bandendrukcontrolesysteem

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door Rene_13 » vr 26 aug 2022 07:53

[re.gif] [re.gif]

ik had afgelopen vakantie 5,95 op de sensoren
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door Chris » vr 26 aug 2022 08:11

Ik heb 5.6 bar gehad.
Temperatuur buiten 36 graden..
Dan loopt het snelnop hoor.
5.5 is echt ongeschikt
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door Scout15 » vr 26 aug 2022 08:46

Zie hier vooral mensen met de tiremoni's. Zelf voor de vakantie het Reich safetyre systeem aangeschaft. Werkt prima en doet precies wat het moet doen. thumbup.gif Wel op de heenreis wat connectiviteit's problemen gehad, maar er bleek nog een andere app specifiek voor de sensoren te zijn welke wel goed werkt.
Bijlagen
1281072E-FD40-4315-858C-F6144DBD4EBD.png
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 691
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door Mstuniek » vr 26 aug 2022 11:17

@freekvo mag ik je vragen welke versie van Tiremoni je hebt draaien?
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Weinsberg
Berichten: 525
Lid geworden op: di 14 jun 2011 11:01

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door Weinsberg » vr 26 aug 2022 11:47

Een aantal vragen aan jullie die een bandendrukcontrolesysteem gebruiken

1) Zitten jullie nu met meer ontspanning in de auto ?
2) Wel eens onderweg lucht erbij gedaan omdat je de druk terug zag lopen ?
3) Is het eigenlijk niet gewoon een hebbedingetje ?

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door Scout15 » vr 26 aug 2022 12:06

Weinsberg schreef:
vr 26 aug 2022 11:47
Een aantal vragen aan jullie die een bandendrukcontrolesysteem gebruiken

1) Zitten jullie nu met meer ontspanning in de auto ?
Heel duidelijk een ja. Door dit systeem wordt je op tijd gewaarschuwd als bv. de band langzaam leegloopt door bv een spijker. Daarbij heb ik, door beperk laadgewicht, geen reservewiel meer mee waarbij ik in de meeste gevallen de band nog zou kunnen repareren met een proppenset. Het zal nooit 100% veilig zijn, maar het geeft rust. thumbup.gif
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door Rene_13 » vr 26 aug 2022 12:07

[re.gif] [re.gif]

1 Ja.
2 Nee
3 Niet voor mij.

Het kwetsbaarste wordt nu tijdens de reis gemonitord. 100%? vast niet, maar meer dan zonder tpms
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door PD » vr 26 aug 2022 12:17

1: Absoluut
2: Nee, wanneer de band onderweg van druk loopt, is er meer aan de hand
3:Zeker niet, wij rijden niet meer zonder. Het betreft een bijdrage aan de veiligheid en het voorkomt eventuele vervolgschade.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door Chris » vr 26 aug 2022 12:26

ook hier...

1= Ja.
2= Nog nooit.
3= Stukje veiligheid met controle....geen hebbedingetje maar een waardevol ding.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door Paul » vr 26 aug 2022 12:29

1. Ja zeker.
2. Nee.
3. Nee zeker geen hebbeding maar een veiligheidsding.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door Ab » vr 26 aug 2022 12:44

PD schreef:
vr 26 aug 2022 12:17
1: Absoluut
2: Nee, wanneer de band onderweg van druk loopt, is er meer aan de hand
3:Zeker niet, wij rijden niet meer zonder. Het betreft een bijdrage aan de veiligheid en het voorkomt eventuele vervolgschade.
Daar ben ik achter gekomen.
Ik reed ooit weg naar de wintersport met de caravan.
De Tiremoni deed het niet. Dat was normaal, ik moest altijd eerst effe rijden voordat de sensoren op de ventielen inschakelden.
Die keer deden ze het na 50 km nog steeds niet.
Na 200 km nog niet.
Ja, stommeling.. Af en toe mot je de knoopcelletjes wel vervangen ja.. boos.gif Nou ja, dan maar een keer zonder.
Onderweg in Duitsland een klapband..langzaam leeggelopen waarschijnlijk, mogelijk een schroefje op de weg, en niks van gemerkt.
8500 euro schade aan de Diamant..
Wel verzekerd, maar 2 nieuwe knoopcelletjes waren beter geweest. stom.gif

