Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Jettiny
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 21:55
Locatie: Uden NB

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door Jettiny » za 2 nov 2019 14:00

Veel mensen maken deze stap denk ik.
De vouwwagen is toch een relatief goedkope manier om te proeven van het kampeerleven.
Na een aantal jaren ga je dan toch dat stapje maken naar de caravan !

Vriendelijke groeten,
Jettiny
Fendt Saphir 470 TF uit 2005 in combinatie met een Opel Astra 1.4 uit 2012 120 pk.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door RDDR » za 2 nov 2019 14:19

RE.gif

Je reageert op best wel een oud topic, zeg maar. De vorige reactie was meer dan 9 jaar geleden.

Maar ik wil toch wel even reageren. Wij zijn gestart met een Eriba Feeling, hebben vorig jaar een vouwwagen gekocht en nu weer terug naar een caravan (Sprite). Vouwwagen was bij nader inzien niet geschikt voor het comfort wat we zoeken buiten het hoogseizoen. Waardoor je dus koudere en nattere avonden hebt. Vooral in de bergen waar we graag heen gaan.
Vouwwagen is zeer ruim, heeft vaak een keuken onder de luifel (veel fijner), koelt 's avonds heerlijk af en merk je amper achter de auto. Je kan gewoon 130 rijden, we zijn er mee over de Timolsjoch pas geweest (hellingen tot 15%). En als we alleen in het hoogseizoen naar warme gebieden gingen hadden we de vouwwagen gehouden.

Ik wil je wel uit de 'lekker goedkoop' droom helpen. Ja, je kan een oud brik aanschaffen voor 1000 Euro, maar dan kan bij een caravan ook. Een beetje aardige vouwwagen kost je nieuw al gauw 10.000 Euro. En dan moet je selectief zijn met merken en opties. Het echte fraaie werk, zoals de Holtkamper Kyte XL was duurder dan de nieuwe Sprite die we hebben gekocht. Degene die wij hadden kost inmiddels nieuw ruim 24.000 Euro! Voor de liefhebbers, deze dus: https://www.holtkamper.nl/nl/vouwwagens/kyte-wind-force
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door petronella » za 2 nov 2019 16:17

RE.gif oude topic maar wel leuk, we kunnen het ook omdraaien in: wie is er van een caravan terug gegaan naar een vouwwagen/tent knipoog.gif

Wij behoren ook bij de groep, tent, vouwwagen , kleine caravan en steeds een stukje nieuwer en luxer.
Heden een Fendt waar we lekker in het voor een najaar ook lekker mee weg kunnnen en wie weet ooit eens in de winter.....

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door Micky » za 2 nov 2019 17:40

Ik (wij) hebben vroeger naast de caravan verschillende vakanties gedaan, eerst met een Scout, later Alpenkreuzer, super leuk en heerlijk genoten, ik sluit ook niet uit dat we er in de toekomst 1 bij kopen naast de caravan, vervangen zal hij de caravan niet doen denk ik.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Jettiny
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 21:55
Locatie: Uden NB

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door Jettiny » za 2 nov 2019 21:53

Mijn eerdere bericht even wat uitgebreider vertellen.

Wij begonnen te kamperen met een vouwwagen die ons werd aangeboden door familie.
Het was een eerste test bij Duinrel, daar mocht je gewoon vanaf de camping het park in.
Ideaal als je twee dochters van twee en vier jaar oud hebt. love.gif
We waren om, er moest een vouwwagen komen.
Het jaar daarop vertrokken met familie naar Italië, allemaal met de vouwwagens.
Dat ging zo een paar jaar door, totdat de familie caravans kochten en wij nog steeds met de vouwwagen op pad gingen. :oops:

Toen we na de vakantie weer huiswaarts gingen zei ik tegen mijn vrouw, “ volgend jaar hebben wij ook een caravan “.
Ze lachten toen nog, maar hé ..... wat ik mijn kop heb heb ik niet in m’n kont, zeggen ze hier in Brabant ! :oops: :lol:
We kochten een Beyerland caravan en waren dolgelukkig met die sleurhut ! blij.gif
We genoten met volle teugen van de luxe en voordelen van de caravan.

Nu vele jaren later nog steeds een caravan en zie mezelf toch niet meer met een vouwwagen op pad gaan.

Vriendelijke groeten,
Jettiny
Fendt Saphir 470 TF uit 2005 in combinatie met een Opel Astra 1.4 uit 2012 120 pk.

