TEC King 510 TE 2005

Plaats reactie
Gebruikersavatar
redriver
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 1 aug 2022 08:40
Locatie: Noord Brabant

TEC King 510 TE 2005

Bericht door redriver » ma 15 aug 2022 17:03

Nog steeds op zoek naar een geschikte caravan. Zijn nu tegen een TEC King 510 TE met MOVER & VOORTENT aangelopen. Indeling en prijs volgens wens. Foto's zien er goed uit. Nu weet ik dat TEC niet meer bestaat. Wordt onderdelen/service geheel door LMC verzorgt nu ? TEC waren kwalitatief goede caravans, klopt dat ? Zijn er verder nog aandachtspunten voor dit merk ?
Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 921
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: TEC King 510 TE 2005

Bericht door jackt » ma 15 aug 2022 17:49

wij hebben sinds 2010 een destijds nieuw gekochte 470te en zijn er nog steeds zeer tevreden over. Al wel een keer zitkussens vervangen maar dat lijkt me normaal bij een gebruik van ca. 10 weken per jaar. Wel een keer vochtproblemen gehad aan de achterkant omdat de afwatering van regenwater
langs de achterkant van de caravan niet goed functioneerde omdat het kunststofpaneel aan onderzijde niet ver genoeg doorliep. Kan aan ons exemplaar hebben gelegen.
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

Volvodriver

Re: TEC King 510 TE 2005

Bericht door Volvodriver » ma 15 aug 2022 21:20

Ja, TEC is volledig geïntegeerd in LMC en de onderdelen zullen ook gewoon (tot een bepaalde tijd) gewoon leverbaar blijven. De "groep" bestaat nog gewoon. En de TEC' s zijn nu LMC.

Gebruikersavatar
redriver
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 1 aug 2022 08:40
Locatie: Noord Brabant

Re: TEC King 510 TE 2005

Bericht door redriver » di 16 aug 2022 20:43

Bedankt voor de antwoorden thumbup.gif
Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: TEC King 510 TE 2005

Bericht door janoniem » di 16 aug 2022 21:33

Wij gaan zowel in het voor- als najaar nog steeds met veel plezier op stap met onze TEC Travelking 510 TE anno 2002.
Die fabriek in Sassenberg maakte caravans van zeer goede kwaliteit.
Ik heb 2 keer een beroep gedaan op coulance door de fabriek rechtstreeks te benaderen.
Het ging om een handgreep voor een kastje en nog wat ander klein materiaal.
Dat hebben ze mij kosteloos gestuurd, wel met een opmerking om in de toekomst een dealer te benaderen.
Tot nu toe heb ik slechts beide Remis dakluiken vervangen omdat ze gingen lekken.
Van het grote Heki 2 luik is het binnenkader vervangen omdat de gordijnen aan vervanging toe waren.
Kachel, koelkast, boiler en kooktoestel hebben nog nooit geweigerd.
Ook het hang- en sluitwerk van deuren en kastjes verkeren nog in prima staat.
Geen kieren bij bevestiging interieur aan wand, en geen loszittende panelen.
Wij zeggen wel eens, zo degelijk worden ze tegenwoordig niet meer gemaakt.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: TEC King 510 TE 2005

Bericht door Wally » di 16 aug 2022 21:55

De meest belangrijkste onderdelen komen allemaal van toeleveringsbedrijven.
Zoals oa. Alko, Thetford, Truma etc, etc.

Frans

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: TEC King 510 TE 2005

Bericht door Ab » wo 17 aug 2022 00:57

Ja, klopt. Bijna alle merken zijn wat dat betreft bijna allemaal voorzien van een stapel van dezelfde apparatuur.
Daar gast een grote witte doos omheen.
En ook die dozen verschillen weinig.
Hoewel gelikte reclames, en folders en ook wel meningen hier op dit forum je anders willen doen geloven.
Caravandealers vertegenwoordigen en verkopen allemaal het beste merk. Dat kan ook niet kloppen.
De beste gebruikte caravan is altijd de caravan die een heel goed baasje heeft gehad, zeker na vele jaren.

Wat niet wil zeggen, dat de mate van comfort niet heel veel kan verschillen.
Dat is weer een kwestie van geld. Topkwaliteit kost meer.
Het instapmodel van een merk kan enorm veel verschillen op dat gebied, dan het topmodel van hetzelfde merk.

Je ziet dat als leek amper bij binnenkomst in een caravan, maar bijv. een echte topmatras verschilt enorm van een stuk schuimrubber qua slaapcomfort.
En dat uitrustings niveau gaat bij een topmodel op alle kleine dingen door, en is completer.

Uiteraard kost dat geld.
Als aspirant koper van een gebruikte hut, niet gehinderd door enige kennis van carsvans, is het een goede leidraad, om uit te vinden wat ooit de nieuwprijs was. Lag die aanmerkelijk hoger dan de gemiddelde prijs van caravans van dezelfde lengte, dan heb je een luxere en completere caravan te pakken.
Die gebruikt niet eens veel zo heel veel meer kost dan een instapper, in verhouding met de oorspronkelijke prijzen dan.
Die kunnen bijna of helemaal het dubbele geweest zijn.
De doos om al dat mooie spul heen aan de binnenkant verschilt practisch niet bij 90% van alle caravans.
Gladde buitenkant of bobbeltjes maakt ook niet uit.
Glad is wel heel fijn met schoonmaken, dat wel.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: TEC King 510 TE 2005

Bericht door Jaap van Duijn » wo 17 aug 2022 12:11

@TS,

Aandacht?

Mijn buurman had een TEC en bij de eerste instap dus bij de deur ging de vloer "verzakken", nu was het geen zware man, maar 3 jongens die nog wel eens rennen en klimmen.
Dan mijn zwager zelfde TEC King dacht ik, die was wel aan de maat, ook daar bij de instap vloer kraken en "verzakt".
Dat voor beiden opgelost door een plaatje meubel plaat of hoe heet dat te schroeven en er een mooi matje op de leggen, ze hebben er nog jaren mee gereden.
Zager zelfs tot begin dit jaar en caravan was van 1999
Dat is wat ik weet, verder goed hoor hoorde nooit wat awhoea.gif .
groet Jaap van Duijn.

Plaats reactie

Terug naar “TEC”