Tolpoortjes met anwb tolbatch

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Petare
Berichten: 160
Lid geworden op: wo 30 okt 2019 16:18

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door Petare » ma 15 aug 2022 00:03

[re.gif]

Ervaringen mogen en kunnen verschillen. Wel dat ze dan ook bij de Telepeage stonden?
'17 Renault Talisman Initiale Paris 200PK 7EDC & '22 Knaus Sport 540 FDK..

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8003
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door Ron » ma 15 aug 2022 00:04

[re.gif] [re.gif]
Daarom is de badge ook zo verrekt handig.
De fransen staan in de rij.
En met een badge vlieg je er zo voorbij mrgreen.gif
Je stopt niet eens.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

EribaTriton410
Berichten: 99
Lid geworden op: za 7 mei 2022 17:33

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door EribaTriton410 » ma 15 aug 2022 08:17

Wij hebben nu 4 jaar een badge, wat een luxe. Geen gezeur, lekker door kachelen en zeker nu met de caravan er achter scheelt het ook weer, je blijft rollen.
Ook wij pakken meestal de meest rechtse, achter de vrachtwagens aan.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door janoniem » ma 15 aug 2022 08:53

Zappa schreef:
zo 14 aug 2022 22:28
.....ik heb juist de ervaring dat veel Fransen geen badge gebruiken.
Ook mijn ervaring.
Fransen houden er niet van om voor gebruik van een weg (te veel) te betalen.
Dat gedrag zie je ook bij betaald parkeren, als het even kan zetten Fransen hun auto op een plek waar het niets kost.

Wat die tolbadge betreft, TS kan ook eens kijken naar aanbiedingen van Franse providers.
Je bent voordeliger uit in veel gevallen dan bij de ANWB.
Bijvoorbeeld: Mango
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

sailor wim
Berichten: 2681
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door sailor wim » ma 15 aug 2022 08:54

Zappa schreef:
zo 14 aug 2022 22:28
ik heb juist de ervaring dat veel Fransen geen badge gebruiken.
Ook geen verkeerde gedachte, minder vaste lasten.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
StevenD
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 13 apr 2014 19:08
Locatie: Tiel

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door StevenD » ma 15 aug 2022 09:29

Screenshot_20220815_091959.jpg
Afgelopen weekend de factuur gekregen. Retour Route de Soleil vanaf Metz naar Valras Plage. Hier zit ook bij een uitstapje naar Carcassonne en uitstapje tot de grens met Spanje. Beide vanaf Valras Plage.
Ik vond het wel meevallen. Je hebt er zoveel gemak van.
Volvo V60 Momentum 2.0 T, 203pk/320nm, met een Knaus Azur 495 TF

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1852
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door EricS » ma 15 aug 2022 09:33

Petare schreef:
zo 14 aug 2022 20:45
In Italie heb je er niet zo veel aan vind ik, kom vanaf de Brenner tot eraf bij Rimini maar 2 poortjes tegen. In Frankrijk, mijn eerste keer afgelopen zomer, was het een verademing die badge. Wat hebben ze daar veel tolpoorten zeg scratch.gif
Huh?
Wij reden vanaf de Brenner via Verona en Parma naar onder La Spezia....alleen maar tol. In de regio waar wij zaten was het vergeven van de tolpoortjes, kastje werd er bijna overspannen van... was erg blij dat hij het uitstekend deed mrgreen.gif
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18309
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door deusjevo » ma 15 aug 2022 09:53

janoniem schreef:
ma 15 aug 2022 08:53

Wat die tolbadge betreft, TS kan ook eens kijken naar aanbiedingen van Franse providers.
Je bent voordeliger uit in veel gevallen dan bij de ANWB.
Bijvoorbeeld: Mango

Gewoon bij de bron bestellen inderdaad.
Heb hem al een jaar of 12.
Ooit besteld bij de AREA/APRR en nu ook via Mango.
Prima service trouwens bij Mango
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7816
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door Nimma » ma 15 aug 2022 15:27

[re.gif] hier net zo. NB als het druk is schiet het achter/tussen de vrachtwagens beter op omdat er minder op een "meter" rijden
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

eurotrotter
Berichten: 6223
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door eurotrotter » di 16 aug 2022 14:42

[re.gif]
Dat heb ik heel mijn leven al gedaan; als t druk was sloot ik in een rij vrachtwagens aan.
Deze betaalden destijds allemaal met een soort C.C.( abbonement) van de gezamelijke autoroutes.
Had er één betaald schoof de rij weer 15 meter of meer op.
Een rij van 100 meter vrachtwagens ging vlugger dan een rij van 100 meter luxe wagens .

