Welke auto moet ik aankopen ?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11144
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Welke auto moet ik aankopen ?

Bericht door dieseltijger » wo 19 jan 2022 09:54

[re.gif]

Geniet er van. Neem je partner mee. a) maak je haar medeplichtig, en b) Ik heb wel eens het voordeel mogen genieten van een twijfelende vrouw:

Verkoper: Kijk eens: Xenon lampen (kwijl loopt bij mij uit de mond, ultieme platmaker) Echtgenote: kunnen er ook wat minder felle lampen in?

Laat ik het zo zeggen: we hadden wat meer onderhandelingsmacht in huis door een partner die er anders naar keek.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Welke auto moet ik aankopen ?

Bericht door Ab » wo 19 jan 2022 10:01

Dat kan ook andersom werken.. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Knaus440
Berichten: 3718
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Welke auto moet ik aankopen ?

Bericht door Knaus440 » wo 19 jan 2022 10:08

Ja, de twijfelende echtgenote, altijd handig!!
Mevrouw knaus440 vindt maar heel weinig auto's mooi van model. Enkele Tesla's, BMW 5 serie, oldtimer Volvo. Daar houdt het wel mee op. Toen de verkoper haar bij een vorige auto eens aansprak of ze dit ook niet gewoon een mooie auto en kleur vond, zei ze: "Nee helemaal niet. Maar we zoeken een een weinig wegende ruime benzine auto die onze caravan kan trekken". " En naast mijn man met zijn 2meter, moet ik er met mijn 170 cm ook goed in zitten". " Dat zoeken we".
Bij het naar buiten lopen kwamen de aanbiedingen!!!!!!
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Wie-niets
Berichten: 3113
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Welke auto moet ik aankopen ?

Bericht door Wie-niets » wo 19 jan 2022 10:11

Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat Subaru ook test met caravans of aanhanger er achter.

En anders maakt het dealer net in Nederland er vaak geen probleem mee als je een halve dag het wilt uitproberen met je Caravan er achter. mrgreen.gif

Heb zelfs meegemaakt dat we een halve dag met gewoon proefrijden nog eens flink off road gingen . knipoog.gif
Maar.... maak de keuze waar je je het beste gevoel bij hebt..... want als er later komt van ....hadden we nu maar.... dan wordt het ......

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36123
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Welke auto moet ik aankopen ?

Bericht door Chris » wo 19 jan 2022 10:16

[re.gif]
Dat is heel anders dan wanneer er tijdens de ontwikkeling van een auto door de fabrikant ook getest wordt met het doel van improvement.

Subaru doet dat dus ook begrijp ik nu..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Wie-niets
Berichten: 3113
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Welke auto moet ik aankopen ?

Bericht door Wie-niets » wo 19 jan 2022 11:07

@ Chris of ze dat nu nog doen weet ik niet zeker, het kan wel 10- 15 jaar of meer geleden zijn dat ik dat ergens las/vernam. In iedergeval off-road rijden en de hoog/laag inschakeling etc. werd toen wel goed getest. knipoog.gif
Tsja, die gingen als broodjes over de toonbank bij Caravan bezitters in die tijd. mrgreen.gif

Jstevens
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 3 apr 2016 12:04

Re: Welke auto moet ik aankopen ?

Bericht door Jstevens » wo 19 jan 2022 11:26

Alle hiervoor genoemde auto’s voldoen. als vaste lasten en verbruik geen rol speelt zou ik de auto nemen welke ik mooi vind. In overige geval zou ik eerst uitzoeken of diesel, Benz, of hybride interessant is en dan een lijst met potentiële trekkers maken.
Kip Hyline 50 tdb + Mercedes C300e estate

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11144
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Welke auto moet ik aankopen ?

Bericht door dieseltijger » wo 19 jan 2022 11:52

Ik heb - dankzij mijn echtgeonote- een verkoper nog nooit zo verrast zien kijken. Geweldig.

