Beperkte plaatsen met reservering....

Plaats reactie
sanger

Beperkte plaatsen met reservering....

Bericht door sanger » di 25 jan 2011 15:52

Wij zijn nu dus aan het kijken naar leuke campings in Italie en zien eigenlijk genoeg mogelijkheden. Wat me echter opvalt is dat er bij vrijwel alle campings die wij uitkiezen maar een beperkt aantal plaatsen te reserveren zijn (en deze ook al daadwerkelijk zijn gereserveerd). Er zijn dus wel een hoop vrije plaatsen, maar niet te reserveren.

Iemand ervaring hiermee? Ik vind het ook zo wat om op de bonnefooi naar Italie te rijden en dan voor dichte deur te staan. Zeker omdat we met kleine kinderen gaan (1 en 3).

Campings die we o.a. op het oog hebben zijn:
- Marina di Venezia (Venetiaanse kust)
- La Quercia (Gardameer)

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Beperkte plaatsen met reservering....

Bericht door Kingpin1966 » di 25 jan 2011 17:04

RE.gif
Eerlijk gezegt lees ik dit voor het eerst.
Een camping met plaatsen die nauwelijks te reserveren zijn.
Meestal is het andersom, dan moet je juist reserveren anders vis je achter het net.
En zeker in het hoogseizoen is dit vaak zo.

Wat in het verhaal niet helemaal duidelijk is is de reden waarom er niet gereserveerd kan worden.
Is die ook gegeven?
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

sanger

Re: Beperkte plaatsen met reservering....

Bericht door sanger » di 25 jan 2011 17:13

RE.gif

De reden? Geen idee, niet gevraagd. Bij La Quercia staat het zelfs op de website vermeld. Ze hebben ca. 150 plaatsen welke te reserveren zijn, en ca. 1000 welke niet te reserveren zijn.
Bij Marina di Venezia zijn zelfs slechts 100 plaatsen op de 3300 te reserveren....

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: Beperkte plaatsen met reservering....

Bericht door ine » di 25 jan 2011 18:41

Als de beide bedoelde campings aan een meer liggen?
Dan denk ik dat die plaatsen , aan het meer dus, gereserveert kunnen en misschien wel moeten worden.
DAt zijn meestal de geliefste plekken.
En de anderen, ja die het eerst komt het eerst maalt.
Maar doorgaans is er plek en mag je nog verplaatsen.
Kunt u ook niet een plek reserveren? niet op plaatsnummer?
Dan zou u wel zeker zijn van een plek en met kleine kinderen is dat wel een fijne gedachte.
Groeten Ine
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

fam stok
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 19 jul 2010 20:49

Re: Beperkte plaatsen met reservering....

Bericht door fam stok » di 25 jan 2011 18:45

RE.gif

misschien houden ze plaatsen vrij voor de weekenden veel Italianen gaan erop uit in het weekend
misschien houden ze rekening met seizoensplaatsen?? wie weet het

maar La Quercia hele mooie camping

gr fam stok
Mazda CX-5 + Fendt 445 TFB Bianco Selection b.j. 2016 + Simpark easymatic
- Fortex tent - Isabella Shadow 4 mtr, Nemisis Ultra

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Beperkte plaatsen met reservering....

Bericht door Ab » di 25 jan 2011 19:12

Is simpel..De plaatsen die niet te reserveren zijn, zijn vaste plaatsen lijkt me. :wink:
Die wel te reserveren zijn de toeristenplaatsen.

Dat is toch (bijna) overal zo bij grotere campings ?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: Beperkte plaatsen met reservering....

Bericht door RogerB » di 25 jan 2011 19:14

RE.gif
pfff..... op campings met deze % verhouding zien ze me toch lekker niet ....

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Beperkte plaatsen met reservering....

Bericht door Kingpin1966 » di 25 jan 2011 19:45

Ab schreef:Is simpel..De plaatsen die niet te reserveren zijn, zijn vaste plaatsen lijkt me. :wink:
Die wel te reserveren zijn de toeristenplaatsen.

Dat is toch (bijna) overal zo bij grotere campings ?
Dat is toch, denk ik, iets te kort door de bocht Ab. awhoea.gif
La Querica
http://www.eurocampings.net/nl/europa/i ... ia-101519/
900!!!!! toerplaatsen.

Marina di Venezia
http://www.eurocampings.net/nl/europa/i ... di+Venezia
2885!!!!!!! toerplaatsen.

Dat noem ik toch niet echt "weinig".
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Beperkte plaatsen met reservering....

Bericht door Ab » di 25 jan 2011 20:33

Ja, ik zie het.. maar 200 vaste jaarplaatsen overigens.
Nu snap ik het al helemaal niet meer... :lol:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3244
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Beperkte plaatsen met reservering....

