Stel dat je accu defect gaat of de distributieriem breekt.... dan vinden ze dat wel OK? Specifiek een band is een probleem dat je moet oplossen zonder de ANWB te bellen. Als, als, als...... altijd die ver gezochte 'middel of nowhere in de brandende zon (PS: in de auto met lopende motor en je hebt airco, kan uiteraard niet op een vluchtstrook, maar dat is niet in the middle of nowhere), vlak voor een de kerst enzovoorts. Terwijl ook dan de ANWB in 99,9% van de gevallen voor een vlotte oplossing zorgt.deusjevo schreef: ↑do 1 jun 2023 18:25
@RDDR: stel dat dat scenario van die lekke band naar dat weekje wintersport jouw gezin zou overkomen, wat denk je en jouw gezin dan als je pas weer op dinsdag je weg kan vervolgen richting de Alpen?
Ik weet precies hoe mijn meiden mij zouden noemen maar dat zal ik hier niet neerpennen![]()
Wel mooi die reacties hier: "accu's hoef je niet mee te nemen, die hebben ze op de hele wereld" -> ik heb nieuws..... ook op de hele wereld rijden de auto's op zwarte ronde dingen die banden heten. Welliswaar niet in de supermarkt, maar de keren dat we ween probleem hadden was dat zo opgelost. Naar een wilekeurige garage / bandenboer, propje er in en door.
En zoals gezegd: 2 keer een defecte accu gehad, waarvan 1 keer bij een Lexus die zeer compacte, niet standaard 12V accu monteert, alleen de Lexus dealer had die op voorraad (a 220 Euro overigens). Toch noooit overwogen zo'n ding mee te nemen.
Anyway: ieder zijn keuze. Ik ga lekker verder zonder, zowel in auto als caravan.