GPS Tracker

KIJK NAAR ZE UIT!!!
Gebruikersavatar
Tommy Turtle
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 13 feb 2017 12:56

GPS Tracker

Bericht door Tommy Turtle » do 5 mei 2022 14:40

Hallo,

Omdat er toch nogal wat langvingers rondlopen willen we onze caravan van een GPS tracker gaan voorzien. Heeft iemand van jullie ervaring met deze dingen. Ik heb er eea over gelezen maar doorzie door de bomen het bos niet meer
Met eigen SIM kaart, met externe
Met een abonement, zonder
Geeft eigen signalen, moet je dmv SMS aanpingen
Veel signalen weinig signalen
Met grote accu, kleine (Accu zou het probleem niet mogen zijn aangezien we een flinke boordaccu hebben)
20 tot 150 euro
enz. enz enz scratch.gif

Voordat goedkoop duurkoop wordt wilde ik eens kijken of er hier iemand is met een goede raad

gr. Leon

Gebruikersavatar
Dirk Jan Troll 535
Berichten: 176
Lid geworden op: za 9 okt 2021 10:53
Locatie: Sittard

Re: GPS Tracker

Bericht door Dirk Jan Troll 535 » do 5 mei 2022 14:55

Wij hebben deze bestelt:
Tracemaster 90 Auto Volgsysteem – GPS Tracker.
groet Dirk Jan
Geen caravan meer - Camper Carthago Malibu 600 DB met Sky Roof , Solar en luchtvering

Frank63
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 4 apr 2021 18:21
Locatie: Gent

Re: GPS Tracker

Bericht door Frank63 » ma 23 mei 2022 16:48

Wij denken er aan om de Tracemaster 100 Pro te bestellen.
Tiguan Allspace 1.5 TSI DSG7 R-Line Premium Business (2022)
Volvo V40 D2 Black Edition. (2019)
Hobby 460 UFe De Luxe (2021) - Truma XT2 - Victron Power Pack - Thule Omnistor 6300 - Dorema Mondial.
BMW F900R (2023)

poorbeek
Berichten: 245
Lid geworden op: do 13 apr 2017 14:22

Re: GPS Tracker

Bericht door poorbeek » ma 23 mei 2022 18:10

Wij verhuren onze caravan en sinds vorig jaar voorzien van een Onntrack GPS tracker werkt perfect. Altijd bereik en geen maandlasten. We hebben de batterij versie welke nu In de caravan via stroom bijgeladen wordt. Via de app altijd inzicht waar de caravan is en tevens kan ik ook de route nakijken van de huurder om te zien of ze te hard gereden hebben bijvoorbeeld.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 691
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: GPS Tracker

Bericht door Mstuniek » di 24 mei 2022 11:46

Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Gebruikersavatar
Tommy Turtle
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 13 feb 2017 12:56

Re: GPS Tracker

Bericht door Tommy Turtle » di 24 mei 2022 15:00

Tnx voor de reacties, ik ga een puzzelen welke het wordt. Die Onntrack GPS tracker lijkt me wel heel interessant.

gr. leon

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: GPS Tracker

Bericht door Daphne » di 24 mei 2022 15:19

poorbeek schreef:
ma 23 mei 2022 18:10
Wij verhuren onze caravan en sinds vorig jaar voorzien van een Onntrack GPS tracker werkt perfect. Altijd bereik en geen maandlasten. We hebben de batterij versie welke nu In de caravan via stroom bijgeladen wordt. Via de app altijd inzicht waar de caravan is en tevens kan ik ook de route nakijken van de huurder om te zien of ze te hard gereden hebben bijvoorbeeld.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
Ik hoop wel dat je dit ook in een privacy statement hebt vastgelegd en de huurder hiervan weet.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Frank63
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 4 apr 2021 18:21
Locatie: Gent

Re: GPS Tracker

Bericht door Frank63 » do 9 jun 2022 19:02

Frank63 schreef:
ma 23 mei 2022 16:48
Wij denken er aan om de Tracemaster 100 Pro te bestellen.
Gisteren de 2x Tracemasters 100Pro binnengekregen en meteen ééntje in de Tiguan geplaatst en de andere in de Hobby .
Het configureren is een fluitje van een cent. Vandaag een paar rondjes met de Tiguan gereden en de tracker werkt perfect. ;-)
Tiguan Allspace 1.5 TSI DSG7 R-Line Premium Business (2022)
Volvo V40 D2 Black Edition. (2019)
Hobby 460 UFe De Luxe (2021) - Truma XT2 - Victron Power Pack - Thule Omnistor 6300 - Dorema Mondial.
BMW F900R (2023)

