goed mobiel navigatiesysteem

Systemen en aanverwante zaken.
Patje

Bericht door Patje » ma 6 mar 2006 16:36

zandvoorta schreef:Heb een mio 168 met TT5 software
Ik ken er dus duidelijk niks van he? :oops: :lol: Begrijp ik het dan goed dat Mio een merk van toestel (hardware) is en Tom tom de software, en dat je die TT op om het even welk toestel kunt zetten?

BDoets

Bericht door BDoets » ma 6 mar 2006 16:44

[quote="Patje"]Begrijp ik het dan goed dat Mio een merk van toestel (hardware) is en Tom tom de software, en dat je die TT op om het even welk toestel kunt zetten?[/quote]

Bingo!
Maar, er bestaat ook Tomtom hardware, dat zijn die Tomtom Go dingen. -Bart

BDoets

Bericht door BDoets » ma 6 mar 2006 16:48

Overigens, als ik op die "Quote" knop klik, dan wordt de te quoten tekst wel aangehaald, maar niet in een apart kleurvlak zoals bij de anderen. Op andere forums die ik frekwenteer, met dezelfde software, werkt dit wel... :?: -Bart

Patje

Bericht door Patje » ma 6 mar 2006 16:51

[quote="bdoets"]Overigens, als ik op die "Quote" knop klik, dan wordt de te quoten tekst wel aangehaald, maar niet in een apart kleurvlak zoals bij de anderen. Op andere forums die ik frekwenteer, met dezelfde software, werkt dit wel... :?: -Bart[/quote]


Vink in je profiel "gebruik altijd BBCode" aan, dan is dat in orde.
Voor dceze quote heb ik 'm bij mij even uitgevinkt, ziehier het (slechte) resultaat.

Zuignap

Bericht door Zuignap » ma 6 mar 2006 16:51

bdoets schreef:Overigens, als ik op die "Quote" knop klik, dan wordt de te quoten tekst wel aangehaald, maar niet in een apart kleurvlak zoals bij de anderen. Op andere forums die ik frekwenteer, met dezelfde software, werkt dit wel... :?: -Bart
Heb je in je profiel BBcode op JA staan?

BDoets

Bericht door BDoets » ma 6 mar 2006 17:37

Zuignap schreef:Heb je in je profiel BBcode op JA staan?
Was Nee. Heb het nu veranderd. Kan meteen zien of het helpt... in dat geval, bedankt!
Bart

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bericht door deusjevo » ma 6 mar 2006 17:53

bdoets schreef:
Zuignap schreef:Heb je in je profiel BBcode op JA staan?
Was Nee. Heb het nu veranderd. Kan meteen zien of het helpt... in dat geval, bedankt!
Bart
Ziet er prachtig uit nu Bart :!:
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Stef

Bericht door Stef » ma 6 mar 2006 20:48

bdoets schreef:Voor zover ik weet maken al die navigatiesystemen gebruik van dezelfde kaartendatabase. Ik weet de naam niet meer maar dat heb ik wel eens gehoord... -Bart
Je bedoelt TeleAtlas. De kaarten van TomTom komen meestal daarvan, maar ook die van VDO.

Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Bericht door Ralf » wo 8 mar 2006 13:32

ik werk zelf inmiddels al anderhalf jaar met route 66 in mijn mobile telefoon . moet zeggen werkt prima en is in samenwerking met een abonnement vaak gratis . heeft mij tot nu nog altijd gebracht waar ik wilde zijn . door heel europa .
Ik gebruik hem nog weleens als we in een stad zijn . waar we de auto ergens parkeren . omdat je je telefoon altijd meeneemt en de gps ook een klein ding is . dan kunnen we aan het eind van de dag weer makkelijk de auto vinden . je kan hem namelijk ook op voetganger zetten .
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » za 11 mar 2006 15:03

zandvoorta schreef:M'n mio 168GPS uitgeleend, en ja hoor, stuk terug :evil: Gelukkig nog garantie.
PDA is terug met nieuw moederbord, heeft me geen cent gekost. Super service van Mitac, hulde :D

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Bericht door Daphne » do 23 mar 2006 20:27

We hebben sinds een paar dagen de TomTomGO 700 maar ik mis eigenlijk de VRACHTAUTO-functie.

Bij Route66 in de mobiele telefoon gebruikten we deze functie altijd als we met de caravan of vrachtauto gingen rijden en zo voorkwam je dus dat je ergens in steegjes wordt gestuurd waar je eigenlijk niet met de caravan moet komen. Ook de geschatte reistijd wordt door deze functie aangepast.

Dus vraagje aan de TomTom gebruikers:
Zit deze functie erop en hebben we het nog niet ontdekt?
En als het er niet op zit: is er iemand al eens mee in de problemen geraakt doordat je op bergweggetjes gestuurd bent waar je liever niet met je caravan was gekomen.
Is het dan het beste om op BEPERKTE SNELHEID te zetten? Of is dat voor invalide-auto's en bromfietsers bedoeld????

Alvast bedankt,

Daphne
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

*Peter*

Bericht door *Peter* » do 23 mar 2006 22:36

Die vrachtwagenfunctie is inderdaad heel handig. Toen ik onze gps ging kopen, had ik geen idee, dat het mogelijk was om er een te kopen, waarin verschil gemaakt werd tussen diverse voertuigen. Toevallig heb ik dus een Quest gekocht, waar deze toeters en bellen inderdaad op zitten... Maar jullie waren er mee bekend, hoe komt het dan, dat je nu een apparaat hebt aangeschaft zonder deze functie?
(Ik verwijt je niets hoor, maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar de argumenten voor je keuze)

Misschien kun je de functie nabootsen met het vermijden van U-bochten en andere onmogelijkheden?

