Eigen stalling voor caravan gekocht

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2051
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door Aviva » vr 2 dec 2022 13:18

Na een tijd zoeken (en een beetje mazzel) is het gelukt, we hebben een opslagunit kunnen kopen waar ook onze caravan in gestald kan gaan worden.

De unit moet nog gebouwd worden en komt op +/- 4 km van ons huis in dezelfde plaats. Binnenkort start de bouw en naar verwachting is de unit zomer 2023 klaar.

De unit krijgt een vloeroppervlakte van 45m3 (9 x 5 meter), de hoogte is 4,50 oplopend naar 5 meter. De overheaddeur heeft een afmeting van 3,50 bij 3,50 meter. De unit is meer dan ruim genoeg om onze Adria Aviva in te kunnen stallen, er kunnen nu zelf wel twee caravans in. En mocht er in de toekomst een grotere caravan of een camper komen dan is ook daar de unit groot genoeg voor. Naast dat de caravan er gestald gaat worden zullen we ook andere spullen die we thuis niet (meer) kunnen bergen daar stallen.

Hoe kwamen wij tot de keuze voor deze investering? Wij wonen op een fijne plek met leuke buren, het huis is ons naar het zin en we hebben een goede uitvalsbasis richting alle voorzieningen. Neem daarbij dat we de afgelopen jaren van alles aan ons huis hebben gedaan om het helemaal naar onze wens te maken. We willen dus gewoon geen ander huis. Toch lopen we er tegen aan dat we niet alle spullen meer op kunnen bergen.

In eerste instantie zijn we eens gaan rondkijken naar gehuurde opslag bij één van de grote ketens. Ik schrok me rot van de prijzen (goede business denk ik). Daarna keken we naar een ‘gewone’ garagebox, veelal zijn die uit de jaren 80 of eerder in de buurt en daarmee niet geïsoleerd en erg vochtig. Volgende in de zoektocht was dat +/- een jaar geleden in de buurt één van de grote jongens in garageboxen een park neerzette. Die boxen waren ook best aan de prijs en niet eens zo groot.

Vervolgens zijn we met het plan verder gegaan om dan iets veel groters te kopen waar ook de caravan in zou kunnen. Mede omdat we van een aantal forum leden zagen hoe fijn een eigen stalling is. En mede ingegeven dat binnenkort er betaald parkeren in de wijk wordt ingevoerd en wij geen parkeervergunning kunnen krijgen omdat we een parkeerplaats op eigen grond hebben. Dit betekend dat de caravan niet meer op onze eigen parkeerplaats kan staan maar op de openbare weg moet staan. Daar handhaven ze streng op en dus mag de caravan maximaal 3 dagen bij huis staan. De caravan staat nu van april t/m september achter het huis. De stalling is 45 minuten rijden dus even snel brengen en halen doe je ook niet. Daar komt ook bij dat we zien dat er steeds meer minder frisse types s ’nachts door de wijk dwalen. Nu staat er een camera op de caravan. Niet zo’n prettig idee als de caravan uit het zicht staat buiten onze eigen parkeerplaats.

Begin dit jaar kwam er een grote box waar onze caravan ook in zou passen. Bij die box waren zoveel kijkers dat we denk ik geen kans hadden gemaakt plus onze huidige caravan paste erin maar iets groters niet mocht dat in de toekomst wel aan de orde zijn.
Daarna ben ik heel actief makelaars en projectontwikkelaars gaan benaderen of in de buurt iets gebouwd werd. Er komt bijna niets te koop op de markt alles gaat off market. Rond juni kreeg ik voor het eerst wat info over het project waar we nu gekocht hebben. Het pad warm gehouden, vaak gebeld voor informatie en enkele weken geleden begon de inschrijving. Gelukkig werden we ingeloot en was er een unit voor ons beschikbaar.
Vanaf de bouw komt er al stroom, verlichting en water met een spoelbakje in de unit en voorbereiding voor een verdiepingsvloer. We gaan de komende tijd ons verder verdiepen in vloercoating (epoxy). De komende maand zal ik de bouw op de voet volgen omdat het makkelijk even langsgaan is.

Hierbij nog wat plaatjes bij het verhaal:
2.JPG
1.JPG
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18924
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door Hobby Linka » vr 2 dec 2022 13:24

[re.gif]

Zijn er nog extra kosten na de oplevering zoals onroerend goed belasting, verzekering en vastrecht voor elektra? Ik neem aan dat je er geen gas in hebt voor verwarming.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door Jaap van Duijn » vr 2 dec 2022 15:38

@ hobby Linka,

Die kosten zullen bij ieder object zijn waar electra e n zelfs water aanwezig is.
Zo betaal je OBZ, water leiding / meter huur, precariorechten voor de water leiding, en ook riool heffing, immers je hebt water zegt gemeente dus ook afvoer.
Verzekering van garage inboedel valt onder de huis verzekering, maar caravan of camper NIET die moet apart voor diefstal, brand en zo verzekerd worden of is reeds als zodanig verzekerd
@TS,

Heb je mogelijkheid voor riool afvoer, zou helemaal perfect zijn, wij hebben unit van 12x12 meter en daar ook toilet wat wel zeer handig is zoals nu ik wat ouder ben en veel pissen moet :).