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door Patman » zo 3 nov 2019 10:53

Leuk topic!

Wij zijn ook begonnen met een tent, daarna een caravan. Omdat het kamperen met de tent ons enorm trekt, lijkt een vouwwagen ons ook fantastisch. Alleen het op en afbreken houdt ons tegen, we worden er niet jonger op zullen we maar zeggen. mrgreen.gif maar het gemak van een caravan, overnachten, luifeltje, etc is echt ideaal voor ons.

Gebruikersavatar
Tjub
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 10 jul 2016 23:06

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door Tjub » zo 3 nov 2019 11:01

Hier ook begonnen met oude Conway met los tentgedeelte, daarna over naar luxere en veel sneller op te zetten Trigano Odyssee... Na enkele jaren aandringen van vrienden toch over naar caravan... Zo geen spijt van.. Was toch ieder jaar spannend of je droog thuis kwam om dat ding open te kunnen klappen....leuke jaren gehad hoor, maar zou niet meer terug willen..
Chateau Caratt 430TMF achter Renault Kadjar Techno TCe 140

Hermanus
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 20:49

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door Hermanus » zo 3 nov 2019 11:42

Ook wij zijn begonnen met een tent. 1 jaar mee weg geweest, maar dat beviel niet. Het slapen op de grond, en vooral het opzetten en afbreken vonden we niets. Alle spullen minstens 2 x in je hand voordat alles op zijn plaats stond..... Dus gaan zoeken naar een alternatief, en dat werd een vouwwagen. Een Alpenkreuzer Select gekocht in 1986, een van de eerste zgnd. snelklappers. En deze wagen beviel heel goed. We hebben deze wagen gehad tot 2010, dus bijna 25 !!!! jaar mee op vakantie geweest, ieder jaar 3 of 4 weken. En bij verkoop was de wagen nog steeds perfect!. Toen een Gerjak Tago Settler gekocht, een veel modernere snelklapper, dus nog meer gemak. Hiermee tot 2018 mee op vakantie geweest. Inmiddels gepensioneerd, dus langer op vakantie en meer plaatsen bezocht, dus vaker opzetten en afbreken. En door lichamelijke problemen werd dat een steeds groter probleem. En daarom de vouwwagen verkocht, en dit jaar een caravan gehuurd om te kijken hoe dat zou bevallen. En ja, het is ons bevallen. Door het uitproberen weten we nu precies wat we wel en niet willen, en nu zijn we langzaam aan het rondkijken om zelf een caravan te kopen.

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door AadB » zo 3 nov 2019 12:23

Ook wij zijn begonnen met een tent, daarna 2 vouwwagens gehad (een conway en een Jamet Arizona) en nu de tweede caravan.
Ik zou niet meer terug willen mrgreen.gif
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

sailor wim
Berichten: 2665
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door sailor wim » zo 3 nov 2019 17:53

Klepper Piroschka met een Renault R4F6 ervoor.
Kids met moeder sliepen geriefeliik in de daarvoor ingerichte auto, en ik in het gangpad van de nog ingeklapte vouwwagen wanneer nodig.
Later een Daihatsu charade 3 cilinder als trekker.
Toen een Kip K400 met een Daihatsu applaus er voor.
Uitstap op het water ertussendoor.
Naast de boot een Kip K37 en wat later de huidige set.
Wil je nog weer terug naar een vouwwagen? Ja zeker maar jonger worden gaat zeer moeilijk, nee ik ben tevreden zoals het nu is.Afbeelding
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door Chris » zo 3 nov 2019 20:23

Ik heb de vouwwagen overgeslagen....
Van peuter af aan met pa en ma met de tent op vakantie geweest.
Ik vergeet het nooit...
1e keer was ik 6 jaar ofzo, tent geleend van een oom en tante en we togen naar Camping Castricum voor 14 dagen.
Kamperen beviel super, zo goed zelfs dat mama's zussen een dagje kwamen kijken en mee-eten natuurlijk..
Zie je het voor je, 1962, die ouwe tutten van tante's die alleen maar commentaar hadden op alles wat er was...
het woord Zeurkousen is daar uitgevonden hoor..
Affin, ons beviel het best en Pa kocht een tweedehands tent die daar te koop stond.
Een enorm bouwwerk, zo groot had ik ze nog niet gezien..
Jaren met die tent gekampeerd, toen kwam er de eerste nieuwe Bungalow tent, een Campingstar, made by Walker.
Kent u het merk nog???
En wij.. mn broer en ik beide een eigen puptent.
Aangekomen op 18 jarige leeftijd nog steeds met die puptent, maar nu met vriendin naar Luxemburg.
Wat daar allemaal gebeurde zal ik maar niet vertellen, ik mocht er nog achteraf eens problemen mee krijgen...
Affin... 22 jaar en ondertussen getrouwd... weer naar Luxemburg, nu zelf met een tweedehands bungalow tent.
2 jaar... toen was er een kleine... en die had het koud... volgens mijn ex...
Dus.
Tent weg en aan de kant van de weg een oud hok gekocht, een Adria 390 van zo rond 1970 of nog eerder.... rot als een mispel, maar kostte Fl 750,-
Daar heb ik toch tot 1987 mee gekampeerd, toen voor de eerste Knaus Sudwind ingeruild..
In 2012 naar een Hobby over gestapt en in 2017 weer terug naar de huidige Knaus sudwind..
Dus never de vouwwagen stap gemaakt...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

LL123
Berichten: 32
Lid geworden op: za 19 aug 2017 15:09

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door LL123 » zo 3 nov 2019 20:29

Wij zijn 2 jaar geleden overgestapt van een vouwwagen, omdat het geheel opzetten veel tijd kosten, beter bed wilde, met een dubbelklapper 1 overnachting ook veel tijd kost.

Een caravan bevalt erg goed! Veel spullen al op hun plaats, pootjes uitdraaien en je kan met 4 personen slapen. Ook als het regent, de reis langer heeft geduurd, etc. Tent oid kan morgen ook! Alleen het rijden is natuurlijk andersen stelt ook iets meer eisen aan de auto.

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door Poldervrouwtje » ma 4 nov 2019 08:47

Wij zijn begonnen met tent. Toen vouwwagen. Caravan. Terug naar de tent. Dan weer caravan en afgelopen zomer met tent ;).
Ik hou van de geur van mijn De Waard maar van de snelheid van “opzetten “ van de caravan. We gebruiken dus beide. Al zitten we nu enorm na te denken of we nog verder gaan met de caravan. De indeling bevalt ons eigenlijk niet maar investeren in een andere ? Laatste paar jaar reizen we natuurljk anders (verre reizen ) en twijfelen we gewoon of we nog met caravan gaan.

Dus daar hebben we nu de winter voor over na te denken.
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door Cara-Fan » ma 4 nov 2019 22:53

Eerst jaren gekampeerd met de Alpenkreuzer van mijn ouders welke we konden overnemen. Daarnaast prachtige fietsvakanties gemaakt met een tentje achterop. Toen de kids kwamen over gestapt op een hele mooie Jamet Louisiana a.s. voor meer comfort en ruimte. Toen ik 3 jaar terug ernstig ziek werd de vouwwagen verkocht omdat het teveel werk en gedoe werd en over gestapt naar een caravan.Deze stap hadden we nooit verwacht te maken. Toch dwingt het leven je soms onverwachte keuzes te maken. En het is een hele mooie geweest. We hebben nog nooit zoveel gekampeerd sinds we ons huisje op wielen hebben. Genieten!

Jettiny
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 21:55
Locatie: Uden NB

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door Jettiny » do 7 nov 2019 18:55

Hartstikke leuk om al jullie verhalen te lezen.😀

En volgens vinden jullie het ook leuk om jullie verhaal te doen :lol:

@ Cara-Fan fijn om te lezen dat jullie toch genieten ondanks alle ellende ! thumbup.gif

Vriendelijke groeten,
Jettiny
Fendt Saphir 470 TF uit 2005 in combinatie met een Opel Astra 1.4 uit 2012 120 pk.

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door Cara-Fan » do 7 nov 2019 19:10

thumbup.gif

barney
Berichten: 240
Lid geworden op: zo 18 sep 2011 12:00
Locatie: Lochem

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door barney » do 7 nov 2019 22:00

We zijn destijds overgestapt van een Paradiso vouwwagen naar een toercaravan.
De Paradiso heeft ons geweldig bevallen en opzetten ging super.
De reden van aanschaf caravan was dat de paradiso op de laadbrug 1025kg woog.
Dit hadden we nooit gemerkt,maar wilde niet het risico om onderweg problemen te krijgen.
Paradiso mocht tot 750kg totaal gewicht hebben.

