Diefstal alarm?

Plaats reactie
HansD
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 5 jul 2009 22:15

Diefstal alarm?

Bericht door HansD » vr 19 feb 2010 10:21

Op het gevaar af dat ik niet goed gezocht heb, maar heeft er iemand ervaring met electronische beveiliging?
Er zijn zat van die setjes te koop voor alle prijsklassen, met deur sensors, of beweging sensors, mat schakelaars en zo.
laasts zag ik een setje voor de auto, met afstand bediening, knipperledje, deurschakelaar en IR melder met sirene voor 89 euries.12 volt accu zit reeds in de woonwagen.
Nou lijkt me de bewegings sensor niet zo'n super idee, maar een matschakelaar of deurschakelaar moet toch te doen zijn.
In caravanland hoor en lees ik hier niks over, dat terwijl in de woonwagen zo langzamerhand toch een aantal leuke dingen te halen zijn, laptop, decoder,flatsceen, fototoestel, papieren, telefoons en dit alles bij openstaande ramen, met een horretje dicht. :lol:


Hans D
Kia Sorento 3,5 V6, Bürstner 525

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: Diefstal alarm?

Bericht door ine » vr 19 feb 2010 13:27

Er zijn al caravan die vanaf fabriek een alarm in gebouwd hebben.
Dus er gebeurt wel iets aan de beveilig ging.
Swift en elddis hebben dit al.
Gr Ine aflower.gif
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Diefstal alarm?

Bericht door Wim Verso » ma 17 jan 2011 22:37

RE.gif

Is dit dan reklame??

Dit is toch een goede reaktie. thumbup.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: Diefstal alarm?

Bericht door peter s » ma 17 jan 2011 23:06

Buiten een alarm, eerst goed je spullen wegstoppen. Ook als je alleen maar effe gaat p*sse :wink:

Voorbeeld, met een reis zitten we allemaal binnen de kring van caravans, hapje wijntje, gezellig.
Alle caravans in blikveld!
Tegen de avond is toch iemand z'n laptop kwijt, simpelweg met een mes een gat in een raam gesneden.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Lambert
Berichten: 239
Lid geworden op: do 24 mar 2005 20:35
Locatie: tilburg

Re: Diefstal alarm?

Bericht door Lambert » di 18 jan 2011 19:03

Je kunt natuurlijk niet alles voorkomen. Maar er zijn mensen die zonodig hun spullen uitstallen en in de kijk
zetten voor ogen die daarvoor niet bestemd zijn. mrgreen.gif
Men ziet regelmatig dat ze uitgebreid voor de caravan/tent onder een luifel met de laptop bezig. Zou gewoon moeten
kunnen maar het kan dus niet. Kijk als er een schotel bij de caravan staat is er ook een TV binnen en een reciever maar daar
is niks aan te doen.
Zet je laptop altijd geheel uit en niet in de slaapstand. Men kan met de huidige techniek de laptop direct trasseren en dat
gaat natuurlijk ook op in de auto als deze ergens geparkeerd staat.
Hopelijk is er toch wat sociale onderlinge controle op de camping. Even de ogen de kost geven en een praatje maken kan
meestal een hoop ellende voorkomen.
Hopelijk hebben we met zijn allen een fijne en rustige vakantie.
stom.gif

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Re: Diefstal alarm?

Bericht door Stoekie » di 11 okt 2011 17:51

Draadje is al wat ouder maar kreeg vandaag een mailtje met een leuke "aanbieding"

Verkrijgbaar vanaf wo 19 oktober ---> klik hier en klik evt hier
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Diefstal alarm?

Bericht door Kingpin1966 » di 11 okt 2011 18:49

RE.gif
Toch vraag ik mij af hoe je dat in het buitenland doet met een dergelijk systeem.
Als je op je Camping in Oostenrijk bestolen wordt en het alarm gaat eerst je broer in Tietjerksteradeel sms'en?
En kan de meldkamer van de Oostenrijkse Polizei sms'jes ontvangen? Of de Nederlandse?

Dan beter een dergelijk systeem zonder GSM Functie.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Re: Diefstal alarm?

