Camping du Chalain moet dicht...

Plaats reactie
willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Camping du Chalain moet dicht...

Bericht door willianv » wo 19 okt 2022 19:15

Kom net onderstaand artikel tegen;

https://www.ed.nl/buitenland/franse-cam ... ~a77c6694/

zit achter een paywall, ben er nog niet uit hoe ik het hele artikel kan delen.

Toch jammer, was een prima camping.
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping du Chalain moet dicht...

Bericht door Daphne » wo 19 okt 2022 19:20

Dat was hier al een paar weken bekend https://www.camping-frankrijk.nl/forum/ ... x?id=50243

Wij zijn vorig jaar in augustus nog op deze camping geweest. Ik vond het al wat triestig aan doen. Terrasjes langs het water waren al weg, die er een paar jaar geleden nog wel waren toen we daar ook waren. Wij zijn na een paar dagen vertrokken want ook de hele omgeving was uitgestorven.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Camping du Chalain moet dicht...

Bericht door PD » wo 19 okt 2022 19:30

Wat ik me ervan herinner is dat er in de wijde omgeving nauwelijks iets te doen was; enige uitzondering de Cascasdes du Herrison (of zoiets), watervallen die afhankelijk van de voorafgaande regenval best imposant waren. De ligging aan het meer met toen nog een natuurlijk zwembad was zeker fraai.

Voor ons heel lang geleden, de kids waren nog erg klein, ik schat zo'n 20-25 jaar geleden. Onze jongste kreeg er zijn eerste RC-auto, dat herinner me dan weer wel, net als dat ie de hele dag over de camping fietste op een 12" fietsje mrgreen.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Camping du Chalain moet dicht...

Bericht door Chris » wo 19 okt 2022 19:53

Gezeild in onze 470 daar destijds..
Leuke herinneringen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Camping du Chalain moet dicht...

Bericht door Gerrie » do 20 okt 2022 12:37

Een 470 was niet verkeerd Chris. Hier ooit samen begonnen in een fj. Als kind in een piraatje het zeilen geleerd en daarna een flits gehad. Een 470 maar ook de fj is sportief zeilen. Toen er een kleine kwam was het snel gebeurd. De fj wel meerdere keren meegehad naar het Gardameer en het meer van Lugano. Mooie tijd.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Camping du Chalain moet dicht...

Bericht door PMT » do 20 okt 2022 16:17

Deze camping en het jaar dat we daar waren vergeet ik nooit weer. In 1985 waren we voor het eerst in de Jura en daarna eigenlijk nooit meer geweest. Na 3 dagen op Chalain in de regen te hebben gestaan hielden we het voor gezien. We zijn toen naar het zuiden vertrokken en na ongeveer een uur gereden te hebben kregen we op een vochtige en bochtige binnendoor weg een ongeluk. Onze Raclet vouwwagen duwde onze Mitsubishi Lancer in een bocht rechtdoor tegen een vangrail in een bocht. De vouwwagen stond met één kant op de vangrail en de auto aan de rechterkant met ingedrukt voor- en achterscherm er tegenaan. Dochtertje van toen 5 en zoontje van 2 jaar huilend achterin. Mijn vrouw is met ze uitgestapt om het verkeer tegen te houden terwijl ik de vouwwagen weer van de vangrail aftrok. De vierkante disselstang stond op ongeveer 60° Ik kon nog wel voorzichtig rijden en een Fransman is me naar een dichtsbijzijnde garage voor gereden. Na anderhalf uur en met maar 50Ffr kosten was de dissel weer recht geperst en gemonteerd en konden we, inmiddels allen bekomen van de schrik, onze reis vervolgen.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Camping du Chalain moet dicht...

Bericht door Chris » do 20 okt 2022 19:22

Gerrie schreef:
do 20 okt 2022 12:37
Een 470 was niet verkeerd Chris. Hier ooit samen begonnen in een fj. Als kind in een piraatje het zeilen geleerd en daarna een flits gehad. Een 470 maar ook de fj is sportief zeilen. Toen er een kleine kwam was het snel gebeurd. De fj wel meerdere keren meegehad naar het Gardameer en het meer van Lugano. Mooie tijd.
Ik heb leren zeilen van een oom... in een draad....een BM 16m2, een hoogglans houten.
Wat een pracht schip was dat....oom kon zeilen als de beste... echt fenomenaal.
En Zeilen....Lac de Chalain was daar gewoon heel leuk voor idd.
Zeilen zeilen en nog eens zeilen daar destijds.
Je kent de 470 dus... ik was altijd fokkenist want mijn vriend waar ik mee zeilde was bijna 2 meter en kwam maar rot onder de giek door.
Ik dus voorin... Trapeze werk.
En in FR, als je weer eens, (eigenlijk altijd) ... een nat pak had, was niet erg... maar een nat zooitje in NL was kouder.
Ook hier ging de 470 weg helaas.
Later nog wel in de Efsix ( Van Der Stadt build) van mijn broer gezeild... mooi en snel schip, mooi getuigd... maar die is ook weg.
De lenigheid is er niet meer.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Camping du Chalain moet dicht...

Bericht door Gerrie » do 20 okt 2022 22:46

Na de fj kort een motorkruiser gehad. Na een uurtje was ik het beu. Niets te toen dan af en toe een beetje aan het roer draaien. Snel weer geruild voor een zeiljachtje waarmee we op binnenwater en het wad voeren. Deze na 10 jaar verkocht omdat bleek dat een reis na de Oostzee wat te veel was met deze boot. Toen onze huidige boot gekocht en inmiddels 28 jaar in ons bezit.
Gezien mijn gezondheidsproblemen komt het einde wel een keer in zicht. Dat gaat alleen nog wel een hele moeilijke worden. Voor mij is een boot toch nog steeds iets anders als een caravan. Vaak spannende dingen beleeft maar telkens bracht het bootje ons weer heel thuis. Je vergroeid ermee.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18188
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Camping du Chalain moet dicht...

Bericht door deusjevo » za 25 feb 2023 13:44

Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5742
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Camping du Chalain moet dicht...

Bericht door Morgoth » ma 6 mar 2023 14:11

[re.gif] [re.gif] [re.gif]
Nooit begrepen wat er leuk is aan zeilen.
Mijn zwager heeft zo'n ding. Slaapkamer, woonkamer en keuken enzo er in. Wij een keer mee. De hele dag gezeild en uiteindelijk maar een kilometer van Harderwijk af. Wàt een saai gedoe zeg! Maar goed, dat is mijn mening hè?

Ook eens mee geweest waterskiën achter een speedboot met een Chevy V8 motor er in. Dat was nou wel leuk.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Camping du Chalain moet dicht...

Bericht door Gerrie » ma 6 mar 2023 15:51

[re.gif]
Misschien een keer meegaan als het een windje 4 a 5 is.
Als je na een dag zeilen maar 1 klm weg bent, dan is er geen wind geweest.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”