Flying Jeroen
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 31 jul 2017 19:38
Locatie: Bathmen

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door Flying Jeroen » do 7 nov 2019 23:41

8 jaar geleden met nieuwe partner begonnen in een gebruikte Zambezi Original (mijn ex hield niet van kamperen). Na 4 jaar overgestapt naar meer comfort en een gebruikte Eriba Nova aangeschaft.
Comfort en was zeker beter al denk ik nog vaak
Met weemoed aan die Zambezi. Kwa sfeer was dat top. Die Nova weer na drie jaar ingeruild voor een iets kleinere/lichtere en nog beter uitgeruste Knaus Südwind (mij 2019).
Die hebben we sinds het voorjaar en bevalt uitstekend (al was die Nova op detail beter afgewerkt).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto: Volvo XC90 T8 LR R-Design, full option (06/2022 benzine 310 pk/400Nm+elektrisch 145 pk/309 Nm)
Caravan: Kabe Royal 520 XL KS (02/2024, 2000 kg, Truma Aventa Comfort, Reich Easydriver Pro 2.0, Thule 9200

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door Den Adriaan » vr 8 nov 2019 11:08

We waren jong en kampeerde met een geleende bungalowtent.
Op naar Luxemburg.
Wat een bouwwerk was dat met al die buizen!
En een gewicht!
Stoelen hadden we niet, gewoon de autostoelen er uit halen en neerzetten bij de tent.
En zwerven, daar hielden en houden we van.

Een Citroën HY gekocht en omgebouwd tot een eenvoudige camper.
U weet wel, zo een golfplaten auto en nu veel gebruikt als food truck.
Toen kon je nog werkelijk overal staan, tot op de stranden van Frankrijk, Spanje en Portugal toe.
Daarna nog een nieuwe camper gekocht, en toen kwam er een kleine.
Camper verkocht en een piramide tent gekocht.
Er kwamen nog meer kinderen.

Een vouwwagen gekocht.
Type André Jamin Arizona.
Een mooie grote vouwwagen.
Was wel koud in de bergen waar we altijd kampeerden.
Dus over naar iets warmers.
Dus nu caravannen we al vele jaren met veel plezier.
Geen camper voor ons, nergens kan je vrij staan en waar het mogelijk is schieten de tranen in de ogen hoe ze op elkaar staan.
Maar dit terzijde.
We blijven het caravannen trouw tot de laatste snik!

Psjaak
Berichten: 290
Lid geworden op: do 4 nov 2004 21:59
Locatie: grootebroek

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door Psjaak » vr 8 nov 2019 20:09

Als jonge knulletje lid van de padvinders en meerdere jaren op pad geweest met tenten. Van het geld wat ik in de schoolvakanties met bollen zoeken verdiende werd de eerste driepersoonstent gekocht. Hier mee op vakantie geweest met een vriend en een lelijke eend naar Neuss (Duitsland). Zelfs nog een brief geschreven aan mijn vriendin, die op dat moment kampeerde op Terschelling. Uiteindelijk van een vriend voor 100 gulden een oranje bungalowtent gekocht en herrie met de ouders van mijn vriendin, want je kon toch niet samen op vakantie als je nog niet getrouwd was. We gingen toch want waar maakten ze zich druk om. Er zaten toch 2 slaapcabines in. Uiteindelijk getrouwd en we werden verblijd met een tweeling. Dus een grotere bungalowtent. Groen deze keer voor 200 gulden gekocht. Er zat een soort uitbouw in wat het keukentje moest zijn. Vervolgens via een advertentie bij de plaatselijke supermarkt een vouwwagen. De Alpenkreuzer Super GT. Deze werd getrokken door een Citroen Visa. Hiermee tot aan de voet van de Alp d’Huez geweest. Zelf 3 keer de berg op gefietst. Maar een koud voorjaar in Nieuwpoort en de keer dat we met de vouwwagen op een parkeerplaats stopten om wat te drinken. Naast ons stopte een echtpaar met een caravan. Stoeltjes naar buiten en koffie. Mijn vrouw was om. Dus kijken naar een caravan. Het werd een Chateau 390 met een treinzit. Vrouwlief de koning te rijk. Dat het bed opmaken ook niet alles was kwam een Chateau Calista 450. Deze had echter het nadeel dat je met je hoofd in de vitrage zat als je in de zithoek zat. De zithoek bevond zich aan de voorzijde van de caravan. Dus de zithoek naar de achterzijde van de caravan en dan noem je het een chateau Mon Reve. De zitkussens zij voor verbetering vatbaar en voor het eerst komt er een Engelse caravan om de hoek kijken. De Sprite 470 Europa met heerlijke zitcomfort. Maar ook hier bestaat er een overtreffende caravan en zo komen we uit bij de Sterling Eccles Topas. Dit is het topmodel van de Swift groep met o.a. Alde vloeistof verwarming. Enige nadeel was dat de caravan totaal 1350 kg mocht wegen en dat is aan de krappe kant. Nu het heden dit jaar de nieuwe Sprite Cruzer SR 460. Voor ons de ideale caravan. 250 kg laadvermogen en alle comfort die je kunt bedenken. Het is een schitterende toercaravan waar we 10 weken naar Frankrijk/ Spanje zijn geweest en op de koffie in Denemarken al duurde dat wel 4 weken. Het is wel een stukje historie van 50 jaar kamperen.
Caravans.jpg