Gebruikersavatar
stj63
Berichten: 137
Lid geworden op: za 26 mar 2022 23:09
Locatie: Schoondijke

Re: GPS Tracker

Bericht door stj63 » zo 19 jun 2022 13:39

Ik ben me ook al een tijdje aan het oriënteren op een GPS tracking systeem maar tot op heden nog geen oplossing kunnen vinden die, de vaak hoge prijs rechtvaardigt. Als je object gebruikt wordt door mensen met 'goede' bedoelingen, dan zal het volgen van je object geen probleem zijn. Wat je je dan wel moet afvragen of het dan überhaupt zinvol is je object te kunnen volgen. Dit nog los van het feit of het dan ook is toegestaan. Ik kan me niet voorstellen dat als je bijv. je object verhuurt, het toegestaan is d.m.v. tracking je huurder te volgen. Ik denk dat je vooraf je huurder moet informeren over het feit dat hij/zij gevolgd wordt en zijn doen en laten in de gaten wordt gehouden. De huurder moet dan zelf kunnen bepalen of hij met die wetenschap wel of niet tot huur overgaat.

Het dievengilde gaat ook met de tijd mee. Wordt je object gestolen, dan zal de dief zeer waarschijnlijk in het bezit zijn van een 'AntiSpy' detector. Simpele apparaatjes die je voor een paar tientjes bij Ali koopt en elk GPS apparaat in een object kan opsporen. Je tracker kan alleen gevonden worden als deze zendt/ontvangt. Als sprake is van oneigenlijk gebruik, dan wil je juist dat de tracker zo vaak mogelijk contact maakt om de locatie zo nauwkeurig mogelijk te kunnen bepalen. Dat speelt de dief dan weer in de kaart. Hij zal hem snel gevonden hebben. Zendt de tracker niet uit, dan zijn de meeste voorzien van een sterke magneet. AntiSpy apparaatjes kunnen ook magneten opsporen :(.

Kwaadwillenden weten wat ze moeten doen om 'onzichtbaar' te blijven. Ze stallen het object een paar weken op een plek uit het zicht van GPS satellieten en wachten af wat er gebeurt. In de tussentijd hebben ze alle tijd om trackers op te sporen en onklaar te maken. Zonder 'live' tracking is het ook nog maar de vraag of de politie iets voor je kan doen als je aangifte doet en de laatst bekende locatie doorgeeft. In mijn omgeving heb je steeds 3 tot 4 dorpen binnen 10 minuten reisafstand. Neem van mij aan dat de politie niet alle dorpen zal uitkammen als ze daarvoor al een gerechtelijke toestemming voor zouden kunnen krijgen.

Verder zie ik vooral ook dat de Trackmasters, de Onntracks enz. zogenaamde branded apparaten zijn. Deze worden vaak door resellers aangeboden met een eigen merknaam erop. De oorspronkelijke versies koop je vaak voor een fractie van de prijs in de Chinese webshops. De trackers geven naar mijn idee enkel een gevoel van schijnveiligheid. Ik zou dan ook eerder kijken naar methoden die voorkomen dat je object kan worden meegenomen. Dat maakt elke tracker overbodig :).
Hobby Premium 540 Ufe achter een Mercedes C450 AMG 4MATIC 3.0 367pk 520Nm

SimParc Full-Automatic mover | Dorema Octavia Air + Octavia luifel | Thule Omnistore 6200 luifel | Dometic Airco B2200 | Oyster Full-Auto Satelliet ontvanger

poorbeek
Berichten: 245
Lid geworden op: do 13 apr 2017 14:22

Re: GPS Tracker

Bericht door poorbeek » zo 19 jun 2022 13:50

Ik gebruik de Onntrack welke erg goed werkt. Ik meld mijn huurders niet dat de caravan een tracker heeft. De caravan is allrisk verzekerd. De klant geeft van te voren aan welke kant zij opgaan en dat staat ook in het contract vermeld. Dat vindt ik fijn om te controleren.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5

Gebruikersavatar
stj63
Berichten: 137
Lid geworden op: za 26 mar 2022 23:09
Locatie: Schoondijke

Re: GPS Tracker

Bericht door stj63 » zo 19 jun 2022 16:08

poorbeek schreef:
zo 19 jun 2022 13:50
Dat vindt ik fijn om te controleren.
Ik snap dat je 'in control' wilt zijn maar de manier waarop jij handelt is bij wet verboden :(. Hoe je verzekert bent doet er in dit geval ook niet toe. Ik neem aan dat je een aanvulling hebt op je bestaande verzekering die ook schade en of diefstal dekt bij 'particuliere verhuur'. Diefstal is dan sowieso standaard al verzekerd, ook zonder GPS tracking. Een verzekeringsmaatschappij kan jou er niet toe dwingen je huurders via GPS tracking te volgen om de eenvoudige reden dat het wettelijk niet is toegestaan.

