microhome 370 luxe

Plaats reactie
Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

microhome 370 luxe

Bericht door nicolaas » wo 18 nov 2015 21:51

caravan zijk kl.JPG
zijn hier op dit forum ook nog andere microhome caravanners?
ik weet dat er maar een paar gebouwd zijn, en nu wij er een hebben, begrijpen we ook waarom
het zou fijn zijn ervaringen van anderen te horen.
microhome 370 luxe

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: microhome 370 luxe

Bericht door Micky » wo 18 nov 2015 22:18

RE.gif

Wat een tof ding zeg, heb je ook foto's van de binnenkant van die van jullie? thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: microhome 370 luxe

Bericht door Chris » wo 18 nov 2015 22:48

Hoi Nicolaas.

Wat een geweldig leuke caravan.
Uit je schrijven proef ik echter iets.....vertel..... we zitten er met z'n allen op de verhalen te wachten.

Greetz
Chris

p.s. is je deurrubber zoektocht al succesvol?
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: microhome 370 luxe

Bericht door janoniem » wo 18 nov 2015 23:11

Heel mooi, gaat je veel bekijks opleveren deze bijzondere uitvoering.
Zie ik het goed dat de bodemvrijheid heel beperkt is, zou daar nog een mover onder passen?

Mooie oplossing voor Turbob die zoekt naar een slim idee om zijn caravan in de garage te stallen. Lijkt me met deze geen probleem.

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: microhome 370 luxe

Bericht door nicolaas » do 19 nov 2015 22:29

rollo los kl.JPG
IMG_8408car tafel kl nw.JPG
IMG_8411car tafel nieuwe kl.JPG
rollo los kl.JPG
de binnenkant ben ik aan het veranderen om hem leefbaar te maken en de vele gebreken te herstellen.ik heb er een boel foto's van en vele zijn droevig.
we hebben de caravan gekocht omdat we eigenlijk een kip kompakt 37 wilde hebben na vele jaren fijn trekken met een oude kip kk300. de beperkte ruimte
was toch een probleem, en een meter meer leek ons meer als voldoende. totdat we deze vreemde eend tegenkwamen, waarbij het volledige polyester casco de doorslag gaf.
de inrichting is slordig, slecht, en niet practisch, dus kochten we op basis van"wat kan ik er mee" na een avond schetsen, was ik verkocht, en noemt mijn vrouw het ook
uitdrukkelijk "jouw caravan" zij had namelijk een nieuwe hobby bekeken met twee aparte bedden en een apart zitje. tja ik was flauw van de jaarlijkse lekkerij reparaties en het eindeloos
kitten, zodat het polyester de doorslag gaf. net een boot, en bijna waterdicht. Dat bijna zal ik later duidelijk maken anders wordt het zo'n lang verhaal in een.
na hem opgehaald te hebben en onder de carport afgemeerd, bleek de voorste combirollo onderweg al naar beneden te zijn gekomen. de schroeven hadden geen vlees meer in de dunne plafondplaten en zaten ook op
een naad. dus dat werd de eerste klus. alles eraf en een houten richel knutselen die de rollo goed kan dragen, en een gedeelte van de belasting naar de zijwanden overneemt, en uiteraard ook nog praktisch is.
Toen dat klaar was de bevestiging van de tafel weggesloopt en met hetzelfde hout afgewerkt, (daar pasten mijn voeten niet onder), nog een kastje in de vrij gekomen loze ruimte gemaakt. De tafel in tweeen gezaagt, en van een oude campingstoel en wat aluminium een korte klaptafel gemaakt die bij een gedeeltelijk teruggeslagen bed, weer als zitje dient, en zonder al te veel moeite op en af te breken is. De toiletruimte stond half in het looppad, dus daar ook de zaag ingezet, en een stuk terug weer dicht gemaakt, waarbij een deel van de wand nu ook scharnierend is. voordeel is meer leefruimte, vrij looppad en lange mensen kunnen hun benen nu ook kwijt.daarna wat opgefrist met wit schuimbehang, een kastplankje erin en een kleding haakje. moet nog een rvs grendel maken, zodat de deuren onderweg niet van de magneetslotjes losraken en kapot klapperen. De grote deurspiegel die er met 4 microschroefjes in zat heb ik in tweeen gesneden, en een deel tegen de deur gekit. verder moet er nog een closetrolhouder in tegen de achterwand en eventueel daar ook vinyl tegenaan.
zover voor vandaag, want het verhaal is nog niet klaar.
ik heb geprobeert er fotootjes bij te zetten maar er gaat veel mis met de volgorde of ze verschijnen twee keer, en ontbreekt er weer een andere.
zal een album aanleggen, als dat kan
microhome 370 luxe

