goed mobiel navigatiesysteem
goed mobiel navigatiesysteem
Nu wij zinnens zijn een caravan aan te kopen en dan ook meer zullen rondtoeren vinden wij het toch nuttig om een mobiel navigatiesysteem aan te schaffen. Wie kan ons goede raad geven? (VAn welk merk zijn jullie tevreden?)
Ik ben erg tevreden met mijn Garmin sp2610. Kan in de auto, op de motor enz. gebruikt worden.
Het leuke aan dit apparaat is dat je van te voren met een programma een route kan uitstippelen en die route vervolgens kan gaan rijden.
Zoek op internet op Notter en Garmin. Krijg je vast een erg informatieve site.
Succes
Hans
Het leuke aan dit apparaat is dat je van te voren met een programma een route kan uitstippelen en die route vervolgens kan gaan rijden.
Zoek op internet op Notter en Garmin. Krijg je vast een erg informatieve site.
Succes
Hans
Mijn ouders hebben zo een ding uit de aldi gekocht. (medion) Heb dat onlangs geleend om ook voor de eerste keer met de caravan op stap te gaan.
Nu heb ik zo een nav. nog nooit gebruikt maar ik was er niet erg overtuigd van. Zo was die medion soms vrij laat (zelfs 3 keer te laat) om te zeggen dat ik moest afslagen. Zo moest ik ook is doorijden wegens wegenwerken en na 5 km begon hij maar eerst een andere weg te zoeken. Voor de rest deed hij het wel prima.
Zal ook wel aan de prijs liggen zeker van die medion.
Als ik me zoiets aanschaf zal het zeker geen medion zijn.
ik volg deze draad dan ook op de voet.
Home Car Spirit 45 met Chevrolet Tacuma
Nu heb ik zo een nav. nog nooit gebruikt maar ik was er niet erg overtuigd van. Zo was die medion soms vrij laat (zelfs 3 keer te laat) om te zeggen dat ik moest afslagen. Zo moest ik ook is doorijden wegens wegenwerken en na 5 km begon hij maar eerst een andere weg te zoeken. Voor de rest deed hij het wel prima.
Zal ook wel aan de prijs liggen zeker van die medion.
Als ik me zoiets aanschaf zal het zeker geen medion zijn.
ik volg deze draad dan ook op de voet.
Home Car Spirit 45 met Chevrolet Tacuma
Ik maak gebruik van een PDA met TT5 software. Een Mio168. Is een PDA met ingebouwde GPD. Voordeel van een PDA tov bv TTgo is dat je bij TTgo alleen legaal software erop kunt zetten, lees "duur" en bij een PDA kun je alles erop zetten. Heel europa voor bv 15 euro. :) Ik ben er zeer tevreden mee, je kunt op geen enkel nav systeem blindelings vertrouwen maar wordt toch altijd goed afgeleverd op de plaats van bestemming en het kostenplaatje valt nog heel erg mee voor een PDA. TTgo is ook leuk maar veel duurder en het is een onhandig ding om mee te nemen. Nog mooier zijn de ingebouwde systemen maar dan zit je zo over de 1000 euri Wat is je budget eigenlijk?
Laatst gewijzigd door zandvoorta op wo 16 nov 2005 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Navigator
- Berichten: 65
- Lid geworden op: ma 24 mei 2004 11:36
- Locatie: Park playa Bara aan de triomfboog
Ik heb pda met TT5 maar heb nu ook tomtom go 700 en dat vind ik persoonlijk beter geen geknoei meer met draden enkel nog stroomvoorziening volledig west europa op harde schijf naadloos navigeren tot op huisnummer naar ieder land zonder kaard te moeten wisselen een pracht van een toestel om mee te werken.
kijk eens op de site van tomtom
www.tomtom.nl
Groetjes :D
kijk eens op de site van tomtom
www.tomtom.nl
Groetjes :D
- Navigator
- Berichten: 65
- Lid geworden op: ma 24 mei 2004 11:36
- Locatie: Park playa Bara aan de triomfboog
mag dit ? aansporen tot het gebruik van illegaale softwarezandvoorta schreef:Ik maak gebruik van een PDA met TT5 software. Een Mio168. Is een PDA met ingebouwde GPD. Voordeel van een PDA tov bv TTgo is dat je bij TTgo alleen legaal software erop kunt zetten, lees "duur" en bij een PDA kun je alles erop zetten. Heel europa voor bv 15 euro. :) Ik ben er zeer tevreden mee, je kunt op geen enkel nav systeem blindelings vertrouwen maar wordt toch altijd goed afgeleverd op de plaats van bestemming en het kostenplaatje valt nog heel erg mee voor een PDA. TTgo is ook leuk maar veel duurder en het is een onhandig ding om mee te nemen. Nog mooier zijn de ingebouwde systemen maar dan zit je zo over de 1000 euri Wat is je budget eigenlijk?
RE: goed mobiel navigatiesysteem
Mij bevalt de TomTom Go in de praktijk uitstekend.
Goede kaarten, doorgaans direct communicatie met de satellieten, een prompte herberekening van de route als je weer n's afwijkt van de voorgestelde route en -ook belangrijk- een goed en helder geluid.
En, het is reeds gezegd, geen gedoe met allerlei kabeltjes etcetera.
Enige nadelen: allereest: het is best wel een fors apparaatje -je steekt het niet zo maar 1-2-3 in je borstzak. Ten tweede: de aankoopprijs is vrij fors (geldt voor zowel het apparaat zelf als voor de eventuele extra software).
Greetz,
JanW
Goede kaarten, doorgaans direct communicatie met de satellieten, een prompte herberekening van de route als je weer n's afwijkt van de voorgestelde route en -ook belangrijk- een goed en helder geluid.
En, het is reeds gezegd, geen gedoe met allerlei kabeltjes etcetera.
Enige nadelen: allereest: het is best wel een fors apparaatje -je steekt het niet zo maar 1-2-3 in je borstzak. Ten tweede: de aankoopprijs is vrij fors (geldt voor zowel het apparaat zelf als voor de eventuele extra software).
Greetz,
JanW
ex- Fendt 510TF Diamant
Volvo V70 T5 Momentum
momenteel even caravanner in ruste
doch zoekende naar een mooie Zweed!
Volvo V70 T5 Momentum
momenteel even caravanner in ruste
doch zoekende naar een mooie Zweed!
heb nu al 2 jaar de SPIII (streetpilot)van Garmin
zeer tevreden over
gebruik hem zowel op de motor als in de auto
in binnen en buiten land (duitsland, frankrijk, spanje)
bvb met de laatste versie van kaartmateriaal rond de periférique, geen enkel probleem, de aanduidingen die staan op de borden waar je moet van richting veranderen komen ook terecht op het scherm van de SPIII
nu, kaartmateriaal vaan SPIII of een 2610 is allemaal het zelfde, dus daar ligt het niet aan
alleen is mijn SPIII wat "verouderd" en duurt het herberekenen soms wat langer, tot 2 minuten bij langere routes
maar verder, niks dan lof over mijn SPIII
je kan thuis op de pc je reisroute voorbereiden, alternatieve routes iinvoegen, werken met waypoints, je kan er mee geocachen wegens batterij aan boord
wat betreft de nauwkeurigheid van het toestel, hangt allemaal af van het kaartmateriaal
koop jeeen SPIII met versie 4 of 5 van CIty navigator (= kaartmateriaal) tja, dan doe je best een update naar de laatste versie, nu CN7,
zeker spanje en frankrijk zijn fel gedetailleerder geworden tov de 1ste versies
zeer tevreden over
gebruik hem zowel op de motor als in de auto
in binnen en buiten land (duitsland, frankrijk, spanje)
bvb met de laatste versie van kaartmateriaal rond de periférique, geen enkel probleem, de aanduidingen die staan op de borden waar je moet van richting veranderen komen ook terecht op het scherm van de SPIII
nu, kaartmateriaal vaan SPIII of een 2610 is allemaal het zelfde, dus daar ligt het niet aan
alleen is mijn SPIII wat "verouderd" en duurt het herberekenen soms wat langer, tot 2 minuten bij langere routes
maar verder, niks dan lof over mijn SPIII
je kan thuis op de pc je reisroute voorbereiden, alternatieve routes iinvoegen, werken met waypoints, je kan er mee geocachen wegens batterij aan boord
wat betreft de nauwkeurigheid van het toestel, hangt allemaal af van het kaartmateriaal
koop jeeen SPIII met versie 4 of 5 van CIty navigator (= kaartmateriaal) tja, dan doe je best een update naar de laatste versie, nu CN7,
zeker spanje en frankrijk zijn fel gedetailleerder geworden tov de 1ste versies
Heb een TTG (TomTomGo) 300 met 1 GB kaartje en alle kaarten van Europa (die verkrijgbaar zijn) op CD; kan er zo naadloos mee de grens over, met geluid aan of uit, heel makkelijk touchscreen bedienen; thuis opladen (220v) en in de auto geen extra snoer. Antenne ingebouwd dus geen snoer voor een antenne!!
Je moet inderdaad wel een ruime broekzak hebben.
Ook heel erg makkelijk: je geeft je standplaats=camping als thuisadres en kunt heerlijk zwerven in de omgeving; als je naar huis wil geef je Tommie opdracht naar huis te navigeren en je komt zo weer op de camping zonder onderweg steeds te moeten opletten hoe je rijdt en weer terug moet.
