander daar van vindt, is totaal niet belangrijk.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Camperplaatsen ook voor caravans?

Bericht door Ron » za 18 jun 2022 17:23

[re.gif]
Mee eens Ab.
Soms zou voor mij een camper handig zijn.
Bijvoorbeeld naar de autosport evenementen waar ik heen ga.
Voor vakantie heb ik liever een caravan.
Die zet ik lekker voor 3 weken op een camping en ga vandaar uit wel met de auto de omgeving verkennen.
Afgunst naar elkaar begrijp ik ook helemaal niet.
Op een enkele camperplaats na zou ik niet willen staan.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Camperplaatsen ook voor caravans?

Bericht door Knaus440 » za 18 jun 2022 19:52

Precies, ik mis onze camper nog wel eens. Vooral voor de snelle korte tripjes, lang weekend.
Hier ook ervaring met tent, vouwwagen, camper, stacaravan en caravan. Alsook met B&B, hotel, huisjes huren.
Ek heeft zo zijn voordeel, en nadeel
Onze camper mis ik nog wel eens, ook omdat het oldtimers water, en ik het klussen, onderhoud, renoveren, erg leuk vond. We hebben 2 campers achter elkaar gehad, een bus camper en een alkoof camper. Beiden minimaal 30 jaar oud. We huurden met 4 mensen een oude loods, waar we sleutelden aan onze auto's, campers. Het winterwerk was gewoon een leuke hobby. De rest van het jaar ervan genieten ook.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Ikkeeindhoven
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 4 okt 2021 11:32

Re: Camperplaatsen ook voor caravans?

Bericht door Ikkeeindhoven » za 18 jun 2022 21:11

Wild kamperen boete kost in Nederland rond de 60 euro, zou ik ooit in de problemen komen (om welke reden ook), ging ik gewoon met de caravan staan waar ik zin in heb/ of zou moeten door de omstandigheden (Heb de boete meer malen gehad met nachtvissen..)

Ikkeeindhoven
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 4 okt 2021 11:32

Re: Camperplaatsen ook voor caravans?

Bericht door Ikkeeindhoven » za 18 jun 2022 21:25

Los ervan dat ik ook belachelijk vind dat een camper wel ergens mag staan, maar caravan niet. Stoor me eigen bv ook mateloos aan krakers, of van die super goedkope huur (anti kraak) Waarom hun voor niets mogen wonen en ik me eigen krom moet betalen slaat gewoon nergens op.

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Camperplaatsen ook voor caravans?

Bericht door sindaco » za 18 jun 2022 23:34

het rare wat ik er aan vindt is dat als eind maart in spanje op onze overwinter camping ik tig joekels van campers zie vertrekken met een grote ahw met auto erop en ze dan makkelijk ook de 13 mtr totaal lengte bereiken op een camperplek onderweg zonder meer " geaccepteerd worden " door andere camperaars en een auto met caravan mag daar dan niet komen???

we kennen enkele eigenaren persoonlijk en die vertellen dan waar ze wel eens verblijven.

niet dat ik er zou willen staan, maar het gaat puur om het vergelijk.

een auto met kar is niet camperplek waardig.
een camper met kar is wel camperplek waardig.

er zijn sporadisch wat plekken waar beiden mogen komen en dan is het meestal met een bord aangegeven.
Laatst gewijzigd door sindaco op za 18 jun 2022 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”