Bericht door Leentje » di 25 jan 2011 21:38

Mijn zus kent in Italië diverse campings waar je helemaal niet kunt reserveren. Alleen zijn het minder grote cp's. Wellicht is het daar meer gebruikelijk om niet te reserveren?
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

sanger

Re: Beperkte plaatsen met reservering....

Bericht door sanger » wo 26 jan 2011 09:17

Ab schreef:Ja, ik zie het.. maar 200 vaste jaarplaatsen overigens.
Nu snap ik het al helemaal niet meer... :lol:
Ik dus ook niet :D :P

Je zou zeggen dat ze bij reserveren duidelijkheid en zekerheid hebben over hun inkomsten en dus weten hoe ze de personele bezetting moeten invullen etc. Daarnaast voorkomen ze teleurgestelde mensen die wellicht daardoor nooit meer terugkomen.

In de huidige systematiek is er altijd onzekerheid. Voor hetzelfde geld komt er een jaar niemand opdagen :D :P

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Beperkte plaatsen met reservering....

Bericht door Ab » wo 26 jan 2011 10:14

Ik denk dat het eerder andersom is.. dat de camping toch wel vol komt. :wink:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Beperkte plaatsen met reservering....

Bericht door Kingpin1966 » wo 26 jan 2011 10:22

RE.gif
Als ik sanger was zou ik toch eens informeren waarom dit zo is bij die campings.
Ik ben, gezien de reacties hier, overduidelijk niet de enigste die dit op zijn zachts gezegt "niet normaal" vind

Het blijft nu toch een beetje hangen in de sfeer van de theeblaadjes en het koffiedik. mrgreen.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

EdWo
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 5 okt 2008 11:28
Locatie: Apeldoorn

Re: Beperkte plaatsen met reservering....

Bericht door EdWo » wo 26 jan 2011 12:56

Mogelijk zijn er veel plaatsen toegewezen aan tent verhuurders als Rentetent ,Eurotent,Vacansoleil,etc.Op Belle Italia in Peschiera zag ik een paar jaar geleden op de velden voor toeristische plaatsen grote aantallen tenten staan die in oktober weer afgebroken werden.Ed.
Volkswagen Sportsvan (geen caravan meer)

sanger

Re: Beperkte plaatsen met reservering....

Bericht door sanger » wo 26 jan 2011 14:13

Ab schreef:Ik denk dat het eerder andersom is.. dat de camping toch wel vol komt. :wink:
Met zoveel wisselingen als ze zeggen dat er is kun je nooit de dekkingsgraad halen die je wel kunt halen met gereserveerde plekken lijkt mij.

Met mijn bedrijfseconomische achtergrond zeg ik dat dit niet het beste businessmodel is, maar dat ze door de populariteit waarschijnlijk geen verschil merken :D :P

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Beperkte plaatsen met reservering....

Bericht door PMT » wo 26 jan 2011 14:40

Op de site van bv la Quercia staat duidelijk:
"Q: WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN DE PLAATSEN A EN B?
A: Wij hebben standplaatsen typ A en B met reservering of 1000 plaatsen zonder reservering. Typ A (nr. 1 tot 50): aan het meer, met electro een water. 90m2. Reservering van zaterdag tot zaterdag.
Typ B (nr. 730 tot 835): achter de zwembad, met electro. 90m2. Reservering van zondag tot zondag en alleen in july-augustus. 1000 Plaatzen zonder reservering ook met electro, 90m2.
Deze plaatsen kunnen niet gereserveerd worden. Aankomst een vertrek dag zijn vrij.
In july – august U moet vroeg ’s ochtend aankomen om plaats zonder reservering te kunnen vinden"

Op de plattegrond is duidelijk aangegeven waar je A en B kan vinden. Wil je dus die plaatsen zal je moeten reserveren, zo niet dan blijven dus maar liefst 1000 plaatsen over zonder reservering. Lijkt me wel aardig wat niet waar? Zo werken veel campings aan het Gardameer zeker de grote die vlakbij Lazise liggen.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38641
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Beperkte plaatsen met reservering....

Bericht door Micky » wo 26 jan 2011 22:04

Dat trek ik dus slecht man, lekker op de bonnefooi en maar zien of je een plekje krijgt met een kleine van <2, wij hebben dit de laatste jaren in Italië nooit gehad, maar wij hebben ook nooit bij zulke mega campings gekeken. gewoon de kleintjes aan het Garda meer en lago maggiore.
Toch dit jaar maar weer een camping geboekt in Zuid-Frankrijk omdat ik de plekken in Italië gewoon echt te klein :shock: vind!
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

sanger

Re: Beperkte plaatsen met reservering....

