Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Bericht door Ron » di 28 jun 2022 14:57

thumbup.gif
Veel plezier ermee.
Ik zou nog wel eerst een test weekend doen voor de vakantie.
Dan weet je zeker dat je niet iets vergeet of defect is.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Bericht door Chris » di 28 jun 2022 14:59

Mozziej schreef:
di 28 jun 2022 11:16
haphop.gif
Onze caravan is 'afgemeld' bij Knaus en staat klaar voor transport naar Nederland! Nu wachten tot deze in Nederland aankomt en hopelijk dat onze voortent ook stiekem al binnen gaat komen (ook besteld in november 2021).
Er is ook een mogelijkheid om zelf op te halen hoor..
KAn tijd schelen..
Wel effe naar Jandelsbrunn... verderweg in DL kan bijna niet.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

TvL
Berichten: 17
Lid geworden op: do 3 mar 2022 18:29

Re: Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Bericht door TvL » di 28 jun 2022 18:44

Wat fijn! Straks lekker genieten!

Bij ons 1 grote ramp… Caravan nog steeds niet afgemeld. We hebben zwart op wit dat we ons geld terug krijgen als hij niet voor 30 juni geleverd wordt.

Vorige week maar weer eens gemaild waar hij blijft en de eigenaar geattendeerd op onze afspraak. Hij is het ineens ‘niet eens met de afspraak!’ Zucht…

Maar jullie lekker gaan genieten! Het is prachtig weer, op naar het avontuur!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Bericht door Ron » di 28 jun 2022 20:34

[re.gif]
En dan ? scratch.gif
Je hebt je geld terug.
Maar nog steeds geen caravan.
Trouwens je betaald toch pas bij aflevering ?

En je hoeft niet te denken dat je even naar een andere dealer of ander merk overstap.
Ze hebben allemaal dezelfde leverings problemen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

workel

Re: Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Bericht door workel » di 28 jun 2022 20:35

[re.gif]
Dat is mooi vervelend om te horen.

Als het op papier staat dan kan de dealer er wel niet mee eens zijn maar hoe ziet hij dat dan?

Geld terug? Mag toch aannemen dat de caravan nog niet is betaald?

Er staat er nog een in bij Knobben in Rijssen, Liemers in Duiven, en nog wel een paar dealers meer, wellicht een alternatief of als ruil object.

TvL
Berichten: 17
Lid geworden op: do 3 mar 2022 18:29

Re: Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Bericht door TvL » di 28 jun 2022 20:52

Helaas, we moesten vooraf betalen. Dus ook keurig gedaan. De caravan zou in februari geleverd worden, dat werd week 14, week 22, week 25 en nu? Voor augustus…

Er staat nog genoeg voorraad modelletjes. We hebben er al 1 op het oog.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Bericht door Ron » di 28 jun 2022 21:02

Vooraf betalen ?????
Wat voor dealer is dat dan ?
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Bericht door RDDR » di 28 jun 2022 21:05


TvL schreef:Helaas, we moesten vooraf betalen. Dus ook keurig gedaan.
Werkelijk geen denken aan om dat ooit te doen bij een caravan (of auto enz).
Dealers genoeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Bericht door Daphne » di 28 jun 2022 21:05

Voor een volgende keer, nooit vooraf betalen. Zelfs een aanbetaling doen is niet noodzakelijk. Zoek een dealer die daarmee akkoord gaat. Als je een caravan eerder inruilt dan de nieuwe wordt geleverd, laat de dealer het inruilbedrag aan jou betalen. Een goede dealer doet dit.

Als je vooraf betaalt en de dealer gaat intussen failliet, dat allerlei oorzaken kan hebben, ben je als particulier je geld kwijt. Ook dealers die veel verkopen kunnen in zwaar weer zitten, dat kun je aan de buitenkant niet zien.

Veel succes en hopelijk wordt de caravan snel geleverd.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

workel

Re: Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Bericht door workel » di 28 jun 2022 21:13

[re.gif]
Ik schrik hier wel van, dat is geen normale manier van zaken doen.

Ik heb nog nooit een caravan of andere zaken vooruit betaald die niet geleverd zijn. Als de ondernemen failliet gaat kun je fluiten naar je centjes, sta je achter in de rij.

Je kunt natuurlijk altijd het bedrag op een derden rekening laten storten zodat de dealer 100% zekerheid dat hij zijn geld krijg.

Niet leveren op 30 juni zoals is overeengekomen dan is het koop ontbinden of je moet de dealer 24 uur de tijd geven op aan te geven wanneer de caravan wel geleverd gaat worden en dan zwart op wit.

