Luxemburg fietsland?

Plaats reactie
Pensioenopreis
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 17:48

Luxemburg fietsland?

Bericht door Pensioenopreis » wo 18 mei 2022 11:45

We willen naar Luxemburg met de caravan en twijfelen of we de fietsen meenemen, onze vraag is dan ook, is Luxemburg eigenlijk een fietsland?

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: Luxemburg fietsland?

Bericht door hoboken » wo 18 mei 2022 11:53

Luxemburg is nogal heuvelrijk, langs de rivieren is wel te doen.
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Luxemburg fietsland?

Bericht door Wie-niets » wo 18 mei 2022 12:32

600 km aan fietspaden en 700 kilometer aan mountainbike paden zegt genoeg..

Kijk ook eens op internet naar de Vennbahn of Nature Scanner met informatie over fietsen in Luxemburg.
En met een E-Bike vaak goed te doen is onze ervaring vanuit Campings nabij Luxemburg zelf.
Ook in de omgeving van de Hoofstad en naar het Centrum vind je fietspaden.

Maar het zelf ervaren is het beste. knipoog.gif

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Luxemburg fietsland?

Bericht door Wally » wo 18 mei 2022 12:53

Ben je een geoefende fietser of fiets je alleen 500 mtr naar de winkel?
E-bike of een gewone fiets?

Zijn allemaal factoren de behoorlijk meespelen in heuvelachtig gebied.

Frans

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Luxemburg fietsland?

Bericht door dieseltijger » wo 18 mei 2022 17:28

Gewoon meenemen die dingen. Al moet ik toegeven dat ik sta te blazen als een boze kater bij een ietwat steilig hellinkje - en ik mijn hart vasthoudt omdat ik weet dat een shimano versnellingsnaaf.....eigenlijk te zwak is om al staand op de pedalen te klimmen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

CeesZ
Berichten: 158
Lid geworden op: do 4 sep 2008 22:34

Re: Luxemburg fietsland?

Bericht door CeesZ » za 28 mei 2022 20:25

We komen al jaren in Luxemburg en nemen al die tijd de fietsen mee. Hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf wat voor soort fiets, zonder of met weinig versnellingen wordt het flink trappen en dat zou ik afraden. Zelf gebruiken we sportieve fietsen met derailleur versnelling en daar kan je eigenlijk overal mee komen. Over het fietsen zelf, er zijn best wat fietspaden maar je zal er rekening mee moeten houden dat je vaak op de gewone weg moet rijden, zeker als je wat langere tochten maakt.

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Luxemburg fietsland?

Bericht door Jaap van Duijn » za 28 mei 2022 21:28

@TS,

Prachtige tochten gemaakt, fietspaden, nog beter als thuis denk ik.
Wij reden ook van Echternach naar Luxemburg stad en terug alleen op fiets paden, behalve in de stad.
Zelfs fiets pomp etc onder weg voorhanden en niet gesloopt zoals in NLD.
En ben je het zat, accu leeg, dan neem je e trein terug, die is trouwens net als alle openbaar vervoer gratis in Luxemburg.
Hebben nu andere route gepland, maar staat zeker nog op ons verlang lijstje om weer te doen

groet Jaap van Duijn.

Pensioenopreis
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 17:48

Re: Luxemburg fietsland?

Bericht door Pensioenopreis » zo 3 jul 2022 11:37

We hebben de fietsen ebikes meegenomen en heerlijk gefietst, Reisdorf, Diekirch, echternach, inderdaad langs de rivier en we zijn zelfs in Vianden tot aan de poort van het kasteel gefietst, dat zou ik niet nog een keer doen, naar beneden dan is eigenlijk veel te steil voor de remmen 🙈🙈. Bedankt voor de tips om ze mee te nemen

Plaats reactie

Terug naar “Luxemburg”