Kort om alles bij een denk ik dat wij een 385Euro per jaar kwijt zijn.
De stroom wekken we middels 6 panelen zelf op (voor vorst vrijhouden ) en dat soort zaken.

Man je bent weer een van de gelukkigen die het betalen kan en het gebruik ervan kan genieten want dat is het, genieten.
Succes met de voort gang

Groet Jaap van Duijn

En ja Gemeente weetje wel te vinden

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36077
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door Chris » vr 2 dec 2022 15:52

Da's effe top zeg......
Hoe mooi wil je het hebben.
Ruim en bijna om de hoek ... ideaal. thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2051
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door Aviva » vr 2 dec 2022 16:04

Klopt inderdaad we gaan OZZ betalen en nog een aantal heffingen, verder zit er een VVE op het complex die o.a. de opstalverzekering en het onderhoud regelt van het toegangshek. Stroom en water wordt geregeld via tussenmeters zoals ik heb begrepen betalen via via de VVE mee in het vast recht. Een aantal van deze kosten hadden we ook gehad als we groter waren gaan wonen.

We zien het ook als een investering in onze toekomst. Komt het zover dat we hem zelf niet meer zouden willen gebruiken is verhuren een goede optie. De locatie is heel gunstig. Dit stukje terrein ligt dicht bij de binnenstad op een bestaand bedrijven terrein. Dat maakt de boxen erg courant. Project met 60 stuks was in de eerste inventarisatie voor 90% verkocht.

Maar we hebben hem vooral gekocht voor ons eigen plezier nu. Heerlijk om zelf te beslissen wanneer je naar je caravan gaat en hem ophaalt en terug brengt. Vooral in de weekeinden valt het minder op als we weg zijn.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5776
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door Morgoth » vr 2 dec 2022 16:06

Lekker hoor. Gefeliciteerd hiermee.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3984
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door Gemineye » vr 2 dec 2022 17:04

Toch wel enige jaloezie mijnerzijds! mooi man!

Ik heb er hier in de buurt ook wel eens naar gekeken. Enerzijds als investering, maar anderzijds ook gewoon om spul heen te brengen. Een unit die je kunt kopen in plaats van huren is al een schaars goed. Daarnaast is bij veel units het formaat van de unit of de deur die er in zit wel een probleem.

Ik blijf ook latent op zoek, maar ik verwacht er eigenlijk zo heel veel van.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Robertolini
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door Robertolini » vr 2 dec 2022 17:05

Nice!

Heb er ook wel eens naar gekeken, soortgelijke.
Maar na berekenen van de oppervlakte, caravan is 7,30x2,30…wil je nog zeker rondom ruimte hebben, was er al snel te weinig over om nog wat effectiefs mee te kunnen doen…🥹
Ook gezien de prijs van de unit om zowat enkel als stalling te gaan gebruiken werd me iets te veel van het goeie..

Maar top hoor! Denk qua investering ook wel oké
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

TFJ

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door TFJ » vr 2 dec 2022 17:24

@Aviva
Prachtige unit zeg, heerlijk zo dicht bij huis thumbup.gif

Jaap van Duijn schreef:
vr 2 dec 2022 15:38
Kort om alles bij een denk ik dat wij een 385Euro per jaar kwijt zijn.
Die €385 zijn de service-, gemeente, nuts- kosten etc. neem ik aan, buiten de daadwerkelijke kosten van de unit zelf?

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door Jaap van Duijn » vr 2 dec 2022 17:42

@TFJ

Ja aanschaf kwam voor o0ns - oude loods 55000,= - slopen zelf 1200,= - opbouwen met isolatie panelen kostte ook nog eens 65000,= maar we hebben geen VVE kosten staan op eigen grond dat is dan een groot voordeel en heb ik ook naar gezocht in 2008.
Ook hier midden in t dorp achter de kerk :)
Maar hoe het ook zoals TS nu en wij zijn gelukkige mensen met zo een garage of ruimte, stekker er in en hoppa spul staat klaar voor volgende reis op elk moment als het jouw uitkomt.
Wij hebben dan ook de caravan, camper, een aanhanger en alle wintersport spullen erin heerlijk

groet Jaap van Duijn

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4284
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door WillyL » vr 2 dec 2022 17:43

Huren is meestal toch een beetje water naar de zee dragen.
Zulk een loods op weinig afstand van huis is een prima investering. Je kunt hem inderdaad bij de echt oude dag verhuren of wanneer je er geen omkijken meer wilt van hebben, terug verkopen. Ik denk dat zulke dingen vrij goed hun waarde houden.
Nog even geduld en je hebt vrijheid in halen en brengen van je 2de huis van/naar de stalling!
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

workel

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door workel » vr 2 dec 2022 18:02

@Aviva,

Gefeliciteerd met deze mooie aanschaf. Ga je zeker veel plezier van hebben weet ik uit ervaring.