TvL
Berichten: 17
Lid geworden op: do 3 mar 2022 18:29

Re: Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Bericht door TvL » di 28 jun 2022 21:16

Tja… Niet handig inderdaad. Het is een grote dealer, dus te goed van vertrouwen geweest.

Maar goed, nu vervuil ik dit draadje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Bericht door Paul » di 28 jun 2022 21:17

Het is heel vervelend voor jullie maar de dealer kan er eigenlijk ook niets aan doen.
Die is ook volledig afhankelijk van de fabriek qua leveringen die weer afhankelijk is van de toeleveranciers.
De hele supply chain is momenteel verstoord dus het is momenteel ook wel wat het is.

BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

workel

Re: Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Bericht door workel » di 28 jun 2022 21:23

[re.gif]
Ramen zijn het probleem geweest bij Knaus.

De dealer krijgt ruimt van te voren bericht van de fabriek is mijn ervaring bij onze Knaus die in 2021 is geleverd.

Je kunt mij niet wijs maken dat de dealer van niets weet, zal wel wat anders aan de hand zijn verwacht ik. Je mag hier wat meer actie verwachten van de dealer.

Alternatief is zelf de importeur bellen en hier werk van maken.

Wij hebben ook 8 maand gewacht op de Fendt en die is netjes optijd geleverd zoals overeengekomen.

TvL
Berichten: 17
Lid geworden op: do 3 mar 2022 18:29

Re: Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Bericht door TvL » di 28 jun 2022 21:26

Klopt hoor! We namen ze ook niks kwalijk. Maar ze hadden ons wel wat pro-actiever mogen informeren. Er was nu 0 communicatie. Zelfs nu niks, ze zeggen dat ze van niks weten.

Hij is gebouwd maar moet nog een keer de ‘band’ op. Wanneer kunnen ze niet zeggen.

En elke keer als we bellen voor een update, voelen we ons als ‘last’ behandeld. We zijn er klaar mee.

Dus, 30 juni niet geleverd? Geld terug! Desnoods via rechtsbijstandsverzekering.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Klapzwaan
Berichten: 681
Lid geworden op: di 17 aug 2021 16:55

Re: Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Bericht door Klapzwaan » di 28 jun 2022 21:57


workel schreef:
Je kunt natuurlijk altijd het bedrag op een derden rekening laten storten zodat de dealer 100% zekerheid dat hij zijn geld krijg.
Waarom de dealer zekerheid geven? Die krijg ik ook niet van de dealer.
Dus ook een derde rekening is geen optie voor mij.
Eriba Nova L 442 -2022
BMW 320e PHEV Touring - 2023

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Bericht door Chris » di 28 jun 2022 22:03

workel schreef:
di 28 jun 2022 21:23
[re.gif]
Ramen zijn het probleem geweest bij Knaus.

Alternatief is zelf de importeur bellen en hier werk van maken.
Knaus heeft geen importeur zoals Fendt en Hobby dat wel hebben in Dort.
Een Knaus dealer heeft direct met de fabriek in Jandelsbrunn te maken.
Ze kunnen zelfs zelf aanpassingen in de configuratie's van bestelde caravans in de computer systemen bij Knaus invoeren...
Mja..
Geen onderdelen... en daar hebben alle merken last van... geen onderdelen is geen complete caravan.
Rampen in het productie proces hoor.

Maar die dealer van TvL..... heel vreemd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

workel

Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Bericht door workel » di 28 jun 2022 22:25

@Chris,
Was mij niet bekend weer wat geleerd.

Dan rechtstreeks naar de fabriek bellen in je beste Duits.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Bericht door RDDR » wo 29 jun 2022 08:30

De tekorten is geen specifiek Knaus of caravan probleem. Je ziet het in vele sectoren. Voor de klant vervelend, maar ook voor de dealer, de importeur en uiteraard de fabrikant.