In een zakelijke overeenkomst is GPS tracking alleen toegestaan als het 'gerechtvaardigd belang' van de verhuurder juridisch zwaarder weegt dan het 'privacybelang' van de huurder. Daarvan zal in dit geval geen sprake zijn. Het is aan de verhuurder om de bijkomende risico's van verhuur d.m.v. een verzekering en een contract met de huurder af te dekken. Zelfs in het contract mogen geen zaken worden opgenomen die wettelijk niet zijn toegestaan. In geval van een juridisch conflict zal altijd de geldende wettekst worden toegepast. Je kunt een contract niet boven de wet plaatsen.

Als verhuurder heb jij geen enkel juridisch belang bij het kunnen achterhalen of de huurder wel of geen tolwegen heeft vermijdt, 3x of 4x heeft getankt onderweg, boodschappen heeft gedaan bij de Lidl of de Aldi, de caravan 2 weken op een naturistencamping heeft gezet of juist niet. Over die informatie mag jij helemaal niet kunnen beschikken. Door het 'heimelijk' verkrijgen van deze informatie maak je op grove wijze inbreuk op de persoonlijke levensfeer van je huurder. De boetes daarvoor zijn aanzienlijk. Spreek je een huurder aan op het feit dat hij volgens GPS tracking linksaf is gegaan terwijl je had afgesproken dat hij enkel rechtsaf zou gaan, dan heb jij een groot probleem als je huurder aangifte doet vanwege grove schending van zijn privacy.

Ik vind het ook zeer bedenkelijk dat je tracking inzet om je huurder te kunnen controleren. Nice to know rechtvaardigt op geen enkele wijze het gebruik van GPS tracking. Wil je zeker zijn dat de huurder alleen linksaf gaat omdat dit zo is afgesproken, verhuur dan op basis van vertrouwen in je huurder. Is er geen vertrouwen, laat dan je caravan in de stalling staan. Dat gaat je op termijn meer opleveren dan 1x tegen de verkeerde huurder aanlopen die jouw een proces aandoet.
Hobby Premium 540 Ufe achter een Mercedes C450 AMG 4MATIC 3.0 367pk 520Nm

SimParc Full-Automatic mover | Dorema Octavia Air + Octavia luifel | Thule Omnistore 6200 luifel | Dometic Airco B2200 | Oyster Full-Auto Satelliet ontvanger

mvnieuwe
Berichten: 20
Lid geworden op: di 29 okt 2019 07:47

Re: GPS Tracker

Bericht door mvnieuwe » wo 13 jul 2022 08:43

Kijk ook eens naar de Invoxia GPS Tracker, deze zou ook lang mee moeten gaan op een batterij
VW Tiguan 1.5 ACT DSG-7 2020 / Adria Aviva 442 PH 2020

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: GPS Tracker

Bericht door Philmar » wo 13 jul 2022 09:54

poorbeek schreef:
ma 23 mei 2022 18:10
Wij verhuren onze caravan en sinds vorig jaar voorzien van een Onntrack GPS tracker werkt perfect. Altijd bereik en geen maandlasten. We hebben de batterij versie welke nu In de caravan via stroom bijgeladen wordt. Via de app altijd inzicht waar de caravan is en tevens kan ik ook de route nakijken van de huurder om te zien of ze te hard gereden hebben bijvoorbeeld.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
Ik zou bedanken als ik wist dat er een real-time-tracking functie geïnstalleerd was.
Ook als ik het later zou te weten komen, brr.

Philmar

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

GPS Tracker

Bericht door troapel » wo 13 jul 2022 11:42

Ik weet niet wat voor mobiele telefoon je hebt, maar je zal eventueel ook AirTags van Apple kunnen gebruiken. Maar dit werkt alleen als je zelf Apple (iPhone) hebt. Kost je geen data iod. Het enige wat nodig is om de locatie door te krijgen van de tracker is een Apple-apparaat die in de buurt komt. En die zijn er gelukkig genoeg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: GPS Tracker

Bericht door Ron » wo 13 jul 2022 11:49

[re.gif] [re.gif]
Iemand die geen slechte bedoelingen heeft zal dat een zorg zijn.
Over het algemeen geeft iedereen op de vraag waar je geweest bent gewoon antwoord.

