Met m'n zoontje naar Oostenrijk

Plaats reactie
Marty01
Berichten: 1
Lid geworden op: do 19 jan 2023 11:28

Met m'n zoontje naar Oostenrijk

Bericht door Marty01 » ma 23 jan 2023 10:35

Hallo allemaal, nieuw lid hier.

Momenteel heb ik (nog) geen caravan, maar gezien het actieve forum over de buitenlandreizen heb ik me toch hier aangemeld, hopelijk is dat geen al te groot probleem ;)

Ik ben vader van een zoontje van 7 (in de zomervakantie bijna 8) jaar oud. Hij komt nu op een leeftijd dat ik wat makkelijker met hem wat grotere afstanden kan afleggen en hoewel Noorwegen mijn lievelingsland is, vind ik hem daarvoor nog te jong; hij wil graag een zwembad en speelmogelijkheden hebben, verder telt het bij hem niet. Dus dan vind ik Noorwegen te lang reizen en bovenal te duur.

Dus vandaar dat mijn oog gevallen is op Oostenrijk, ik ben er een paar keer doorheen gereden op vakantie naar Italië maar de bergen hebben me altijd getrokken.
Ik vraag me alleen af welk gebied het beste zou zijn om een leuke camping te zoeken; ik zou zelf graag te midden van grote bergen willen zitten zodat we daarvan kunnen genieten en wandelingen kunnen maken. Sowieso staat Oostenrijk volgens mij bekend als redelijk kindvriendelijk en ik kan er veel voorzieningen terugvinden.

Zelf denk ik aan de regio Vorarlberg en Tirol omdat die volgens mij de meest "wilde" natuur laten zien, maar ik laat me graag verbeteren als dat niet zo is.

Hebben jullie misschien nog tips voor campings/regio's die de moeite waard zijn om eens te kijken? In 1e instantie wil ik in een huisje of stacaravan overnachten, zeker eigen sanitair heeft de voorkeur.

We willen 10 tot 14 dagen daar doorbrengen en ik wil in 2 dagen rijden, dus in totaal zijn we dan 14 tot 18 dagen op pad met z'n 2tjes.

Ik hoor het graag, alvast bedankt voor het meedenken!

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Met m'n zoontje naar Oostenrijk

Bericht door Chris » ma 23 jan 2023 12:25

Hi Marty... welkom welkom...


Kijk eens naar camping Auffenfeld.
https://www.camping-zillertal.at/en/

Midden in Tirol... van alles om de hoek te vinden.
Wij waren daar een aantal jaren geleden en ik vond dit wel echt heel erg leuk.
Ritje door het hele Zillertal mee gemaakt..
Mijn vermoeden is alleen dat dat niet meer kan.... te veel verontreiniging..
Maar er is veel meer te doen.
Watervallen en de Grossklockner in de buurt... Insbruck met het gouden dak dichtbij..
Tirol is een leuke keuze in de zomer ... en in de winter ook trouwens.
Deze camping heeft wel een heel lekker zwembad trouwens...
.
Trein.jpg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Met m'n zoontje naar Oostenrijk

Bericht door Morgoth » ma 23 jan 2023 13:25

Tsja. Als je toch niet gaat kamperen zou ik eerder dit adviseren. Daar heeft ie het nog over als ie 20 is.Papa lekker naar de Wellness en zoon in het kinderparadijs.

https://www.schreinerhof.de/de/familien ... inderwelt/
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Met m'n zoontje naar Oostenrijk

Bericht door Niels83 » ma 23 jan 2023 14:00

Geen caravan is uiteraard een groot probleem, dan mag je geen lid zijn. Geintje natuurlijk. Het zou de ervaring van je zoontje wel afmaken uiteraard.

[re.gif]
Hoezo is in een sta caravan geen kamperen? De beleving van op een camping zijn, lekker buiten leven en toch het comfort van meestal iets meer ruimte een echt toilet ed. De sfeer op een camping is naar mijn mening voor kinderen veel aangenamer.
Het is een beetje vals spelen uiteraard en die sta caravans tasten het leefgebied van de tent en caravan kampeerder in toenemende mate aan maar het is fijne manier van kamperen...

Eigenlijk is het overal mooi. Ooit aan de silversee
geloof ik gestaan. Daar is het voor Oostenrijkse begrippen vrij vlak maar aan het water waar je dus kan kanoën ed.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Met m'n zoontje naar Oostenrijk

Bericht door Chris » ma 23 jan 2023 14:44

Morgoth schreef:
ma 23 jan 2023 13:25
Tsja. Als je toch niet gaat kamperen zou ik eerder dit adviseren. Daar heeft ie het nog over als ie 20 is.Papa lekker naar de Wellness en zoon in het kinderparadijs.

https://www.schreinerhof.de/de/familien ... inderwelt/
Kijk toch maar eens bij camping Aufenfeld..voor Kids echt super.
Wild West dorp, goud zoeken, klimmuur, zwemparadijs, etc, etc... daarom juist genoemd.
https://www.camping-zillertal.at/de/ueb ... lebnispark....
En je kan er verschillende onderkomens huren
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
JosD
Berichten: 616
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 15:57

Re: Met m'n zoontje naar Oostenrijk

Bericht door JosD » ma 23 jan 2023 22:12

Europarcs Hermagor is ook een mooie camping (voormalig Schluga camping). Voor ons persoonlijk wat minder interessant geworden gezien het feit er erg veel (mooie) huisjes zijn gekomen maar in jouw geval vast oké.
Zeer veel te doen in de regio thumbup.gif
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023

Plaats reactie

Terug naar “Oostenrijk”