Levertijd auto's

dieseltijger

Re: Levertijd auto's

Bericht door dieseltijger » ma 27 feb 2023 23:11

Bij Siemens soortgelijke problemen - zo begrijp ik.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Aviva

Bericht door Aviva » di 28 feb 2023 11:38

workel schreef:
ma 27 feb 2023 12:25
Wellicht alternatieven bekijken die zijn er voldoende, dealers of handelaren genoeg die een nieuwe auto vanuit Duitsland kunnen leveren zonder lange levertijden.
Zie daar in momenteel bij garages bij ons in de buurt een grote ontwikkeling in. Onze garage was voorheen ook merkdealer. Is daar paar jaar geleden mee gestopt gezien er steeds meer regeltjes van de fabrikant kwamen over verkoop, showroom inrichting etc. Ze hebben hun markt nu grotendeels verplaatst naar nieuw verkoop van allerlei merken en heel jong gebruikt importeren. Begreep dat ze in Duitsland o.a. hun vaste adressen hebben die interessante auto's voor ze opzoeken. En daar zitten bij tijden hele leuke wagens tussen en nette prijzen.
De Hyundai waar wij nu een maand in rijden (na 16 maanden wachtten) is via de Nederlandse importeur via een officiële dealer geleverd aan onze garage. Zal mij niet verbazen dat de volgende via een andere weg komt, ik ga niet weer 16 maanden wachten. Eerst deze maar van deze een aantal jaren genieten. blij.gif
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Bospaadje

Bericht door Bospaadje » di 28 feb 2023 15:38

De auto (tucson) is vandaag door leasemaatschappij besteld.
Ik ben erg benieuwd naar leverdatum en hoe vaak ik een uitgestelde datum voor de kiezen krijg.
Mocht ik er over weken-maanden-jaren nog aan denken, zal ik mezelf quoten en de levertijd uitrekenen. scratch.gif
Home is where you park it caravan.gif

Bospaadje

Bericht door Bospaadje » di 7 mar 2023 10:12

Nog geen bericht, maar afgelopen week wel de voorloper gekregen/gekozen.
Een BMWx sdrive20i uit 2019, met behoorlijk wat extra's.

Via een hele vriendelijke marktplaatser een setje spiegels gekocht, zodat we in ieder geval in de voorjaarsvakantie weg kunnen.
De BMW rijdt behoorlijk fijn, eens kijken hoe dat met de 1550 hobby is. In het vlakke NL zal dat geen probleem zijn. Volgens mij heeft de auto 190pk.
Er stond ook nog een 3cilinder X1 die beschikbaar was, maar dat zag ik niet zitten, met in het achterhoofd een mogelijke exotische levertijd en vakanties naar Z-Frankrijk en mogelijk een bezoekje aan N-Italie via de Alpen.

dieseltijger

Bericht door dieseltijger » di 7 mar 2023 10:18

Kijk, de logistieke crisis heeft een nieuw woord opgeleverd: "Voorloper".
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

PD

Bericht door PD » di 7 mar 2023 10:33

[re.gif]
Niets nieuws onder de zon, dat is al (tientallen) jaren een bekend fenomeen bij lease auto's. In een héél ver verleden bestelde mijn Pa een Audi 80 (wie kent het model nog) met een levertijd van destijds 10 maanden; hij kreeg toen al een voorloper, ook wel voorloopauto genoemd.

Lange levertijden zijn van alle tijden, al is het nu wat extremer en wijdverbreider.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

dieseltijger

Bericht door dieseltijger » di 7 mar 2023 11:03

Ik zou het niet meer weten. Nu kan ik een huurauto krijgen (short lease) of een auto van een ex collega. Maar de term "voorloper" nieuw voor mij.

deusjevo

Bericht door deusjevo » di 7 mar 2023 11:19

dieseltijger schreef:
di 7 mar 2023 10:18
Kijk, de logistieke crisis heeft een nieuw woord opgeleverd: "Voorloper".
Bij ons gaan ze eerst kijken in onze “autopool” (er rijden ca. 100 leaseauto’s bij ons rond) of er wellicht wat voor je bijstaat.
Indien niets beschikbaar dan krijg je een voorloopauto via de leasemij.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

dieseltijger

Bericht door dieseltijger » di 7 mar 2023 11:24

Ik zou het niet weten bij ons. Ik heb gekozen voor een mobilieitsvergoeding. Lachen eigenlijk: toen ik dat een kleine 20 jaar geleden ooit voorstelde (geef mij de vergoeding voor de lease maar) was de reactie: "Zo werkt het niet" . Geleerde les: "Zo werkt het niet" == "Ik wil er niet over nadenken".

