Route naar Venetie

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
willianv

Route naar Venetie

Bericht door willianv » wo 3 feb 2010 12:00

Hallo,

wij gaan begin juni voor 3 weken naar de omgeving van Venetie (Camping Union Lido).

Nu ben ik aan het kijken welke route ik het beste daarheen kan nemen. We vertrekken vrijdag vroeg op de middag en hopen ergens in de loop van zaterdag aan te komen.

De routeplanner stuurt me via Duitsland Zwitserland (Gotthard) en dan richting Venetie.
Omdat ik zelf graag de stop Metz aan doe, heb ik ook naar die route gekeken. Via Metz (Frankrijk) Zwitserland Italie is 20 km extra.
Ik vind dit vergeleken de eerste route een goed alternatief. Heb dan alleen extra tolkosten in Frankrijk, de tolkosten in Zwiterland heb ik via beide routers.

In de winter ga ik met de auto naar Val Gardena, ik ga dan via Duitsland (Ulm), Fernpass, Brenner en dan Italie.
Ook dit vind ik een alternatief, de Fernpass en Brenner is voor mijn combinatie geen probleem. Blijft alleen over dat ik dan via Duitsland moet en met caravan vind ik dat net iets minder prettig rijden dan via Frankrijk. Overigens scheelt het wel behoorlijk aan tolkosten.

Welke route zouden jullie adviseren, of heeft nog iemand anders een betere route om Venetie te bereiken?
Hobby 560 WFU prestige getrokken door een BMW X5 45e.

DaanK

Re: Route naar Venetie

Bericht door DaanK » di 9 mar 2010 20:10

Ik zou inderdaad via de Fernpas en Brenner rijden.

Ab
Moderator

Bericht door Ab » di 9 mar 2010 22:56

Múnchen-Salzburg-Villach-Udine-Venezia
Is dat geen optie ? Het rijdt in iedergeval prima. :wink:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.

De reis is het doel.

Dennis

Bericht door Dennis » do 11 mar 2010 06:23

RE.gif

Mijn idee dat is idd de makelijkste route naar Venetie.
Alleen als je in het hoogseisoen moet is het erg druk op de A10 in oostentrijk.

willianv

Bericht door willianv » do 11 mar 2010 08:29

We vertrekken al 3 of 4 juni, dus er is geen sprake van hoogseizoen. De terugweg zal omstreeks 25 juni zijn, ook nog voor het hoogseizoen.

We vertrekken vanaf regio Eindhoven, vroeg in de ochtend, wil eind van de middag/vroeg op de avond een overnachtingscamping opzoeken en vanuit daar de volgende dag Venetie zien te bereiken.

Route over Villach lijkt me inderdaad geschikt.

mri

Bericht door mri » do 11 mar 2010 11:27

Wij zijn jarenlang naar Cavallino gegaan (camping op 2km afstand van Union Lido), moet er wel bij zeggen dat wij dan zonder caravan reden. Heel veel verschillende routes gereden. Op de heenweg gingen wij meestal via de Fernpas. We hadden geen haast en de stukjes binnendoor vonden wij dan niet vervelend om te rijden. Gingen vaak zelfs na de Brennerpas de Dolomieten in (via Cortina d'Ampezzo), lekker over de bergweggetjes (die route moet je dus niet me je caravan rijden :lol: ). Op de terugweg wilden we altijd snel thuis zijn en reden we bijna altijd via Udine, Villach etc. Prima route, en een stuk sneller dan via de Fernpas. Ook zijn we wel eens via Zwitserland gereden. Dat beviel ons persoonlijk wat minder. Ook de route München, Innsbruck, Brenner wel eens gereden, maar die duurde ook langer dan via Villach.
Union Lido is een megacamping: heel veel voorzieningen, prachtig aangelegd maar ook megagroot. Mocht je hier bij aankomst toch een beetje van terugschrikken en op zoek willen naar een kleinere camping, met voor italiaanse begrippen grote staanplaatsen, dan raad ik je aan om eens op Ca'Pasquali te gaan kijken. Dit is een gemoedelijke, schone camping met vriendelijk personeel (en je hoeft er geen badmuts op haphop.gif ). Veel bezoekers uit Nederland, België, Denemarken en Duitsland. Zeker in juni moet het nog wel lukken om hier een plaatsje te bemachtigen (in hoogseizoen altijd vol).
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

eurotrotter

Bericht door eurotrotter » di 16 mar 2010 00:55

Als je begin juni vertrekt heb je de keuze,het is dan niet extra druk,ik zou, vanaf regio Einhoven,via Venlo,Mannheim,Nurnberg,Munchen en dan via de Brenner of via Villach,Udine gaan.
De Gottard tunnel kan op zaterdag nog wel eens wat file veroorzaken,ook buiten het hoogseizoen,veel mensen uit Zuid Duitsland en N Zwitserland gaan dan een lang weekend weg,zeker als t goed weer is.

Groeten Peter
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

willianv

Bericht door willianv » ma 22 mar 2010 16:10

Voor zoals het er nu naar uitziet gaat het de route over venlo/munchen/villach/udine worden, voor de heenreis.

Terugreis afhankelijk van de bevindingen van de heenreis, en met mijn gemoedstoestand. Als het even kan probeer ik namelijk niet 2x precies dezelfde weg te rijden in een kort tijdsbestek.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”