zeeland

Plaats reactie
B_art
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 15 feb 2010 09:52

zeeland

Bericht door B_art » ma 8 aug 2022 14:53

Hallo,

In september willen wij nog eens naar Nederland gaan voor een paar dagen (wonen in Belgie). We hadden zeeland in gedachte. Wie kan er ons een camping aanbevelen ?

We hebben wel een paar voorwaarden :

- graag een camping in de buurt van Westkapelle, domburg, oostkapelle. Ik weet niet juist hoe dit deel van de eilanden noemt
- geen mini camping
- Er gaat een 12 jarige mee met ons dus is een overdekt zwembad geen overbodige luxe
- Mocht het mogelijk zijn privé sanitair, maar die optie laten we graag vallen.

Alvast bedankt voor de tips.
Hobby De Luxe Easy 450 UF - BJ 2003

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23446
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: zeeland

Bericht door PD » ma 8 aug 2022 15:05

Hof van Domburg is een grote camping, op loopafstand van Domburg en met alle faciliteiten voor de jeugd waaronder de uitgebreid overdekt zwembad en plaza met horeca.

De link: https://www.roompot.nl/bestemmingen/ned ... g%20-%20NL
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

B_art
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 15 feb 2010 09:52

Re: zeeland

Bericht door B_art » di 9 aug 2022 13:48

thx !
Hobby De Luxe Easy 450 UF - BJ 2003

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1971
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: zeeland

Bericht door moyzo » di 9 aug 2022 14:13

Persoonlijk zou ik liever voor de grotere campings op Zeeuws- vlaanderen aan de kust kiezen, als je het tenminste ook om strand te doen is.
Veel meer uitwijkmogelijkheden naar de Belgische kust met minder weer ( Knokke Brugge Gent bijv.)
Stranden rustiger en mooie fietsoutes over de duinen die ook niet zo'n enorme klimpartij vergen met heel je hebben en houwen als op Walcheren.
Bovendien een wat bourgondischere leeftstijl, wat gemoedelijker. Onze kids fietsen daar van de ene camping waar een plaatsgenootje logeerde naar de andere als jonge pubers, het is er wat vertrouwder, kan eigenlijk niet veel passeren.
Persoonlijk vind ik dat walcheren minder te bieden heeft- maar misschien is dat wel mijn bevooroordeling als Zuid Bevelands meisje haha. haphop.gif
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Volvodriver

Re: zeeland

Bericht door Volvodriver » di 9 aug 2022 16:05

[re.gif]
Een Belg zal zich in Zeeuws Vlaanderen alsnog in België wanen. 😉
Persoonlijk zou ik ook voor Walcheren gaan. Genoeg te beleven in Middelburg en met mooi weer op de stranden van Domburg en Westkapelle of zelfs Vlissingen. Vlissingen heeft daarnaast ook nog wat slechtweer accomodaties.

mark m
Berichten: 499
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: zeeland

Bericht door mark m » di 9 aug 2022 16:54

Wij staan momenteel op Ons Buiten in Oostkapelle. Erg mooi aangelegde natuurlijke camping. Er heerst een heerlijke rust op de camping om echt lekker te nontspannen.
De plek moet je even goed op de plattegrond uitzoeken, op sommige plekken staat namelijk redelijk 'hutje mutje'.

Voor een 12 jarige is er op de camping echter niet heel veel te beleven (het overdekte zwembad is meer bedoeld om wat baantjes te trekken), in de omgeving echter wel!
Wind-, golf, kitesurfles. Heerlijke stranden en een mooie omgeving en stadjes zoals Middelburg, Veere, enz.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1971
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: zeeland

Bericht door moyzo » di 9 aug 2022 20:45

[re.gif] ik zat ook al te kijken bij ons buiten dat was bij uitstek een leuke camping voor kids destijds met animatie zwembaden etc maar hebben het op een andere toer gegooid.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4325
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: zeeland

Bericht door WillyL » di 9 aug 2022 21:04

ACSI? 'Westhove' is voor ons een prima camping met binnenzwembad (ev. wellness), mooie grote plekken (vele comfort) en op fietsafstand van Domburg. Een fietsknooppuntenroute passeert vlak achter de camping (met voor fietsen toegankelijke dienstuitgang op die weg).
Sanitair is modern en netjes onderhouden.
De douches in het hoofdgebouw zijn heel speciaal (veel familiedouches)
Camping is heel kind-vriendelijk (indoorspeelzaal, animatie...), maar als volwassene heb je er geen 'hinder' van. Er zijn op bijna alle veldje speelhoekjes voor de kleinsten (schommel, rijsaf...). Auto's blijven op de verschillende parkings op het terrein.
Met het ACSI-tarief (laagseizoen) is het veel goedkoper dan Ons buiten - dacht ik.