witjesm

Bericht door witjesm » di 7 mar 2023 11:25

Onze nieuwe auto is auto is net bevestigd voor levering week 18. Dat is 5 maanden dus niet slecht vind ik. Daarnaast een grote financiële meevaller. Ja het kan echt. Ik lease meestal mijn auto na een flinke aanbetaling zodat ik geen risico loop als in van de auto af wil maar niet het hele bedrag hoef over te maken en met 0.9% zijn de extra kosten prima te overzien. Bij deze constructie heb je aan het eind van de periode het recht de auto over te nemen voor de boekwaarde. Dat was bij onze Range Rover 29000 CHF maar de garage geeft er 60300 CHF voor. toch leuk. Door het gebrek aan nieuwe auto's is de tweedehands mark uitstekend en daar profiteer ik dan toch mooi van. Nu nog wachten tot week 18 zucht.gif
Bijlagen
Taycan GTS 3.png
Taycan GTS 3.png (477.43 KiB) 487 keer bekeken
Taycan GTS 4.png
Taycan GTS 4.png (492.63 KiB) 487 keer bekeken
BMW M440xi Cabrio of Range Rover Sport 5.0 Dynamic AB met Eriba Nova S485

deusjevo

Bericht door deusjevo » di 7 mar 2023 11:33

dieseltijger schreef:
di 7 mar 2023 11:24
Ik zou het niet weten bij ons. Ik heb gekozen voor een mobilieitsvergoeding. Lachen eigenlijk: toen ik dat een kleine 20 jaar geleden ooit voorstelde (geef mij de vergoeding voor de lease maar) was de reactie: "Zo werkt het niet" . Geleerde les: "Zo werkt het niet" == "Ik wil er niet over nadenken".
Ik ben sinds ruim 2 jaar ook uit de lease en heb gekozen voor mobiliteitsbudget, dat doe je bij ons voor 4 of 5 jaar afhankelijk van je laatste leasecontract.
Over 3 jaar mag ik weer kiezen tussen beiden.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Bospaadje

Bericht door Bospaadje » wo 8 mar 2023 18:56

Ik had de optie om te leasen.
950 lease budget, wat had ik dan als mobiliteit vergoeding kunnen verwachten?

deusjevo

Bericht door deusjevo » wo 8 mar 2023 19:38

[re.gif]

€950 deels belast en deels onbelast
Afhankelijk van je woon werk afstand

Paul

Bericht door Paul » wo 8 mar 2023 20:08

Dat is bij ons op de zaak ook zo.
Of het interessant is zal afhangen van hoeveel km je rijdt.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

deusjevo

Bericht door deusjevo » wo 8 mar 2023 20:43

Wij hebben meestal een kleine kudde auto’s thuis staan en die zakelijke auto is eigenlijk gewoon te veel dus maar mee gestopt.
Het geld dat dat oplevert per maand? weenie.gif
Heb dat nooit echt uitgerekend.

Re di Coppi

Bericht door Re di Coppi » do 9 mar 2023 07:41

[re.gif]
Er komt bij ons ook iets van een mobiliteitsregeling maar pas nadat de merger heeft plaatsgevonden. Ook heb ik van ‘de andere’ toekomstige collega’s hun huidige leasevoorwaarden ingezien en die is ‘slechter’ dan de huidige van ons. Aangezien hun wagenpark groter is, zal dat hun leasenorm het uitgangspunt worden. Ik heb het verder ook niet uitgerekend of een mobiliteitsplan financieel interessant kan worden. Uiteindelijk heb ik voor ontzorging en gemak gekozen en een nieuwe leasert besteld.
🚙In bestelling , Fendt Saphir 510 TFK

deusjevo

Bericht door deusjevo » do 9 mar 2023 08:41

Ik gebruikte mijn zakelijke auto de laatste 2 jaar alleen nog maar zakelijk trouwens, woon/werk verkeer (36 km per dag…) en eigenlijk verder niets.

Had belastingtechnisch de 500 km privé regeling en was dat registratie gedoe ook zat.

