Nautic Almata (Sant Pere Pescador)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18311
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Nautic Almata (Sant Pere Pescador)

Bericht door deusjevo » di 23 mar 2010 22:39

Iemand ervaring met deze camping?
Hij ligt wel erg afgelegen van 't dorp vind ik.
Ben er vorig jaar vanuit Empuriabrava naartoe gefietst en dat is een riskante onderneming over de redelijk drukke weg.

Heb op de site van de camping http://www.almata.com/01_principal.php tevergeefs gezocht naar een plattegrond van de camping.
Nergens gevonden, kan iemand mij verder op weg helpen question.gif
Via Google Earth wel een blik kunnen werpen op de staanplaatsen.

Wij willen altijd een schaduwrijke plaats maar kun je uberhaupt een plaatsnummer reserveren (begin juli)?
Waar zijn lekkere plekken met redelijk veel schaduw?
Vlak na de ingang zijn er volgens Google Earth plekken met redelijk veel schaduw denk ik?
Vlakbij zwembad en strand (lekker qua afstand) is het redelijk open dus veel zon?

Oh ja, alle bekende recensiesites heb ik al doorgeneusd... thumbup.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

DannyL
Berichten: 724
Lid geworden op: di 28 aug 2007 16:45

Re: Nautic Almata (Sant Pere Pescador)

Bericht door DannyL » di 23 mar 2010 23:24

Wij zijn daar een jaar of 10 geleden geweest, hoewel wij van plan waren daar een week of 3 te blijven zijn wij na 3 dagen veder naar het zuiden getrokken. Had niet zo zeer met de camping te maken, maar meer met het weer. Er stond continu een vrij strakke wind (is niet uitzonderlijk in de baai van Roses) Het stuk bij het strand is kaal en heb je weinig schaduw, wij hebben iets veder van de kust gestaan en daar was voldoende beschutting. plaatsen waren volgens mij ruim, maar we hadden toen een caravan van 3.20 meter opbouw dus dan is iedere plek al gauw ruim genoeg, sanitair was netjes en goed schoon. Wij zijn in het voorseizoen geweest dus geen drukte mee gemaakt, ik denk dat de camping voor zo'n 40% gevuld was. Naar het dorp heb je de auto nodig, hoewel fietsend ook kan maar daar zijn ze in Spanje niet op ingesteld, dus een beetje lef heb je daar wel voor nodig. Zwembad was er toen volgens mij nog niet

Mavank

Re: Nautic Almata (Sant Pere Pescador)

Bericht door Mavank » wo 24 mar 2010 19:08

Ik heb deze camping regelmatig langs zien komen op de website http://www.campingmening.nl.
Daar is vast al het nodige te vinden over deze camping en mocht je hier onvoldoende reacties krijgen, dan kun je je vraag daar ook kwijt.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18311
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Nautic Almata (Sant Pere Pescador)

Bericht door deusjevo » wo 24 mar 2010 21:41

deusjevo schreef:Oh ja, alle bekende recensiesites heb ik al doorgeneusd... thumbup.gif
mrgreen.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Cor Traveller

Re: Nautic Almata (Sant Pere Pescador)

Bericht door Cor Traveller » wo 24 mar 2010 21:45

Wij hebben tien jaar geleden op de camping nautic almata gestaan,
en dat is ons toen goed bevallen,wij stonden eerste stuk veld (rechts van de receptie gedeelte) tegen over elkaar
we hadden van tevoren geboekt en gedeelte betaald .(hoop caravans op parkeerplaats stonden te wachten voor een plaats)
Volgens mij is er geen schaduw op de camping alle maal lage struiken ook aan de voorzijde (richting strand)
(een reservering geeft enkel het recht op onbestemde plaats.kan geen plaats nummer boeken . (max. 6 personen) ,er zijn geen verdere rechten aan verbonden.)
Leuke en gezellige kantine en zwembad, de camping beschik over een groot strand.(zand)
Er is een zeilschool, veilige opslagplaats voor surfplanken.
De gehele camping is door bevaarbare kanalen verbonden met de zee.
tennis,surf tafeltennis, minigolf,basketbal,zwemsport,kajak en duiken,manege.
Plattegrond van camping 2010 hebben wij wel voor je als het wil hebben moet je pb sturen met je adres
dan sturen wij het wel op.

Cor & Irena

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18311
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Nautic Almata (Sant Pere Pescador)

Bericht door deusjevo » wo 24 mar 2010 21:56

Cor Traveller schreef:Plattegrond van camping 2010 hebben wij wel voor je als het wil hebben moet je pb sturen met je adres
dan sturen wij het wel op.

Cor & Irena
Vandaag per post ontvangen van Nautic Almata!
Denk dat jullie op veld 4 hebben gestaan, tegen het natuurgebied aan?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Cor Traveller

Re: Nautic Almata (Sant Pere Pescador)

Bericht door Cor Traveller » do 25 mar 2010 18:15

Hallo deusjevo,

Wij hebben op veld twee gestaan vlak bij de kantine.
Op veld vier wilden wij wel staan (tegen de natuur gebied) leek ons een rustige & stille plekken
maar die waren allemaal bezet.
Nautic almata is een leuke camping, onze kennissen komen daar nog steeds zelf staan wij verder
weg in spanje Pe'niscola.
Wij wensen jullie een prettige en mooie vakantie toe in Spanje.

