Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
Die 20 cm extra breedte geeft echt een extra stuk leefruimte. Op de weg neem ik dan ook wat meer ruimte in. Zal even wennen zijn in het begin :).
Is de Avento 420 aan een opvolger toe......de 500 is te koop .
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
Nee hoor, onze Avento 420 gaat absoluut niet in de verkoop. Zijn er heel tevreden over, gaan in voor en najaar 5 weken ermee op pad door Europa. Bed opmaken van de zithoek gaat (nog) steeds prima ( ook al zijn wij 70+) Geen voortent, wel een luifel en ook dat bevalt prima ( zijn een beetje zwervers
Maar zo als jij, die er maanden mee gaat zwerven en het echt als je huis gebruikt, dan is al die ruimte heel fijn! Geniet van het leven.
Maar zo als jij, die er maanden mee gaat zwerven en het echt als je huis gebruikt, dan is al die ruimte heel fijn! Geniet van het leven.
Avento 420 / XC70....
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
@doubleyou, van harte gefeliciteerd met de aankoop. Je bent niet over één nacht ijs gegaan en in de huidige markt toch een caravan kunnen vinden welke volledig naar wens is.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Wat een prachtige caravan. Hier kun je prima 2 jaar in leven denk ik.
Wat een heerlijk vooruitzicht om te gaan reizen.
Heel veel plezier ervan en ik ga je avonturen volgen hoor.
Heb je een idee wanneer je wilt gaan beginnen aan het reizen?
Wat een heerlijk vooruitzicht om te gaan reizen.
Heel veel plezier ervan en ik ga je avonturen volgen hoor.
Heb je een idee wanneer je wilt gaan beginnen aan het reizen?
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
Zoals het er nu uitziet vertrek begin laatste week februari. Vanaf 3 februari op pad met de Avento. Heb ik nog even de tijd om daar afscheid van te nemen :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
Dat is al mooi snel. En heb je een beetje een route uitgestippeld waar je allemaal naar toe wilt of is het gewoon aanhaken, gaan en zien wat de dag brengt?
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
Ik wil juist minder plannen en meer ‘go with the flow’. Dus routes uitstippelen en campings reserveren probeer ik zo min mogelijk ver vooraf te doen. De dag ervoor kijken waar ik heen ga, hoe ik wil rijden, welke camping me leuk lijkt en dan op weg. En als ik onderweg van het plan af wil wijken dan doe ik dat.
Ik zou afgelopen zomer vrienden in Frankrijk bezoeken. Ze hadden een huis gehuurd in de buurt van Gap. De caravan kon er mooi naast staan. Ik zat bij Bordeaux in de buurt en de eerste rit was richting Toulouse. Onderweg een andere camping gepakt dan ik had geplanned. En in de supermarkt keek ik even bij de Michelin kaarten. Mijn oog viel op Spanje en Portugal. Ik kocht de kaart en besloot het plan om te gooien. Ik appte mijn vrienden dat mijn planners gewijzigd en dat ik de ander kant uit ging. De volgende morgen reed ik naar Spanje en 2 dagen later zat ik in Portugal. Gelukkig zeiden mijn vrienden: ‘gewoon doen! We zien elkaar in Nederland weer ‘
Ik zou afgelopen zomer vrienden in Frankrijk bezoeken. Ze hadden een huis gehuurd in de buurt van Gap. De caravan kon er mooi naast staan. Ik zat bij Bordeaux in de buurt en de eerste rit was richting Toulouse. Onderweg een andere camping gepakt dan ik had geplanned. En in de supermarkt keek ik even bij de Michelin kaarten. Mijn oog viel op Spanje en Portugal. Ik kocht de kaart en besloot het plan om te gooien. Ik appte mijn vrienden dat mijn planners gewijzigd en dat ik de ander kant uit ging. De volgende morgen reed ik naar Spanje en 2 dagen later zat ik in Portugal. Gelukkig zeiden mijn vrienden: ‘gewoon doen! We zien elkaar in Nederland weer ‘
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
Wat super relaxed om zo te reizen. Heerlijk.
Ik wens je veel succes en vooral veel plezier.
Ik wens je veel succes en vooral veel plezier.
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
GEFELICITEERD!!!!!!
HIHI.......... ik had je net een PM gestuurd en lees nu dat je bij de Kabe hemel in Grave je Kabe hebt gekocht! Schitterend mooie Kabe!
Wie weet komen we elkaar en andere Kabe liefhebbers nog eens tegen in zuid Europa tijdens het overwinteren!
HIHI.......... ik had je net een PM gestuurd en lees nu dat je bij de Kabe hemel in Grave je Kabe hebt gekocht! Schitterend mooie Kabe!
