waar wassen jullie de caravan ?

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: waar wassen jullie de caravan ?

Bericht door Wim Verso » zo 27 dec 2009 15:13

Dank je Jasper, dan ga ik hem toch meerdere keren doen, had er al een voorgevoel van dat het wel eens wat weinig zou zijn.

Vraag me nog wel af, is het niet beter om hem in de was te zetten in het Voorjaar, als hij uit de stalling komt?

Dan kan hij er in alle weersomstandigheden tegen, voor de winter staat hij toch in een overdekte stalling.

Overigens, nog vier maanden en dan komt hij alweer uit de stalling en gaan we er opuit, wat gaat de tijd toch snel.......................
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: waar wassen jullie de caravan ?

Bericht door JanPunne » di 29 dec 2009 17:41

Hij/zii wordt voor de deur gewassen en helemaal in de was gezet. Als het ff lukt met het weer dan nog het liefst voor de voorjaarsvakantie. Het frontje doe ik wat vaker omdat deze ook tijdens een rit veel te verduren krijgt. Ik doe het niet (in de was zetten) voor de winterstalling omdat het denk ik dan geen zin heeft. Wel nog een wasbeurtje alvorens de stalling in te gaan.

gastjw

Re: waar wassen jullie de caravan ?

Bericht door gastjw » di 29 dec 2009 22:32

De vraag blijft natuurlijk of de waslaag er in de stalling op achteruit gaat.
Als het stallen geen invloed heeft kun je 'm net zo goed ervoor als erna doen.

Maar of het goed is voor de lak om 'm na de vakantie alleen maar af te spoelen en te laten uitdrogen (??) in de stalling? Daar staat ie toch meestal het grootste deel van het jaar. Met evengoed kans op vogelpoepjes enzo.
Persoonlijk heb ik 'm dan het liefste goed in de was.

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: waar wassen jullie de caravan ?

Bericht door HansHobby » zo 7 mar 2010 12:36

Ik was de caravan hier voor de deur. Ik was heb met 123. En één keer per seizoen zet ik hem in de was met 123. Een werkje waar je even mee bezig bent, maar het resultaat is er wel naar. Hij lijkt weer als nieuw als ik er mee klaar ben. love.gif
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Gilbert

Re: waar wassen jullie de caravan ?

Bericht door Gilbert » zo 7 mar 2010 20:19

gewoon op den hof thuis. af en toe met hogedrukreiniger maar niet altijd.

PVN

Re: waar wassen jullie de caravan ?

Bericht door PVN » zo 7 mar 2010 22:22

hij is al gewassen als we hem bij de stalling ophalen, na terugkomst van vakantie, wassen we hem op onze oprit

Volvodriver

Re: waar wassen jullie de caravan ?

Bericht door Volvodriver » wo 10 mar 2010 16:43

De caravan wordt net als de auto gewoon op straat voor de deur gewassen (al mag dat blijkbaar ook hier niet).
Met het bekende 3 cijfermerk.
Daarnaast wordt de caravan voordat hij naar de stalling gaat met de spraywax van datzelfde merk ingesprayed. (aangesloten op de tuinslang).

Conradus

Re: waar wassen jullie de caravan ?

Bericht door Conradus » zo 14 mar 2010 14:36

Hoi,

Nou ik was 'm gewoon meestal met water met een fikse scheut allesreiniger en dat gaat prima.
Zwarte strepen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Wel goed afspoelen en daarna in de was.
En mijn caravan van 15 jaar oud ziet er nog steeds perfect uit.

H@rry

Re: waar wassen jullie de caravan ?

Bericht door H@rry » zo 9 mei 2010 11:54

Ik was de caravan regelmatig op de oprit met autoshampoo!
Minimaal 2x per jaar de gehele caravan in (via via verkregen)professionele autopoets!
Het front van de caravan krijgt wel vaker extra aandacht omdat die toch meer te verduren heeft.
Dus bij aankomst op de camping kun je mij wel eens met een emmertje sop zien klooien! :lol:

Groet Harry

RobvanDuijn

Re: waar wassen jullie de caravan ?

Bericht door RobvanDuijn » do 27 mei 2010 22:33

Thuis op de inrit als wij er mee weg gaan eerst wassen dan in de vaste was al het kunststof in de cockpitspray ook de banden.
Op de camping met een emmer sop ff muggen verwijderen.
Als we thuis zijn wassen kunststof weer in de cockpitspray en van binnen alles schoon.
En dan gauw weer in de garage thuis en aan het stroom voor de druppelaar van de mover. thumbup.gif
En dit allemaal voor dik drie week Italië. scratch.gif scratch.gif

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1550
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: waar wassen jullie de caravan ?