Voor je het weet is de bouw klaar en staat jullie caravan mooi droog en andere spullen voor opslag.

Prima investering in deze tijd, hoef je niet mee in de maag te zitten, verhuren kan altijd nog.

De kosten die je kwijt bent wegen niet op tegen het gemak van een eigen hal, bevalt ons prima een eigen hal.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door Conradi » vr 2 dec 2022 18:14

Top man, goed gedaan, ziet er heel mooi uit thumbup.gif
Ruimte kun je nooit genoeg hebben :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18276
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door deusjevo » vr 2 dec 2022 18:56

Jaren geleden ook mee bezig geweest, volgens mij gelijk met Workel, echter nooit doorgezet en nu vind ik dat wel jammer.
Was een goede investering geweest.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
cortrans
Berichten: 1338
Lid geworden op: ma 24 mei 2021 11:27
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door cortrans » vr 2 dec 2022 19:08

Een pracht oplossing waar ik jaloers op ben.
Ben ook op zoek dicht bij huis naar zo'n loods waar eventueel mijn auto e/o caravan in kan, maar ben wel benieuwd wat de aanschaf kosten van zo'n loods zijn.
Nu staat mijn caravan ook op een uur van huis rijden, dus ff een weekendje weg zit er niet snel in.
Hier in Beverwijk is een betaalbare stalling vinden al een crime
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36077
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door Chris » vr 2 dec 2022 21:47

[re.gif]
Lisse... ik heb wel een toptip Cor..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door mrbullmastiff » vr 2 dec 2022 22:26

Mooie investering en lekker dicht bij huis. Veel plezier ermee.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5776
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door Morgoth » vr 2 dec 2022 22:46

Dit is mijn loods. Ik kocht het huis ook vanwege deze loods.
Aan de andere kant van het erf staat er nog eentje.
837DC742-F849-40CF-842C-D5E9FBA2E137.jpeg
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3984
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door Gemineye » vr 2 dec 2022 23:11

Hee daar kunnen wel een paar caravans van forumgenoten in Morgoth!
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door Davendre » vr 2 dec 2022 23:11

Erg mooie oplossng @avivia! Denk dat je hier veel plezier van zult hebben thumbup.gif

Kan wel een plaatje van mijn stalling plaatsen maar dat voegt niets toe.

Veel plezier van deze verschrikkelijk mooie en ruime oplossing zo dicht bij huis! haphop.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1962
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door moyzo » za 3 dec 2022 07:56

Proficiat, aflower.gif het is dus toch nog gelukt. Ziet er top uit.. nu voor genieten en straks makkelijk het hele jaar door op pad wanneer je maar wilt.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

mark m
Berichten: 498
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door mark m » za 3 dec 2022 10:11

Prachtig Aviva! thumbup.gif thumbup.gif

Lijkt me heerlijk om een eigen plekje te hebben voor de hut.

Dat staat ook nog steeds op mijn ‘droomlijstje’. Voorlopig eerst andere dingen waar het geld naar toe gaat. Maar wie weet, over een paar jaar?
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
cortrans
Berichten: 1338
Lid geworden op: ma 24 mei 2021 11:27
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door cortrans » za 3 dec 2022 10:30

Chris schreef:[re.gif]
Lisse... ik heb wel een toptip Cor..
Ik betaal (nu nog) de prijs voor mijn oude Hobby, dat was €315,- voor een jaar, voor de winter 2023/2024 komt daar iets bij omdat de LMC 80 cm langer is dan de Hobby.
Die prijzen zal je in Lisse ook niet halen gok ik
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36077
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door Chris » za 3 dec 2022 11:50

[re.gif]
Nee... klopt..
€ 408,00 voor mijn 7,28 cm lange hut. ( Lengte over all)
Staat ie in een splinternieuwe grote, speciaal hiervoor gebouwde loods.
In het duingebied, dus kurkdroge grond.
Ik stond eerder in Roelofarendsveen... heel erg vochtig gebied....dat zag je ook aan de hut.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Eigen stalling voor caravan gekocht

Bericht door PD » za 3 dec 2022 12:03

Fijn hoor, altijd zelf kunnen beschikken over je caravan 👍
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”