Hier wat meer info die ik net in de mail had van de VZR.

https://vzr.nl/nieuws/details/mobilitei ... 40f91d7c42

Bospaadje

Bericht door Bospaadje » za 18 mar 2023 12:15

Een collega was voor een soortgelijke auto aan het kijken. Met als enige verschil de phev ipv hev en de verkoper wist hem te melden dat er nog een lading auto’s door het concern waren besteld waar mogelijk ook mijn exacte uitvoering bij zat, helaas wel in waarschijnlijk andere kleurstelling.
Ik heb toch maar eens contact opgenomen en verwacht gebeld te worden met eventuele mogelijkheden.
Levertijd van mijn gekozen uitvoering/kleur overigens nog niet bekend.

In de tussentijd begin ik steeds meer de voorloop x1 te waarderen.
Komende maand ga ik de caravan ophalen, qua vermogen zal dat wel loslopen. Al ben ik wel erg benieuwd hoe een hoge auto bevalt. Tot nu toe altijd met station ivm caravan gereden

deusjevo

Bericht door deusjevo » za 18 mar 2023 12:53

[re.gif]
Is die X1 een driecilinder met 100 kW?

Davendre

Bericht door Davendre » za 18 mar 2023 13:56

Ik heb een leasebudget van € 1.450,00. Zou kunnen overwegen om de auto enkel prive te gaan rijden. Scheelt mij dan een kleine € 500,00 in de maand. Maar dan loop ik gelijk tegen probleemje aan. Want woon-werk verkeer mag ik de auto voor gebruiken, maar belastingdienst kent maar 1 woonadres. En hebben nog een vakantiehuisje vanwaar ik ook zou willen vertrekken. Dat wordt dan weer niet toegestaan.

Volgens mij kennen ze bij huidige bedrijf geen mobiliteitsbudget. Bij vorige werkgever waren ze over aan het nadenken.

Ik verwacht dat er va 2025 best wel wat van dit soort constructies gaan komen. Een vergelijkbare volledig elektrische auto is nu eenmaal duurder dan een benzine of hybride.
Hyundai Tucson N-Line Sky PHEV 2023
Hobby 455uf Excellent 2011

Bospaadje

Bericht door Bospaadje » za 18 mar 2023 14:06

deusjevo schreef:
za 18 mar 2023 12:53
[re.gif]
Is die X1 een driecilinder met 100 kW?
Nope.
Voorwiel 4cil turbo met 192pk.

Sdrive20i als ik me niet vergis.

Een 3 cil stond ook beschikbaar en had verassend genoeg 1700kg trekgewicht. Maar dat lijkt me onverstandig met een 1550kg caravan

deusjevo

Bericht door deusjevo » za 18 mar 2023 16:04

Davendre schreef:
za 18 mar 2023 13:56
Ik heb een leasebudget van € 1.450,00. Zou kunnen overwegen om de auto enkel prive te gaan rijden. Scheelt mij dan een kleine € 500,00 in de maand. Maar dan loop ik gelijk tegen probleemje aan. Want woon-werk verkeer mag ik de auto voor gebruiken, maar belastingdienst kent maar 1 woonadres. En hebben nog een vakantiehuisje vanwaar ik ook zou willen vertrekken. Dat wordt dan weer niet toegestaan.

Volgens mij kennen ze bij huidige bedrijf geen mobiliteitsbudget. Bij vorige werkgever waren ze over aan het nadenken.

Ik verwacht dat er va 2025 best wel wat van dit soort constructies gaan komen. Een vergelijkbare volledig elektrische auto is nu eenmaal duurder dan een benzine of hybride.
€1450?

Is je Tuscon een leaseauto?
Die rijden ze bij ons voor ruim €800 per maand, wel op basis van 30K per jaar en 5 jaar trouwens

Bospaadje

Bericht door Bospaadje » za 18 mar 2023 20:21

Ik kom aan 950 4jr 40k en dan de meest aangeklede versie.
Met 1450 hoef je inderdaad geen Tucson te kiezen, maar waarschijnlijk haal je ons door elkaar

deusjevo

Bericht door deusjevo » za 18 mar 2023 20:28

[re.gif]

Ik keek naar onderschrift van Davendre, daar staat een Hyundai Tucson N-Line Sky PHEV 2023

Davendre

Bericht door Davendre » za 18 mar 2023 23:56

deusjevo schreef:
za 18 mar 2023 16:04
€1450?

Is je Tuscon een leaseauto?
Die rijden ze bij ons voor ruim €800 per maand, wel op basis van 30K per jaar en 5 jaar trouwens
Inclusief brandstof-/energievoorschot?

Voor mij is uitgangspunt 45.000 km en 4 jaar
Hyundai Tucson N-Line Sky PHEV 2023
Hobby 455uf Excellent 2011

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”