Bericht door Jan Br » vr 28 mei 2010 07:43

Eerlijk gezegd zet ik mijn caravan nooit in de was. Ik ben inmiddels aan mijn 5e caravan. De voorlaatste caravan heb ik na 8 jaar ingeruild en de caravanhandelaar merkte op dat hij er ongelooflijk mooi uitzag, terwijl we hem echt stevig gebruiken, lange trektochten, wintersportvakanties enz.
De enige caravan die ik ooit eens in de was zette was een kipcaravan, maar werd gek van het feit dat de was gewoon haast niet meer uit te poetsten viel door de "bobbeltjesstructuur" van het plaatwerk. Het resultaat is altijd vlekkerig gebleven,omdat de bobbeltjes glommen,maar de "dalen" altijd enigszins mat bleven.
Misschien dat ik het eens ga proberen met natte was in het laatste spoelwater, maar echt poetsen daar begin ik niet meer aan, ook het onderhoud moet vakantie blijven. :lol:
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: waar wassen jullie de caravan ?

Bericht door eurotrotter » wo 4 aug 2010 21:52

Gewoon,in de truckwash,zij maken m eerst met de borstel en shampoo helemaal schoon, ook het dak,dan gaat ie door de onderwasser en dan tot slot door de borstels.En dan is ie echt SCHOON.

http://www.vanosta.eu/truckwash.htm

Op de camping wil ik m nog wel eens een 123 behandeling geven.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Peet

Re: waar wassen jullie de caravan ?

Bericht door Peet » do 5 aug 2010 02:50

Gewoon voor de deur met 123.

sanger

Re: waar wassen jullie de caravan ?

Bericht door sanger » do 5 aug 2010 09:52

Als wij hem uit de stalling laten halen wordt de caravan standaard afgespoeld/gewassen. Echt wassen kan ook, tegen kleine betaling en dat is wel heel erg prettig.

Amber
Berichten: 818
Lid geworden op: di 28 aug 2007 14:23
Locatie: Regio Emmen

Re: waar wassen jullie de caravan ?

Bericht door Amber » do 5 aug 2010 16:22

Wij zetten de caravan op de oprit, wassen en poetsen gebeurt daar ook.
Vakantie, ik kan er geen genoeg van krijgen.

Cor Traveller

Re: waar wassen jullie de caravan ?

Bericht door Cor Traveller » do 5 aug 2010 17:54

Als de caravan naar de winter stalling gaat, laten wij hem wassen en in de was zetten (stalling kosten 35,00 euro) zwaaien.gif haphop.gif

Jheroen

Re: waar wassen jullie de caravan ?

Bericht door Jheroen » zo 26 sep 2010 18:12

Gisteren de caravan op de oprit gewassen na ongeveer 7 maanden op de veluwe onder de bomen....... dan weet je precies hoe ie eruit zag na deze nogal natte zomer....

Was wel een uurtje of wat zoet maar het resultaat mag er weer zijn. Morgen gaat ie fris weer naar de stalling.

Rochus

Re: waar wassen jullie de caravan ?

Bericht door Rochus » ma 27 sep 2010 18:50

hou er rekening mee dat oom agent je een bon kan geven als je op de openbare weg je auto oid staat te wassen, nu helemaal daar ze 150 bekeuringen moeten schrijven per jaar, het is vervuiling van openbare weg/ vervuiling grond/water.

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: waar wassen jullie de caravan ?

Bericht door RogerB » ma 27 sep 2010 19:05

Wij wassen de caravan op straat voor de oprit (woonerf). We zetten hem daarna direct weer op onze oprit.
Het wassen van de caravan is natuurlijk makkelijker als je in een woonerf woont... :wink: ...

Peteriba

Re: waar wassen jullie de caravan ?

Bericht door Peteriba » di 28 sep 2010 12:16

Wassen doe ik hem (of is het een zij) op de oprit met dezelfde middelen waarmee ik de auto poets. Caravan heeft gladde beplating. Elk jaar in de was. Daar blinkt hij zo mooi van. Als een spiegel. blij.gif
Daarna gaat hij naast het huis totdat we hem weer nodig hebben. En dan bewijst het in de was zetten zijn diensten. Afspuiten en go. thumbup.gif

Gebruikersavatar
whOcArEz
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 11 aug 2006 12:44
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: waar wassen jullie de caravan ?

Bericht door whOcArEz » di 28 sep 2010 21:24

Onze stallingbaas heeft een keurige wasplaats ingericht. Er staat een goede trap er hangt een lange slang en 2 stuks borstels voor op de slang met lange steel. Poetsmiddelen (123 bv) van huis meenemen de rest is service.
and on the 7th day God went caravaning
Fendt Bianco 470 TFB
SimPark Easymatic
Opel Insignia 2.0 TDCI

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”