Slovenië veilig?

Plaats reactie
ikbenaaf
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 6 mar 2022 09:58

Slovenië veilig?

Bericht door ikbenaaf » do 6 okt 2022 16:07

Is in deze tijd Slovenië een veilig land? Wij zijn van plan om in 2023 in mei-juni naar Slovenië te gaan. Maar het zijn zulke rare tijden, met de dreiging vanuit het oosten. Vandaar deze vraag. We zijn er lang geleden geweest, maar toen met een tentje. Nu lijkt het ons leuk om er met de caravan te gaan: Beyerland Sprinter 440 LB Lite. We willen een rondreis maken in Slovenië. Ook het minder bekende deel. Het oosten, maar is dat wel veilig? Volgens ACSI zijn er 23 campings. Maar als je op https://www.camping.info kijkt, zie je dat er veel meer zijn. Je kunt bovenin op kaart klikken en dan schuif je naar het land van je keuze en ziet de campings en als je die aanklikt zie je ook de prijzen. Hoewel die soms afwijken van de werkelijkheid. Soms goedkoper, soms duurder. Maar je kunt ook een bericht sturen en vragen naar de prijs.
Bijlagen
caravan met auto.jpg
Wij rijden Mazda CX5 met Beyerland Sprinter 440 LB en sinds juni 2022 een rode Mazda (Soul red crystal)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Slovenië veilig?

Bericht door PD » do 6 okt 2022 16:10

Slovenië is absoluut een veilig land en ligt ver verwijderd van de ellende die de oorlog aanricht. Wij hebben er deze zomer een heerlijke vakantieweek gehad thumbup.gif
Bijlagen
432-Collage Zomer-07 Camping Bled iPad.jpg
433-Collage Zomer-08 Meer van Bled iPad.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Slovenië veilig?

Bericht door PD » do 6 okt 2022 16:10

En nog een paar:
Bijlagen
434-Collage Zomer-09 Bohinj Vogelkabelbaan iPad.jpg
435-Collage Zomer-10 Izola iPad.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Slovenië veilig?

Bericht door Gemineye » do 6 okt 2022 16:11

Slovenië is echt een geweldig mooi land. Echt een aanrader om heen te gaan. En hoewel Slovenie niet heel groot is, is het wel best afwisselend.

Ik zou echt niet weten waarom Slovenië niet veilig zou zijn.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Slovenië veilig?

Bericht door moyzo » do 6 okt 2022 16:15

Als je bedoelt met de oorlogsdreiging, en eventuele ontwikkelingen van die idioot in het Kremlin dan weten we geen van allen waar we aan toe zijn.
Over het algemeen kun je in Slovenië en Kroatië veiliger kamperen dan in Spanje en Italië.
Ik durf mijn boeltje echt open te laten in die landen, terwijl ik in Spanje en Italië daar toch anders over denk.
Je merkt het al hoe makkelijk de mensen daar zelf zijn, laten hun hebben en houwen gewoon op het bankje liggen voor de winkel om met je mee te lopen naar binnen, auto's open laten staan, huizen niet op slot ook zoiets.
Ik wilde ooit 2 badlakens kopen maar had geen cash, kreeg ze alvast mee en de route naar de pinautomaat. We hebben ons op de heen en terugweg van pinautomaat naar de winkel verwonderd.
Ik hoorde wel dat ze voorzichtiger zijn in hoogseizoen als de Italianen komen scratch.gif
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Slovenië veilig?

Bericht door Rene_13 » do 6 okt 2022 17:56

Slovenen zijn net mensen.
Er zitten een paar rotten bij maar 99% is vriendelijk en goed ontwikkeld.
Wij gaan al jaren naar Kroatië en alles ligt bij ons buiten de caravan.
En niemand weet wat Putler doet en gaat doen.
Dus ga en geniet
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Slovenië veilig?

Bericht door Niels83 » do 6 okt 2022 18:43

Geen idee wat Poetin nog voor is on petto heeft. Maar Slovenië is lid van de EU en de is een Navo lidstaat. Zolang Rusland daar vanaf blijft is Slovenië een veilig land. Het ligt te ver van Oekraïne om een stroom vluchtelingen te verwachten.

Geen idee waarom Slovenië onveiliger zou zijn dan Frankrijk.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Slovenië veilig?

