Disselklep Home Car Racer 45 Spirit 2003 repareren

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Jan66
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 22 mei 2023 19:41

Disselklep Home Car Racer 45 Spirit 2003 repareren

Bericht door Jan66 » ma 22 mei 2023 20:30

Graag wil ik jullie het volgende probleem voorleggen.

De kleppen op mijn disselbak zijn met een pianoscharnier aan de caravan gemonteerd. Zoals te zien is zijn hier al reparaties aan uitgevoerd maar het scharnierdeel dat aan de caravan gemonteerd is laat los. Van de caravan-leverancier heb ik gehoord dat hij de rechterkant (blauw) nog heeft ge-pop-nageld. Ook deze laat weer los. Ik wil dit gaan repareren maar ik heb jullie advies nodig.

Het betreft een Home Car Racer 45 Spirit uit 2003.

Helaas kan ik niet bij het deel dat ge-pop-nageld is komen omdat er binnen in de disselbak dit afgeschermd is met een plankje waaraan ook de steunen voor de kleppen gemonteerd zijn (foto 1) deze kan ik wel eruit halen. Ik hoop dan dat ik bij de holle ruimte kan komen waar het scharnier aan de caravan is ge-pop-nageld. Ik ga ervan uit dat deze ruimte hol is want anders kan je er geen popnagels indoen toch?

Ik zit aan twee oplossingsrichtingen te denken (foto 2):

Oplossing 1: balkje erin (links, rood)
Als ik een balkje (hard)hout in de ruimte boven het scharnier verlijm kan ik met houtschroeven het scharnier weer stevig vastmaken.

Oplossing 2: metalen strip erin (rechts, blauw)
Ik kan ook een metalen strip aan de binnenkant leggen en dan of popnagelen of met metaalschroeven en moeren vastzetten (risico op lostrillen?)

Graag jullie advies!
Bijlagen
foto 2.jpg
foto 1.jpg

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”