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: microhome 370 luxe

Bericht door deusjevo » do 19 nov 2015 23:08

Leuk zo'n aparte zeldzame caravan, ik zal je knutsels / verbeteringen volgen thumbup.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

mennovdh
Berichten: 175
Lid geworden op: di 21 aug 2012 22:39
Contacteer:

Re: microhome 370 luxe

Bericht door mennovdh » do 19 nov 2015 23:42

Worden ze nog nieuw gemaakt of is de productie gestaakt? Zou jammer zijn hoewel er wel alternatieven zijn in naadloos polyester (monocoque). De BIOD natuurlijk maar ook de Wingamm Rookie uit Italië. Ziehttp://www.wingamm.com/moduli/sezioni/s ... 31&lang=en
Maar met een beetje klussen kan je er wel jouw ideale caravan van maken die heel lang kan meegaan. Veel plezier ermee en welkom bij de 'club' van het 'polyester treffen' (jaarlijkse bijeenkomst van naadloos polyester caravans).

Mieke
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 13 nov 2015 17:42
Locatie: Land van de frietjes

Re: microhome 370 luxe

Bericht door Mieke » vr 20 nov 2015 08:24

Dit is toch wel een leuk carravannetje kan mij ook wel bekoren.
Leuke verbouwing ook.aMet rollos moet ik ook jog aan de slag.
Alleen hou ik jiet van het opbreken van de slaapplek. Vaste slaapplek en nog ergens een vast eetplekje is meer ons ding.

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: microhome 370 luxe

Bericht door nicolaas » vr 20 nov 2015 18:34

de microhome is inderdaad best een leuke caravan, alleen ongelofelijk slecht ingebouwd. zie album : http://myalbum.com/album/sB9Ye7bCZTCi
bij het controleren van de gasleiding, beginnend bij de gasfles, bleek deze met gemonteerde regelaar niet in zijn gas kast te passen, de oplossing was een relatief goedkope haakse fitting.
onder de caravan hangt de leiding los in veel te grote beugels, en als ik een plank naast het keukenblok weg zaag komt er een geheel loshangende gasleiding tevoorschijn
al met al een explosieve situatie, die duidelijk maakt, dat een gasalarm, zo gek nog niet is.
de gaskraan heb ik nu verplaatst naar de loze ruimte, en op zijn plaats een fatsoenlijke fitting gemonteerd met binnen-busjes in al de fitting aansluitingen. van de loze ruimte verder een kastje gemaakt met een klapdeurtje,
zodat de gaskraan nu wel gebruikt kan worden. de extra ruimte heeft niet veel meerwaarde, daar het laadvermogen maar ongev. 90 kg is (zonder res wiel en zonder gasfles)



sorrie voor de omslachtige manier van foto's bijvoegen. ik heb geprobeerd op het forum foto's in een album te plaatsen, maar er gaat steeds iets fout, en ik kon er geen help file over vinden
microhome 370 luxe

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: microhome 370 luxe

Bericht door Micky » vr 20 nov 2015 19:47

RE.gif

hoe kan dat zo slecht gebouwd zijn dan? ik ken de fabriek niet om eerlijk te zijn.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: microhome 370 luxe

