Nieuwe caravan op tijd, maar nu……Tips?

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
DannyT
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 22 jan 2023 07:44

Nieuwe caravan op tijd, maar nu……Tips?

Bericht door DannyT » vr 27 jan 2023 08:21

Voor onze Nieuwe Knaus 540FDK zijn we opzoek naar een nieuwe voortent. Na dit hele forum op de kop gezet te hebben wil ik toch graag richting Unico of Fortex, Marja de levertijden scratch.gif even kleine tegenvaller…..

Eerst blij dat de nieuwe caravan op tijd komt voor dit seizoen hebben we geen tent….. Fortex zit helemaal vol, Unico heeft alleen de Carbon/Blue in maat 14, andere kleuren komen te laat in het seizoen.

Heeft er iemand eigen foto’s van een Unico in Carbon/Blue? Ik kan bij Bax/Unico niet echt duidelijk foto’s zien, zou wellicht namelijk niet mijn eerste keuze zijn geweest maar wat is het alternatief…. Hier gelezen dat de Dorema Onyx ook niet echt vergelijkbaar is.

Iemand nog verdere suggesties zodat we dit jaar kunnen genieten van onze nieuwe caravan?

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Nieuwe caravan op tijd, maar nu……Tips?

Bericht door RichTrip » vr 27 jan 2023 08:48

Dit moet volgens mij Carbon/Blue zijn, Unico Milaan.....
31518_32188_4.jpg
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Nieuwe caravan op tijd, maar nu……Tips?

Bericht door Gemineye » vr 27 jan 2023 09:34

Tja, succes met je zoektocht!

Ik zou persoonlijk met bovenstaande kleurstelling best kunnen leven maar als dat niet je ding is dan zou ik daar persoonlijk niet voor kiezen. Het is per slot van rekening een boel geld en dan moet het wel naar je zin zijn.

Ik denk dat ik in jouw geval een tent/luifel voor 1 seizoen zou scoren op marktplaats om komend jaar door te komen. En dan een tent naar je zin bestellen voor volgend jaar. Dan kan je andere tent volgen jaar weer in de verkoop.

Succes met je keuze!
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

jaapj
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 18 dec 2016 19:44

Re: Nieuwe caravan op tijd, maar nu……Tips?

Bericht door jaapj » vr 27 jan 2023 12:28

Goedemiddag Danny,

In 2021 zaten we bij de aankoop van onze nieuwe Eriba Feeling 442 in dezelfde situatie. Ook wij gingen ook voor een Fortex voortent.
Voor dat jaar hebben we een schuifluifel gekocht en en naderhand onze Fortex helemaal naar keuze laten maken. Deze is toen geleverd in maart 2022. We zijn er erg tevreden over.

Groet Jaap.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe caravan op tijd, maar nu……Tips?

Bericht door Chris » vr 27 jan 2023 12:51

Ik had het in je andere topic al gelezen... en geantwoord..
Nu lees ik ook over Dorema Onyx....vergelijk dat maar niet met een Unico of Fortex.
Die laatste 2 zijn toppers en de Onyx is een goede middenmoter.
Als je daar het frame van ziet begin je al te bibberen..... bergen en bergen ijzer..
Wat is dan de boogstok van Fortex en Unico een perfecte oplossing..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

mark m
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Nieuwe caravan op tijd, maar nu……Tips?

Bericht door mark m » vr 27 jan 2023 18:20

Er komt ook zat (jong) gebruikt voorbij op Marktplaats. Wellicht is dat een alternatief. Mocht de tent bevallen kan je altijd een nieuwe bestellen, de levertijd volmaken met de gebruikte tent en daarna weer op marktplaats

Voor wat betreft de maat. Ze hebben ons een 13.1 geadviseerd destijds, Maargoed, wij hebben het vorige model van de Knaus, ik weet niet om de omloopmaten met het nieuwe model groter zijn, dat zou je even kunnen vergelijken, maar ga met Unico niet ‘zo maar’ uit van je eigen interpretatie. Unico denkt daar soms anders over.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Nieuwe caravan op tijd, maar nu……Tips?

Bericht door PD » vr 27 jan 2023 18:23

Ik zou geen concessie doen op de gewenste kleur…. in de tussentijd ter overbrugging een gebruikte voortent via MP kost je na verkoop niet veel.

De concessie kleurstelling blijft je tegenstaan !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Nieuwe caravan op tijd, maar nu……Tips?

Bericht door Paul » vr 27 jan 2023 18:40

Ik weet niet waar je woont maar wellicht even bij Bax de kleur gaan bekijken.
Ik vind de verschillen tussen de kleuren vaak erg meevallen en blauw is niet zo blauw als je wellicht zou vermoeden.

MP even goed in de gaten houden.
Er is volgens mij ook een FB groep waar veel te koop staat.
Je moet er wel snel bij zijn die dingen gaan als zoete broodjes.

