Nieuwe, 2e hands aanwinst

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Gebruikersavatar
Henry0524
Berichten: 50
Lid geworden op: di 21 jun 2022 10:54

Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door Henry0524 » zo 14 aug 2022 20:26

Uiteindelijk de knoop doorgehakt en voor een jongere, gebruikte caravan wezen kijken. Aangezien het budget beperkt is hadden we een wensenlijstje opgesteld:

Goed op de banden, recente bovag keuring, mover en voortent, een net interieur en dito buitenkant.

Na lang zoeken, wikken en wegen, kijken, voelen, ruiken en passen en meten is de keuze op een Fendt gevallen uit de Saphir serie vanaf 2002.
Wat voor ons de doorslag gaf is het gevoel wat ik kreeg bij het instappen, en het idee dat als je de deur dicht gooit je ook een echte deur dicht voelt gaan.
Het is een Saphir 470TF geworden met mover, luifel enz.enz..van 2003 en komt komende week.

Ondertussen alvast een bak geld uitgegeven aan diverse artikelen die we nog niet hadden of aan vervanging toe waren.

Zijn onlangs nog bij de kampeerhal in Roden geweest en daar zo'n beetje een heel servies met 40% korting meegenomen, alsmede een gieter om de watertank te vullen en nog wat klein spul.
Vanmiddag bij Ikea gekeken voor een bestekset, maar die we wilde hebben? uitverkocht. En stiekum loop je toch weer met spul naar buiten wat je eigenlijk niet nodig hebt maar wel leuk is🤭
Via marktplaats nog een vuilwatertank en een scm disselslot gescoord. En nu zijn we wel zo'n beetje compleet en is het wachten tot de Fendt komt😊
V70 + 470TF

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door Chris » zo 14 aug 2022 20:37

Gefielseteerd....enne... Foto's... zijn we gek op.

Dat de Fendt maar veel veilige kilometers achter je reispaleis mag hangen.
Want de V70 zal er mee spelen... dat is mijn ervaring tenminste..
Supertrekkers.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Henry0524
Berichten: 50
Lid geworden op: di 21 jun 2022 10:54

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door Henry0524 » zo 14 aug 2022 20:44

@Chris, bedankt, en vertrouwen in de Volvo heb ik zeker wel knipoog.gif

Hebben deze ook uitgekozen vanwege het gewicht (1060) en laadvermogen (300).
Uit voorzorg ook maar een dakkoffer gescoord, past mooi de voortent enz. in.
Wil het te trekken gewicht zo laag mogelijk houden om zo stabiel mogelijke combi te rijden. Als ik ' m op ga halen gaat 'ie direct de weegbrug op.

O,ja..foto's? Die komen zeker wel! A Cam.gif
V70 + 470TF

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 359
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door Sytske01 » zo 14 aug 2022 20:47

Gefeliciteerd. Mooi dat het gelukt is in deze lastige tijd. De Kampeerhal Roden heeft aan ons ook al veel verdiend mrgreen.gif Je komt altijd met meer thuis dan de bedoeling was.
Veel plezier met de Fendt.

Gebruikersavatar
Henry0524
Berichten: 50
Lid geworden op: di 21 jun 2022 10:54

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door Henry0524 » zo 14 aug 2022 20:54

@sytske01 Dat heb je wel goed.. hebben nog wel de goedkopere tuinstoelen daar weg gehaald maar 200€ ben je zo kwijt. Wel lekker die 40% korting op mepal servies, aanbod was beperkt maar wel onze stijl.