Wie weet komen we elkaar en andere Kabe liefhebbers nog eens tegen in zuid Europa tijdens het overwinteren!
Kabe Royal 520 XL 2019 met Mercedes ML350d bluetec 4 matic
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
Jij ook gefeliciteerd met je prachtige nieuwe combi, wipkip . En wellicht ontmoeten we elkaar onder de Spaanse najaarszon deze herfst :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
En eindelijk is er een nieuwe trekker voor de Kabe: een Mercedes V220d 4Matic Automaat Marco Polo uit augustus 2018 met 51.000 km op de klok. Kleur Bergkristalweiss met zwart stof. Ruim voorzien van leuke spullen zoals een groot navigatiescherm, distronic, parkeersensoren voor en achter met camera, glazen schuifkanteldak, spoorassistent, dodehoeksensor, verkeersbordendetector, zijwindassistent en 18 inch lichtmetalen velgen. Hij wordt gechipt van 163pk/380Nm naar 220pk/520Nm. Hij wordt geleverd met nieuwe APK, een jaar garantie, 4 nieuwe All season banden en een Fiamma fietsendrager. En er zit een zwarte cassetteluifel op :). Vrijdag om 14.00 kan ik 'm ophalen . Superblij met deze auto !
Plaatjes van een vergelijkbare Marco Polo:
Plaatjes van een vergelijkbare Marco Polo:
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
- Dirk Jan Troll 535
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 9 okt 2021 10:53
- Locatie: Sittard
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
Gefeliciteerd met de Mercedes Westfalia Marco Polo – Top auto – Als wij geen honden hadden is dat onze Camper.
Veel succes
Dirk Jan
Veel succes
Dirk Jan
Geen caravan meer - Camper Carthago Malibu 600 DB met Sky Roof , Solar en luchtvering
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
Mooi hoor, veel plezier ermee
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
In 1 woord WAUW, wat een fantastische camper/trekker
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) + Knaus Südwind 500 TK (2003)
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
Veel plezier en veilige KM ermee.
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
Gefeliciteerd Doubleyou. Mooie camper. Toch nog snel gegaan. Mooi setje straks met de Kabe.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
Bovenzijde. Net een Heki dakraam of in de moderne auto's.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
In het polyesther hefdak ingebouwd :). Hij schuift erover heen. Ik heb 'm niet open gehad met de proefrit. Met 100km/u met de hut erachter zal het wel meevallen. Ik denk dat je de wind rond de cassetteluifel dan iets meer hoort. Bij 130km/u hoorde ik die niet en het waaide stevig. Hij schijnt ook open te kunnen als het hefdak omhoog staat.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
Wauw!
Hoe mooi wil je ‘m hebben.
Erg mooie trekker.
Hoe mooi wil je ‘m hebben.
Erg mooie trekker.
Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) + Knaus Südwind 500 TK (2003)
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
Mooie trekker, veel plezier!
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
Hele luxe wagen die zeker goed past voor de Kabe. Het ziet er van binnen gelikt uit, heel mooi. Veel plezier ermee en veilige kilometers.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
Maandag de Avento weggebracht naar Karsten Caravanmakelaardij in Oosterblokker. Was toch wel even een momentje. Ik heb er bijna 7 maanden in vertoeft! Hele fijne caravan en ik hoop dat is snel een nieuwe eigenaar vindt die er nog jaren van kan genieten.
Dinsdag was het dan eindelijk zover: de Kabe stond klaar in Grave voor aflevering.
De aflevering nam aardig wat tijd in beslag. Bijna 2,5 uur bezig geweest.
Heel veel informatie over de bediening en alle electronica gekregen. Dat wordt oefenen en proberen! Alles onthouden gaat gewoon niet. Gelukkig zijn sommige dingen niet heel moeilijk. De koelkast aan 2 kanten open doen lukte best aardig :).
Uiteindelijk in het donker, in de stromende regen en met flinke windstoten de weg op gegaan. Goeie vuurdoop :). Het was wel even wennen op de 2,50 breedte maar het voelde vrij snel OK. De Marco Polo trekt ‘m met gemak en de Kabe ligt er als een blok achter. Uiteraard voel je ‘m wel met die windstoten maar vrachtwagens en snelle hoge witte busjes hebben geen impact.
Na 2 uur veilig aangekomen. De Truma XT mover is een wereld van verschil met de simpele Titanium die op de Avento zat. Erg wennen maar wel fantastisch! Wat een kracht, wendbaarheid en snelheid. En wat is zo’n E&P systeem een briljant ding! Het hoosde dus ik stond te schuilen terwijl de caravan waterpas gezet werd in 2 minuten.
Met een kop thee verwonderd over al dit moois op de bank gezeten, het bed opgemaakt en heerlijk geslapen.