Ik heb ook nog een genua liggen die binnenkort op MP gaat.

Ik heb laatst overigens in de onyx gestaan maar vond het best een mooie tent.
Duidelijk gejat van unico en Fortex, kwalitatief wel iets minder, zeker het frame maar voor het prijsverschil best een interessante tent vind ik.
Ik heb een Milaan in bestelling staan die in week 14 wordt geleverd.
Maar 6,5K voor een voortent is ergens natuurlijk wel idioterie.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

DannyT
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 22 jan 2023 07:44

Re: Nieuwe caravan op tijd, maar nu……Tips?

Bericht door DannyT » vr 27 jan 2023 19:30

Bedankt voor alle goede tips. Houden eerst mp en fb in de gaten. Plan b wordt anders toch naar Bax en voor de blue kijken. Eens met de opmerkingen dat het wel echt tof moet zijn. Het is een best bedrag met alle opties😬

Kan niet wachten op de hut op te halen

Gebruikersavatar
Klapzwaan
Berichten: 681
Lid geworden op: di 17 aug 2021 16:55

Re: Nieuwe caravan op tijd, maar nu……Tips?

Bericht door Klapzwaan » vr 27 jan 2023 19:42

Ik weet niet of het perse een voortent moet zijn, anders zou je ook een een zakluifel met eventuele zijwanden kunnen overwegen voor dit jaar. En intussen gewoon de Unico of Fortex voortent bestellen in de door jullie gewenste uitvoering.

Ik heb vorig juli een Fortex voortent besteld. Levering eind mei 2023.
Eriba Nova L 442 -2022
BMW 320e PHEV Touring - 2023

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe caravan op tijd, maar nu……Tips?

Bericht door Chris » vr 27 jan 2023 19:55

De blue van Unico is niet echt Blue... meer een blauw grijze kleur.
Maar naar Bax gaan om te kijken is zeker een goeie want de nieuwe kleuren die er zijn hebben zij alleen nog maar in de showroom in Bergeijk staan... nergens anders on-line nog te vinden.

Heb je de maat 14 van Bax zelf opgekregen??? da's heel belangrijk in dit geval.
Want... ik dacht een 12.1 of 13 nodig te hebben maar Bax overtuigde mij dat ik echt een 12 moest hebben.
Dan klopte het maattabel in hun folder niet met de maatgegevens in de Knaus folder... maar ze waren stellig overtuigd van hun gelijk...
Dus..
Bax de maat laten bepalen, dan geven ze ook maatgarantie....
Als de daar vanaf wijkt, en niet hun advies volgt krijg je die maatgarantie niet....!!!


Andere oplossing..
Koop voor een habbekrats een voortent op MP... staan er zat..
En bestel wat je eigenlijk wilt hebben.... precies jou keuze..
Wacht daar gewoon op en als de Unico of de Fortex binnen is zet je die oude voortent weer op MP..
Zal je de kop niet kosten...

Je kan ook lid worden van de FB groep van Unico... daar worden regelmatig Unico's aangeboden.
Nooit voor een scheintje, maar wel voordeliger.
Mijn Milaan komt daar ook vandaan, mijn Torino heb ik nieuw besteld bij BAx.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

mark m
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Nieuwe caravan op tijd, maar nu……Tips?

Bericht door mark m » za 28 jan 2023 20:40

Er staat nu net een Genua op marktplaats in de maat 13.1. Wellicht is het iets voor je!
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Hannibalb
Berichten: 296
Lid geworden op: wo 8 aug 2018 15:00

Re: Nieuwe caravan op tijd, maar nu……Tips?

Bericht door Hannibalb » ma 30 jan 2023 11:19

Onze vorige voortent heb ik geen risico mee genomen en ben met caravan en al naar Fortex gereden om de maten te laten opnemen.

Ik bestelde de voortent en levering was 3 maanden later, ze zijn een stuk drukker tegenwoordig maar de voortent is absolute top kwaliteit.
Fendt saphir

DannyT
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 22 jan 2023 07:44

Re: Nieuwe caravan op tijd, maar nu……Tips?

Bericht door DannyT » ma 30 jan 2023 21:27

Whoehoe, probleem opgelost. Lopen we (eigenlijk vrouwlief love.gif love.gif ) op marktplaats tegen een top Unico aan. Een Turijn in omloopmaat 14 en ook nog eens champagne zwart met petluifel en een kuipzijl, whoehoe. Net hele auto volgeladen en op naar huis. Zag er top uit, al is het mega pakket controleren pas echt mogelijk in april als de caravan wordt ingewijd . Maar voor nu aflower.gif blij.gif blij.gif blij.gif

Bedankt allen voor de tips en meedenken

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Nieuwe caravan op tijd, maar nu……Tips?

Bericht door Gemineye » ma 30 jan 2023 21:41

Oooh dat is helemáál top natuurlijk! Mooi hè, dat marktplaats! Er zit best leuk spul tussen!
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”