Ergens had ik nog geluk..de wc bleef nog net heel.
Familie van me hadden minder geluk.
De plee letterljk aan stront..
Die dingen zitten nu eenmaal vaak boven het wiel..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door Hobby Linka » vr 26 aug 2022 12:51

1 = ja.
2 = nee.
3 = 100% geen hebbedingetje. Heb het gekocht nadat ik in 2013 (geloof ik) een lek ventiel had op de peage. Familie die achter me reed waarschuwde dat de linker achterband van de caravan steeds slapper werd. Sindsdien een bandendrukcontrolesysteem gekocht.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
VAM
Berichten: 171
Lid geworden op: do 28 jun 2018 09:29

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door VAM » vr 26 aug 2022 12:57

En heeft iemand ervaringen met een dergelijk systeem in een goedkope uitvoering van bijvoorbeel AliExpres?
Mazda CX5 met Kip Kompakt Travel 2019

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door Rene_13 » vr 26 aug 2022 13:29

[re.gif]

Heb ik ook gehad.
Net als mijn buurman. Als we samen de caravan voor de deur hadden registreerde mijn TPMS zijn sensoren
Had ik er 4 ivp van 2.
Met het gevolg dat ik de straat uitrijdend met een piepend systeem zat.

Verder deed het, het wel maar ik twijfelde aan de refreshtijd van het systeem.

Toen toch maar een goed setje aangeschaft
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door Chris » vr 26 aug 2022 14:12

VAM schreef:
vr 26 aug 2022 12:57
En heeft iemand ervaringen met een dergelijk systeem in een goedkope uitvoering van bijvoorbeel AliExpres?
Van Ali heb ik ook gehad.
Geen bereik, op de auto werkte het wel maar de caravanwielen waren te ver weg.
Hij heeft hier nog 3 jaar gelegen voor ik hem in het ronde archief opborg.
Zondegeld.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door freekvo » vr 26 aug 2022 14:39

Mstuniek schreef:
vr 26 aug 2022 11:17
@freekvo mag ik je vragen welke versie van Tiremoni je hebt draaien?
Versie 2.3.1
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Gebruikersavatar
Petare
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 30 okt 2019 16:18

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door Petare » vr 26 aug 2022 16:15

Scout15 schreef:
vr 26 aug 2022 08:46
Zie hier vooral mensen met de tiremoni's. Zelf voor de vakantie het Reich safetyre systeem aangeschaft. Werkt prima en doet precies wat het moet doen. thumbup.gif Wel op de heenreis wat connectiviteit's problemen gehad, maar er bleek nog een andere app specifiek voor de sensoren te zijn welke wel goed werkt.
Ik heb ook zeker naar het reich systeem gekeken! Maar kon er maar weinig over vinden en wat ik vond was vooral negatief over verbindingsproblemen tijdens het rijden. Nu zie dat je dat je daarvoor een app heb gewisseld en ook nog is een flinke combi, dus afstand tussen wielen en telefoon, rijdt. Voor mij is het nadeel dat er geen booster oid gemonteerd kan worden bij verbindingsproblemen. Maar jou ervaringen zijn dus goed met welke app? Hoe is bijvoorbeeld de refreshrate?

