Het is niet echt een vraag, maar gewoon het delen van een ervaring.
Wellicht is dat ook bruikbaar voor anderen.
Toen ik vorig jaar de caravan van de buurman overgenomen had en eindelijk op de oprit had staan helemaal enthousiast natuurlijk.
Ik denk hup die blauwe stekker erin met een verloopje naar de schuur (zat nog geen accu in) om te kijken of alles werkt.
Maar PATS verlichting in de schuur uit.
Eerste gedachte verlengsnoer kapot, die uitgewisseld maar bleef hetzelfde probleem.
Uiteindelijk de dader gevonden:
De gehele kabel vanaf de wal aansluitconnectie aan de buitenkant van de caravan naar de aardlek automaat in de grote kast bleek de buitenmantel en de isolatie om de draden helemaal week te zijn.
Het plakte, je kon het (blijvend) vervormen/indrukken en het brokkelde bij het minste of geringste af.
Duidelijk dikke sluiting dus.
Netjes het stuk snoer vervangen voor een mooi nieuw exemplaar en het werkt weer naar behoren.
Wat ik me dan wel weer afvraag waarom het stuk van de aardlek naar de wallconnection wel.
En de alles boven de aardlek gewoon na al die jaren nog wel intact is.
Zijn er meer mensen die dit fenomeen meegemaakt hebben toevallig?
En heel toevallig de buurman heeft er nooit last van gehad.....

Het enige wat ik nog zat te bedenken dat dat stuk kabel een keer heel warm geworden is door overload bijv.
Zodat de samenstelling van het rubber aangetast is door temperatuur.
Maar dat stuk kabel lijkt wel dikker dan wat er in de rest van de caravan gemonteerd zit voor het 230v circuit.
Bastiaan.
Verstuurd met Tapatalk