Dit ding (net in bezit) had ik veel eerder moeten kopen.
Je moet inderdaad wel een ruime broekzak hebben.
Ook heel erg makkelijk: je geeft je standplaats=camping als thuisadres en kunt heerlijk zwerven in de omgeving; als je naar huis wil geef je Tommie opdracht naar huis te navigeren en je komt zo weer op de camping zonder onderweg steeds te moeten opletten hoe je rijdt en weer terug moet.
Dit ding (net in bezit) had ik veel eerder moeten kopen.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: za 5 feb 2005 19:38
- Locatie: Ekeren-Antwerpen
Heb een GPS van Becker in mijn auto zitten, is radio en navigatie in één toestel.
Je hebt geen groot scherm voor de kaart maar de instructies die op het sherm(pje) komen + de stembegeleiding zijn zeer duidelijk.
Je kunt zeer veel met het toestel en ben er zeer tevreden van. :D
Je hebt geen groot scherm voor de kaart maar de instructies die op het sherm(pje) komen + de stembegeleiding zijn zeer duidelijk.
Je kunt zeer veel met het toestel en ben er zeer tevreden van. :D
Volkswagen Caddy+ Dethleffs Family
Ik heb een pda met tt5.
Miz werkt ie net zo goed als de miz wat te gropte en logge tomtom zelf.
Daarnaast kan ik op een pda, mailen, sms, msn agenda functies, foto camera. Eigenlijk een heel kantoor. EN met een bluetooth gps ontvanger is hij draadloos!
deze hp Kostte me inclussief heel europa en software voor de computer.
499.
En wat makkelijk is van tt is dat ik alle flitspalen vand e benlux er in heb staan. En dat je via de pc heel veel poits of interests kan toevoegen.
Van campings, tot pinautomaten en zelfs de mac donalds ( )
Ik heb alle benzine stations er instaan.
Miz werkt ie net zo goed als de miz wat te gropte en logge tomtom zelf.
Daarnaast kan ik op een pda, mailen, sms, msn agenda functies, foto camera. Eigenlijk een heel kantoor. EN met een bluetooth gps ontvanger is hij draadloos!
deze hp Kostte me inclussief heel europa en software voor de computer.
499.
En wat makkelijk is van tt is dat ik alle flitspalen vand e benlux er in heb staan. En dat je via de pc heel veel poits of interests kan toevoegen.
Van campings, tot pinautomaten en zelfs de mac donalds ( )
Ik heb alle benzine stations er instaan.
navigatie
Ik gebruik de mio 269 en ben daar zeer tevreden over. Soms blijkt achtteraf dat er wel een kortere route naar de bestemming is, so what ik kom er.
Ook in het buitenland is het heel erg handig. Zeker in landen waar je de taal niet beheerst.
Wij gaan altijd op vakantie met vrienden en die hebben een Tomtom. Deze wil nog wel eens een andere route aan geven in vergelijking met mijn Mio. Maar voor beiden geld wij bereiken de eindbestemming.
Ik heb voor de Mio 269 gekozen omdat deze een harde schijf heeft waar heel Europa op staat. Het voordeel ik hoef niet bij het passeren van de grens nieuwe kaarten te laden met behulp van een SD kaartje.
Gr Jans
Ook in het buitenland is het heel erg handig. Zeker in landen waar je de taal niet beheerst.
Wij gaan altijd op vakantie met vrienden en die hebben een Tomtom. Deze wil nog wel eens een andere route aan geven in vergelijking met mijn Mio. Maar voor beiden geld wij bereiken de eindbestemming.
Ik heb voor de Mio 269 gekozen omdat deze een harde schijf heeft waar heel Europa op staat. Het voordeel ik hoef niet bij het passeren van de grens nieuwe kaarten te laden met behulp van een SD kaartje.
Gr Jans
Beste Jans,
Met een kaartje van 1GB rijd ik heel Europa door zonder geklooi met downloaden tussendoor; dat doe ik thuis voordat ik vertrek en ga vervolgens grenzeloos van A naar B met mijn TomTom, ook al ligt B in Zuid-Spanje of Lapland.
Met een kaartje van 1GB rijd ik heel Europa door zonder geklooi met downloaden tussendoor; dat doe ik thuis voordat ik vertrek en ga vervolgens grenzeloos van A naar B met mijn TomTom, ook al ligt B in Zuid-Spanje of Lapland.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Dag allemaal,
Bij de aankoop van een gps is het, net als met een caravan, een kwestie van opties die je al dan niet wil. Het is daarom niet slecht om vooraf eens te kijken wat je ermee doen wil.
