PowerXtreme X30

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ape2001
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 21 jul 2017 22:45
Locatie: Achter Arnhem

PowerXtreme X30

Bericht door ape2001 » do 26 jan 2023 10:31

Gisteren na de installatie van het E&P systeem bij de dealer weer even de caravan op z’n plek gezet met de mover.
Toch wel onder de indruk van de prestatie van zo’n kleine X30 accu. Tijdens het moveren levert de accu in de bochten meer dan 60(!) ampere. Hij kan trouwens 18 minuten lang 100 ampere leveren als het moet (en kortstondig 210A 😱).
Best wel indrukwekkend naar mijn mening..

A4F8A696-6B13-42DE-8FB6-581709B4F01A.jpeg
BMW X5 xDrive 40i M-sport, Sprite Cruzer 635 SR, Truma dakairco, Thule Omnistor luifel, Enduro 4x4 mover, PowerXtreme 30Ah, EcoFlow River Pro, PowerXtreme XS20s MPPT 230W, Truma Duo Control CS, E&P level-systeem, Starlink RV.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36123
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: PowerXtreme X30

Bericht door Chris » do 26 jan 2023 11:01

Ik denk ook.... eigenlijk wel zeker, dat een tandem mover meer verbruikt dan een enkele as mover.
En... er moet meer gewicht "mee"...
Best wel indrukwekkend die 61,3 ampere he... jeemig..
Snap je ook direct dat dunne kabeltjes niet gewenst is... hoe dikker hoe minder verliezen.
Ik heb het zusje van de X30... een PPP30 en die moet ik nog in gaan bouwen, gaat op het CFW weekend gebeuren.
Ook erg benieuwd naar die prestatie's.

Mooie van dit soort accu's is natuurlijk dat je ze bijna tot op de bodem leeg mag trekken, 90% is geen probleem waar je met de lood accu's al op 50-60 % moest stoppen om de boel heel te houden.
Mooie dingen... ideaal qua specs en gewicht... beet je duur alleen nog...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

iemand
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: PowerXtreme X30

Bericht door iemand » do 26 jan 2023 15:52

Ja leuk zo'n ingebouwde stroomtang thumbup.gif

Geeft je mooi inzicht. Zie ook mijn metingen.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
ape2001
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 21 jul 2017 22:45
Locatie: Achter Arnhem

Re: PowerXtreme X30

Bericht door ape2001 » do 26 jan 2023 17:48

Inderdaad zijn flink dikke kabels wel een must. De temperatuur van de accu liep ook op van 2 graden (buitentemperatuur) naar 24 graden. Alles is mooi af te lezen op de App van de accu via bluetooth. De zonnepaneeltjes hebben vandaag al weer een paar Ampere-tjes in de accu gestopt. Al met al zeer tevreden met de X30 accu blij.gif
BMW X5 xDrive 40i M-sport, Sprite Cruzer 635 SR, Truma dakairco, Thule Omnistor luifel, Enduro 4x4 mover, PowerXtreme 30Ah, EcoFlow River Pro, PowerXtreme XS20s MPPT 230W, Truma Duo Control CS, E&P level-systeem, Starlink RV.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36123
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: PowerXtreme X30

Bericht door Chris » do 26 jan 2023 17:55

Die app met bijbehorende stuur data is wel een voordeel van de PowerXtreme
Ik heb voor een Victron PPP30 gekozen ivm de vele aansluitmogelijkheden ende mogelijkheid om met 11 volt onderweg te laden... 11 volt is super ivm spanningsverlies in de hut achter de auto.
Daar een externe dongle bij gekocht in de veronderstelling dat je ook dit soort info had.
Helaas... is door de andere opbouw van de BMS en de andere manier van cel schakeling niet mogelijk.
Alleen de klemspanning is available..
Maar wel weer van alles aan en uit zetten.
Ach... hier heb je wat en daar laat je wat.
Zo verkopen beide merken hun spullen.

Maar imposant om die dikke 60 ampere te zien.
Wat zal dat in de modder of mul zand worden.... jeeeeeeee......

De Victron heeft zelfs een kortsluitstroom van 300 Amp.
Max belasting gedurende 10 seconden is 200 Amp.
Je krijgt snel respect voor die dingen he....

Ik weet wat accu zijn uit mijn werk... vliegtuig accu's zijn ook beulen.... en we hebben van alles meegemaakt met die dingen.
Ik deed de eindcontrole en certificering..
Heel wat klappen gezien.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
ape2001
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 21 jul 2017 22:45
Locatie: Achter Arnhem

Re: PowerXtreme X30

Bericht door ape2001 » vr 27 jan 2023 20:40

Mooi Chris! Ik had laatst nog in San Fransisco dat de APU generator van de lijn klapte tijdens de pushback. Gelukkig bleven alle essentials mooi draaien op de battery-bus. Terug naar de gate en de rechter motor opgestart om weer een generator op de lijn te krijgen. Jij hebt dus met iets grotere accu's gewerkt dan een caravan accu. Toch ben ik nog steeds onder de indruk van die kleine PowerXtreme X30 thumbup.gif
BMW X5 xDrive 40i M-sport, Sprite Cruzer 635 SR, Truma dakairco, Thule Omnistor luifel, Enduro 4x4 mover, PowerXtreme 30Ah, EcoFlow River Pro, PowerXtreme XS20s MPPT 230W, Truma Duo Control CS, E&P level-systeem, Starlink RV.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36123
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: PowerXtreme X30

Bericht door Chris » vr 27 jan 2023 21:33

[re.gif]
Accu's was maar een deeltje van mijn werk hoor..eindtest en certificeren.
Ik sleutelde zelf aan cockpit instrumenten, en ja, bijna 40 jaar geleden daar mee begonnen en eigenlijk heerlijk in die ouwe indicators blijven hangen.
Lekker veel mechanisch en wat oudere elektronica.
Veel 737, 74* ,75* en 76*, geen 787 spullen gedaan, wat minder Airbus en BAE, ook MD 11... de ouwe tankervloot van de yanken,,, de KDC 10.... etc etc.
Om aan te sleutelen zijn de glass cockpits helemaal niet zo leuk als die ouwe meuk.
M'n hele leven vol gehouden..

O... jeemig... afgedwaald...
B.O.T.
Back on topic
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Movers”