Later kwamen er speciale "lanes" voor het vrachtverkeer ,waar men alleen met ze een C.C kon betalen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door PMT » di 16 aug 2022 17:22

Voor velen mogelijk bekend maar voor de niewgebruikers onder ons: een badge heeft ook een barcode en die kan je, in het geval je denkt dat het ding het niet doet, ook gebruiken om te scannen. Meestal zit naast de gleuf waar je normaal je credit/bankcard in stopte op de zuil, voordat je een badge gebruikte, ook een vlak waar je de badge kunt scannen. Dat geeft dan hetzelfde resultaat alsof je boven de poort gescand bent.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

WdePundert
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 8 jun 2020 10:39

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door WdePundert » wo 17 aug 2022 11:26

Bedankt voor de tip. Misschien is die ooit nodig.
Verba volant scripta manent
Hobby Premium 495 UL, Mazda CX 5 automaat.

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2524
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door SBerend » wo 17 aug 2022 12:08

[re.gif] [re.gif] thumbup.gif
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door Daphne » wo 17 aug 2022 12:16

EricS schreef:
ma 15 aug 2022 09:33
Petare schreef:
zo 14 aug 2022 20:45
In Italie heb je er niet zo veel aan vind ik, kom vanaf de Brenner tot eraf bij Rimini maar 2 poortjes tegen. In Frankrijk, mijn eerste keer afgelopen zomer, was het een verademing die badge. Wat hebben ze daar veel tolpoorten zeg scratch.gif
Huh?
Wij reden vanaf de Brenner via Verona en Parma naar onder La Spezia....alleen maar tol. In de regio waar wij zaten was het vergeven van de tolpoortjes, kastje werd er bijna overspannen van... was erg blij dat hij het uitstekend deed mrgreen.gif
Wij hebben in Italië ook heel veel plezier gehad van de badge. Wij zijn ook vaak van de tolweg afgegaan om te overnachten, en we hebben ook bergroutes zonder tol gereden. Dat scheelt natuurlijk ook dan wanneer je vanaf de grens in 1 ruk doorrijdt naar je bestemming. Het was even wennen aan de 2 piepjes, ipv 1 maar ik had het idee dat het sneller en beter werkt dan in Frankrijk.

Toevallig is gisteren de rekening afgeschreven van de vakantie in juni. In tegenstelling tot rijden door Frankrijk, heb je vooraf geen inzicht in de kosten en welke trajecten je allemaal hebt gereden. Even de rekening bekeken, 14 routes, dus 28 tolpoorten. De moeite om een badge te hebben mrgreen.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2524
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door SBerend » wo 17 aug 2022 13:31

Idem dito bij Spanje en Portugal. Vanaf volgende week gaan wij dat meemaken in Italië Gisteren werd nog een bedrag afgeschreven van Portugal. Eentje van 10 juni.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

eurotrotter
Berichten: 6223
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door eurotrotter » wo 17 aug 2022 17:39

Daphne schreef:
wo 17 aug 2022 12:16
. In tegenstelling tot rijden door Frankrijk, heb je vooraf geen inzicht in de kosten en welke trajecten je allemaal hebt gereden.
Jawel,als je naar deze site gaat :\


https://www.autostrade.it/it/home

En een kleinstukje naar onder scrolt staat daar een rekentool ( ongeveer middenop de pagina waar je je plaats van vertrek op de autostrada en de plaats waar je deze weer verlaat kunt aangeven.
Als je deze plaatsen hebt aangegeven krijg je een vervolgblad waarop precies alle prijzen inde bijbehorende classes staan.
Met auto en caravan val je in de classe "3 assi" ( met een tandemasser dus in Classe '4 assi")
Je betaald voor je caravancombi evenveel als een 3 assige vrachtwagen die 25 ton mag wegen .
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door Daphne » wo 17 aug 2022 17:54

@eurotrotter,

Ik bedoel inzicht in ons account van de tolbadge. Frankrijk ritten staan daar vrijwel direct in.
Dat ik zelf kan gaan rekenen was niet de bedoeling.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2524
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door SBerend » wo 17 aug 2022 18:07

Dit jaar rijden wij ietsjes om op de heenweg. Maar de prijzen van vorig jaar heb ik nog op de afrekening van Visa. Het zal ietsjes duurder zijn
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Rapidewood
Berichten: 67
Lid geworden op: za 20 mar 2021 09:49

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door Rapidewood » di 30 aug 2022 18:59

Excuus als ik even een beetje off-topic ga.

Ik reis altijd zonder kastje, mijn auto en mijn caravan zijn beide net geen 2 meter maar in de regel krijg ik in Frankrijk het verkeerde tarief (3).
Dan mag ik aanbellen, het verhaal vertellen, dan passen ze het aan naar klasse 2 en dan gaat het meestal de rest van de route goed.
Het is meestal maar een paar euro, maar een retourtje Spanje gaat het toch wel in de papieren lopen.