Tiremoni heeft gereageerd, ze hebben chip leverancier issues in Taiwan Ze gaven aan geen levertijden meer te noemen. Maar de 12.5bar sensoren zijn in ieder geval de way to go, zoveel is duidelijk.
Weinsberg schreef:
vr 26 aug 2022 11:47
Een aantal vragen aan jullie die een bandendrukcontrolesysteem gebruiken

1) Zitten jullie nu met meer ontspanning in de auto ?
2) Wel eens onderweg lucht erbij gedaan omdat je de druk terug zag lopen ?
3) Is het eigenlijk niet gewoon een hebbedingetje ?
1. Ik wil dat zeker bereiken. Ik wil voorkomen dat de band klapt omdat ik niet zie dat ie leegraakt en vervolgens de hele hut om zeep help. Ik probeer te voorkomen dat ik met 3 jonge kinderen op de vluchtstrook sta, hopelijk wordt ik tijdig geïnformeerd en kan ik de afslag pakken.
2. Nee nooit, maar kijk altijd naar de staat en voel zowel aan de band als naaf hoe warm ze zijn tijdens pauzes. Kijk maar een paar post terug. Zijn systeem, en de juiste interpretatie ervan vertelde hem vroegtijdig dat er lager aan stuk lopen was.
3. Ja en nee. Ging het hiervoor ook altijd goed, zeker wel bij mij. Zijn er mensen die gered zijn met een TMPS systeem, ook zeker wel.
'17 Renault Talisman Initiale Paris 200PK 7EDC & '22 Knaus Sport 540 FDK..

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door Scout15 » za 27 aug 2022 08:51

Petare schreef:
vr 26 aug 2022 16:15
Scout15 schreef:
vr 26 aug 2022 08:46
Zie hier vooral mensen met de tiremoni's. Zelf voor de vakantie het Reich safetyre systeem aangeschaft. Werkt prima en doet precies wat het moet doen. thumbup.gif Wel op de heenreis wat connectiviteit's problemen gehad, maar er bleek nog een andere app specifiek voor de sensoren te zijn welke wel goed werkt.
Ik heb ook zeker naar het reich systeem gekeken! Maar kon er maar weinig over vinden en wat ik vond was vooral negatief over verbindingsproblemen tijdens het rijden. Nu zie dat je dat je daarvoor een app heb gewisseld en ook nog is een flinke combi, dus afstand tussen wielen en telefoon, rijdt. Voor mij is het nadeel dat er geen booster oid gemonteerd kan worden bij verbindingsproblemen. Maar jou ervaringen zijn dus goed met welke app? Hoe is bijvoorbeeld de refreshrate?
De eerste app welke ik gebruikte was de Easydriver Mycaravaning. Deze app heeft ook extra mogelijkheden als het besturen van de mover, waterpas zetten van de caravan, etc. Met deze app had ik ook elke keer de verbindingsproblemen. Nu gebruik ik de app Easydriver Safetyre welke alleen bedoeld is voor de safetyre sensoren.

Mijn auto is voorzien van carplay welke op mijn scherm aanstaat. Mijn telefoon heb ik in het middenconsole liggen met de safetyre app geopend. De data past zich naar mijn gevoel bijna direct aan bij verandering van temperatuur en druk. Ik weet niet of de telefoon ook nog een factor speelt. Ik gebruik een Iphone 13.
Bijlagen
A5C99EFB-61F6-4760-92D7-C09B42059564.png
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door SBerend » za 27 aug 2022 09:14

@Scout15. Bedankt voor de tip. Ik ga de andere app ook proberen. Al die andere zaken ben ik ook niet nodig.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
Petare
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 30 okt 2019 16:18

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door Petare » za 27 aug 2022 18:30

Aangezien Tiremoni niet kan leveren vandaag de Reich SafeTyre gekocht. Ben benieuwd.
'17 Renault Talisman Initiale Paris 200PK 7EDC & '22 Knaus Sport 540 FDK..