Wil je een polyvalent toestel, dat zowel auto, fiets als trektochten combineert, dan zijn de PDA of tomtoms geen optie meer. Je kiest dan best voor een toestel dat tegen regen en ontij bestand is. Verder is een grote autonomie op batterijen belangrijk.
Verschillende merken, bij mijn weten al zeker garmin en maggelan, brengen toestellen op de markt die getest zijn op 30 min , 1 meter onder water zonder schade. Dat noem ik weerbestendig. Als je meer wil dan een autoGPS, zou ik opteren voor dit soort toestel.
Groetjes
Bij de aankoop van een gps is het, net als met een caravan, een kwestie van opties die je al dan niet wil. Het is daarom niet slecht om vooraf eens te kijken wat je ermee doen wil.
Wil je een polyvalent toestel, dat zowel auto, fiets als trektochten combineert, dan zijn de PDA of tomtoms geen optie meer. Je kiest dan best voor een toestel dat tegen regen en ontij bestand is. Verder is een grote autonomie op batterijen belangrijk.
Verschillende merken, bij mijn weten al zeker garmin en maggelan, brengen toestellen op de markt die getest zijn op 30 min , 1 meter onder water zonder schade. Dat noem ik weerbestendig. Als je meer wil dan een autoGPS, zou ik opteren voor dit soort toestel.
Groetjes
Ik heb in de auto die ik morgen ga ophalen een VDO-Dayton systeem (radio/cd wisselaar/navigatie) en heb er dus nog geen ervaring mee, maar vragen en overzichten over welk systeem doet en/of kan wat kun je het best beantwoord krijgen op; www.navigatiehelpsite.nl
Hallo knijn,knijn2007 schreef:Ik heb in de auto die ik morgen ga ophalen een VDO-Dayton systeem (radio/cd wisselaar/navigatie) en heb er dus nog geen ervaring mee, maar vragen en overzichten over welk systeem doet en/of kan wat kun je het best beantwoord krijgen op; www.navigatiehelpsite.nl
een mooie opsomming, maar zonder iets af te doen aan de verdiensten, toch wel eenzijdig auto-gericht.
Groetjes,
Fredd;
Je hebt gelijk, maar de niet-autogebonden systemen hebben zich bij mijn weten (nog) niet in een forum verenigd, zodat de gebruikers daarvan ook wel vertegenwoordigd zullen zijn.
In mijn directe omgeving zijn veel gebruikers wel en niet tevreden, sommigen zijn van autogebonden naar stand-alone overgestapt, maar ook evenveel ongeveer de andere kant op. De moraal van dit verhaal lijkt mij tot voorzichtigheid te manen. Denk eerst eens na wat je precies wilt en ga daarna een boodschappenlijstje maken.
Enne ....... winkel altijd in een vertrouwde omgeving, voor je het weet, ben je de weg kwijt :P :P
Gr.
Knijn
Je hebt gelijk, maar de niet-autogebonden systemen hebben zich bij mijn weten (nog) niet in een forum verenigd, zodat de gebruikers daarvan ook wel vertegenwoordigd zullen zijn.
In mijn directe omgeving zijn veel gebruikers wel en niet tevreden, sommigen zijn van autogebonden naar stand-alone overgestapt, maar ook evenveel ongeveer de andere kant op. De moraal van dit verhaal lijkt mij tot voorzichtigheid te manen. Denk eerst eens na wat je precies wilt en ga daarna een boodschappenlijstje maken.
Enne ....... winkel altijd in een vertrouwde omgeving, voor je het weet, ben je de weg kwijt :P :P
Gr.
Knijn
Hallo,
Mijn inziens zijn de toestellen van Mio zeer gebruiksvriendelijk en betrouwbaar voor een correcte prijs. Ikzelf ben vertegenwoordiger en beroep mij dagelijks op mijn Mio 269. Hij doet het voortreffelijk.
We zijn afgelopen zomer naar de Alpen getrokken en ook daar deed ie het vlekkeloos. Wel vervelend (maar dit heeft uiteraard niets met het merk of type toestel te maken) was het rijden op bergpassen met haarspeldbochten: daar maant de gps te pas en te onpas aan om 'om te keren' omdat hij telkenmale de verkeerde rijrichting vermoedt.
Mijn inziens zijn de toestellen van Mio zeer gebruiksvriendelijk en betrouwbaar voor een correcte prijs. Ikzelf ben vertegenwoordiger en beroep mij dagelijks op mijn Mio 269. Hij doet het voortreffelijk.
We zijn afgelopen zomer naar de Alpen getrokken en ook daar deed ie het vlekkeloos. Wel vervelend (maar dit heeft uiteraard niets met het merk of type toestel te maken) was het rijden op bergpassen met haarspeldbochten: daar maant de gps te pas en te onpas aan om 'om te keren' omdat hij telkenmale de verkeerde rijrichting vermoedt.