Van brandweerauto naar expeditievoertuig

Alles wat betrekking heeft op campers
Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig

Bericht door Chris » ma 30 mei 2022 20:18

[re.gif]
Ik vrees toch dat het niet zo makkelijk ligt.
Rotte plekken in de hoeken van de vloer is heel vaak veroorzaakt door afstromend regenwater van het dak.
Dat valt altijd in de hoeken naar beneden.
En als daar maar het kleinste kitje lekt ben je de sigaar..
Het is zelfs bekend dat wanneer de sierbies in het hoekprofiel te kort, of tegen de bodem van de hut is afgewerkt, dat dit na jaren rotte hoeken veroorzaakt.
Zie hier op de foto''s....
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig

Bericht door deusjevo » ma 30 mei 2022 20:37

Holländer schreef:
ma 30 mei 2022 10:56
We hebben een moeilijke beslissing moeten nemen dit weekend.
De caravan gaat weer van de brandweerwagen af.
Hij blijkt namelijk compleet verrot te zijn bij de bodem.

Het hele verhaal kun je hier lezen.

Ik baal vooral erg van de anderhalve maand aan tijd die ik in de caravan heb gestopt, wat nu voor niets bleek. Ik had het (achteraf) eerder kunnen weten als ik eerder de bodem goed had onderzocht (overigens destructief onderzoek). Goed, bij de pakken neer zitten helpt niet, dus we gaan verder. Ervaring rijker, illusie armer. In ieder geval wordt het géén caravan meer!

Check de site voor alle updates: www.metvijfopreis.nl
Die vriend van mij is ook nog bezig met z’n project.
Zal eens aan hem vragen voor wat betaalbare ideeën, hij is nu met iets bezig achterop waar je ook een goeie tandemasser voor koopt maar databus niet de bedoeling neem ik aan?
.
05F6D991-F82D-49BD-B0CE-AA8A7334B049.jpeg
05F6D991-F82D-49BD-B0CE-AA8A7334B049.jpeg (171.16 KiB) 3834 keer bekeken
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig

Bericht door Morgoth » di 7 jun 2022 10:42

Balen van de caravan maar heel eerlijk gezegd vond ik dat nou ook niet meteen de mooiste oplossing. Is een oude shelter uit het leger niet een mooiere oplossing?
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Holländer
Berichten: 19
Lid geworden op: di 18 jan 2022 08:42

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig

Bericht door Holländer » vr 10 jun 2022 09:51

@ deusjevo, bedankt voor het aanbod! We zijn zelf al weer vol bezig met plannen, dat gaat goedkomen. We houden je op de hoogte!

@Morgoth, Het was zéker niet de mooiste oplossing. Maar bij mij is de slogan: form follows function, niet andersom knipoog.gif
Een oude shelter hebben we al eens naar gekeken zie hier de post maar heeft een aantal nadelen. Niet erg hoog, vaak in slechte staat, vaak ook vrij prijzig en te veel deuren/ramen (daardoor weinig ruimte om zelf een goede ideling te maken).

Wat in ieder geval moet in de huidige caravan van de brandweerwagen af. En dát is gelukt:

Filmpje caravan van brandweerauto aftrekken met de auto van mijn vrouw

Het hele verhaal is hier te lezen.
Met 3 kleintjes op expeditie, dat is onze uitdaging! https://www.metvijfopreis.nl

Holländer
Berichten: 19
Lid geworden op: di 18 jan 2022 08:42

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig

Bericht door Holländer » vr 24 jun 2022 09:10

Erg druk geweest de laatste weken! Zo hebben we nu een leefruimte (laadbak van een Sprinter):
11.jpg

En zijn we bij de RDW geweest om de brandweerauto te laten keuren tot camper (in plaats van bedrijfswagen). Dit is gelukt, we zijn nu officieël een kampeervoertuig!
12.jpg
Het hele verhaal van de keuring is hier te lezen.

Er is zelfs een begin van een interieur:
13.jpg
We zijn lekker op gang!
Met 3 kleintjes op expeditie, dat is onze uitdaging! https://www.metvijfopreis.nl

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig

Bericht door Ron » vr 24 jun 2022 12:07

Mijn schoonvader had een oude bloemen wagen ingericht als camper.
Lekker ruim.
Geïsoleerd.
Kon nog de keuze maken waar de ramen en.d moesten komen.
Omdat het vierkant van binnen is.
Makkelijk aftimmeren.
Nadeel hoog. Moest met een trap naar binnen
En net als bij jou een flinke oversteek.
Let dus op met de bochten.
Maar top dat hij al gekeurd is als camper.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig

Bericht door jessedew » wo 29 jun 2022 13:16

Leuk project, wel jammer dat de bak zo hoog staat. Krijg je daar geen problemen mee, als je ergens in wil rijden?

Wel een stuk beter dan een oude caravan erop denk ik zo.

Ga je de bak nog spuiten? Van kleur? Dat zou al een stuk 'completer' zijn denk ik

Holländer
Berichten: 19
Lid geworden op: di 18 jan 2022 08:42

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig

Bericht door Holländer » vr 29 jul 2022 09:31

De bak is inderdaad hoog, nu met schoorsteen van de geiser 3.90 meter in totaal. Blijft onder het maximum van 4 meter voor vrachtauto's (waar alle hoofdwegen op uitgelegd zijn) maar zal in kleinere dorpjes of op campings zeker wel eens problemen geven ja.

Spuiten van de bak doe ik niet. In ieder geval nu niet. Wellicht later, eerst klaarmaken om op reis te gaan, we vertrekken over 2 weken al! Ondertussen hebben we dan ook een stapelbed voor 3 kinderen, een keukentje (nog niet aangesloten) en kastjes rondom. Verder ook een geiser, watertank en LPG tank. Voor alle foto's en het verhaal zie www.metvijfopreis.nl.
22.jpg
23.jpg
24.jpg
Met 3 kleintjes op expeditie, dat is onze uitdaging! https://www.metvijfopreis.nl

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig

Bericht door meeder » vr 29 jul 2022 09:37

Gaaf project!
Ik heb het begin helemaal gemist maar is het achterste deel van cabine van de brandweerwagen nu gewoon het voorste deel achterstevoren?

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig

Bericht door Ab » vr 29 jul 2022 12:27

Dat zal niet gaan..teveel torsie.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig

Bericht door Lucas » ma 5 sep 2022 13:11

Volgens mij ook niet, lijkt op het eerste gezicht zo maar als je goed kijkt zitten er toch aardig wat verschillen tussen voor en achter.

De korte vrachtwagencabines in die tijd hadden ook van die ruitjes achter en dit is dan simpelweg de verlengde versie / dubbele cabine. Dat was toen nog redelijk algemeen zo. De brandweerwagens van tegenwoordig zijn op enkele na korte cabines waar door de brandweervoertuigenopbouwer een unit aan wordt gemonteerd. Dat merk je ook wel tijdens het rijden, een dubbele cabine rijdt prettiger.

Mooi project trouwens! Volg het met interesse.

Plaats reactie

Terug naar “Campers”