De aanschaf van de hut was nog niet makkelijk idd..
meerdere bekeken maar waren het net niet of waren net voor bezichtiging al verkocht. Voor deze een leuk bod neergelegd en werd geaccepteerd knipoog.gif
V70 + 470TF

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door nonblond » zo 14 aug 2022 21:08

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Hoop dat jullie er veel plezier van gaan krijgen. Deze caravan is ook heel geschikt voor winterkamperen. In Nederland of of wintersport. Kijk met het laatste wel uit, want dat is verslavend. Zelf heb ik geen vuilwatertank. Gebruik altijd een emmer. Op de wintersport noodzaak, omdat je een vuilwatertank niet kunt legen als die bevroren is, maar de rest van het jaar ook gaan gebruiken, omdat deze veel lichter is dan een volle vuilwatertank. Wel geregeld legen, anders loopt de emmer over.

Gebruikersavatar
Henry0524
Berichten: 50
Lid geworden op: di 21 jun 2022 10:54

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door Henry0524 » zo 14 aug 2022 21:17

@nonblond
Winterkamperen hebben we nog nooit geprobeerd, maar lijkt me wel een aparte belevenis.
Als het weer en de planning het toelaat gaan we eind september nog wel een weekje weg, zal waarschijnlijk Denemarken worden.
Eerder dit jaar naar Zweden geweest, is toch veruit mijn favoriete bestemming.
Hopelijk komend weekend nog een paar dagen proefkamperen lekker in eigen land, mits er nog plek is😉
V70 + 470TF

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door nonblond » zo 14 aug 2022 21:20

Op facebook staan op dit moment de nodige campings die plek hebben op allerlei plekken in het land. Vaak wel kleine campings, maar die zijn er ook met zwembad of zonder, kindvriendelijk of juist niet, hondvriendelijk of juist niet, net wat je zoekt. In Zweden kun je ook prima wintersporten. Skieen, schaatsen, langlaufen en alles wat je nog meer doet op wintersport. Denk alleen dat het een stukje duurder is dan in Duitsland, Oosternrijk of Frankrijk.

Gebruikersavatar
Henry0524
Berichten: 50
Lid geworden op: di 21 jun 2022 10:54

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door Henry0524 » zo 14 aug 2022 21:37

Ben alleen nog even aan het puzzelen met de verzekering, heb van verschillende maatschappijen premie berekeningen gemaakt en het verschil loopt op tot €10 per maand.

CB is de goedkoopste, all-risk,
Univè +/- 7 euro duurder,
ANWB 9 euro duurder,
Aveco 10euro duurder
Ohra zelfs 12 euro duurder.

Denk dat ik voor univè ga, had hier gelezen dat CB nogal wel.eens lastig doet met hagelschade ?

Ben benieuwd naar andere ervaringen..
V70 + 470TF

Gebruikersavatar
Chrisje113
Berichten: 397
Lid geworden op: vr 27 dec 2019 22:57
Locatie: Helmond

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door Chrisje113 » ma 15 aug 2022 07:47

[re.gif]
Verzekeringen zijn er in overvloed, en vaak scheelt het niet veel tussen de een en de andere. Kijk goed naar de dekking en de grote kleine letters. Eigen risico kan ooit al schelen en bij sommige zit er ook een inboedel dekking bij. Ook kan het zijn dat bij reparatie naar een bepaalde reparateur moet, kan goed verder weg zijn dan je denkt.
Trouwens gefeliciteerd met de nieuwe aanschaf 🥳
Renault Grand Scenic 2019
Tabbert Da Vinci 2022 met diverse opties erop(teveel om op te noemen whistle.gif )

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 359
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door Sytske01 » ma 15 aug 2022 10:16

Wij hebben een caravan van 2001 en betalen €13 per maand (Centraal Beheer) all risk, geen eigen risico. Wij hebben alle autoverzekeringen bij CB en zijn altijd tevreden over de bereikbaarheid, afhandeling e.d. Bij een vorige caravan (ook ouder bouwjaar) knalde mijn man tijdens het moveren tegen het huis aan. €2.000 schade werd helemaal vergoed. Hagelschade geen ervaring mee, nog nooit gehad gelukkig.
Mijn zus heeft ook een caravan van 2002 en die hebben ze helemaal niet verzekerd. Als je er mee rijdt, valt ie onder de autoverzekering. Is ook een overweging. Maar wij hebben nog wel eens van die onhandige acties, dus die €150 per jaar hebben we er wel voor over.