Veel succes!

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Bericht door Daphne » vr 24 mar 2006 08:25

*Peter* schreef:... Maar jullie waren er mee bekend, hoe komt het dan, dat je nu een apparaat hebt aangeschaft zonder deze functie?
(Ik verwijt je niets hoor, maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar de argumenten voor je keuze)
De TomTomgo 700 hebben we via de werkgever (transportbedrijf :?: :?: :shock: ) in het bezit gekregen. Er was geen keuze tussen verschillende systemen.
Ik moet wel zeggen dat de TomTom heel gebruiksvriendelijk is en erg gemakkelijk in te stellen en de handsfreefunctie om te bellen werkt ook prima.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » vr 24 mar 2006 08:46

Je kunt ook altijd navigeren op MRoE, dan heb je alleen de grote wegen.

Gebruikersavatar
Navigator
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 11:36
Locatie: Park playa Bara aan de triomfboog

navigatie

Bericht door Navigator » vr 24 mar 2006 10:51

Ik heb ook een Go 700 en ik stel hem altijd in op de snelste route,dan neemt hij meestal de grote wegen .
kijk anders eens op http://tomtomgo.jouwsites.nl/forum/
Groetjes

Gebruikersavatar
Navigator
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 11:36
Locatie: Park playa Bara aan de triomfboog

Bericht door Navigator » vr 24 mar 2006 10:54

zandvoorta schreef:Je kunt ook altijd navigeren op MRoE, dan heb je alleen de grote wegen.
Dit bestaat niet in de Go 700, navigeerd van huis tot huis nr. over gans west Europa

*Peter*

Bericht door *Peter* » vr 24 mar 2006 11:14

daphne schreef:
*Peter* schreef:... Maar jullie waren er mee bekend, hoe komt het dan, dat je nu een apparaat hebt aangeschaft zonder deze functie?
(Ik verwijt je niets hoor, maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar de argumenten voor je keuze)
De TomTomgo 700 hebben we via de werkgever (transportbedrijf :?: :?: :shock: ) in het bezit gekregen. Er was geen keuze tussen verschillende systemen.
Ik moet wel zeggen dat de TomTom heel gebruiksvriendelijk is en erg gemakkelijk in te stellen en de handsfreefunctie om te bellen werkt ook prima.
Tja, dan heb je pech..
Al zitten er inderdaad verder nog wel wat leuke mogelijkheden op, zoals die carkit functie.
Dankjewel voor je uitleg!

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Bericht door Daphne » vr 24 mar 2006 11:22

alvast bedankt voor jullie antwoorden.

@Navigator:
ik neem aan dat het dus niet echt een probleem is dat de vrachtauto-functie er niet op zit?

Bedankt voor het wijzen op de tomtom forum site. Stond verbaasd dat vele last hebben van slechte ontvangst vanwege warmtewerende voorruit. Wij hebben zelfs in een dichte garage in de auto ontvangst. Ook binnenhuis (alleen bovenverdieping) ook satellietontvangst. Kan ik mooi door m'n huis navigeren :lol: :lol: :lol:
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Mikkola

Bericht door Mikkola » vr 24 mar 2006 16:16

Ik gebruik de Garmin Streetpilot III ,voor in de auto/motor/fiets/wandelen.

*Peter*

Bericht door *Peter* » vr 24 mar 2006 18:53

mikkola schreef:Ik gebruik de Garmin Streetpilot III ,voor in de auto/motor/fiets/wandelen.
Dan ben je vast in de VUT, anders ben je er sneller, dan het apparaat heeft kunnen rekenen ;-)
Verder is het natuurlijk gewoon een echt goed apparaat!

Mikkola

Bericht door Mikkola » vr 24 mar 2006 21:09

*Peter* schreef:
mikkola schreef:Ik gebruik de Garmin Streetpilot III ,voor in de auto/motor/fiets/wandelen.
Dan ben je vast in de VUT, anders ben je er sneller, dan het apparaat heeft kunnen rekenen ;-)
Verder is het natuurlijk gewoon een echt goed apparaat!
We zijn geen Vutters,hebben gewoon geen haast! :idea:

*Peter*

Bericht door *Peter* » vr 24 mar 2006 21:13

[quote]We zijn geen Vutters,hebben gewoon geen haast! /quote]

En dat is minstens zo goed! :)

Stef

Bericht door Stef » za 25 mar 2006 11:17

daphne schreef:Is het dan het beste om op BEPERKTE SNELHEID te zetten? Of is dat voor invalide-auto's en bromfietsers bedoeld????
Je kunt gewoon BEPERKTE SNELHEID inschakelen en dan een maximale snelheid kiezen, bv 90 km/u.

Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo 20 mei 2009 16:50
Locatie: Uithoorn a/d Amstel
Contacteer:

Re: goed mobiel navigatiesysteem

Bericht door JanP » di 1 aug 2017 18:02

748470.png
Wie van de forummers onder ons heeft er een Garmin Drive 50 LM SE,
en wat zijn de ervaringen daar mee ?
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe

nerood

Re: goed mobiel navigatiesysteem

Bericht door nerood » di 1 aug 2017 19:40

Garmin is over het algemeen goed.
Kijk wel of er 'life time update' van de kaarten bijzit.
Als je van plan bent om hem langer te gebruiken zou ik dit een pré vinden.

Ondanks dit al een hele oude post is... ook in 2017 moet je nooit 100% vertrouwen op welk navigatie systeem dan ook. Altijd op z'n minst de GRATIS routekaarten van de ANWB meenemen.

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”