Slide- out

Bob061
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 19 okt 2020 20:43

Slide- out

Bericht door Bob061 » di 31 mei 2022 17:30

Zijn er hier nog leden die met een Cellini slide- out rijden ? Zo ja , al problemen gehad ?

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1335
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Slide- out

Bericht door Pakkie » di 31 mei 2022 19:28

Geen slide-out, maar vorig jaar wist monteur Tom van mijn dealer de Greeff wel te vertellen dat hij net terug was uit de Ardennen. Op bezoek bij een echtpaar waarvan de slide-out van hun splinternieuwe Tabbert niet meer in ging scratch.gif. Best lastig als je door wil reizen naar Zuid-Europa.

Daarmee niet gezegd hebbende dat zoiets heel storingsgevoelig is uiteraard, maar het komt dus wel eens voor dat hij het niet lekker doet. Of het een bekend euvel is durf ik niet te zeggen.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Slide- out

Bericht door Chris » di 31 mei 2022 19:29

Mijn dealer vertelde dat ze een keer een geblokkeerde Slide out hebben gehad... van een klant die in Italie stond.
Lastig naar huis rijden dan.
Dat was veroorzaakt omdat de klant de caravan niet juist geleveld had, maar gewoon lomp aan de hoeksteunen had opgedraaid....
Hele caravan stond getordeerd..
Alles kan stuk... zeker zo lomp...
Wel een probleem geweest om het weer in het gareel te krijgen begreep ik...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Slide- out

Bericht door VIP » di 31 mei 2022 19:43

Bob061 schreef:
di 31 mei 2022 17:30
Zijn er hier nog leden die met een Cellini slide- out rijden ? Zo ja , al problemen gehad ?
Er zit hier op het forum iemand met een Cellini Slide Out, met een Mercedes ervoor, weet alleen even zijn naam niet meer... of zijn/waren julie dit mss....
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Slide- out

Bericht door karelV » wo 1 jun 2022 00:27

Chris schreef:
di 31 mei 2022 19:29
Mijn dealer vertelde dat ze een keer een geblokkeerde Slide out hebben gehad... van een klant die in Italie stond.
Lastig naar huis rijden dan.
Dat was veroorzaakt omdat de klant de caravan niet juist geleveld had, maar gewoon lomp aan de hoeksteunen had opgedraaid....
Hele caravan stond getordeerd..
Alles kan stuk... zeker zo lomp...
Wel een probleem geweest om het weer in het gareel te krijgen begreep ik...
Dat is idd niet slim van die persoon, als je zo'n caravan kan kopen dan kost het volledige E&P systeem maar peanuts......
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Slide- out

Bericht door Jan van Vijven » wo 1 jun 2022 04:55

Dure caravans kunnen kopen wil niet zeggen dat je slim bent…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Slide- out

Bericht door Chris » wo 1 jun 2022 07:50

@ KarelV
@Jan v V.

Ik begreep al uit het verhaal van die techneut dat de eigenaar een soort lomperik was.
Het was niet de eerste schade of probleem bij hem.
Maar, ze stapten toch vrolijk met 2 man in de auto richting Italie... financieel zal het dus wel lucratief geweest zijn.
Leuk voor die 2 gasten zo'n uitje.... ja toch?
Mij mogen ze ook altijd naar een kist ergens in de wereld sturen met problemen... de kersjes van de taart.. knipoog.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Slide- out

Bericht door VIP » wo 1 jun 2022 08:44

[re.gif]

Is dat die slide out die al jaren te koop staat (in opdracht van klant) in Hillegom scratch.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Slide- out

Bericht door Chris » wo 1 jun 2022 08:55

Nee.... die 750 staat er nog steeds...
Dit was wel een verse begreep ik.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Slide- out

Bericht door Scout15 » wo 1 jun 2022 09:13

VIP schreef:
di 31 mei 2022 19:43
Bob061 schreef:
di 31 mei 2022 17:30
Zijn er hier nog leden die met een Cellini slide- out rijden ? Zo ja , al problemen gehad ?
Er zit hier op het forum iemand met een Cellini Slide Out, met een Mercedes ervoor, weet alleen even zijn naam niet meer... of zijn/waren julie dit mss....
Het enige lid met Cellini en Mercedes welke ik voorbij heb zien komen is OTTY, maar deze heeft geen slide-out.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Slide- out

Bericht door VIP » wo 1 jun 2022 09:36

[re.gif]

Klopt "Otty" is het die ik bedoelde.

Heeft idd een 750 zonder Slide Out....
Porsche + Tabbert

Bob061
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 19 okt 2020 20:43

Re: Slide- out

Bericht door Bob061 » wo 21 sep 2022 13:47

Bedankt voor jullie reacties. Ik bespreek het verder met Tom.

