Grondzeil voor voorseizoensplaats

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
sjoerdniqui
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 29 mei 2009 23:16
Locatie: Noord-Holland

Grondzeil voor voorseizoensplaats

Bericht door sjoerdniqui » di 6 apr 2010 04:35

Afgelopen vrijdag was het zover, we gingen voor de eerste keer naar een voorseizoensplaats in Erichem. Safariroom opgezet en grondzeil erin, op een dun laagje klusplastic. Doen we 's zomers ook altijd en was wel voldoende dachten we stom.gif .

Tja.. het heeft bijna het hele paasweekeinde geregend en de voortent was een grote, vieze modderpoel :cry: . Dat moet natuurlijk beter, want hier worden we (met twee kinderen die in en uit lopen) niet zo blij van. Wat kunnen we het beste onder ons gaatjestapijt leggen? Is een stuk dekzeil voldoende of toch liever iets anders? We zagen ergens op de camping vijverfolie liggen, dat is natuurlijk steviger, maar ook weer wat prijziger. Wie heeft hier ervaring mee?
Hobby 540 UF

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18370
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Grondzeil voor voorseizoensplaats

Bericht door deusjevo » di 6 apr 2010 07:30

Ik zou d'r niks plastic-achtigs onder leggen, alles waar water op blijft liggen is niet handig, 't water kan niet meer de grond intrekken na een forse regnbui.
Er zijn wel speciale tegels, sommigen gebruiken pallets en anderen bouwen weer een vloer op van balkjes en platenwatervast multiplex.
Als ik dat allemaal moet gaan doen ga ik wel ergens in een huisje zitten... zucht.gif

Oh ja, je hebt ook nog iets van een Airbarrier van Isabella:
http://www.isabella.net/nl/accessoires/ ... rrier.html
Persoonlijk geen ervaring mee. weenie.gif
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

mafdaf

Re: Grondzeil voor voorseizoensplaats

Bericht door mafdaf » di 6 apr 2010 08:06

Ik doe een laagje plastic en dan de flappen van de tent eronder en het gaatjesdoek erop. Werkt bij mij wel goed maar je krijgt erg vieze flappen. Maar aangezien die er de volgende keer toch weer op dezelfde manier onder geflapt worden mogen er van mij wel wat vlekken op komen. mrgreen.gif

Nick

Re: Grondzeil voor voorseizoensplaats

Bericht door Nick » di 6 apr 2010 11:27

Er zijn in diverse maten airbarrier grondzeilen te koop. Door de opblaasbare opstaande randen komt er gegarandeerd geen water meer binnen.
Het doek is behoorlijk dik zodat je er ook niet gauw doorheen gaat met een stoelpoot oid.

Gebruikersavatar
PeterD
Berichten: 1188
Lid geworden op: za 24 mar 2007 09:57
Locatie: Huizen.

Re: Grondzeil voor voorseizoensplaats

Bericht door PeterD » di 6 apr 2010 12:02

Wij hebben anti-worteldoek liggen.
Daarop liggen de flappen
En daarover heen het gaatjes doek.
Als er al eens wat water naar binnenkomt, kan het door het worteldoek toch de grond in.
Mooiste is natuurlijk pallets of tegels, maar dat vinden wij voor een voorseizoenplaats teveel gedoe.
Wij hebben een caravan en die wordt getrokken door een auto.

sjoerdniqui
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 29 mei 2009 23:16
Locatie: Noord-Holland

Re: Grondzeil voor voorseizoensplaats

Bericht door sjoerdniqui » di 6 apr 2010 12:41

Bedankt voor jullie reacties :wink: !

Die airbarrier lijkt me inderdaad handig en de prijs valt mee! Maar welke maat heb ik nodig voor een voortent van 4 x 2.75 mtr? Ik neem even aan dat de opblaasbare rand binnen de voortent moet vallen, of heb ik het mis?