Irena & Cor

Apejoekie

Re: Nautic Almata (Sant Pere Pescador)

Bericht door Apejoekie » ma 12 apr 2010 11:19

Wat is dat Deujevo, ga je Laguna verlaten?

Wat ons tegen stond is de afstand tot het stadje. Laguun <--> Empuria Brava is zo makkelijk te lopen he :wink:

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18311
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Nautic Almata (Sant Pere Pescador)

Bericht door deusjevo » ma 12 apr 2010 11:25

RE.gif
Laguna is helaas vol, al sinds (ik meen) november vorig jaar.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Apejoekie

Re: Nautic Almata (Sant Pere Pescador)

Bericht door Apejoekie » wo 14 apr 2010 14:28

Boeken via het internet opent 1 mei. Kun je boeken voor 2011...... Bij mij staat hij in de agenda!

Marco B

Re: Nautic Almata (Sant Pere Pescador)

Bericht door Marco B » do 29 apr 2010 05:08

Ik heb wel wat ervaring met camping Nautic Almata.

Tot nu toe zijn we er 3 keer geweest, van 2005 tot en met 2008. Dit jaar gaan we weer.
Wij zitten er voornamelijk in het naseizoen, rond 22 Augustus tot 20 September.

Wij gaan naar dit gebied vanwege het windsurfen. Camping Nautic Almata kent een zone 5, waarbij je vlak bij het strand staat. Ideaal dus, als je je surfspullen naar het water wilt dragen.

Nautic Almata kenmerkt zich door de "rommelige" gezelligheid. Leuke laantjes, genoeg begroeing en een leuke sfeer. Vooral bij het strand, want windsurfers zijn relaxte mensen :lol:
Als het nog wat drukker is op de camping, dan kan er wat overlast zijn in de avond vanaf het strand. Er staat een barretje op het strand (wat overigens wordt afgebroken, eind Augustus). Als het erg gezellig wordt aan de bar, dan kan er wat geluidsoverlast zijn voor de mensen die vlak bij het strand staan.
Ik maak er zelf geen probleem van, we proberen ook de avonden lang te houden.

Prima camping, als het aan mij ligt kom ik er nog vaker.

Als je perse vlak bij een grotere stad/dorp wilt staan, dan is camping Laguna een betere optie. Vanaf deze camping kan je over het strand naar Empuria Brava lopen zodat je naar de wekelijkse markt kan, of in de middag naar een tapas bar of s'avonds naar bijvoorbeeld een disco.

Marco B

Re: Nautic Almata (Sant Pere Pescador)

Bericht door Marco B » za 9 okt 2010 19:38

En is Deusjevo nog op camping Almata beland geweest?

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18311
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Nautic Almata (Sant Pere Pescador)

Bericht door deusjevo » za 9 okt 2010 22:37

Marco B schreef:En is Deusjevo nog op camping Almata beland geweest?
Nope, 't werd Euro Disney --> Franse Alpen --> Italie --> Zuid Franse kust --> Dordogne en toen naar huis....

Almata was minder kilometers geweest.... mrgreen.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Henry0524
Berichten: 50
Lid geworden op: di 21 jun 2022 10:54

Re: Nautic Almata (Sant Pere Pescador)

Bericht door Henry0524 » ma 27 mar 2023 10:18

Was ff aan het zoeken op deze camping en gaan er ook heen.
Zit alleen even met een vraag over de ondergrond daar.

Kan ik gewone, simpele haringen meenemen of is de grond daar zo hard dat ik zwaar materieel mee moet nemen?

Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden qua materialen?

Alle tips zijn welkom😉
V70 + 470TF

Willem69
Berichten: 493
Lid geworden op: wo 30 dec 2015 12:56

Re: Nautic Almata (Sant Pere Pescador)

Bericht door Willem69 » ma 27 mar 2023 12:46

Rotspennen mee, de grond is vrij hard. Verder zoals gebruikelijk stormbanden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nautic Almata (Sant Pere Pescador)

Bericht door Chris » ma 27 mar 2023 14:17

Wij hebben veel op Las Palmeras gestaan.
Mix van haringen in gebriuk gehad.
Eerst proberen met een stalen V haring en als die niet de grond in wil pakte ik een rotspen.
De grond op Nautic Almata is denk ik vergelijkbaar, tenzij je helemaal aan zee, op het strand staat.
Dan moet je echt houten haringen meenemen, alleen hout blijft vast staan in zand.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Henry0524
Berichten: 50
Lid geworden op: di 21 jun 2022 10:54

Re: Nautic Almata (Sant Pere Pescador)

Bericht door Henry0524 » ma 27 mar 2023 21:00

Rotspennen inmiddels op het aankopenlijstje gezet thumbup.gif
V70 + 470TF

Plaats reactie

Terug naar “Spanje”