Jettiny
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 21:55
Locatie: Uden NB

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door Jettiny » vr 8 nov 2019 21:15

Mooie verhalen weer thumbup.gif

@ Psjaak, wat een ontwikkeling 😯

Er zijn er niet zoveel die zoveel geschakeld hebben lijkt me, pffff.
Maar het heeft je in ieder geval naar iets goeds voor jullie geleid.
Leuke aanvulling met de foto’s ! thumbup.gif
Fendt Saphir 470 TF uit 2005 in combinatie met een Opel Astra 1.4 uit 2012 120 pk.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5737
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door Morgoth » wo 13 nov 2019 22:17

Wij hadden ook een Paradiso. Een super vouwwagen. We hadden er zelfs een fietsenrek op met 4 fietsen.
Het grootste nadeel was het dwars slapen in de te smalle wagen. Of steeds het geheel verbouwen om in de lengte te slapen. We hebben hem weg gedaan omdat we mijn bedrijfsbus hebben omgebouwd naar camper.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 359
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door Sytske01 » do 14 nov 2019 09:36

Ook al van alles gehad: tenten (Nomad, de Waard, Falco) vouwwagen (Jamet, toen nog Andre Jamet geheten, groot bouwcomplex compleet met bloemetjeshemel awhoea.gif)
Ik hou ook nog steeds van de geur van tenten en ben ook nog steeds gecharmeerd van de huidige vouwwagens zoals Aart Kok, Combicamp.
Het is wel wat meer "echt" kamperen en daar hou ik wel van. Maar een lekker bed, niet de hele dag aan het zoeken zijn of opruimen, eigen toilet, kacheltje, koelkast en het gemak dat alles meteen klaar staat, geeft toch wel de doorslag voor een caravan.

Conny100
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 30 sep 2019 14:53

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door Conny100 » za 23 nov 2019 09:29

Wij hadden eerst een Roadmaster family S met twee grote uitbouwen, daarna een kleinere Roadmaster gekocht met 1 uitbouw omdat de eerste veel te groot en teveel werk was, toen een Combi Camp Country gekocht, een prachtige snelle vouwwagen met vaste keuken, met weemoed deze toch verkocht, na jaren vliegen en verre reizen, gingen wij toch weer graag kamperen en hebben toen een opblaasbare tent Bardani airspace 380 tc gekocht, deze tent is in 20 min op te zetten.
Deze tent werd vooral voor de mooie weekenden gebruikt, omdat wij toch een toilet missen en teveel losse spullen mee moesten nemen hebben wij nu een Eriba Touring 542 gekocht, deze wordt in april geleverd, wij hebben er heel veel zin in en wij gaan lekker rondtrekken met deze caravan.

Retrospect
Berichten: 127
Lid geworden op: di 21 jul 2020 19:51

Re: Wie is overgestapt van een vouwwagen naar tourcaravan?

Bericht door Retrospect » za 10 sep 2022 11:20

Leuk om dit oude topic eens te lezen.
Ik ben in 2020 overgestapt van een vouwwagen naar een tourcaravan. 2 leuke naseizoensplaatsen in gekampeerd in Nederland gedurende corona. Toch kruipt het bloed waar het niet gaan kan en zit ik er sterk over te denken om de caravan te verkopen en weer een vouwwagen te kopen.
Ik ben wel benieuwd van mensen die die overstap ook gemaakt hebben.
Trigano Itinea GL

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”