Gebruikersavatar
Henry0524
Berichten: 50
Lid geworden op: di 21 jun 2022 10:54

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door Henry0524 » ma 15 aug 2022 10:32

awhoea.gif ja, dat van die onhandige acties ken ik..
Ik denk dat alle verzekeringsmaatschappijen wel eens een poging doen om onder uitkeren uit te komen maar dat terzijde

Heb wat polisvoorwaarden doorgelezen en CB dekt ook schade door overstroming, Univè niet; en hagelschade is bij CB standaard meeverzekerd, bij Univè niet.

Ga toch voor CB knipoog.gif
V70 + 470TF

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 359
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door Sytske01 » ma 15 aug 2022 10:48

[re.gif] thumbup.gif

Gebruikersavatar
Henry0524
Berichten: 50
Lid geworden op: di 21 jun 2022 10:54

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door Henry0524 » di 16 aug 2022 23:56

Vanochtend nieuwe metgezel voor de Volvo opgehaald:

Afbeelding

Vast een eerste foto, misschien later meer..
V70 + 470TF

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door Gemineye » wo 17 aug 2022 00:02

Sytske01 schreef: Mijn zus heeft ook een caravan van 2002 en die hebben ze helemaal niet verzekerd. Als je er mee rijdt, valt ie onder de autoverzekering. Is ook een overweging.
Even reageren op een klein deel van je verhaal; hier bestaan veel misverstanden over. Je noemt nu twee dingen die helemaal niets met elkaar te maken hebben! Je autoverzekering dekt géén schade aan jouw caravan. Alléén maar schade aan anderen die je toebrengt tijdens het rijden.

Bijvoorbeeld je rijdt achteruit met caravan tegen een andere auto aan; jouw autoverzekering dekt de schade aan de andere auto. Maar NIET aan je eigen caravan. Als je dat wilt moet je een aparte caravan verzekering afsluiten.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door Niels83 » wo 17 aug 2022 08:11

[re.gif]

En dat kan toch voldoende zijn? Een wat oudere auto verzeker je meestal ook alleen WA.

Wij hebben er met ons oude hok nooit over nagedacht. Een paar duizend euro ga ik niet verzekeren. Het is aan iedereen zelf om te bepalen bij welk bedrag die grens licht.
.ik kan me wel voorstellen dat 4 jaar geleden een 20 jaar oude caravan nog een heel andere aankoop waarde dan nu. Waardoor het misschien wel interessant is.

Ik vroeg me daar net bij af wat als de caravan los raakt van de auto en daarbij schade maakt? Of als de caravan voor het aankoppelen wegrolt

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door Daphne » wo 17 aug 2022 08:38

Niels83 schreef:
wo 17 aug 2022 08:11

Ik vroeg me daar net bij af wat als de caravan los raakt van de auto en daarbij schade maakt? Of als de caravan voor het aankoppelen wegrolt
Dat valt nog steeds onder de WA van de autoverzekering.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door Gemineye » wo 17 aug 2022 10:59

[re.gif] [re.gif]

Zo lang jij een persoonlijke WA verzekering én een WA verzekering voor de auto hebt dan zal de schade aan anderen altijd gedekt zijn.

De beslissing of je een caravan moet verzekeren is heel persoonlijk en hangt van veel factoren af, niet in de laatste plaats de dagwaarde van de caravan. Dus als iedereen zich even in zijn eigen verzekeringen verdiept en daarin weloverwogen keuzes maakt dan is de uitkomst altijd passend voor jouw situatie. Ik wilde vooral aangeven dat de verzekering van de auto de caravan zélf niet verzekert. Als je dat wilt moet je toch écht een aparte caravanverzekering afsluiten.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Henry0524
Berichten: 50
Lid geworden op: di 21 jun 2022 10:54

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door Henry0524 » wo 17 aug 2022 11:47

Ok, ik heb alle reacties op het hoofdstuk verzekeren doorgelezen.
Ik heb de keuze gemaakt voor Centraal beheer; alles gedekt, kan ik weer rustig slapen.