Zeker door het vooraf te vermelden werkt het ook preventief tegen diefstal.
Dan is locatie al voldoende.
Voor overtredingen zijn de data van de verhuurperiode al voldoende.
Hoewel wij vanuit Italie pas 4 1/2 jaar later een bekeuring binnen kregen op het kenteken van de caravan. scratch.gif
Zie dan maar het boete geld te ontvangen.
viewtopic.php?t=42850
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Leo33
Berichten: 165
Lid geworden op: do 26 mei 2016 12:46

Re: GPS Tracker

Bericht door Leo33 » ma 18 jul 2022 19:00

Ik heb de Onntrack portable. Werkt prima. Deze moet wel eens in de 3 a 4 weken worden opgeladen. Ik gebruik hem voor de auto. Als de caravan voor de deur staat gaat ie daar in.
Mazda CX-5 4WD uit 2019 Benzine 2.L automaat trekgewicht 2000 kg. met Hobby 455 UF uit 2016 incl laden 1500 kg.

Hannibalb
Berichten: 296
Lid geworden op: wo 8 aug 2018 15:00

Re: GPS Tracker

Bericht door Hannibalb » do 19 jan 2023 11:42

Wij gebruiken de tracemaster 240
En in de auto zit wat anders verstopt.

De tracemaster 240 omdat die de langste accuduur heeft,

Wij gaan nl in Nov/dec/jan/feb nooit weg dus dan moet hij het minimaal 120 dgn volhouden.
Deze doet dat moeiteloos.

Of het schijnveiligheid is of niet boeit mij niks.
Zodra de caravan beweegt krijg ik een sms en ik heb onbeperkt sms dus het geeft ons een goed gevoel.
Fendt saphir

Gebruikersavatar
redriver
Berichten: 486
Lid geworden op: ma 1 aug 2022 08:40
Locatie: Noord Brabant

Re: GPS Tracker

Bericht door redriver » vr 20 jan 2023 09:47

Een beetje "langvinger" heeft een GPS tracer en vindt binnen paar minuten je tracker. Daarna uitschakelen of GPS signaal jammen met een GPS jammer. Allemaal eenvoudig en voor relatief weinig te koop op het world-wide-web.

Een goede diefstalverzekering (evt met wielklem en/of disselslot) is effectiever. Of als ie op de oprit geparkeerd staan 1 wiel verwijderen thumbup.gif
Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL

Pensioenopreis
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 17:48

Re: GPS Tracker

Bericht door Pensioenopreis » za 3 feb 2024 22:07

poorbeek schreef:
ma 23 mei 2022 18:10
Wij verhuren onze caravan en sinds vorig jaar voorzien van een Onntrack GPS tracker werkt perfect. Altijd bereik en geen maandlasten. We hebben de batterij versie welke nu In de caravan via stroom bijgeladen wordt. Via de app altijd inzicht waar de caravan is en tevens kan ik ook de route nakijken van de huurder om te zien of ze te hard gereden hebben bijvoorbeeld.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
Ik heb dezelfde, maar wat bedoel je dat hij via de stroom van de caravan bijgeladen wordt? Als je hem op de accu aansluit, trek je re accu leeg toch?

Ab
Moderator
Berichten: 26556
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: GPS Tracker

Bericht door Ab » za 3 feb 2024 22:18

Met een accu kan je wel 400 batterijtjes opladen schat ik..dat zal dus best wel meevallen. knipoog.gif
En die accu wordt toch ook elke dag weer bijgeladen ?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
redriver
Berichten: 486
Lid geworden op: ma 1 aug 2022 08:40
Locatie: Noord Brabant

Re: GPS Tracker

Bericht door redriver » zo 4 feb 2024 07:51

stj63 schreef:
zo 19 jun 2022 13:39
Ik ben me ook al een tijdje aan het oriënteren op een GPS tracking systeem maar tot op heden nog geen oplossing kunnen vinden die, de vaak hoge prijs rechtvaardigt. Als je object gebruikt wordt door mensen met 'goede' bedoelingen, dan zal het volgen van je object geen probleem zijn. Wat je je dan wel moet afvragen of het dan überhaupt zinvol is je object te kunnen volgen. Dit nog los van het feit of het dan ook is toegestaan. Ik kan me niet voorstellen dat als je bijv. je object verhuurt, het toegestaan is d.m.v. tracking je huurder te volgen. Ik denk dat je vooraf je huurder moet informeren over het feit dat hij/zij gevolgd wordt en zijn doen en laten in de gaten wordt gehouden. De huurder moet dan zelf kunnen bepalen of hij met die wetenschap wel of niet tot huur overgaat.