Bericht door Hobby Linka » vr 20 nov 2015 20:04

nicolaas schreef: sorrie voor de omslachtige manier van foto's bijvoegen. ik heb geprobeerd op het forum foto's in een album te plaatsen, maar er gaat steeds iets fout, en ik kon er geen help file over vinden
Die is er wel. Klikkerdeklik
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: microhome 370 luxe

Bericht door nicolaas » za 21 nov 2015 19:53

tja het helpfiletje over het plaatsen van foto's heb ik gelezen maar een helpfile bij het album niet, daar moeten kennelijk ook thumbfiles bij, anders gebeurt er weinig.
anyhow, ik was bij de microhome knutselarij, waarbij opvallend veel slechte punten, zoals een kromme slecht passende deur, zodat je naar buiten kunt kijken als die dicht is.
met balken en grote lijmtangen heb ik die een beetje beter sluitend gekregen, doch de deursponning is rechtsboven 5mm groter als lingsboven, waar een andere oplossing voor gevonden moet worden, anders dan het kozijn doorzagen en op maat maken. waarschijnlijk is opvullen met een op maat gemaakt vulprofiel van kunststof. Als ik dan ook nog een nieuw rubber profiel kan scoren kan het weer waterdicht worden.
div0012.JPG
div0015.JPG
div0016.JPG
microhome 370 luxe

Vliedje

Re: microhome 370 luxe

Bericht door Vliedje » zo 22 nov 2015 13:11

Wat jammer toch, dat een conceptueel leuke en verfrissende caravan het door de slechte afwerking niet heeft gered. Complimenten voor je lef en vasthoudendheid om er een goed bruikbaar exemplaar van te maken. Heel veel kampeerplezier gewenst!

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: microhome 370 luxe

Bericht door Trina » zo 22 nov 2015 15:26

Foto's moet je inderdaad 2x uploaden.

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: microhome 370 luxe

Bericht door nicolaas » zo 22 nov 2015 20:39

ben blij dat meer mensen het een leuke caravan vinden, want mijn ega is nog steeds ongelofeloos sceptisch.
er zijn nog wel een hoop problemen op te lossen, maar ik denk dat het uiteindelijke resultaat dan uiteindelijk
mezelf te verwijten is.
en juist door het aanpassen van de caravan, komen zulke levensgevaarlijke dingen naar boven , als die gasleiding en aansluitingen, dus ook wel weer positief.
we hebben een boel caravans bekeken, en hadden steeds hetzelfde probleem
mijn vrouw wilde een zitje, en ik met mijn 2.03m, fatsoenlijk liggen, en toch de kleine wegen kunnen rijden.
het bed heb ik nu, en het zitje? tja....
ank haar zitje 1 kl.JPG
microhome 370 luxe

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: microhome 370 luxe

Bericht door RogerS » zo 22 nov 2015 22:32

nicolaas schreef:.
we hebben een boel caravans bekeken, en hadden steeds hetzelfde probleem
mijn vrouw wilde een zitje, en ik met mijn 2.03m, fatsoenlijk liggen, en toch de kleine wegen kunnen rijden.
het bed heb ik nu, en het zitje? tja....
ank haar zitje 1 kl.JPG
lol
Caravanloos. :(

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: microhome 370 luxe

Bericht door Micky » zo 22 nov 2015 22:33

RE.gif

mooi voor het fornuis, zodat er gelijk gekookt kan worden awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: microhome 370 luxe

Bericht door troapel » zo 22 nov 2015 23:12

@Nicolaas
De foto heet 'Ank haar zitje'. Toch vind ik dan 'Ank haar bank' dan toch veel leuker! ;)
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

RijnderenBetsie

Re: microhome 370 luxe

Bericht door RijnderenBetsie » za 13 aug 2022 14:59

Wij hebben sinds 2 jaar ook een Micro Home 370, een rode . Hij bevalt prima. Hebben nog geen negatieve dingen ontdekt. Ik hebben aan de linkerkant ook een rail gemonteerd zodat de luifel ook aan deze kant kan staan.
Groet Rijnder

Plaats reactie

Terug naar “Overige merken”