Hoe beladen van t@b 320 rs met twee ebikes op dissel

Plaats reactie
jrg
Berichten: 2
Lid geworden op: do 6 apr 2023 23:33

Hoe beladen van t@b 320 rs met twee ebikes op dissel

Bericht door jrg » vr 7 apr 2023 02:43

Hallo allemaal ik ben trotse eigenaar van een t@b 320 rs en nieuw op deze forum ..ik heb een vraag over het beladen van de caravan met twee ebikes op de dissel gewicht fietsen ongeveer 45 kg samen waar leg je dan al je bagage ik heb nu al 40 kg druk op de trekhaak zonder fietsen erop ,moet de rest van de spullen in de auto gelegd worden? Hoe doen tab bezitters hun belading van tab en auto

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Hoe beladen van t@b 320 rs met twee ebikes op dissel

Bericht door Chris » vr 7 apr 2023 11:07

Hallo JRG...

Welkom welkom hier.... en heel veel leesplezier.


Oei...
Dat is een lastige vraag denk ik.
Want..
Wat is de lege kogeldruk van jou T@B??
Gewichten compenseren is nooit aan te bevelen, maar zoveel als jij zal moeten compenseren is in een T@B wel een hele uitdaging.

Kijk eens wat de MAX kogeldruk van jou combi mag zijn?
Plaatje op de trekhaak, plaatje op de koppeling en plaatje op de caravan zelf.... van de 3 is de laagste geldig...
Wellicht tot of wat over die max gaan, dat is niet strafbaar, en een hulpveer systeem voor de auto aanschaffen??
En natuurlijk de Ebike's zo kaal mogelijk meenemen, accu's in de auto b.v.

Eigenlijk zouden de fietsen op of aan de auto beter zijn qua gewichten.
En je kan ook nog denken aan 1 fiets in de T@B, midden boven de as plaatsen.

Laatste vraag..
Waar trek je de T@B mee??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

jrg
Berichten: 2
Lid geworden op: do 6 apr 2023 23:33

Re: Hoe beladen van t@b 320 rs met twee ebikes op dissel

Bericht door jrg » vr 7 apr 2023 11:29

de auto is een dacia logan mag 1100 kg trekken kogeldruk auto is 75 kg , de tab weegt 510 leeg , dus dat kan geen probleem zijn .
gezien de lengte van een tab zou je denken dat alles wat je belaad in de caravan op de as ligt 😀

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hoe beladen van t@b 320 rs met twee ebikes op dissel

Bericht door PD » vr 7 apr 2023 11:39

Ik verwacht dat het reuze meevalt. Wanneer de fietsen totaal ca. 45 kg wegen, zal het effect op de kogeldruk maximaal ca. 30 kg zijn (ze staan op ca. 2/3 afstand van de as). Je hebt al 40 kg en met die extra 30 kg blijf je netjes binnen de grenswaarden.

Wat je verder in de caravan legt, zit zo dicht bij de as dat het maar zeer beperkt effect zal hebben op de kogeldruk; dat moet te verdelen zijn.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Hoe beladen van t@b 320 rs met twee ebikes op dissel

Bericht door yarrah » vr 7 apr 2023 11:51

We hadden een t@b 320 Off road, zooo leuk dingetje. Missen doen we hem niet, maar de herinneringen zijn fantastisch. We hebben maar een keer fietsen meegenomen. Dit omdat de landen waar we gaan geen fiets landen zijn. Maar een keer hebben het wel gedaan en ze gingen in de auto. We hebben een pickup truck. De luifel ging ook in de wagen net als de stoelen. Voor de rest ging alles in de t@b we hebben eigenlijk nooit naar de belading gewicht gekeken. En dat doen we nog steeds niet 🤭. Want er is niets veranderd in wat we meenemen hoewel de caravan wel een stuk groter is.
Veel plezier met je t@b!!!!
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

haajeetee
Berichten: 15
Lid geworden op: do 6 aug 2020 22:35

Re: Hoe beladen van t@b 320 rs met twee ebikes op dissel

Bericht door haajeetee » vr 7 apr 2023 14:10

Hallo,
Ik heb een t@b off road.
Deze wordt getrokken door een peugeot partner tepee.
De achterbank kan ik verwijderen. Zo ontstaat er ruimte om 2 fietsen te vervoeren.
In de verlaging van de vloer komt het voorwiel van de fiets te staan.
Zo kan ik 2 fietsen rechtop vervoeren. Eén aan elke kant.
De rest van de spullen vervoer ik in de caravan. Ook de luifel.
De kogeldruk is 65 kg.

Harmke
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 23 okt 2022 10:29

Re: Hoe beladen van t@b 320 rs met twee ebikes op dissel

Bericht door Harmke » vr 22 sep 2023 08:09

We nemen ook 2x e-bikes mee op de dissel van de tab, hebben een kogeldruk van 70 kg, voortent achter in de bak, stoelen op bed, geen kleding en watertank leeg inde voorste kasten, kl. Gastank in disselbak. Gaat precies qua wettelijke gewichten, rijd super stabiel achter een opel mokka suc6

Plaats reactie

Terug naar “Tabbert”