Het verzekeringsverhaal laten we nu maar achter ons, heb dit topic uiteindelijk geopend om onze nieuwe, gebruikte sleurhut voor te stellen.

Vandaag maar eens lekker aan het boenen geweest van binnen, was hier en daar toch een beetje stoffig. Vooral onder de banken en het bed. Met een kwast alle hoekjes en gaatjes schoongeborsteld, zelfs achter en onder de leidingen.
Vitrage en gordijnen liggen in de wasmand en de kussens en matrassen buiten te luchten.
Leuk detail trouwens, zag dat er ook verlichting in de omlijsting van het grote dakluik zit.. luxe hoor!

De Fendt begint me steeds meer te bekoren😉
V70 + 470TF

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door SBerend » wo 17 aug 2022 12:00

Nu nog inrichten.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
Henry0524
Berichten: 50
Lid geworden op: di 21 jun 2022 10:54

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door Henry0524 » wo 17 aug 2022 12:09

😀😀 ja, dat is de stap na het helemaal schoon zijn..

Alles staat gesorteerd in kratten klaar, dus dat gaat wel snel. Hoop dat we gauw een paar daagjes proef kunnen gaan doen..met name de tent en luifel uitproberen.
En natuurlijk oefenen met de mover.. ook al zo'n traktatie
V70 + 470TF

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door Gemineye » wo 17 aug 2022 12:18

SBerend schreef:Nu nog inrichten.
En meer foto’s plaatsen!!
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Henry0524
Berichten: 50
Lid geworden op: di 21 jun 2022 10:54

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door Henry0524 » zo 28 aug 2022 18:41

De afgelopen tijd elke keer een stukje gedaan om de Fendt echt eigen te maken.

Matras gereinigd, en bij D*****x een voordeelpakket hoeslakens besteld voor het bed.
Langzaamaan begint het wat te worden:

Afbeelding

Bedje lekker schoon opgemaakt:

Afbeelding

Al met al bijna klaar voor weekendje we👍🏻

Nette bakjes van ikea voor de haringen enz..:

Afbeelding

Het hele watersysteem doorgespoeld met steradent, en nieuw stukje slang op het pompje..de oude was wel een beetje ranzig geworden:

Afbeelding

Keuken ook op orde:

Afbeelding

Net setje Mepal serviesgoed gescoord met 40% korting bij de Kampeerhal Roden:

Afbeelding
V70 + 470TF

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door Paul » zo 28 aug 2022 18:52

Ziet er uit als nieuw !!
Heerlijk is dat, een caravan inrichting naar je zin zodat die helemaal eigen wordt.
Mooi servies en niet alleen vanwege de korting.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
Henry0524
Berichten: 50
Lid geworden op: di 21 jun 2022 10:54

Re: Nieuwe, 2e hands aanwinst

Bericht door Henry0524 » zo 28 aug 2022 19:51

Hij ziet er voor een van 2003 inderdaad nog netjes uit, we zijn er dan ook heel blij mee!
En met de nieuwe spulletjes wordt 't echt ons 2e huisje.

Wat mij wel opvalt is dat alles nog zo degelijk aanvoelt, kastjes die netjes sluiten, en stevig aanvoelen. Een heel verschil met ons ouwe beessie.

Het enige wat ik nu nog moet doen is het kleine spoelbakje er opnieuw in zetten, deze is door de jaren heen wat los gaan zitten, en het luikje tussen de keuken en bed; daar is een kettinkje van gebroken en wil daar nog een nieuwe op zetten.

Gelijk maar de hang/leg kast voorzien van een hangzak van Ikea, wel iets ingekort vanwege de aardlek:

Afbeelding
V70 + 470TF

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”