Overnachtingscamping eindbestemming camping Nymindegab Zuid-Denemarken

Plaats reactie
Janine82
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 17 mei 2021 22:52

Overnachtingscamping eindbestemming camping Nymindegab Zuid-Denemarken

Bericht door Janine82 » ma 13 feb 2023 21:11

Wij zoeken voor komende zomer een overnachtingscamping ergens voorbij de helft Zwolle-camping Nymindegab in Zuid-Denemarken. Weet iemand iets? En hebben jullie route-tips? Bedankt! Janine

mark m
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Overnachtingscamping eindbestemming camping Nymindegab Zuid-Denemarken

Bericht door mark m » ma 13 feb 2023 21:56

We hebben vorig jaar op dezelfde camping gestaan en wonen vlak bij jullie in de buurt.
Het is opzich prima in 1x te rijden. Wij zijn zelf rond half 3 s’nachts vertrokken en stonden rond 11en op de camping. Ik rij zelf liever s’nachts omdat je dan lekker op kan schieten.

Terugweg zijn we in de namiddag gaan rijden om zo de avondspits bij Hamburg enigszins te ontwijken. Wederom prima in 1x te rijden. Rond middernacht thuis.


Maargoed. Wel of niet in 1x rijden is ook persoonlijk.
Als je gaat overnachten zou ik iets in de buurt van Hamburg zoeken. Rondom Hamburg is file bijna een zekerheid.

Routetips heb ik niet echt. Dat wijst redelijk voor zich, bij Emmen de grens over, alleen zijn die N-wegen net over de Duitse grens bij Emmen (tot Cloppenburg) zijn niet fijn om te rijden. Veel (traag optrekkend) vrachtverkeer, druk en door de vele bochten onoverzichtelijk (en dus gevaarlijk). Ook die weg rij ik het liefst buiten de spits.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
E.T.
Berichten: 597
Lid geworden op: do 3 apr 2008 17:23
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Overnachtingscamping eindbestemming camping Nymindegab Zuid-Denemarken

Bericht door E.T. » di 14 feb 2023 15:10

Als je geen haast hebt en niet via de snelwegen wilt rijden is het misschien ook een idee om via de het pondje Wischhafen - Glückstadt de Elbe over te steken en zo naar boven te rijden. Je zou dan daarvandaan langs de kust via Itzehoe - Tönning richting Tønder en dan via Ribe- Esbjerg naar jullie eindbestemming te rijden.

Je zou dan een overnachtingscamping net voor of na het pondje kunnen boeken. Persoonlijk vind ik het gebied tussen Bremen en de Elbe best de moeite waard om te verblijven. Het pondje tussen Wischhafen - Glückstadt wil nog wel eens druk zijn maar het grote voordeel is dat je Hamburg helemaal laat liggen.
Groet
Edwin


BIOD Extase 2L 1974
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 R-Design 2020

Janine82
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 17 mei 2021 22:52

Re: Overnachtingscamping eindbestemming camping Nymindegab Zuid-Denemarken

Bericht door Janine82 » za 18 feb 2023 09:25

Goedemorgen, bedankt voor jullie tips! Leuk dat je dezelfde camping hebt bezocht! Wat vond je van camping Nymindegab zelf? We hebben plaats 32 geboekt, hopelijk een beetje ruim ivm twee bijzettentjes.
Het plan is overnachten vanwege de hond, die kan niet zo lang in de achterbak. Ik zal eens bij Hamburg kijken naar campings!

mark m
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Overnachtingscamping eindbestemming camping Nymindegab Zuid-Denemarken

Bericht door mark m » za 18 feb 2023 16:31

Wij zaten op 297, een lekker groot veld. In de hoek waar jullie zitten zijn we eigenlijk niet geweest.

De camping is prima. In Denemarken zijn de campings over het algemeen een stuk minder mooi dan in Nederland, dus gewoon recht toe, recht aan, minder faciliteiten en weinig sfeer. Het was voor ons best even zoeken om een geschikte camping te vinden. Deze camping sprong er voor ons wel uit. Nette toiletgebouwen (met complete keukens), lekker zwembad met sauna en voldoende te doen voor de kids. Het deel van de camping waar wij stonden was wat glooiend waardoor je lekker van je af kon kijken.

Het gebied trekt ons wel. Lekker dicht bij de uitgestrekte stranden, verse vismarkten in overschot en grote uitgestrekte natuurgebieden om de omgeving.
Het autostrand in Vejers is ook een aanrader!
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Overnachtingscamping eindbestemming camping Nymindegab Zuid-Denemarken

Bericht door yarrah » zo 19 feb 2023 08:53

Op zondagochtend vertrekken dan ben je in de middag op de camping. Op zondag is er weinig vrachtverkeer in duitsland.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Janine82
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 17 mei 2021 22:52

Re: Overnachtingscamping eindbestemming camping Nymindegab Zuid-Denemarken

Bericht door Janine82 » do 9 mar 2023 09:39

Ah top mark, bedankt voor de info. Nu krijg ik helemaal zin om te gaan! De hond gaat ook mee, weet je zo of die daar op het strand mag? Dat autostrand klinkt ook goed zeg! We willen inderdaad op zondagochtend vertrekken maar vanwege de hond denk ik dat overnachten nodig is. Vorig jaar was hij helemaal verreist vanuit de Vogezen in een keer naar huis.

mark m
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Overnachtingscamping eindbestemming camping Nymindegab Zuid-Denemarken

Bericht door mark m » vr 10 mar 2023 06:10

Dat weet ik eigenlijk niet stom.gif

Ik dacht dat ik wel honden had zien lopen. Maar helemaal zeker weten doe ik het niet. We hebben geen hond en er ook geen last van dus ik let er eigenlijk niet op
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Janine82
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 17 mei 2021 22:52

Re: Overnachtingscamping eindbestemming camping Nymindegab Zuid-Denemarken

Bericht door Janine82 » za 18 mar 2023 21:11

Geen probleem Mark, dat snap ik helemaal! Ik kan er vast wel via internet achterkomen. Bedankt iig!

Plaats reactie

Terug naar “Denemarken”