Bericht door Stoekie » di 11 okt 2011 19:08

Ik neem aan dat er gewoon een simkaart in zit waarmee je, in geval van alarm, op je eigen gsm ge-sms't wordt..... én evt nog naar 4 anderen.
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Diefstal alarm?

Bericht door Kingpin1966 » di 11 okt 2011 19:12

RE.gif
Maar is het dan niet handiger om gewoon bij de lokale Politie aangifte te doen?
Lijkt me sneller dan dit GSM/SMS systeem.
Dat je zelf ge sms't wordt omdat je caravan opengebroken wordt dat snap ik nog wel, maar waarom ook nog naar 4 anderen?
Het nut daarvan ontgaat me een beetje. scratch.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Re: Diefstal alarm?

Bericht door Stoekie » di 11 okt 2011 19:52

het systeem geeft, bij alarm, ook een acoustisch signaal en dat schrikt de dief hopelijk voldoende af om d'r vandoor te gaan voordat erger kwaad is geschied.
Tegelijkertijd wordt je op je gsm ge-sms't dat er wat aan de hand is (geweest) en kun je evt. actie ondernemen.

Dat er aangifte moet worden gedaan spreekt voor zich...... dat moet je ook als er is ingebroken in een pand waar een professionele alarminstallatie aanwezig is.

Ik ben nu eenmaal een beetje een liefhebber van zulke dingen/gadgets en heb "toevallig" zelf deze alarminstallatie op de caravan..... kost hetzelfde zie ik nu pas (ik heb d'r destijds volgens mij meer voor betaald)....... maar is zonder sms-melder.

Tuurlijk ....... ze moeten met hun fi**en van je spullen afblijven maar zodra ik het alarm activeer knipperen buiten de lampjes en houdt de electronica de boel in de gaten.
Mensen die dat zien zullen misschien juíst denken dat er wat te halen valt maar niets is minder waar.
Het meest kostbare bezit (m'n vrouw en kid's) zijn dan iig níet in de caravan en wat er zich dan wél nog in bevindt..... "mag van mij gestolen worden".
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38641
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Inbraak alarm?

Bericht door Micky » ma 24 feb 2014 16:51

even dit draadje oppoetsen aangezien ik al een hele tijd loop met het idee een alarm in mijn caravan te bouwen (en het vandaag in een ander draadje ter sprake kwam), tot nu toe de beste oplossing heb ik hier gevonden: http://www.gsmbootalarm.nl/
wel moet ik eerlijk zeggen dat ik nog niet heel veel sites heb kunnen vinden die dergelijke systemen verkopen.

Heeft er iemand hier ervaring met dit systeem? mijn idee op dit moment is het alarm in de volgende link: http://www.gsmbootalarm.nl/draadloos-gs ... -9908.html

Als extra zit ik te denken aan een magneet contact op de disselklep: http://www.gsmbootalarm.nl/draadloos-de ... -9875.html

en een flitslamp, deze zijn alleen incl sirene, dus ik dacht standaard sirenen in de dissel (lekker luid) en de flitslamp met sirene achter het voorraam: http://www.gsmbootalarm.nl/sirene-met-f ... -9905.html

Wat zijn jullie ervaringen ideeën hierover, ik weet dat dit geen top of the bill systeem is, maar het gaat mij (zoals vandaag in het draadje laatste aanschaf caravan geschreven) dus meer om het direct afschrikken na binnenkomen/openbreken.
Zijn er andere systemen die beter zouden voldoen?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Beste Rob
Berichten: 452
Lid geworden op: zo 17 jun 2012 13:27

Re: Diefstal alarm?

Bericht door Beste Rob » ma 24 feb 2014 19:45

RE.gif
Ik vraag me af of het draadloze alarm standalone kan werken zonder de gsm module.
Zonder de bel/ sms functie zijn er natuurlijk nog veel eenvoudigere oplossingen te koop.
Skoda Octavia 1.4 TSI '17 - Hobby 500 KMFe '02

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Diefstal alarm?

Bericht door Kingpin1966 » ma 24 feb 2014 19:50

RE.gif
Die GSM module voorkomt toch geen inbraak, mocht het zover komen.
Tegen de tijd dat je een melding krijgt op je GSM is de dader allang gevlogen, die blijft echt niet staan wachten.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38641
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Diefstal alarm?