En opgelet, zeg niet zomaar 'ik ga naar Zeeland', er is ook een Zeeland in Noord-Brabant.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Lucas
Berichten: 972
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: zeeland

Bericht door Lucas » do 25 aug 2022 23:52

Camping Oranjezon in Vrouwenpolder is ook aan te raden. Niet klein, ook geen mega-camping.

Erg nette camping, keurig en goed sanitair. Wel alleen een buitenbad, maar daarentegen dan wel weer privé-sanitair mogelijk en goede campingvoorzieningen. De zee is een kwartiertje lopen (pad ernaartoe mag officieel niet met de fiets) en het strand is er breed en rustig(er). Ligging camping is centraal ten opzichte van een heleboel Zeeuwse interessante plekken / steden, zoals zeker ook Domburg en Westkapelle (via het strand te voet bereikbaar). Vrouwenpolder zelf heeft bovendien ook een paar aardige restaurantjes en een Plus en ligt op 10 minuten fietsen. Camping heeft mooie plekken, maar niet al te duidelijk bij boeken is wat autovrij is en wat niet, dus vraag dat even na als je het belangrijk vindt.

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: zeeland

Bericht door Scout15 » vr 26 aug 2022 08:56

WillyL schreef:
di 9 aug 2022 21:04
ACSI? 'Westhove' is voor ons een prima camping met binnenzwembad (ev. wellness), mooie grote plekken (vele comfort) en op fietsafstand van Domburg. Een fietsknooppuntenroute passeert vlak achter de camping (met voor fietsen toegankelijke dienstuitgang op die weg).
Sanitair is modern en netjes onderhouden.
De douches in het hoofdgebouw zijn heel speciaal (veel familiedouches)
Camping is heel kind-vriendelijk (indoorspeelzaal, animatie...), maar als volwassene heb je er geen 'hinder' van. Er zijn op bijna alle veldje speelhoekjes voor de kleinsten (schommel, rijsaf...). Auto's blijven op de verschillende parkings op het terrein.
Met het ACSI-tarief (laagseizoen) is het veel goedkoper dan Ons buiten - dacht ik.

En opgelet, zeg niet zomaar 'ik ga naar Zeeland', er is ook een Zeeland in Noord-Brabant.
Wij zijn afgelopen augustus in Domburg op camping Westhove geweest voor 2 weken. Prima camping met heerlijke ruime plaatsen(op het nieuwe gedeelte). Kinderen hebben een zwembad(niet heel groot) en binnenspeeltuin ter beschikking. Kinderen hebben wij bijna niet gezien. Wat mij betreft een prima camping welke voldoet aan de eisen van de topicstarter. Misschien nog fietsen mee, of deze huren. Vanaf de camping is het mooi fietsen naar het strand, Veere, Zoutelande, Westkapelle en natuurlijk niet te vergeten Middelburg. Kan de auto de hele vakantie blijven staan. thumbup.gif
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

B_art
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 15 feb 2010 09:52

Re: zeeland

Bericht door B_art » do 1 sep 2022 11:28

het is camping westhove geworden.

bedankt allen voor de tips en adviezen !
Hobby De Luxe Easy 450 UF - BJ 2003

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1949
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: zeeland