Air Barrier (Maat: 300 x 500 cm)
Air Barrier (Maat: 250 x 600 cm)
Air Barrier (Maat: 250 x 550 cm)
Air Barrier (Maat: 250 x 450 cm)
Air Barrier (Maat: 300 x 600 cm)
Air Barrier (Maat: 250 x 400 cm)
Hobby 540 UF

Nick

Re: Grondzeil voor voorseizoensplaats

Bericht door Nick » di 6 apr 2010 14:08

Hij moet uiteraard binnen de voortent passen. Je moet de "echte" binnenmaat( op de grond) van je tent weten en daar het dichts bij gaan zitten met je maat.

mri
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 16:55

Re: Grondzeil voor voorseizoensplaats

Bericht door mri » di 6 apr 2010 16:52

Ook wij gebruiken de air-barrier! Wij leggen eerst een laag anti-worteldoek neer wat een stukje buiten de voortent valt. De "flappen" van de voortent liggen dan mooi op het anti-worteldoek en worden niet smerig.
De opblaasranden van de air-barrier vallen (zoals hiervoor ook al gemeld) binnen in de tent, en de stokken staan buiten de opblaasranden. Voor de juiste maat meet je dus de breedte van je voortent op, en neem je de maat die hierbinnen valt. Denk dus niet als je voortent 5.40 is: kom, ik neem de 5.50. Want dan komen de opblaasranden "omhoog" te staan tegen de zijkanten van je voortent.
Tip: omdat onze nieuwe voortent nog niet geleverd is en ik wel alvast een nieuwe air-barrier aan wilde schaffen heb ik gewoon even een mailtje gestuurd naar de voortent-fabrikant (in ons geval Brand) en gevraagd naar de frontbreedte van de voortent in onze omloopmaat. De frontbreedte is namelijk een vaststaand gegeven. Hier dezelfde dag nog antwoord op gekregen, zodat ik nu precies weet welke maat air-barrier we nodig hebben.
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

Smit
Berichten: 127
Lid geworden op: vr 13 feb 2009 05:40

Re: Grondzeil voor voorseizoensplaats

Bericht door Smit » di 6 apr 2010 20:57

Gewoon worteldoek onder de voortent uit laten steken...Flappen erop naar binnen gevouwen...Issabella vloertegels erop....Wie ziet de boswachter. blij.gif

Owjaa het vloertje erin leggen 7,5 minuten werk.(15 vierkante meter)

sjoerdniqui
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 29 mei 2009 23:16
Locatie: Noord-Holland

Re: Grondzeil voor voorseizoensplaats

Bericht door sjoerdniqui » wo 7 apr 2010 08:54

RE.gif

Die tegels zijn inderdaad prachtig, maar wel wat prijzig voor een voorseizoensplaats. Ik heb even snel uitgerekend dat ik dan 30 euro per m2 kwijt ben, totaal dus 330 euro!

Ik zal eens een mailtje naar de importeur van Omnistor sturen voor de frontbreedte van onze safariroom. Want de air barrier lijkt me heel handig. Heb je trouwens geen last van de opgeblazen rand bij de ingang van de voortent?
Hobby 540 UF

mri
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 16:55

Re: Grondzeil voor voorseizoensplaats

Bericht door mri » wo 7 apr 2010 15:33

Dat dacht ik dus ook: dat wordt struikelen over de rand. Nu hebben wij ook nog 2 kinderen, dus dacht dat die er misschien ook op zouden gaan staan zodat ie stuk zou gaan. Maar totaal geen last gehad van die rand. Het is een automatisme om er overheen te stappen, net zoals thuis over de drempel stappen bij een deur. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Ik zie eigenlijk maar 1 "nadeel": als je de vloer van de voortent gaat vegen, kan je normaal het vuil lekker naar buiten zwiepen. Dat lukt niet met zo'n rand. Je zal na het vegen dus even stoffer en blik moeten gebruiken. Voor de rest alleen maar voordelen: geen water in de tent en het tocht ook veel minder. Wij leggen overigens nog wel een tent-tapijt op de airbarrier. Van dat spul dat ze op grote rollen in de campingwinkel verkopen. Dat vinden we prettig en mooi, maar is geen must hoor.
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

elannika

Re: Grondzeil voor voorseizoensplaats

Bericht door elannika » do 22 apr 2010 16:02

Wij zijn ook nog op zoek naar tenttapijt en ik kom dus ook die airbarier tegen maar elders op het forum (vind het alleen niet onmiddellijk terug) zegt men dat je op veel campings geen gesloten tapijt meer mag gebruiken ivm het gras te sparen.
Mag de airbarier dan wel op deze campings?
Iemand een idee welke grootte we zouden nodig hebben voor een voortent met omloopmaat 9?
En vooral: wat is het gewicht van deze airbarier?
weenie.gif

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”