Bericht door sanger » do 27 jan 2011 07:16

PMT schreef:Op de site van bv la Quercia staat duidelijk:
"Q: WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN DE PLAATSEN A EN B?
A: Wij hebben standplaatsen typ A en B met reservering of 1000 plaatsen zonder reservering. Typ A (nr. 1 tot 50): aan het meer, met electro een water. 90m2. Reservering van zaterdag tot zaterdag.
Typ B (nr. 730 tot 835): achter de zwembad, met electro. 90m2. Reservering van zondag tot zondag en alleen in july-augustus. 1000 Plaatzen zonder reservering ook met electro, 90m2.
Deze plaatsen kunnen niet gereserveerd worden. Aankomst een vertrek dag zijn vrij.
In july – august U moet vroeg ’s ochtend aankomen om plaats zonder reservering te kunnen vinden"

Op de plattegrond is duidelijk aangegeven waar je A en B kan vinden. Wil je dus die plaatsen zal je moeten reserveren, zo niet dan blijven dus maar liefst 1000 plaatsen over zonder reservering. Lijkt me wel aardig wat niet waar? Zo werken veel campings aan het Gardameer zeker de grote die vlakbij Lazise liggen.
Het staat er inderdaad duidelijk. Maar dat neemt nog niet weg dat ik het niet snap :P

Reserveren is dus niet mogelijk. Dat is op zich ook niet zo vreemd als er per camping max. 200 plaatsen te reserveren zijn. Het gaat mij meer om de ervaringen van anderen die zonder reserveren heen zijn gegaan. Hoe groot is de kans dat je zonder plekje zit?

BeeWee

Re: Beperkte plaatsen met reservering....

Bericht door BeeWee » do 27 jan 2011 09:17

@Sanger: in welke periode willen jullie er eigenlijk naar toe gaan? Met kleine kinderen kan ik m voorstellen dat jullie misschien al in juni gaan, dan kun je echt overal zo op de bonnefooi aanschuiven. Vanaf half juli wordt het pas druk(ker).

sanger

Re: Beperkte plaatsen met reservering....

Bericht door sanger » do 27 jan 2011 13:01

RE.gif

Goede vraag inderdaad :)

Hoewel we kleine kinderen hebben zijn we gebonden aan de schoolvakanties omdat ik zelf deeltijd studeer. Daarnaast zijn er in het naseizoen veel minder kinderen en dus potentiele vriendjes enzo. We willen ergens in de eerste 3 weken van augustus.

roadje36

Re: Beperkte plaatsen met reservering....

Bericht door roadje36 » do 29 dec 2011 00:15

Wij zijn de afgelopen 2 jaar op la Quercia geweest, inderdaad op de bonnefooi want reserveren is inderdaad maar op zo'n 150 plaatsen mogelijk.
Wil je op een van de ca 900 plaatsen staan dan dien je VROEG bij de camping te gaan kijken, zeg maar 7 uur 's morgens melden bij de poort. dan mag je gaan lopen over de camping met een plattegrond en zoeken naar een lege plek of iemand die aan het inpakken is. Vervolgens laat je iemand de plek die je wilt hebben bezet houden en gaat er één iemand naar de receptie om aan te melden. Na invullen van de papieren mag je met je caravan/camper of tent de camping op.

Onze ervaring was 2 jaar terug een volle camping op één plekje na volgens de parkeerhulp, dat was rond half vijf 's middags. We mochten mee op een golfkarretje naar de plek kijken en mijn vrouw en dochter bleven daar achter tot ik alle papieren had ingevuld en er met de caravan op mocht.

Dit jaar kwamen we ook 's middags (dit keer met geleende camper) uit Oostenrijk aan en werden we weggestuurd omdat ze vol waren, we hebben toen 1 nacht op een "red mijn vakantie camping" doorgebracht en de volgende morgen stonden we om half acht weer bij la Quercia op de stoep, nu mochten we gaan wandelen met een platte grond om zelf een plaatsje te vinden, er is best een grote doorstroming elke dag gaan er wel mensen weg, omdat er geen vaste wisseldag is.

Komend jaar willen we weer een aantal dagen bij ze doorbrengen, en nu hebben we geïnformeerd of we een plek kunnen reserveren omdat we nu een klapcaravan hebben en we weinig zin hebben om die ergens voor 1 nacht te moeten opbouwen als ze onverhoopt vol zitten. Een kennis heeft afgelopen zomer reeds gereserveerd, en die zei dat A en C (dus beneden aan het meer) niet te boeken zijn omdat die reeds vér vooruit geboekt zijn. We hopen dus op een plekje boven op de velden B.

Hoop zo meer duidelijkheid te hebben gegeven over hoe dat werkt bij la Quercia....

greetz

Plaats reactie

Terug naar “Italië”