Bericht door mrbullmastiff » do 1 sep 2022 17:23

moyzo schreef:
di 9 aug 2022 14:13
Persoonlijk zou ik liever voor de grotere campings op Zeeuws- vlaanderen aan de kust kiezen, als je het tenminste ook om strand te doen is.
Veel meer uitwijkmogelijkheden naar de Belgische kust met minder weer ( Knokke Brugge Gent bijv.)
Stranden rustiger en mooie fietsoutes over de duinen die ook niet zo'n enorme klimpartij vergen met heel je hebben en houwen als op Walcheren.
Bovendien een wat bourgondischere leeftstijl, wat gemoedelijker. Onze kids fietsen daar van de ene camping waar een plaatsgenootje logeerde naar de andere als jonge pubers, het is er wat vertrouwder, kan eigenlijk niet veel passeren.
Persoonlijk vind ik dat walcheren minder te bieden heeft- maar misschien is dat wel mijn bevooroordeling als Zuid Bevelands meisje haha. haphop.gif
Ik ben het volledig met je eens. Zeeuws Vlaanderen en de Belgische grensstreek hebben echt veel meer te bieden dan de rest van Zeeland. Helaas voor een plaats als Knokke, daar beginnen ze overlast te ervaren door de Nederlandse jeugd die hun kant op komt.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: zeeland

Bericht door PMT » do 1 sep 2022 21:11

Ik hoop niet dat ze van Cadzand Bad een kopie gaan maken van de Belgische badplaatsen zoals Blankenberge, maar helaas zie je ook daar al steeds meer hoogbouw komen direct langs het strand.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Volvodriver

Re: zeeland

Bericht door Volvodriver » vr 2 sep 2022 15:23

B_art schreef:
do 1 sep 2022 11:28
het is camping westhove geworden.

bedankt allen voor de tips en adviezen !
Mooi. HEEEEEL Veel plezier op het mooiste eiland van Zeeland, Walcheren. Veel mooier dan Zeeuws Vlaanderen wat toch een beetje België is. (En dat laatste is niet negatief bedoeld ten opzichte van België of de Belgen.) Dus voor jullie veel minder "buitenland".

Lucas
Berichten: 972
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: zeeland

Bericht door Lucas » za 3 sep 2022 15:51

[re.gif]
Mee eens mrgreen.gif Krijg bij Zeeuws-Vlaanderen ook altijd het gevoel dat ik in een soort tussenland ben beland.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1971
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: zeeland

Bericht door moyzo » za 3 sep 2022 16:36

[re.gif] dat hebben wij bij Walcheren: alsof je in Duitsland op vakantie bent en dat is al sinds ik een klein zuid Bevelands meisje was ( opa zei altijd: Walcheren zakt elk jaar 1 cm van die Duitse Mercedessen ) haha.
Maar lekker genieten daar wij gaan gewoon naar het voor ons meest gemoedelijke stukje Zeeland en de gezellige Belgische kust waar met minder weer veel meer uitstap mogelijkheden zijn.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Lucas
Berichten: 972
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: zeeland

Bericht door Lucas » za 3 sep 2022 16:43

[re.gif]
Ook DAT kan ik me voorstellen, ik betrapte mezelf erop vorige week dat ik op de camping in Vrouwenpolder mensen automatisch in het Duits groette, waarschijnlijk omdat de kans toch 98% was dat het Duitsers waren. Maar los daarvan vind ik het eiland wel wat sprankelender, maar zo heeft Zeeland voor iedereen wat te bieden thumbup.gif

Volvodriver

Re: zeeland

Bericht door Volvodriver » za 3 sep 2022 18:06

[re.gif] [re.gif]
Aha, het aloude Bevelandse vooroordeel tegen het "machtige" Walcheren. 😉😉

Als niet Zeeuw kom ik al mijn hele leven (Ruim meer dan 50 jaar) in Zeeland. Op Walcheren, op Beveland en in Zeeuws Vlaanderen.
Het klopt dat het in de zomer lijkt alsof Walcheren door de Duitsers is ingenomen. Maat dat is na augustus over. En ja ik kom graag in Middelburg, Veere en West Kapelle. Zeker als de grote hausse Duitsers over is. En ik loop graag over de boulevard in Vlissingen. Maar ook kom ik graag in Goes en Hulst en ja de kust daar is ook mooi. Ook veel geweest daar. Maar geef mij toch maar de strandtenten op Walcheren.
Voor mij heeft daarnaast Walcheren idd het voordeel dat er meer vertier is. En met de tunnel zit je ook zo in Brugge of Gent voor een dag. Hoewel dat voor TS als Belg dus juist minder interessant is.😉

Plaats reactie

Terug naar “Nederland”