LED verlichting interieur

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
pd0bao

Re: LED verlichting interieur

Bericht door pd0bao » do 28 jul 2011 14:10

Andre de waterpomp verbruikt niets, ik bedoel de tijdsduur dat een (caravan)waterpomp draait is te verwaarlozen terwijl de kachel,denk dat jij daarmee bedoelt de ventilator van de omloopverwarming, meestal niet gebruikt zal worden bij vrij staan omdat de kachel zonder ook voldoende verwarmt.Als de omloopverw.echt noodzakelijk is, bij vorst bv, zal ook wel 230V~aansluiting worden genomen. Gr.Jaap.

Hans Haan
Berichten: 11
Lid geworden op: do 8 okt 2020 10:15
Locatie: Almere

Re: LED verlichting interieur

Bericht door Hans Haan » ma 13 jun 2022 12:40

De led verlichting boven de kookplaat bestaat uit een dunne aluminium kleurige kunststof buis met 30 ledlampjes. Aan het uiteinde zit een schakelaartje/drukknopje.
Sinds een paar dagen knippert het licht zwak-fel enz. Het betreft een Knaus Sport 420 caravan van 2016. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Ik verdenk het schakelaartje, maar heb geen idee hoe dit geopend kan worden zonder de boel te beschadigen. Zie foto.
Bij voorbaat dank
Bijlagen
20220613_122547.jpg
Knaus Sport 420 qd + Opel Astra 1,4 turbo 150 pk.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: LED verlichting interieur

Bericht door Chris » ma 13 jun 2022 15:10

Als je dit railtje een kwart slagje draait kan je het uit de beugeltjes klikken.
MAAR...
Pas op... het aansluit-draadje is maar kort.
Ik vrees alleen dan je daarmee niet heel veel verder komt.
Volgens mij kan je het deel met aansluiting wel losnemen van het stripje, maar wat je daar mee verder komt.... geen idee.
Dit stripje werkt samen met de verlichting boven de keukenkastjes, daar is alles ok??
Want in de keukenkastjes zit een lasdoos, met stickertje 12 Volt... en daar komt een berg spagetti samen aan bedrading die in WAGO klemmen zit.
Misschien is er een draadje wat los gekomen in zo'n WAGO klem..
De LED bedrading is best dun... controle kan geen kwaad..... dat lasdoosje is zo open geklikt..

Nog even technisch...
De omvormer... die blauwe Schaudt levert een pure gelijkspanning.
Dus ideaal voor de LED's die alleen maar gelijkspanning mogen hebben.
Geen issue's dus met omvormers die een verkeerde spanning ( wisselspanning) leveren.... daar hebben wij geen last van met alle LED in de Knaus.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Hans Haan
Berichten: 11
Lid geworden op: do 8 okt 2020 10:15
Locatie: Almere

Re: LED verlichting interieur

Bericht door Hans Haan » di 14 jun 2022 20:33

Dank voor de snelle reactie en tips. We gaan (heel voorzichtig) aan de slag.
Knaus Sport 420 qd + Opel Astra 1,4 turbo 150 pk.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: LED verlichting interieur

Bericht door Chris » di 14 jun 2022 20:36

Zeker heel voorzichtig Hans..

Ik heb dezelfde rail, maar eigenlijk nooit echt goed gebukt om dat ding eens nauwkeurig te bekijken hoe dat in elkaar steekt.
Pas wel dit plankie gemaakt.... da's geen licht erboven maar hoort bij het water eronder... mrgreen.gif
.
IMG-20220424-WA0005.jpeg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”