Geen flauw idee wat fabrikanten doen met caravans. Maar Subaru nodigde mensen gewoon uit om met een/hun caravan een proefrit te maken. Dat mag ik wel. En daarnaast:

Op dit forum is regelmatig terecht gemiep over tegenvallende wegligging met een caravan achter de auto. Een broek van 100 Euro ga je passen, en op schoenen van 300 Euro of meer maak je ook een loopje. Nu hebben we het over een uitgaven van 20k of meer - en dan ga je niet goed checken of het ding wel geschikt is voor het doel waar je 'm voor koopt. Dat is toch raar?

Onderdeel van de aanschaf van onze 2e caravan was het maken van een proefrit met de toenmalige Carina. man man man....de caravan was 300 kilo zwaarder dan de eerste Kip, en minder gestroomlijnd. Dat merkte ik, en ik vond het eerlijk gezegd waardeloos rijden. Toch kon ik plankgas rijdend in de op heen na hoogste versnelling in Denemarken en Zuid Frankrijk komen. Daarna een Toyota Diesel gekocht: Hemel qua rijden (lage toeren hoger koppel) hel qua betrouwbaarheid (Toyota Diesels ...mwah...).

Maar je weet dan wat je doet, en je bouwt geen teleurstelling in.

Geniet er van, en zo'n Volvo is echt een lekker hapje.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Volvodriver

Re: Welke auto moet ik aankopen ?

Bericht door Volvodriver » wo 19 jan 2022 14:18

Jekihero schreef:
di 18 jan 2022 22:22
Tot halverwege 2018 kwam ik met grote regelmaat in de buurt van Stuttgart. Meerdere keren heb ik daar gecamoufleerde auto’s en on-gecamoufleerde Mercedessen op de A8 en A81 met aanhanger zien rijden. Enkel- en dubbelassers met platte belading.

Wat ik niet zeker weet, maar ik zeker niet kan geloven is dat er andere autofabrikanten zijn die ongetest een trekhaak onder hun modellen schroeven en vervolgens maar hopen op een goed resultaat bij de wereldwijde typegoedkeuringen. Met het ontwerp wordt er zeer zeker rekening mee gehouden.
Een "platte kar", ook al is ie beladen is anders als een caravan, en reageert anders dan een caravan. Volvo is daadwerkelijk de enige die (naast het "platte kar" rijden, want dat doen ze idd vrijwel allemaal) echt onder allerlei omstandigheden met een caravan test. Ze hebben daar een complete voorraad testcaravans in alle maten voor staan.

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: Welke auto moet ik aankopen ?

Bericht door hendrik38 » wo 19 jan 2022 16:56

Het eerder genoemde verbruik van 1:16 met de diesel xc60 ga je volgens mij nooit halen solo. Blijven mooie auto's die zweden, mits je ze niet koopt voor hun gunstige verbruik en gewicht.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Volvodriver

Re: Welke auto moet ik aankopen ?

Bericht door Volvodriver » wo 19 jan 2022 20:00

[re.gif]
Uitgaande van een V60CC is 1:16 zeker wel te halen. Ook zuiniger is echt wel mogelijk.
De XC60 D4 kan 1:15 zeker halen.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36123
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Welke auto moet ik aankopen ?

Bericht door Chris » wo 19 jan 2022 21:00

[re.gif]

TS had het wel over een AWD..
Helaas niet over MY...
Benieuwd "waar hij mee thuiskomt"... we zullen het ongetwijfeld horen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Welke auto moet ik aankopen ?

Bericht door Erwin1987 » wo 19 jan 2022 22:06

Ik heb geen awd, maar met mijn d5 haal ik die 1:16 makkelijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: Welke auto moet ik aankopen ?

Bericht door hendrik38 » do 20 jan 2022 09:15

Ik kwam met mijn d5 niet hoger dan 1 op 12, ben een hele rustige rijder. Kijk maar eens op www.werkelijkverbruik.nl
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Welke auto moet ik aankopen ?

Bericht door Erwin1987 » do 20 jan 2022 09:25

Re:

6 bak of 5 bak? En ik rij best door.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”