Kun je teveel kamperen...?

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Kun je teveel kamperen...?

Bericht door Daphne » wo 22 mar 2023 08:41

Holy moly 9 maanden overwinteren weenie.gif Met 3 à 4 maanden heb je het ergste hier ook wel gehad. Als je het erg kan noemen. Qua weer zit je hier t/m november nog prima en vanaf maart is het hier ook goed toeven.

Als 9 maanden per jaar het doel is, Is het misschien een optie om in Spanje te gaan wonen en hier 3 maanden per jaar een seizoensplek nemen? Of 4 weken op de ene plek en dan weer 4 weken op een andere plek tot je weer terug gaat naar Spanje?
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 943
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Kun je teveel kamperen...?

Bericht door Rodo » wo 22 mar 2023 09:21

Pfff, inderdaad, 9 maanden hokken op een plaats in een caravan is vragen om moeilijkheden op termijn. En ja, koop een huis in Spanje en de caravan in o.a. Nederland. Draai gewoon alles om. Met goed weer in de zomer zit je ook niet zo opgesloten, kun je ook meer buiten vertoeven. Veel meer blijheid in je vrijheid.
Spending a fortune to live like a wanderer

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Kun je teveel kamperen...?

Bericht door Gerrie » wo 22 mar 2023 10:05

Overwinteren ? We hebben toch al een paar jaar geen winter meer .
Maar 9 mnd in de caravan heeft ook niets meer met kamperen te maken. Dat is wonen in je caravan. En ja dan heeft je huisje zo zijn beperkingen. En Spanje ook.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Kun je teveel kamperen...?

Bericht door Hobby Linka » wo 22 mar 2023 11:03

Rodo schreef:
wo 22 mar 2023 09:21
Pfff, inderdaad, 9 maanden hokken op een plaats in een caravan is vragen om moeilijkheden op termijn.
Zelf geen ervaring, maar mijn broer en schoonzus doen dit al jaren. Vertrekken in septemeber en komen volgende week weer terug. Vaste plek op de camping en laten de caravan in de zomervakantie gewoon op de camping in Spanje staan. Als ik zo hun verhalen hoor hebben zij het enorm naar hun zin. Maar zou niets voor mij zijn. Elke week klaverjassen, Spaanse les (dat is dan wel weer handig als je daar 7 maanden zit), zangkoor en nog veel meer. Maar het belangrijkste is, zij hebben het enorm naar hun zin. Het kan dus wel.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Kun je teveel kamperen...?

Bericht door Wie-niets » wo 22 mar 2023 11:31

Tsja, als de grote vrijheid komt, heten de eerste 2 jaar nog meestal....we gaan lekker lang op vakantie ...... De volgende jaren wordt het we gaan voor langere tijd weer weg.
En dan wordt het de kunst om een goede invulling er aan te geven en dat bereik je niet door te lang op een plek te zitten. Zeker diverse jaren achtereen.

Juist misschien door eens in december, januari, febbruari en maart weer eens thuis te blijven en tussendoor een huisje te huren ( of een korte of 2 weken vliegvakantie te boeken) is de zin om april, mei eventueel tot half juni er weer op uit te gaan een beter "medicijn" dan in de sleur te vallen.

En eind augustus tot half/ eind october kun je dan weer "fris" op pad.

Soms als de vrijheid nabij lonkt, het klink gek, moet je dan juist leren (o.a. PIZ pensioen in zicht cursus) met valkuilen ook in de " vakantie" en VUT of AOW periode om te gaan.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5739
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Kun je teveel kamperen...?

Bericht door Morgoth » wo 22 mar 2023 11:42

Dat je die koude natte bende hier in Nederland zat bent snap ik wel. Ik snak ook naar zonlicht en warmte. Daarom volgende week even afschakelen op Tenerife. Maar 9 maanden in een caravan wonen was met toch iets te veel. Dan zou ik ergens in het zuiden van Portugal een huisje kopen.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1341
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Kun je teveel kamperen...?

Bericht door Bob Diesel » wo 22 mar 2023 12:06

[re.gif] [re.gif]
Wij mogen al jaren doen wat we willen ,binnen onze mogelijkheden
En zijn tot de ontdekking gekomen, scratch.gif wat jij schrijft thumbup.gif
Dat is wat wij nu doen , en er kwam iets tussen ,anders hadden we al een week weg geweest
Maar gewoon nog ff wachten kan dus ook, straks de hut uit de stalling en volgende week ergens op pad

Hopelijk verkopen ze dan weer brandstof in Frankrijk ipv te staken

[re.gif]
Dat huisje in Portugal, doen

Voor ons is het een gepasseerd station, op het moment van
We doen het , kwam er een kleinkind , 2 jaar later nog 1 weenie.gif
Ook leuk haphop.gif
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Bospaadje
Berichten: 479
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: Kun je teveel kamperen...?

Bericht door Bospaadje » wo 22 mar 2023 16:59

Tja, sommigen gedijen enorm bij vastigheid en zo min mogelijk veranderingen.
Werken al 40jaar in zelfde functie bij zelfde baas, rijden al 30 jaar europa rond in zelfde auto/caravan combinatie.
Slapen al 50 jaar met dezelfde partner ;-)

En sommigen gedijen goed met veranderende omstandigheden of wat meer keuzes om de sleur tegen te gaan.

Wij gaan 2x met caravan op vakantie. 10dgn voorjaar; 3wkn zomer en SOMS nog eens in najaar.
Maar anders ook heel graag weekendje centre parcs met familie
Weekje fietsen met vrienden
En soms zelfs eens stedentrip in hotel, doe eens gek...

Vinden wij prachtig!