Vanmorgen de caravan ingeruimd en naar de weegbrug gereden. Het hele setje weegt maar liefst 4940 kilo! Dat betekent dat de Marco Polo veel zwaarder is dan de 2,500 kilo van het kenteken. Want er zit echt geen 400 kilo lading in.
De Kabe losgekoppeld….en weegt iexact 2000 kg . En dan zat de watertank vol en lag de luifel er ook in. Dus die blijft erin. De water tank is 40 liter dus ik kom op 1960 kilo. De kogel druk was wel te hoog volgens het neuswiel zat ik op 130 kilo. De watertank zit onder de rondzit dus als die tank leeg is kom ik vast een stuk beter uit.
Door die te hoge kogeldruk zakte de Marco Polo aardig door. De trekhaak lijkt ook wat laag te zitten. Nu raakte ik op drempels met het neuswiel de grond. Dat is wel een dingetje. In de kofferbak liggen geen hele zware spullen.
Ik eerst maar eens een beetje uitproberen wat er gebeurt bij minder kogeldruk en nog eens checken wat er achterin ligt. Er zijn sets waarmee je de hele bus 3 cm hoger zet en waardoor hij achter ook nog eens minder doorzakt. Toch maar eens informeren wat de mogelijkheden zijn. Op tripjes met de Marco Polo kom ik misschien ook wel op wat onverharde wegen en dan vind ik wat extra bodemvrijheid sowieso wel fijn.
Wat een combi !
Met een flinke storm naar Amsterdam gereden. Ook nu voelde ik me geen moment onveilig. De Marco Polo heeft duidelijk overwicht. En overgewicht :).
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dinsdag was het dan eindelijk zover: de Kabe stond klaar in Grave voor aflevering.
De aflevering nam aardig wat tijd in beslag. Bijna 2,5 uur bezig geweest.
Heel veel informatie over de bediening en alle electronica gekregen. Dat wordt oefenen en proberen! Alles onthouden gaat gewoon niet. Gelukkig zijn sommige dingen niet heel moeilijk. De koelkast aan 2 kanten open doen lukte best aardig :).
Uiteindelijk in het donker, in de stromende regen en met flinke windstoten de weg op gegaan. Goeie vuurdoop :). Het was wel even wennen op de 2,50 breedte maar het voelde vrij snel OK. De Marco Polo trekt ‘m met gemak en de Kabe ligt er als een blok achter. Uiteraard voel je ‘m wel met die windstoten maar vrachtwagens en snelle hoge witte busjes hebben geen impact.
Na 2 uur veilig aangekomen. De Truma XT mover is een wereld van verschil met de simpele Titanium die op de Avento zat. Erg wennen maar wel fantastisch! Wat een kracht, wendbaarheid en snelheid. En wat is zo’n E&P systeem een briljant ding! Het hoosde dus ik stond te schuilen terwijl de caravan waterpas gezet werd in 2 minuten.
Met een kop thee verwonderd over al dit moois op de bank gezeten, het bed opgemaakt en heerlijk geslapen.
Vanmorgen de caravan ingeruimd en naar de weegbrug gereden. Het hele setje weegt maar liefst 4940 kilo! Dat betekent dat de Marco Polo veel zwaarder is dan de 2,500 kilo van het kenteken. Want er zit echt geen 400 kilo lading in.
De Kabe losgekoppeld….en weegt iexact 2000 kg . En dan zat de watertank vol en lag de luifel er ook in. Dus die blijft erin. De water tank is 40 liter dus ik kom op 1960 kilo. De kogel druk was wel te hoog volgens het neuswiel zat ik op 130 kilo. De watertank zit onder de rondzit dus als die tank leeg is kom ik vast een stuk beter uit.
Door die te hoge kogeldruk zakte de Marco Polo aardig door. De trekhaak lijkt ook wat laag te zitten. Nu raakte ik op drempels met het neuswiel de grond. Dat is wel een dingetje. In de kofferbak liggen geen hele zware spullen.
Ik eerst maar eens een beetje uitproberen wat er gebeurt bij minder kogeldruk en nog eens checken wat er achterin ligt. Er zijn sets waarmee je de hele bus 3 cm hoger zet en waardoor hij achter ook nog eens minder doorzakt. Toch maar eens informeren wat de mogelijkheden zijn. Op tripjes met de Marco Polo kom ik misschien ook wel op wat onverharde wegen en dan vind ik wat extra bodemvrijheid sowieso wel fijn.
Wat een combi !
Met een flinke storm naar Amsterdam gereden. Ook nu voelde ik me geen moment onveilig. De Marco Polo heeft duidelijk overwicht. En overgewicht :).
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie
Mooi stelletje zo.
Veel reis plezier .
Veel reis plezier .
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750