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 691
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door Mstuniek » za 27 aug 2022 18:35

[re.gif] zou het niet kunnen zijn dat beide uit dezelfde fabriek komen en er enkel een andere naam op de buitenmantel wordt gezet?
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Kipke98
Berichten: 546
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 22:59

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door Kipke98 » za 27 aug 2022 18:50

Zou zomaar kunnen. De bluetooth naam van de tiremoni is tyredog. Als fabrikant had ik hem dan de naam van het product gegeven. O.a. in Australië worden ze onder de naam Tyredog verkocht.

Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk


Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door freekvo » wo 31 aug 2022 15:19

Vanmiddag had ik iets raars: ik wilde de caravan ui de stalling (bij huis) rijden om naar de batterijen in de sensoren te kijken omdat ik op onze terugreis geen connectie had (zie viewtopic.php?t=13603&start=850#p917234).

In de caravan de dongel aangesloten op de powerbank (die zat gelukkig nog vol) en de app geopend. En ja, het wifi-teken knippert dus ik heb connectie met de dongel.
Het ledje op de dongel blijft groen knipperen; oei, wat betekent dat ook alweer? Geen idee, dus de hele boel meegenomen naar huis om de handleiding van #Chris te checken. Met dat ik daar mee bezig ben, begint de app te piepen: de bandenspanning van de 2e sensor is te laag. En ik zie dat het ledje op de dongel nu rood knippert.
In de handleiding zie ik dat er dan connectie met de sensoren is. Hoe dan? Ik zit 25 m van de caravan af in huis met een spouwmuur er tussen?
NB Ik heb de dongel dus meegenomen en in huis liggen, dus het gaat om de afstand tussen de sensoren en de dongel.

Afijn, ik neem de boel weer mee naar in de caravan en daar gaat het ledje groen knipperen in plaats van rood (de hele tijd heeft dat ding gewoon aan de stroom gestaan van de powerbank). Als ik hem dan maar buiten de caravan neerleg, gaat na enige tijd het ledje weer rood knipperen.

Ik rij de caravan buiten de stalling (o.a. om mijn nieuwe neuswiel te testen) en kan dan gelijk de banden bijpompen (beide zaten rond de 4 bar ipv 4,5 bar).
Als test leg ik de dongel + powerbank in mijn auto die op 7 m van de caravan staat. Het ledje blijft dan gewoon rood knipperen. Dus ik hoef de dongel helemaal niet in de caravan te houden; die kan ik dus ook gewoon in de auto leggen. En ja, dat wist ik wel omdat sommigen hem aan de stroom in de bagageruimte hebben hangen maar dat is dan niet zover van de sensoren verwijderd als dat ik nu heb getest.

Overigens bizar: toen ik de dongel voor de 2e keer in de caravan legde, bleef het ledje natuurlijk wel rood knipperen, dus schiet mij maar lek.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door Scout15 » wo 31 aug 2022 16:24

SBerend schreef:
za 27 aug 2022 09:14
@Scout15. Bedankt voor de tip. Ik ga de andere app ook proberen. Al die andere zaken ben ik ook niet nodig.
Graag gedaan.
Petare schreef:
za 27 aug 2022 18:30
Aangezien Tiremoni niet kan leveren vandaag de Reich SafeTyre gekocht. Ben benieuwd.
Laat graag beide even jullie ervaringen horen in dit topic. Kan van toegevoegde waarde zijn voor andere forumleden. Vandaag de caravan naar de service gebracht en voor het einde van de straat waren beide sensoren weer actief en met druk en temp. zichtbaar. Wat ik wel een nadeel en overbodig vind is dat de app. je locatiegegevens nodig heeft om te werken. Dit is totaal overbodige informatie en wordt waarschijnlijk alleen maar gebruikt om trackinggegevens te genereren.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: bandendrukcontrolesysteem

Bericht door mrbullmastiff » do 1 sep 2022 00:50

Bij mij is de dongle op de USB aangesloten in mijn armsteun. Prima verbinding op die afstand maar wel jaarlijks de batterij van de sensoren wisselen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”