Bericht door Micky » ma 24 feb 2014 19:51

RE.gif RE.gif

Welke dan? graag advies van jouw kant, zoals ik schrijf gaat het me om het afschrikken, de GSM module hoef ik niet perse alhoewel voor als hij niet werkt zonder, koop ik toch gewoon een prepaidje kost niets..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38641
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Diefstal alarm?

Bericht door Micky » ma 24 feb 2014 19:51

Kingpin1966 schreef:RE.gif
Die GSM module voorkomt toch geen inbraak, mocht het zover komen.
Tegen de tijd dat je een melding krijgt op je GSM is de dader allang gevlogen, die blijft echt niet staan wachten.
Daar is zo'n module dus ook niet voor bedoeld, boeven vangen :wink:
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Diefstal alarm?

Bericht door Kingpin1966 » ma 24 feb 2014 19:56

RE.gif
Dat snap ik ook wel dat ie dat niet kan.
Ik betwist alleen het nut er van, als jij in de stad loopt en je krijgt een SMS dat in je caravan is ingebroken ben je toch al te laat.
Zoals al gezegd blijft de inbreker echt niet wachten tot jij terug bent.
Dus kun je net zo goed een installatie nemen zonder die functie.
Je kapot schrikken doe je toch wel, met of zonder GSM module.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38641
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Diefstal alarm?

Bericht door Micky » ma 24 feb 2014 20:04

RE.gif

Niet helemaal waar, als je een bericht krijgt kun je:

de camping bellen
de plaatselijke politie bellen
eventuele buren/vrienden op de camping bellen
als je onder de douche staat terug rennen :wink:
als je zit te eten op het terras van de camping terug rennen.

of als je verder weg bent, gewoon terug gaan en voorkomen dat de hele tent (caravan) zeiknat regent
voorkomen dat er 's middags al ingebroken is terwijl jij om 23:00 terug komt, als er ingebroken wordt wil je dit toch liever direct weten ipv 6 uur later lijkt me........

Ook voor dit product (net als zoveel andere) geldt wat mij betreft, kijk nou gewoon even in zijn algemeen en niet direct naar je eigen situatie :wink:

Mijn bedoeling met de bovenstaande vraag is niet om een discussie uit te lokken of ik een GSM module wil, die zit er nu eenmaal op, het gaat mij om het systeem, de betrouwbaarheid en de ervaringen, puntjes om af te branden zijn altijd zo makkelijk te vinden whistle.gif


volgens jouw logica hoef je helemaal geen alarminstallatie met belfunctie te nemen en toch zit de hele wereld (huizen, bedrijven), elke auto (nou ja, de nieuwste en duurste mrgreen.gif ) en mijn huis er vol van :wink:
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Aadje76

Re: Diefstal alarm?

Bericht door Aadje76 » ma 17 mar 2014 20:55

Met ouderwetse relaistechniek aan het hobbyen geweest... Als de deur open gaat gaat er twee minuten lang een sirene loeien en de knipperlichten van de caravan gaan knipperen. Het loskoppelen van de elektrakabel heeft hetzelfde effect. Door middel van een verborgen schakelaar wordt het systeem van buitenaf aan- en uitgeschakeld.

Omdat ik nog een GSM unit had liggen heb ik die er ook ingebouwd. Als de sirene afgaat krijg je een smsje. Is een leuke gadget maar voegt niet veel toe.

Nadeel is dat de sirene ook afgaat bij een stroomstoring. Daarom kun je op een camping met een wankele stroomvoorziening ook kiezen voor de "stille modus"; als de 230V wegvalt krijg je wel een smsje maar de sirene houdt zich koest. Kan handig zijn op een warme dag met een volle vriezer. Deze stille modus kan ook gebruikt worden als de deurbeveiliging niet ingeschakeld is.

Was een leuk projectje om te bedenken en te bouwen en het werkt prima. Afgezien van de sms-mogelijkheid is het systeem voor minder dan 100 euro te bouwen. Voor de liefhebber heb ik een blokschema beschikbaar via PM.

Plaats reactie

Terug naar “Beveiliging, Disselslot, Wielklem”