LoW8 gasfles ervaring
LoW8 gasfles ervaring
Ik heb vanmorgen mijn benegas light ingeleverd helaas krijg ik hier in de buurt geen blauwe koop variant gevonden van deze flessen. Na wat google werk ben ik deze tegen gekomen, de aanbieding van gratis herkeuren en daarmee 20 jaar een gasfles voor dat geld lijkt me een prima deal. Maar voor ik hier een bedrijf voor gevonden krijg en over ga tot aanschaf vroeg ik me af of er hier al mensen zijn die deze in gebruik hebben?
https://low8.com/nl1/
https://low8.com/nl1/
Ford Kuga 1.5 150pk (2016) - Fendt Bianco Classico 470 (2008)
- dieseltijger
Re: LoW8 gasfles ervaring
Wat als die tent over 8 jaar niet meer bestaat? Je moet qua gewicht wel heel erg omhoog zitten als de 50 euro goedkopere din fles geen optie is.
Maar nee... Geen ervaring met deze fles, en ik wil er ook geen ervaring mee hebben voor dat bedrag.
Maar nee... Geen ervaring met deze fles, en ik wil er ook geen ervaring mee hebben voor dat bedrag.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Wat is er mis met een normale standaard groene fles ?
1,3 kg te zwaar ?
1,3 kg te zwaar ?

Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
- dieseltijger
Financieel gezien zijn beloften die over 10 jaar worden ingelost uiterst onzeker. Het bedrag (rond de 70,-) is te overzien - maar in de keukenbfanche is dit promotiemiddel berucht.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Met de groene gasfles is weinig mis. Alleen heb ik in het verleden een beetje pech gehad met omruilen. Een keurig nette fles achter laten en de laatst beschikbare roestbonk mee naar huis kunnen nemen. Vond het voordeel van die kunststof flessen dat ze niet gaan roesten dat ze wat lichter van gewicht zijn was een mooie bijkomstigheid
Maar dat het een dure aangelegenheid is geworden ben ik het helemaal mee eens! Ik ga van de week eens even kijken bij een ander verkooppunt van benegas waar ze de blauwe 6kg flessen wel op voorraad hebben of dat een alternatief kan zijn.

Maar dat het een dure aangelegenheid is geworden ben ik het helemaal mee eens! Ik ga van de week eens even kijken bij een ander verkooppunt van benegas waar ze de blauwe 6kg flessen wel op voorraad hebben of dat een alternatief kan zijn.
Ford Kuga 1.5 150pk (2016) - Fendt Bianco Classico 470 (2008)
- dieseltijger
Je moet het gewoon zelf weten, maar op dit forum kom je de meest uiteenlopende invalshoeken tegen, dus wellicht wordt je op een idee gebracht.
Mocht je vlak bij de Duitse grens wonen... Hornbach is fors goedkoper dan de aanbieders in ons land zowel qua vulling als qua fles, ongeacht het type
Mocht je vlak bij de Duitse grens wonen... Hornbach is fors goedkoper dan de aanbieders in ons land zowel qua vulling als qua fles, ongeacht het type
Ik heb een low8 gasfles aangeschaft en een keurige prima, lichte gasfles die zonder probleem bij de gasboer om de hoek gevuld wordt. Erg degelijk en die er ook nog eens mooi uitziet, hetgeen mooi meegenomen is. Geen spijt
Wij zijn ook overgestapt van de Benegas naar de Low8.
grote voordeel vonden wij dat je bij ons in Rotterdam de fles kan laten bijvullen en je alleen betaald voor wat je vult. Net als tanken eigenlijk. Bij Benegas ruilde ik de flessen voor de grote vakantie om en dan zat er altijd nog wel 20% in. Maja te weinig voor de grote vakantie dus weggegooid.
grote voordeel vonden wij dat je bij ons in Rotterdam de fles kan laten bijvullen en je alleen betaald voor wat je vult. Net als tanken eigenlijk. Bij Benegas ruilde ik de flessen voor de grote vakantie om en dan zat er altijd nog wel 20% in. Maja te weinig voor de grote vakantie dus weggegooid.
Adria Altea 462 PK 2019 icm Opel Astra 1.4 turbo 180pk 295Nm
Qua concept niets nieuws deze loweight fles. Qua prijs wil deze firma uit Delft snel rijk worden? Natuurlijk zit hij met investeringen die terug verdiend moeten worden, liefst zo snel mogelijk. In een nichemarkt zal dit nog niet meevallen. Of hij hoopt op overname door een grote gasfirma. Zeker in w-europa zijn gasflessen een nichemarkt, bedoeld voor de bekende groep als kampeerders en bbq fanaten. Voor de grote gas jongens niet interessant om aan te beginnen.
Antargaz is groot geworden door overnames, en zelfs Benegas is een kleine speler in eu, voor de genoemde doelgroepen.
De grootste bulk zit bij deze jongens in de binnenvaart, snackwagens e.d. en de enkele huizen die nog niet op een netwerk zijn aangesloten. Low8 moet het hebben van dat stukje nichemarkt. Hoelang!?
Antargaz is groot geworden door overnames, en zelfs Benegas is een kleine speler in eu, voor de genoemde doelgroepen.
De grootste bulk zit bij deze jongens in de binnenvaart, snackwagens e.d. en de enkele huizen die nog niet op een netwerk zijn aangesloten. Low8 moet het hebben van dat stukje nichemarkt. Hoelang!?
Spending a fortune to live like a wanderer
....en daar past toch ook een vulnippel op dus kun je deze fles ook gewoon met LPG vullen, lekker goedkoop

Caravan die getrokken wordt door een auto 

![[1174193.png] [re.gif]](./images/smilies/1174193.png)
Alleen nog een LPG pomp vinden waar je hem kan vullen.
Een adres in jouw woon omgeving is goed genoeg hoor.

Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Wij komen regelmatig in Breda waar onze Zoon woont en daar zit nog een (goedkope) pomp en daar gedogen ze het vullen van flessen nog (daar denken ze nog net als Gillis....massa is kassa

Ik kom ook regelmatig in Breda en in Baarle Nassau.
De zus van mijn zwager had daar een pomp.
Maar die is helaas gesloten , daar deed mijn vader wel eens de fles vullen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
En dat is meteen een reden dat het bij jou vaker lukt om LPG in een fles tanken. Kom je als particulier met een benzine of dieselauto en een losse gasfles dan wordt het een heel ander verhaal. Dan gaat een pomphouder geen risico lopen op een forse boete en het verlies van vergunningen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Lees goed wat ik schrijf hé Daphne "ze gedogen het" want de eigenaar ziet het ons regelmatig doen en die denkt dus net als Peter Gillis

Vriend van mij wilde gisteren een 10kg low8 fles bestellen. Niet leverbaar. Gebeld, met als resultaat: “we weten niet of, en zo ja, wanneer deze weer leverbaar is”. Op de site staat inderdaad out of stock. Ook de 5kg fles is in de ‘aanbieding’ !?
Spending a fortune to live like a wanderer
Losse flessen vullen mag niet bij de LPG pomp. Maar wat nou als je een LPG tank in je caravan bouwt? Met buitenvulnippel en alles? Daar lijkt me toch niets op tegen. Als je bij een pomp staat om je auto te vullen dan ook even de caravan tanken. Altijd een volle tank mee. Eigenlijk ideaal.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Daar zijn de regels niet helemaal 100% duidelijk over.
Daar zijn al hele discussies over geweest.
Kortom, ook dan ben je in Nederland overgeleverd aan de goedwillende tankstation bediende.
Ik vul mijn gasflessen ook altijd met LPG doormiddel van een vulnippel, en daarna de auto die ook op gas rijdt maar ik moet wel 2x naar de kassa lopen om iedere tankbeurt opnieuw af te rekenenMorgoth schreef: ↑vr 2 dec 2022 15:05Losse flessen vullen mag niet bij de LPG pomp. Maar wat nou als je een LPG tank in je caravan bouwt? Met buitenvulnippel en alles? Daar lijkt me toch niets op tegen. Als je bij een pomp staat om je auto te vullen dan ook even de caravan tanken. Altijd een volle tank mee. Eigenlijk ideaal.

De term lichtgewicht werkt goed om een gasfles te verkopen.
Als je gaat vergelijken dan blinkt deze fles alleen maar uit mbt de prijs….gewoon absurd.
Deze fles is maar 300gram lichter dan de blauwe easy blue,maar in de easy blue kan 6kg gas en de low8 5kg.
Dus ja als je er minder gas in duwt is hij lichter
.
Ik zie dit bedrijf over 10 jaar niet meer bestaan.
Als je gaat vergelijken dan blinkt deze fles alleen maar uit mbt de prijs….gewoon absurd.
Deze fles is maar 300gram lichter dan de blauwe easy blue,maar in de easy blue kan 6kg gas en de low8 5kg.
Dus ja als je er minder gas in duwt is hij lichter
Ik zie dit bedrijf over 10 jaar niet meer bestaan.
- dieseltijger
De kosten staan in ieder geval niet in verhouding tot de baten voor de meeste gebruikers. Hoeveel gas zal de gemiddelde kampeerder per jaar verbruiken? 3 kg?Morgoth schreef: ↑vr 2 dec 2022 15:05Losse flessen vullen mag niet bij de LPG pomp. Maar wat nou als je een LPG tank in je caravan bouwt? Met buitenvulnippel en alles? Daar lijkt me toch niets op tegen. Als je bij een pomp staat om je auto te vullen dan ook even de caravan tanken. Altijd een volle tank mee. Eigenlijk ideaal.
Het bedrijf heeft op zn site wel een mooie link naar Maps, met daarop gas-VUL-stations...
Mooie aanvulling op dit lijstje
Mooie aanvulling op dit lijstje
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
ik dit jaar al 155 kg.dieseltijger schreef: ↑vr 21 apr 2023 09:31De kosten staan in ieder geval niet in verhouding tot de baten voor de meeste gebruikers. Hoeveel gas zal de gemiddelde kampeerder per jaar verbruiken? 3 kg?Morgoth schreef: ↑vr 2 dec 2022 15:05Losse flessen vullen mag niet bij de LPG pomp. Maar wat nou als je een LPG tank in je caravan bouwt? Met buitenvulnippel en alles? Daar lijkt me toch niets op tegen. Als je bij een pomp staat om je auto te vullen dan ook even de caravan tanken. Altijd een volle tank mee. Eigenlijk ideaal.
Nissan Navara 2,5 CDI 4x4 King-Cab met Road-Ranger Hard-Top, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.
- dieseltijger
Dat rechtvaardigt de aanleg van een pijpleiding.
Tja wat heet, kzie er zo af en toe 1-tje in een landschap rechtop staan, met een vlam bovenaan.
Zou toch mooi zijn als we daar gratis konden bijvullen.
Zou toch mooi zijn als we daar gratis konden bijvullen.

Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )