Tips voor Tsjechië

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10954
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Tips voor Tsjechië

Bericht door dieseltijger » vr 7 jan 2022 18:27

In deze situatie kan je met recht zeggen: "...Nee schat, ik heb hoofdpijn.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Tips voor Tsjechië

Bericht door Chris » vr 7 jan 2022 19:31

awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif

Idd
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Lupo
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 9 mei 2022 19:54

Re: Tips voor Tsjechië

Bericht door Lupo » ma 16 mei 2022 12:21

Als tegengeluid voor het Reuzengebergte laat ik nog weten dat er een heel goed fietsbus systeem is. Cyclobus! Ga bijvoorbeeld heen op de fiets en terug met je fiets in de aanhanger van de bus, of andersom.

Wij hebben kennis gemaakt met Cyclobus omdat we in de buurt van Špindlerův Mlýn echt verkeerd een dal in waren gedoken. Ruim 15km afdaling en die wilden we niet terug rijden. Op een brug stonden we wat uit te rusten en er stopte een bus met aanhanger of we mee wilden rijden? Voor een heel klein bedrag waren we uit de brand. De bus reed toevallig ook nog naar Vrchlabi, daar was de camping. Helaas moest ik met de bus nog naar Špindlerův Mlýn om de auto te gaan halen.

Er blijkt een heel netwerk te zijn. Vraag ernaar bij uw campingeigenaar.

Lupo
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 9 mei 2022 19:54

Re: Tips voor Tsjechië

Bericht door Lupo » ma 16 mei 2022 12:27

henry12 schreef:
di 4 jan 2022 16:12
Wij zijn enkele jaren geleden ook naar tsjechie geweest en hebben op camping Oase gestaan .
Mooie camping tegen praag aan , je kon toen voor de camping in de bus stappen en die bracht je zo naar hartje praag .
Camping oase is super voor elkaar , zoals een vaatwasser en binnen zwembad .
Ook zit er een prima restaurant op de camping en de eigenaar is erg behulpzaam .
Deze man spreekt trouwens ook nederlands .
Weet niet hoe het nu is maar 4 jaar geleden daalde de camping prijs ook nog als je contant in euro's betaalde .
Helemaal mee eens! Een andere aanrader in deze regio is camping Matyas, scoort op een aantal punten minder dan Oase maar heeft andere pluspunten. Daar kan je met de trein naar Praag en de camping ligt echt aan de Moldava.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10954
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Tips voor Tsjechië

Bericht door dieseltijger » ma 16 mei 2022 20:01

Wat leuk dat er nog reactie is op een draadje van enige tijd geleden alweer. Dank jullie wel!

In de tussentijd.... zijn we een weekje naar het Ruhrgebied geweest en een weekje naar Amiens. En rond oud-en-nieuw dus naar Praha. (Wat hebben we het toch slecht, nietwaar?).

Een paar maanden terug zeiden we tegen elkaar: "wat gaan we doen met de zomervakantie?" De UK viel af. We hadden het (meen ik) voor 2020 gepland, maar toen gooide een vilein virus COVID in het eten, nu is de Brexit in combinatie met de hufterige opstelling van P&O ferries jegens haar mensen een issue.

Eerlijk gezegd waren we Tsjechië en Slovenië vergeten, en toen ik de zomervakantie adresseerde was de standaard reactie: "Niet te ver weg". Maar: we wilden toch ook zon, water, en .... Bij het uitspreken van de woorden "Pont-du Gard" was ook mijn zeergewaardeerde wederhelft verkocht. Dus drie weken lang (beginnend op aanstaande zaterdag): op naar Pont-Du-Gard, gevolgd door het textielfestival in de weerribben. Daarna als een gek aan de bak op mijn werk, en wellicht in de herfst toch weer naar het Oosten...
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Tsjechië”