Nieuw instapmodel Tabbert 2024: de Senara
- dieseltijger
Re: Nieuw instapmodel Tabbert 2024: de Senara
Smaakvol. En die hoge bedden: wat slim! ( en uniek). Prijzen zijn bovendien best redelijk, zeker als je het afzet tegen Kabe.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
-
![[1174193.png] [re.gif]](./images/smilies/1174193.png)
Vraag me nog steeds af over het volgende: idd slim en uniek. Bedden ad disselzijde konden vaak voor gewichtsproblemen zorgen. Wat als de bagageruimte onder de bedden nog groter is geworden. Dat kan mogelijk een uitdaging voor de kogeldruk vormen.

Vraagt dus discipline van de gebruiker bij het beladen.
Laatst gewijzigd door Henri Berends op vr 15 sep 2023 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 80Ah.
- dieseltijger
Zeker een attentiepunt. Maar wat een doordachte oplossing! Je ligt lekker te pitten - en dan heb je dus weinig hoogte nodig. Gebruik die hoogte dan ook (aan de onderkant). Echt leuk om te zien hoe een fabrikant die toch wel als behoudend te typeren was zichzelf opnieuw heeft weten uit te vinden. En ook kwaliteit levert
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
- dieseltijger
Ik schiet even door: Je zou dus - wat ze bij campers - "een garage" noemen kunnen maken. Compleet met een groot toegangsluik. Passen fietsen en tuinstoelen in. Nu is de plaatsing van het tweepersoons "bed"bij een aantal campers die we hebben bekeken uitermate oncomfortabel (hoge opstelling met halsbrekende opstapjes in combinatie met nachtelijk toiletbezoek) maar verhip...het zou kunnen.
"Großartig, die Jungs von Tabbert!"
"Großartig, die Jungs von Tabbert!"
De foto's in de openingspost zien er prachtig uit.
Geen hoogglans interieur en geen witte bekleding is voor mij altijd een pre.
Geen hoogglans interieur en geen witte bekleding is voor mij altijd een pre.
Ik heb de tegenovergestelde ervaring: we hebben nooit fietsen bi ons en nu een indeling met een bed achterin. Die ruimte kan ik niet benutten voor zware spullen omdat dan de kogeldruk veel te laag wordt. Bij onze vorige caravan (Knaus Sport 460 EU) zat de ruimte onder het bed juist voorin en daar was het makkelijk om de juiste kogeldruk te halen.Henri Berends schreef: ↑vr 15 sep 2023 08:22![]()
Vraag me nog steeds af over het volgende: idd slim en uniek. Bedden ad disselzijde konden vaak voor gewichtsproblemen zorgen. Wat als de bagageruimte onder de bedden nog groter is geworden. Dat kan mogelijk een uitdaging voor de kogeldruk vormen.
Vind deze Senara trouwens erg fraai geworden, net zoals de PEP Pantiga serie. Tabbert is wat mijn smaak betreft de goede weg in geslagen. Hun vorige (en de huidige duurdere series) zijn minder mijn smaak.
Volvo V60 B4 (2022) & Eriba Touring 542 Edition 60 (2023)
Ik vind zowel de Pantiga als de Senara fraai. In Düsseldorf beide uitgebreid bekeken. De Senara zit qua prijs op niveau Knaus Sport. Dan zou ik het wel weten :).
Zeker de Pantiga 550 TDL vind ik van binnen een mooi ding…met 1 grote maar
. Die grote zijramen vind ik een dealbreaker. Van buiten vind ik het er niet mooi uitzien en je offert bovenkasten op voor meer uitzicht. Als uitzicht de reden is van die grote zijramen….dan is het toch volstrekt onlogisch om er een achterraam in te zetten dat net zo groot is als een keukenraam
? Als je op een campingplek staat waar je links en rechts een caravan naast je hebt staan waarvan je tegen de zijwand aankijkt…dan is een groot achterraam erg prettig. Onbegrijpelijke keuze van Tabbert.
De Senara heeft dat gelukkig niet. Die is er met Frans bed dan weer alleen als 490 TD.
Zeker de Pantiga 550 TDL vind ik van binnen een mooi ding…met 1 grote maar

De Senara heeft dat gelukkig niet. Die is er met Frans bed dan weer alleen als 490 TD.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Ik ben benieuwd naar de binnenkant foto's van de 550E
Die kan ik nog nergens vinden... Indeling zou wel passen
Die kan ik nog nergens vinden... Indeling zou wel passen
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).
Senara 550 E:
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
nog 1:
Dat is hem niet
Naast de keuken moet een hoge koelkast staan.. Daarachter dan de enkele bedden
Die foto's staan overal en had ik al gezien.. Ook in de brochure nergens iets van de 550E
Naast de keuken moet een hoge koelkast staan.. Daarachter dan de enkele bedden
Die foto's staan overal en had ik al gezien.. Ook in de brochure nergens iets van de 550E
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).
De indeling van onze Knaus is wel wat vergelijkbaar....500EUHenri Berends schreef: ↑vr 15 sep 2023 08:22![]()
Ook 2 best hoge enkele bedden voorin.
Die kan je stampvol laden....
En dan...
Heb ik nog steeds moeite om mijn kogeldruk op een goed gewicht te krijgen.
Het is dus nog niet gezegd dat je altijd een te hoge kogeldruk hebt met deze indeling, het kan ook echt andersom, te laag.
Die hogere bedden is wel heerlijk trouwens..
Zoveel ruimte daaronder..en met slapen merk je er niks van.

Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Sorry, sindaco! Je hebt gelijk…..de foto’s tonen de 460 E. De 550 E heeft die hoge bedden niet.
Chris, de bedden van jouw Knaus zijn echt niet vergelijkbaar met de hoge bedden uit de Senara. Kijk nog eens even goed naar het plaatje van die bedden….en dan die van jou

-
Nee, zeer zeker geen traditioneel binnenontwerp. En de buitenzijde ziet er ook erg gelikt uit. Effe de tradities loslaten. Ik houd er wel van.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 80Ah.
Ik ben wel heel benieuwd hoe hij er live uitziet. Plaatjes, zeker uit een folder, geven toch altijd een vertekend beeld.
Ja klopt... nee klopt...doubleyou schreef: ↑vr 15 sep 2023 22:20![]()
![]()
Sorry, sindaco! Je hebt gelijk…..de foto’s tonen de 460 E. De 550 E heeft die hoge bedden niet.
Chris, de bedden van jouw Knaus zijn echt niet vergelijkbaar met de hoge bedden uit de Senara. Kijk nog eens even goed naar het plaatje van die bedden….en dan die van jou![]()

Het ging over de kogeldruk, die werd snel te hoog "Dacht men".
Maar ik ben juist blij dat ik onze toch ook al hoge bedden zoveel kwijt kan... anders is mijn kogeldruk te laag.
Compleet lege caravan heeft schat ik 20 - 25 kg kogeldruk..
Heel weinig dus.
Dat zou bij deze Tabbert ook best, of juist niet kunnen zijn...
Ik bedoelde... neem niet aan dat het zeker fout gaat met de kogeldruk met die grote opbergruimte.
Effe uit een andere hoek de "hoge" bedden bij ons.
.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.