Bericht door Jan van Vijven » do 6 okt 2022 18:59

Gewoon doorleven en gaan, mocht die debiel het op z’n heupen krijgen weet je toch niet waar die gaat prikken.
Ik was in augustus nog in Litouwen en daar is het ook business as usual en die zitten toch iets dichter bij het vuur.

[re.gif)
Die vluchtelingen heb je helemaal geen last van!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

hisaLenart
Berichten: 110
Lid geworden op: za 2 apr 2022 10:51

Re: Slovenië veilig?

Bericht door hisaLenart » do 6 okt 2022 21:53

Ik woon er in de Soča vallei en ja hoor het is hier veilig.
Sleutel zit altijd op de auto, deur van mijn werkhok heeft zelfs geen slot etc.

Ivm de oorlog, wel de tweede grootste Amerikaanse legerbasis ligt hier op een boogscheut van, net over de grens met Italië. Dus fall out kan wel eens met de wind meekomen 😒 voorts valt er niets te vrezen of het is dat je niet meer naar huis wil.

De periode die je wil komen is trouwens ideaal. Het is er nog rustig. Juli en augustus wordt het ook hier al plat gelopen.

Groetjes

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Slovenië veilig?

Bericht door Ab » vr 7 okt 2022 09:24

Wel een regenjas en parapluutje meenemen..het wil nog best eens regenen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Slovenië veilig?

Bericht door Jaap van Duijn » vr 7 okt 2022 09:31

@TS,

Ook wij prachtige ritten gemaakt, wel cultuur schok als je zo uit Nederland komt.
Mensen zeer vriendelijk en behulpzaam, en alles was je zoekt te koop.
Volg wel de lokale regels die zijn - soms - toch wel anders als thuis, denk hierbij aan (bad) kleding op openbare weg en zo.
We hebben echt genoten van alles en veel maal tegen elkaar gezegd moet je zien hoe mooi dat is.
En ja wat Ab al aangeeft neem wel je maatregelen qua regen, ook als je van de camping weg gaat knipoog.gif
Doen en niet twijfelen alleen waren wij juni 2022 daar en is 2023 nog een eind

succes en groet Jaap van Duijn

ikbenaaf
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 6 mar 2022 09:58

Re: Slovenië veilig?

Bericht door ikbenaaf » vr 7 okt 2022 10:30

Dank voor jullie reacties allemaal. Mijn man zei al dat het allemaal wel goed zou komen.
En voor degenen die binnenkort, maar ook volgend jaar, met vakantie gaan: een heel fijne en goede vakantie gewenst.
C stophier.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Slovenië veilig?

Bericht door Chris » vr 7 okt 2022 10:49

Dank je.. en ook wij gaan volgend jaar weer die kant op.
Al geboekt in Kroatie, en dan kom je door Slovenie heen.
Ik maak me over dat deel geen zorgen, alleen die randdebiel, die marionet in het Kremlin...daarover wel.
Maar..
Wie dan leeft wie dan zorgt...geniet van het leven, het duurt maar even.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Pensioenopreis
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 17:48

Re: Slovenië veilig?

Bericht door Pensioenopreis » zo 22 jan 2023 19:29

hisaLenart schreef:
do 6 okt 2022 21:53
Ik woon er in de Soča vallei en ja hoor het is hier veilig.
Sleutel zit altijd op de auto, deur van mijn werkhok heeft zelfs geen slot etc.

Ivm de oorlog, wel de tweede grootste Amerikaanse legerbasis ligt hier op een boogscheut van, net over de grens met Italië. Dus fall out kan wel eens met de wind meekomen 😒 voorts valt er niets te vrezen of het is dat je niet meer naar huis wil.

De periode die je wil komen is trouwens ideaal. Het is er nog rustig. Juli en augustus wordt het ook hier al plat gelopen.

Groetjes
Heb je een advies voor mooie camping in April voor paar, dagen op doorreis naar Kroatië? En goed te rijden de weten naar Kroatië?

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Slovenië veilig?

Bericht door meeder » zo 22 jan 2023 19:46

Slovenië is een prachtig land. Ik heb daar voor werk een keer 3 weken doorgebracht. Ontzettend vriendelijke mensen en een prachtig afwisselend land.
Geen moment een gevoel van onveiligheid gehad.

Plaats reactie

Terug naar “Slovenië”