Wat hier (op basis van wat ik hier lees, is soms ook tricky..... iets van 2 kanten horen) is dat het wel heel erg mis gaat bij de dealer:
1) caravan vooraf betalen => was voor mij echt een red flag.... snel wegrennen... ook een derden rekening of een aanbetaling is bij mij niet bespreekbaar. Als die dealer tussentijds failliet verklaard wordt kan je fluiten naar je centen.
2) geen pro-actieve communicatie naar de klant
3) de klant als 'last' laten voelen als hij zelf belt

Dit is het tegenovergestelde van hoe ik mijn Knaus dealer (in Rosmalen) heb ervarren. Die waren zeer klantgereicht en dan kan je er samen uit komen.
Voor je vakantie ga je hem toch niet meer krijgen zoals het nu uitziet, dan maar annuleren en naar een goede dealer gaan. Gaat je geld in ieder geval naar iemand die het verdient en waar je later ook terug kan komen met een goed gevoel.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

workel

Re: Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Bericht door workel » wo 29 jun 2022 09:53

Klapzwaan schreef:
di 28 jun 2022 21:57
workel schreef:
Je kunt natuurlijk altijd het bedrag op een derden rekening laten storten zodat de dealer 100% zekerheid dat hij zijn geld krijg.
Waarom de dealer zekerheid geven? Die krijg ik ook niet van de dealer.
Dus ook een derde rekening is geen optie voor mij.
Deze zekerheid die jij krijgt is dat hij levert en je geen discussie krijgt als hij toch onverhoopt failliet gaat, je weet het nooit in deze tijd.

Het kan een oplossing zijn, zou niet mijn voorkeur hebben, beter alternatief van vooruit te betalen. Maar daar is hier al genoeg over geschreven.

Hoop dat de Knaus toch snel geleverd word.

workel

Re: Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Bericht door workel » wo 29 jun 2022 09:55

TvL schreef:
di 28 jun 2022 21:26
Klopt hoor! We namen ze ook niks kwalijk. Maar ze hadden ons wel wat pro-actiever mogen informeren. Er was nu 0 communicatie. Zelfs nu niks, ze zeggen dat ze van niks weten.

Hij is gebouwd maar moet nog een keer de ‘band’ op. Wanneer kunnen ze niet zeggen.

En elke keer als we bellen voor een update, voelen we ons als ‘last’ behandeld. We zijn er klaar mee.

Dus, 30 juni niet geleverd? Geld terug! Desnoods via rechtsbijstandsverzekering.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zou op voorhand je rechtsbijstand ff vragen of je er onderuit kunt op basis van de getekende overeenkomst. Zij kunnen je wel advies geven.

Denk dat je heb per 1 juli een brief moet sturen dat hij zijn verplichtingen niet is na gekomen, geen idee of je hem nog een kans moet geven.

Maar mijn advies leg het wel schriftelijk vast, liefst aangetekend.

Mozziej
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 29 mei 2022 15:30

Re: Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Bericht door Mozziej » ma 4 jul 2022 14:55

Die van ons is iig onderweg naar Nederland. Hoefden gelukkig ook niet vooruit te betalen, ben toch wel
Benieuwd hoe het is afgelopen met de caravan die voor eind juni geleverd had moeten worden..

Levering uitstel zat / zit in de ramen volgens de diverse kanalen (zie ook het filmpje van het bouw proces in de Knaus fabriek daar wordt het ook in benoemd.

Wat ik wel herken en meer hoor is dat dealers niet echt proactief zijn met communiceren. Zelf nabellen helpt, lijkt alsof ze hier nooit mee te maken hebben gehad en nu opeens proactief moeten communiceren dat iets later komt, ook van Knaus zelf uit hoor je niets of zie je niets. Eerder al eens berichten over gezien op Social media

Enfin voor ons nog heel even wachten totdat de dealer hem gereed heeft gemaakt met de laatste dingen
als een Mover en reservewiel
In afwachting van onze eerste caravan een Knaus Sport Epower 400 LK mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Bericht door Chris » ma 4 jul 2022 15:04

Jij doet zaken met je dealer, die dealer is jou aanspreekpunt.
De dealer doet zaken met de caravan fabrikant, dat is zijn aanspreekpunt.
Als jij de fabriek gaat bellen krijg je echt niets te horen.
Persoonsbescherming...
Die snap ik 100%

In de auto industrie precies het zelfde.
Met zonnepanelen... identiek.
En meubelen... net zo..
En het is ook logisch, anders had jij ook wel direct bij de fabriek kunnen bestellen....
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Knaus Sport 400 LK Epower gekocht

Bericht door Ron » ma 4 jul 2022 15:33

Wat is er in een jaar allemaal veranderd zeg.
Onze dealer kon in November 2020 zeggen wanneer de caravan in Maart-April 2021 geleverd zou worden.
Het is 19 Maart geworden.
En nu ?
Het kan zomaar een half jaartje later worden dan gepland als je pech hebt.

Maar goed die van jullie is onderweg.
Normaliter heb je hem binnen een week of 2 a 3
Dan kan je er in ieder geval lekker mee op vakantie.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Plaats reactie

Terug naar “Knaus”