Gebruikersavatar
OTTY
Berichten: 61
Lid geworden op: di 8 mei 2018 23:45

Re: Slide- out

Bericht door OTTY » za 24 sep 2022 10:44

Hallo,

Zelf heb ik de Cellini 750 HTD zonder slide-out. Zwitserse vrienden van mij hebben een slide-out uitvoering welke zij zowel in de zomer als ook in de winter gebruiken. Vooralsnog hebben ze geen problemen met de slide-out gehad, het E&P zit er overigens ook op.
De Cellini 750 is nu nieuw alleen maar leverbaar in de slide-out uitvoering.

Enkele tips wil ik wel noemen. Indien de caravan voor wintersport gebruikt gaat worden adviseer ik voor het Alde verwarmingssysteem te gaan. De slide-out uitvoering heeft, indien niet voorzien van het Alde verwarmingssysteem, een extra Truma-E verwarming voor de badkamer om deze toch warm te krijgen, de Truma lucht (combi) verwarming krijgt de leefruimte in de caravan onvoldoende comfortabel warm bij “echte wintersporttemperaturen”, maar dit is ook al bij de uitvoering zonder slide-out. Derhalve mijn mening, maar ook advies, bij deze lengte van de caravan en wintersportgebruik is de Alde verwarming eigenlijk een must.

Wat voor mij ook onder andere een zeer belangrijk persoonlijk punt was om voor geen slide-out te gaan is de bergruimte onder het vrijstaande bed in de slide-out uitvoering. Deze bergruimte is toegankelijk door middel van vouwdeurtjes in de bed ombouw aan het voeteneind, met een zeer beperkte diepte van circa 60 cm welke ook nog eens verdeeld is in 2 ruimten door een tussenschot, met veel moeite past hier het beddengoed waarschijnlijk net in, de overige ruimte onder het bed is dus niet te gebruiken bij de slide-out uitvoering. Zelf waardeer ik deze volledige ruimte onder het bed mede omdat er een behoorlijk laadvermogen aanwezig is, of dit nu volledig gebruikt wordt is ten tweede. Een ieder kan voor zich bepalen of een beschikbare ruimte onder het bed voor hem belangrijk is of niet.

Een voordeel is, voor beide uitvoeringen, dat de watertank, accu en omvormer in de dubbele bodem van de caravan is verwerkt, derhalve geen verloren ruimte onder de bankkasten en/of in de kasten.
De disselbak is natuurlijk heel ruim en aan de achterzijde is er ook een kofferruimte.

Een ieder heeft zo zijn eigen ideeën en wensen en daar kan een ander ook zijn eigen mening over hebben en dat mag ook, geen enkel probleem.
Veel succes en wijsheid gewenst met je beslissing.

Groeten,

Eric-Norbert
Ik heb liever spijt van de dingen die ik heb gedaan, dan spijt van de dingen die ik niet heb gedaan.

2648

Bob061
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 19 okt 2020 20:43

Re: Slide- out

Bericht door Bob061 » wo 5 apr 2023 08:54

Eric bedankt voor je info. Wij hadden last met de Slide-out , wilde niet meer in/uit na enkele malen gebruik. Nu zijn er nieuwe motoren gestoken en voorlopig alles ok. Bij wintergebruik ( nu buiten -7 graden ) is de koudebrug rond het bewegende gedeelte ook niet aangenaam. Groeten , Bob

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Slide- out

Bericht door Ab » wo 5 apr 2023 11:21

Een en ander heeft te maken met de gewichtseisen hier in Europa denk ik. Alles moet zo licht mogelijk..
Ik heb verschillende keren met huurcampers gereden door Canada en Amerika.Ook met slide-outs.
De laatste, best wel compacte camper had er zelfs 3..
Daar zijn slide-outs veel gangbaarder dan hier.
Mijn broer in Canada had er ook 2 in zijn camper.
Die functioneerden na 20 jaar nog steeds feilloos.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Slide- out

Bericht door Ron » wo 5 apr 2023 11:31

Mijn Engelse vriend die heeft ze ook in zijn camper.
Hij woont er het hele jaar in zijn camper.
En gaat van circuit naar circuit.
Dus iedere week gaan die slide outs wel in of uit.
IMG20220605171319.jpg
IMG20220605171257.jpg
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Beachcraft
Berichten: 2
Lid geworden op: do 31 aug 2023 18:51

Re: Slide- out

Bericht door Beachcraft » do 31 aug 2023 20:39

oh oh oh wat blijft ie mooi de cellini slide-out.
En ja het is een gewicht en een lengte voor ons moeilijk een camping aan de kust te vinden in Spanje waar ie het hele jaar zou kunnen blijven staan.

Dit is DE reden waarom we twijfelen of zon caravan te kopen of een camper. Vinden we een geschikte camping dan heeft deze caravan zeker de voorkeur.

Gelukkig staan er een aantal te koop en sommige al gedurende al een behoorlijke tijd. Wat zijn de redenen, alleen lengte en/of gewicht?

Wie ons kan helpen dan hoor ik graag een reactie met de voors en tegens.
Ja, de slide-out is wat licht uitgevoerd en moet zorgvuldig onderhouden worden is mijn idee.

Maar de ruimte en schoonheid is overweldigend.

Zijn er specifieke vragen welke wij de verkopers moeten stellen?

Ben benieuwd naar de reactie(s)

mvgr
John Kremer

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Slide- out

Bericht door Chris » do 31 aug 2023 21:07

Hi John.

Welkom welkom hier.... en alvast heel veel leesplezier.
En...

Ik weet toevallig dat er bij mijn dealer een Cellini 750 HTD side out occasion staat.
Maar... wat je daar speciaal over moet vragen,,,, geen idee.
Het is een pracchtig stuk vakmanschap als je het zo ziet staan.
Indrukwekkend gewoon.

Wat mij altijd direct opvalt is de enorme binnenruimte, dat is in een camper vaak moeilijker te vinden of je moet ook naar de enorme knotsen van campers gaan..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Slide- out

Bericht door VIP » do 31 aug 2023 22:17

De afgelopen maanden wilde wij na jaren van overwegingen een Cellini 655 of 750 Slide Out te kopen.

De slide out viel af om o.a. het ongeschikte 2-persoonsbed waar je niet normaal op kunt slapen. En afmetingen om op doorsnee campings in Europa te kunnen staan.

Een ander punt is dat de slide outs onverkoopbaar zijn als 2de hands. Er is geen publiek voor.

Meerdere off. Tabbert dealers die ons adviseerde een Puccini te kopen ipv een Cellini (ondanks dat ze zelf meerdere Cellini’s hadden staan).

Er is gewoonweg geen vraag naar Cellini’s.

Dat is ook de reden dat sommige zoals in Hillegom al ruim 1 jaar en langer te koop staan.
Laatst gewijzigd door VIP op do 31 aug 2023 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Slide- out

Bericht door doubleyou » do 31 aug 2023 22:46

Deze Cellini 655 DF is 2 jaar oud en heeft nieuw 115.000 gekost en staat nu te koop voor…..69.950 euro. Dat is een bizarre afschrijving scratch.gif.

Ik vind ‘m van binnen niet bijzonder. Een Puccini maakt meer indruk!

https://link.marktplaats.nl/m2014594586 ... nt=app_ios
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Slide- out

Bericht door RichTrip » vr 1 sep 2023 08:57

Er stond er dit jaar eentje op onze camping in Kroatie. Indrukwekkende caravan om te zien. Maar of het er officieel bij hoort of niet, boven de slide-out zat een soort van knullig luifeltje wat de gehele bovenkant van het slide-out gedeelte afdekte. Dat zag er niet echt mooi uit.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Slide- out

Bericht door Morgoth » vr 1 sep 2023 10:01

doubleyou schreef:
do 31 aug 2023 22:46
Deze Cellini 655 DF is 2 jaar oud en heeft nieuw 115.000 gekost en staat nu te koop voor…..69.950 euro. Dat is een bizarre afschrijving scratch.gif.
Inderdaad. Maar persoonlijk vind ik het nog steeds een bizarre prijs voor slechts een caravan.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Slide- out

Bericht door VIP » vr 1 sep 2023 10:54

RichTrip schreef:
vr 1 sep 2023 08:57
Er stond er dit jaar eentje op onze camping in Kroatie. Indrukwekkende caravan om te zien. Maar of het er officieel bij hoort of niet, boven de slide-out zat een soort van knullig luifeltje wat de gehele bovenkant van het slide-out gedeelte afdekte. Dat zag er niet echt mooi uit.
Dat is origineel af fabriek.

Is voor blad en takjes en zo.

Hobby heeft dat ook op z’n slide out gehad.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Slide- out

Bericht door Chris » vr 1 sep 2023 10:55

RichTrip schreef:
vr 1 sep 2023 08:57
Er stond er dit jaar eentje op onze camping in Kroatie. Indrukwekkende caravan om te zien. Maar of het er officieel bij hoort of niet, boven de slide-out zat een soort van knullig luifeltje wat de gehele bovenkant van het slide-out gedeelte afdekte. Dat zag er niet echt mooi uit.
Die zelfde heb ik ook zien staan..
Ik dacht dat dat luifeltje misschien als geluidsdemping bij regen diende.
Geen idee of dat dak van de slide out net zo super gemaakt is als de rest van de Tabbert daken.

Wel een joekel van een caravan.
Maar ook apart...ver naar voren staan..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Slide- out

Bericht door Chris » vr 1 sep 2023 10:56

A...Thnx Vip
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Tabbert”