Stel je bij aanschaf van zo’n tolkastje zelf je een tarief in, of bepalen ze dat telkens als je een peage-poortje passeert? Want dan ben ik duur(der) uit of moet later bij elk stuk gaan reclameren? :oops: en of ze daar dan intrappen?

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8003
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door Ron » di 30 aug 2022 19:06

De klasse indeling wordt gemeten met sensoren.
Dus als hij nu al klasse 3 meet.
Wordt dat dus ook zo berekend.
Dus zou ik in jouw geval geen kastje nemen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18309
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door deusjevo » di 30 aug 2022 19:14

Rapidewood schreef:
di 30 aug 2022 18:59
Excuus als ik even een beetje off-topic ga.

Ik reis altijd zonder kastje, mijn auto en mijn caravan zijn beide net geen 2 meter maar in de regel krijg ik in Frankrijk het verkeerde tarief (3).
Dan mag ik aanbellen, het verhaal vertellen, dan passen ze het aan naar klasse 2 en dan gaat het meestal de rest van de route goed.
Het is meestal maar een paar euro, maar een retourtje Spanje gaat het toch wel in de papieren lopen.

Stel je bij aanschaf van zo’n tolkastje zelf je een tarief in, of bepalen ze dat telkens als je een peage-poortje passeert? Want dan ben ik duur(der) uit of moet later bij elk stuk gaan reclameren? :oops: en of ze daar dan intrappen?
Ik heb het 1 x gehad afgelopen juni met een gehuurde Eriba Touring van < 2 meter.
Berichtje naar klantenservice van Mango en het werd in augustus weer verrekend
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

eurotrotter
Berichten: 6223
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door eurotrotter » di 30 aug 2022 19:18

Daphne schreef:
wo 17 aug 2022 17:54
in.
Dat ik zelf kan gaan rekenen was niet de bedoeling.




Sommige mensen (zoals ik) vinden het leuk om ,ter voorbereiding van hun reis ,een prijsvergelijk te kunnen maken van de diverse kosten ,zoals autostrada en autoroute.
Vandaar mijn link naar deze site, .
Om achteraf de kosten te zien hoef je alleen maar naar je account te gaan , maar dat kun je ook doen als je na de reis thuis op je bankrekening kijkt. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door Daphne » di 30 aug 2022 19:23

eurotrotter schreef:
di 30 aug 2022 19:18
Om achteraf de kosten te zien hoef je alleen maar naar je account te gaan , maar dat kun je ook doen als je na de reis thuis op je bankrekening kijkt. mrgreen.gif
Dat is nu precies wat niet gaat als je door Italië hebt gereisd en wat ik in m’n bericht schreef. Die trajecten zie je niet in je account. Pas als Italië de factuur stuurt, zie je het op de factuur en dan nog steeds niet in je account. Toen de factuur kwam waren we al anderhalve maand thuis.

Daarnaast bereiden wij nooit de reis voor. We trekken echt op de bonnefooi en bepalen tijdens de reis hoe we verder gaan.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Rapidewood
Berichten: 67
Lid geworden op: za 20 mar 2021 09:49

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door Rapidewood » di 30 aug 2022 19:25

Dank U,

Zoals ik al dacht gaat het “automatisch” wat me wel positief verbaast is dat je bij de “tolkastje leverancier” en niet de beheerder van het traject terecht kan. thumbup.gif
Ik zag me voor elke passage al bezwaar maken awhoea.gif

Moest je nog enig form van “bewijs” zoals de papieren van de caravan overleggen voordat ze akkoord gingen?
Als dat al op je papieren staat, van mijn auto volgens mij ook niet.

workel

Re: Tolpoortjes met anwb tolbatch

Bericht door workel » wo 31 aug 2022 00:25

[re.gif]
Wij hebben medio april bij de vrienden van de ANWB onze oude tolbatch omgewisseld voor een nieuw tolbatch, netjes aangemeld, bevestiging mail gehad op oude account en toen..............toen niets.

Meivakantie Gardameer, tolbatch werkte keurig netjes maar factuur niet gezien en niets afgeschreven. Contact gehad netjes mail ontvangen dat alles werk en goed staan, nee factuur komt eraan, niets gezien. Afgelopen zomer groots stuk door Italia gereden, via Brenner tot aan Rome, via RImi om hoog naar Oostenrijk. Wederom alles werkte piepte netjes.

Maar je gaat het vast wel raden geen factuur en wederom niets afgeschreven. Vreemd.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”