Het dievengilde gaat ook met de tijd mee. Wordt je object gestolen, dan zal de dief zeer waarschijnlijk in het bezit zijn van een 'AntiSpy' detector. Simpele apparaatjes die je voor een paar tientjes bij Ali koopt en elk GPS apparaat in een object kan opsporen. Je tracker kan alleen gevonden worden als deze zendt/ontvangt. Als sprake is van oneigenlijk gebruik, dan wil je juist dat de tracker zo vaak mogelijk contact maakt om de locatie zo nauwkeurig mogelijk te kunnen bepalen. Dat speelt de dief dan weer in de kaart. Hij zal hem snel gevonden hebben. Zendt de tracker niet uit, dan zijn de meeste voorzien van een sterke magneet. AntiSpy apparaatjes kunnen ook magneten opsporen :(.

Kwaadwillenden weten wat ze moeten doen om 'onzichtbaar' te blijven. Ze stallen het object een paar weken op een plek uit het zicht van GPS satellieten en wachten af wat er gebeurt. In de tussentijd hebben ze alle tijd om trackers op te sporen en onklaar te maken. Zonder 'live' tracking is het ook nog maar de vraag of de politie iets voor je kan doen als je aangifte doet en de laatst bekende locatie doorgeeft. In mijn omgeving heb je steeds 3 tot 4 dorpen binnen 10 minuten reisafstand. Neem van mij aan dat de politie niet alle dorpen zal uitkammen als ze daarvoor al een gerechtelijke toestemming voor zouden kunnen krijgen.

Verder zie ik vooral ook dat de Trackmasters, de Onntracks enz. zogenaamde branded apparaten zijn. Deze worden vaak door resellers aangeboden met een eigen merknaam erop. De oorspronkelijke versies koop je vaak voor een fractie van de prijs in de Chinese webshops. De trackers geven naar mijn idee enkel een gevoel van schijnveiligheid. Ik zou dan ook eerder kijken naar methoden die voorkomen dat je object kan worden meegenomen. Dat maakt elke tracker overbodig :).
[re.gif]

Beste beveiliging is een mechanische dus wielklem en Disselslot. Zoals aangegeven al die GPS trackers zijn simpel op te sporen of het signaal is te storen waardoor tracking onmogelijk wordt. Maar jan en alleman weet dat niet of laat zich iets aanpraten door een dealer scratch.gif
Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL

Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 11 dec 2023 16:15

Re: GPS Tracker

Bericht door Zonneke » zo 4 feb 2024 07:56

Dan zou ik er twee plaatsen. Eentje voor en de andere achteraan.
Na ene gevonden te hebben zal de snoodaard zich wel safe wanen zeker.



**** Fendt Bianco Activ 390 FHE ****
**** Opel Astra Ultimate Hybrid ****


Afbeelding

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: GPS Tracker

Bericht door RDDR » zo 4 feb 2024 08:42

troapel schreef:Ik weet niet wat voor mobiele telefoon je hebt, maar je zal eventueel ook AirTags van Apple kunnen gebruiken. Maar dit werkt alleen als je zelf Apple (iPhone) hebt. Kost je geen data iod. Het enige wat nodig is om de locatie door te krijgen van de tracker is een Apple-apparaat die in de buurt komt. En die zijn er gelukkig genoeg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En de Samsung Smart tag werkt precies zo, maar dan voor Samsung gebruikers.....

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk

2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: GPS Tracker

Bericht door deusjevo » zo 4 feb 2024 08:47

Zonneke schreef:
zo 4 feb 2024 07:56
Dan zou ik er twee plaatsen. Eentje voor en de andere achteraan.
Na ene gevonden te hebben zal de snoodaard zich wel safe wanen zeker. Afbeelding
“Ze” zullen toch wel even scannen of er nog eentje aan boord is?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: GPS Tracker

Bericht door Niels83 » zo 4 feb 2024 08:58

Er is of was een draadje over Apple air tags...

Die pingen zodra hij bij een iPhone in de buurt komt...

Relatief goedkoop, geen accu gedoe, zo groot als een euro..

Plaats reactie

Terug naar “Gestolen caravans”