Swift Toscane, problemen voorruit?

Plaats reactie
Gert Jan

Swift Toscane, problemen voorruit?

Bericht door Gert Jan » wo 25 aug 2010 17:40

Wij zijn opzoek naar een andere caravan , hebben twee Swifts Toscane 490/2 bekeken (bj 2001 en 2004). Waren beide in goede conditie.
Nu kwamen we op een ander forum (KCK) een draadje tegen waarbij melding wordt gemaakt van scheurende en lekkende voorruiten bij diverse Swifts uit de periode 2003- 2006. Sommige mensen hadden tot 5 keer hun voorruit laten vervangen (!) Sommige onder garantie, andere via de verzekering.
Heeft er iemand op dit forum gelijke ervaringen ?
De meeste mensen zijn zeer positief over de Swifts, zijn er ook nog andere specifieke problemen / aandachts punten bekend van dit merk .

Gert Jan

WiHo

Re: Swift Toscane, problemen voorruit?

Bericht door WiHo » do 8 sep 2011 19:04

De Swift is een goede, degelijke caravan maar wel met een eigen karakter. Wij hebben in 2003 een nieuwe Swift Toscane 390 gekocht. We hebben er mee gereden in Noorwegen met temperaturen om het vriespunt, tot 35 graden rond de Middelandse zee. Tevens zijn we nog al eens in Oost-Europa geweest met zijn beruchte wegen. We hebben nooit problemen gehad behalve een losgerammelde koelkast. Een paar langere en een paar extra schroeven losten dit probleem op. Helaas hebben we deze zomer het probleem van een gescheurde voorruit gehad. Dit blijkt een "eigen gebrek". Omdat de caravan nu 8 jaar oud is laten Interpolis, Polyplastic en de dealer verstek gaan en mag ik die zelf betalen. De dealer kan ik niets kwalijk nemen, die heeft hem niet geleverd en Campoworld is falliet. Bij navraag blijkt dit een probleem voor de Swift's met een grote voorruit. Polyplastic heeft inmiddels de derde gewijzigde serie voorruiten. Een voorruit kost € 480,-- inc. BTW. Daarbij komt nog een half uur arbeid, dus het geheel zal zo ongeveer € 525,-- kosten. Zou ik deze caravan nogmaals kopen? Zeer zeker ja!! Wel moet je er niet in gaan douchen, er zijn te veel kieren die kunnen lekken. Zelf heb ik electrische vloerverwarming aangebracht, ideaal.
Sterkte met zoeken.
Wim.

Jordy1977
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 8 sep 2021 13:13

Re: Swift Toscane, problemen voorruit?

Bericht door Jordy1977 » wo 8 sep 2021 18:58

Hoi Wim,

Waar had jij zo’n raam gevonden voor dat geld.
Dat heb ik wel over voor een nieuwe/ verbeterde versie.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36282
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Swift Toscane, problemen voorruit?

Bericht door Chris » wo 8 sep 2021 19:00

[re.gif]

Hoi Jordi...welkom welkom hier...

Echter..
Dit topic is uit 2011 en beide posters zijn geen lid meer...
Sorry..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Jordy1977
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 8 sep 2021 13:13

Re: Swift Toscane, problemen voorruit?

Bericht door Jordy1977 » vr 10 sep 2021 10:27

[re.gif]
Niet goed opgelet stom.gif
Bedankt voor je reactie.

Plaats reactie

Terug naar “Engelse caravans (Sprite, Elddis enz.)”