9mnd in een caravan in Spanje... Ik zou enorme heimwee krijgen naar andere zaken die ik leuk vind. Waaronder mijn huis+tuin+buurt+sociale leven
Home is where you park it caravan.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Kun je teveel kamperen...?

Bericht door Jan van Vijven » wo 22 mar 2023 21:15

Eigenlijk allemaal een luxe probleem, op je ouwe dag kunnen doen wat je wilt, blijkt dit gewoon saai en vervelend te zijn…
Ik wil dus nog lang niet pensioen, volgens de wet heb ik een zwaar beroep en mag dus eerder stoppen… voorlopig peins ik er nog geen seconde over!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Kun je teveel kamperen...?

Bericht door Wie-niets » do 23 mar 2023 10:16

Ach, het saaie zal grosso mono wel weer meevallen. Komende weken zullen vast de campings wel o.a. voor Nederland voor de eerst komende 2/3 maanden , jaarseizoen argementen en Hepi weer "vol" lopen. mrgreen.gif
En verveel je je, dan wordt het tijd om iets anders of een andere invulling zover dat mogelijk is te gaan zoeken..... weenie.gif

Rapidewood
Berichten: 67
Lid geworden op: za 20 mar 2021 09:49

Re: Kun je teveel kamperen...?

Bericht door Rapidewood » vr 24 mar 2023 12:06

Ik moet er niet aan denken zo lang op één plek blijven.

Ik reis met een caravan die één gaspitten en een heel klein wasbakje heeft, en die gebruiken bij voorkeur niet.

De planning is 2x per jaar 4 weken op pad te gaan.


Wij doen meestal een stuk rijden en onderweg stoppen we waar we willen of bij wat we willen zien, lopen over het strand of door een bos of wat dan ook en gaan weer verder.
Overnachten doen we waar we toevallig in de buurt zijn, soms blijven we er één of 2 nachten en dan trekken we verder (bijvoorbeeld een rondje Baltische staten).
We eten simpel (gebakken ei, één pan maaltijden, maaltijd salade of bijvoorbeeld een broodje pindakaas) of gaan uit eten als we zin hebben en vallen dan ook meestal af.
Afwassen/wassen doen we ook zo min mogelijk, vegen de boel schoon of het moet echt gaan plakken (de borden of kleren whistle.gif )

Goed ik reis met een stevige auto, caravan als een rijdend bed (rapido 420 / 460 (weet het even niet)) met ook stand kachel voor als we geen plekje kunnen vinden.
Ik reis overal met de caravan (behalve steenslag wegen) en heb er helemaal geen erg in, de reis is een deel van de vakantie.
Kortom wij zijn graag op ons zelf en zoeken niet de campings die vol staan met overwinteraars..

En na een week of 3-4 kom ik thuis en daar heb ik alles, ruimte en een BBQ etc om weer op krachten te komen awhoea.gif

Zo zie je niet iedereen is het zelfde.... doe wat je wil en geniet !!

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10952
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Kun je teveel kamperen...?

Bericht door dieseltijger » vr 24 mar 2023 12:38

Wij houden het kort en frequent. drie keer een week weg is drie keer vakantie. De caravan is een rijdend bed als we een weekendje doen - dus ik peins niet over luifels opzetten. Bij de vakanties ziiten we veelal buiten: Vooruit....even één a anderhalf uur steken in het plaatsen van een voortent. Koken doen we in de caravan en afwassen verderop.

Wat moet ik nog ontdekken? Ja...hoe we toch met wat minder gedoe een weekendje weg kunnen. Ik kan de caravan wel op de oprit laten staan - maar dat heeft niet de voorkeur. En dat halen en neerzetten en vice versa kost toch een kleine twee uur per keer. En dan nog je zooi inladen/uithalen en schoonmaken. Daar moeten we nog wat slims voor verzinnen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

kea
Berichten: 276
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 21:25

Re: Kun je teveel kamperen...?

Bericht door kea » vr 24 mar 2023 14:43

Wij overwinteren ook maar dan in een appartement in Portugal. In de zomer 3 maanden in de caravan op hele rustige campings zonder zwembad of riviertje. Spaanse campings vinden we een ramp. Campings in Portugal zijn ook een stuk rustiger, maar in de winter liever een appartement.
kea
----------------------------
you can't have it all zwaaien.gif

Gebruikersavatar
Jan mangelschots
Berichten: 1
Lid geworden op: di 4 jul 2017 16:30

Re: Kun je teveel kamperen...?

Bericht door Jan mangelschots » di 4 apr 2023 20:34

wij amper 2 jaar geleden begonnen met kamperen, knaus gekocht en direct het weekend erop vertrokken .
wij kamperen nooit langer dan 4 nachten momenteel, blijven ook in Belgie, naar het zeetje of de ardennen, nog genoeg te ontdekken in eigen land, voordeel dat wij eruit halen is dat je inderdaad na die 4 nachten het gevoel hebt van, verdorie het is al gedaan scratch.gif , waardoor de volgende trip al op de agenda staat en dit leuk blijft thumbup.gif .
we plannen ongeveer een 6-tal trips doorheen het jaar, al kunnen dat er meer worden ook, hangt van het gevoel af, vorig jaar hebben we de knaus in september al op stal gezet, 6-tal trips gedaan doorheen het jaar, maar in januari begon het toch weer te kriebelen hoor, al weet ik natuurlijk niet hoelang duurt eer wij een caravan-out gaan krijgen, ik zou zeggen, niet teveel van aantrekken, lekker andere dingen doen en wie weet beginnen jullie het toch te missen caravan.gif
kamperen is een levenstijl A I camp.gif

Plaats reactie

Terug naar “Kampeerverhalen”