Verhogen maximum trekgewicht auto
-
- Contacteer:
Re: Verhogen maximum trekgewicht auto
Dat is dus kosten keuring per uur en daarna de kosten voor het vervangen van de koppeling.
Nog een opmerkingetje : brede banden mag niet, winterbanden mag niet, start/stop uitzetten mag niet, airco aanzetten mag niet.
Alles wat het verbruik verhoogd zou niet mogen, Gold vroeger ook voor de voordelen van de dubbele cabine busjes.
Dit alles door de Nederlandse CO heffing voor auto's die de fabriekswaarden niet halen.
Eric
Nog een opmerkingetje : brede banden mag niet, winterbanden mag niet, start/stop uitzetten mag niet, airco aanzetten mag niet.
Alles wat het verbruik verhoogd zou niet mogen, Gold vroeger ook voor de voordelen van de dubbele cabine busjes.
Dit alles door de Nederlandse CO heffing voor auto's die de fabriekswaarden niet halen.
Eric
Privé : mitsubishi outlander phev 2013
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Contacteer:
Gleisie,
Als ik dat zo lees word het een dure bedoeling met kans op schade en geen garantie dat je trekgewicht omhoog gaat.
Volgens mijn bescheiden mening moet je er niet aan beginnen en naar een ander oplossing zoeken.
Als ik dat zo lees word het een dure bedoeling met kans op schade en geen garantie dat je trekgewicht omhoog gaat.
Volgens mijn bescheiden mening moet je er niet aan beginnen en naar een ander oplossing zoeken.
Land Rover Defender 110 X-Dynamic SE P400e PHEV (404 PK 640 NM)
Adria Action 391 LH
Adria Action 391 LH
Ik vind het ook een heel groot risico.
Ze laden je auto vol tot het maximum (voor jou dus 685 kg erbij), daarachter een aanhanger tot je wenselijke trekgewicht (ik lees 1250 kg)en dat samen (dus totaal 3200 kilo) op een 12% helling en dan 5 maal achter elkaar binnen 5 minuten?
Tjonge, dat is echt stevig hoor. Onze combinatie 3600 kilo met 400 Nm, heeele brede sloffen, 180 pk mag 1800 kilo trekken maar ik zweet al peentjes bij mindere hellingen, maar ik ben ook maar boekhouder he.
Ik zie ook dat het koppel ongeveer bij 1500 toeren begint dus dat wordt een zware bevalling voor je koppeling.
Ze laden je auto vol tot het maximum (voor jou dus 685 kg erbij), daarachter een aanhanger tot je wenselijke trekgewicht (ik lees 1250 kg)en dat samen (dus totaal 3200 kilo) op een 12% helling en dan 5 maal achter elkaar binnen 5 minuten?
Tjonge, dat is echt stevig hoor. Onze combinatie 3600 kilo met 400 Nm, heeele brede sloffen, 180 pk mag 1800 kilo trekken maar ik zweet al peentjes bij mindere hellingen, maar ik ben ook maar boekhouder he.
Ik zie ook dat het koppel ongeveer bij 1500 toeren begint dus dat wordt een zware bevalling voor je koppeling.
Als ik kijk naar het uur tarief van 125 euro en alle bijkomende kosten met het gevaar van defecte koppeling etc. dan zou ik toch overwegen om de auto te verkopen en een andere, die wel het hogere trekgewicht standaard heeft, kopen...
Caravanloos. 

als je er van overtuigd bent dan zou ik het gewoon doen, 5 keer op een stijle helling wegrijden komt wel vaker voor als je het zuiden opzoekt, gewoon gas op die lolly en zien wat de uitkomst is
Tesla model Y Long Range AWD en een Saab 9-3 Cabrio 2.0t uit 2004 met de oeroude Kip KG-45 TLB (1989)
RE.gif
Jij bent gewoon net zo nieuwsgierig als ik ;)
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Jij bent gewoon net zo nieuwsgierig als ik ;)
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Eriba Nova L 465 -2021
VOLVO XC40 T5 PHEV Plus Dark-2023 & VOLVO EX40 Ultra-2025 MY2026
RE.gif
klopt, het opent voor velen deuren en als die koppeling eraan gaat, dan was hij toch niet meer zo fris, beter in Nederland dan op de Route Napoleon met de caravan erachter

klopt, het opent voor velen deuren en als die koppeling eraan gaat, dan was hij toch niet meer zo fris, beter in Nederland dan op de Route Napoleon met de caravan erachter

Tesla model Y Long Range AWD en een Saab 9-3 Cabrio 2.0t uit 2004 met de oeroude Kip KG-45 TLB (1989)
Die koppeling kan het zat hebben hoor..... alleen dat uurloon......
dat gaat nergens meer over

Audi A5 Sportback 2.0 TFSi Quattro 2010 - Hobby 560 KMFe 2006
- Jan van Vijven
- Moderator
- Contacteer:
Tja, dat uurloon is ook voor de baan e.d.
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Land Rover Defender 110 X-Dynamic SE P400e PHEV (404 PK 640 NM)
Adria Action 391 LH
Adria Action 391 LH
Update:
Vorige week mijn auto laten tunen. Dit verschil merk je wel, zeker bij lagere toeren. Gisteren laten keuren en dit haalde die glansrijk. Ik heb het er nog met de keurmeester over gehad en hij gaf aan dat dit een veilige "upgrade" is. Als je het trekgewicht wil verhogen met bijv. 500-600 kg dan wordt het kritischer. Kosten weet ik nog niet, ze zijn nog geen 2 uur bezig geweest maar er zullen nog wel admin. kosten bij komen.
Wij gaan iig met een goed gevoel op vakantie
Vorige week mijn auto laten tunen. Dit verschil merk je wel, zeker bij lagere toeren. Gisteren laten keuren en dit haalde die glansrijk. Ik heb het er nog met de keurmeester over gehad en hij gaf aan dat dit een veilige "upgrade" is. Als je het trekgewicht wil verhogen met bijv. 500-600 kg dan wordt het kritischer. Kosten weet ik nog niet, ze zijn nog geen 2 uur bezig geweest maar er zullen nog wel admin. kosten bij komen.
Wij gaan iig met een goed gevoel op vakantie

RE.gif
En wat is het maximum trekgewicht dan geworden?
En kan je vertellen of dit alleen kon omdat het trekgewicht lager is gehouden ivm uitstoot en verbruik, en omdat er wel een typegoedkeuring ligt voor een hoger trekgewicht. Of kan nu echt iedereen met elke auto naar de RDW gaan voor een hoger trekgewicht?
Ik kan me nog een draadje herinneren van een Amerikaanse auto die maar 750 kg mocht trekken ivm typegoedkeuring of zo iets.
En wat is het maximum trekgewicht dan geworden?
En kan je vertellen of dit alleen kon omdat het trekgewicht lager is gehouden ivm uitstoot en verbruik, en omdat er wel een typegoedkeuring ligt voor een hoger trekgewicht. Of kan nu echt iedereen met elke auto naar de RDW gaan voor een hoger trekgewicht?
Ik kan me nog een draadje herinneren van een Amerikaanse auto die maar 750 kg mocht trekken ivm typegoedkeuring of zo iets.
Eriba Nova L 465 -2021
Ik heb het maximale trekgewicht naar 1250 kg gebracht omdat dit overeen komt met het max laadvermogen van mijn caravan. Ze kijken voor deze keuring naar gewichten en vermogen, die combinatie. Het kan niet als je bijv. een trekhaak onder de auto heeft met een lager trek/draag vermogen. Uitstoot wordt niet mee genomen..
Goh dat is echt interessant zeg