Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Gebruikersavatar
El1989
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 27 dec 2020 10:58

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door El1989 » ma 6 dec 2021 17:10

Weetniet als je een fan bent van het merk caravelair maar zag vandaag de Artica 540 en 542. Dat zijn zoals ik weet de “hoge segment” van caravelair . Weet ook niet als het eengezins vergelijkbaar is met bv fendt of knaus kwa kwaliteit maar iniedergeval erg mooie caravans met een grote zit en losse douchecabine ook de keuken ziet er ruim uit
Renault Megane Estate 1.3 Tce (2018) en een Caravelair Alba 466 family (2021)

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » ma 6 dec 2021 17:47

El1989 schreef:
ma 6 dec 2021 17:10
Weetniet als je een fan bent van het merk caravelair maar zag vandaag de Artica 540 en 542. Dat zijn zoals ik weet de “hoge segment” van caravelair . Weet ook niet als het eengezins vergelijkbaar is met bv fendt of knaus kwa kwaliteit maar iniedergeval erg mooie caravans met een grote zit en losse douchecabine ook de keuken ziet er ruim uit
Qua styling ziet het topmodel met queensbed en aparte douchecel, de Allegra Optima 560, er mooi uit (net als het tweelingmodel Sterckeman Alizé Connect 560). Heb 'm niet live gezien, en staat ook nergens in NL, dus kan de bouwkwaliteit en het materiaalgebruik niet beoordelen. Ook niet leverbaar met Alde.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

WipKip
Berichten: 79
Lid geworden op: di 12 jul 2016 14:49
Locatie: 4m onder NAP

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door WipKip » di 28 dec 2021 20:59

Leuk verhaal doubleyou……….. De plussen en de minnen tegenover elkaar afwegen……., hebben wij ook gedaan!
Wij zijn uitgekomen op de Kabe, een Royal 520xl, geen KS! Dus de 2,30m brede.
Ja, ze kosten een bak geld! 2e hands, jonge leeftijd, bijna niet te vinden. Tenzij je geluk hebt, vergelijkbaar met de jackpot uit de staatsloterij. Wij hadden dat geluk en vonden onze met bouwjaar 2019! Onder de streep goedkoper dan een nieuwe Kabe Smaragd 520xl en in de Royal veel meer standaard extra’s!
Nogmaals, het blijft een bak geld, maar vergeet ook niet dat de kwaliteit ook super is EN kijk eens naar de prijzen als je ze 2e hands tegen komt. Ze blijven, vergeleken met andere merken, hun waarde ook goed behouden.

Volgens mij staat er in Tubbergen nog een Kabe Royal 560 xl KS, bouwjaar 2019!

Succes met eigenlijk een hele makkelijke keuze.
Kabe Royal 520 XL 2019 met Mercedes ML350d bluetec 4 matic

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » di 28 dec 2021 23:54

Mooi dat jullie de juiste Kabe hebben gevonden! Ik heb er een paar gevonden in het buitenland waaronder in Duitsland. Ik overweeg nu ook een nieuwe want er is zwaar overboden op mijn huis :). Nog even wachten tot de overdracht per 1 februari heeft plaatsgevonden en dan kan ik tot aanschaf overgaan. Met het risico dat sommige caravans dan al weer verkocht kunnen zijn. Maar ik wil eerst de financiën geregeld hebben :).

Het gaat dus een Kabe Royal 560 XL KS worden. Vanwege de bouwkwaliteit, de uitrusting, de inrichting en de doordachte details. Geen enkele andere caravan heeft me helemaal kunnen overtuigen :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2015
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Hans 555 » wo 29 dec 2021 05:55

Dus je hebt je keuze gemaakt vwb de caravan, teerd daarmee. Nu zeker nog een trekker die dit vorstelijk huis mag gaan trekken. Succes met de keuze. thumbup.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

René (hobby 460Sff)
Berichten: 14
Lid geworden op: di 7 mei 2019 16:12
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door René (hobby 460Sff) » wo 29 dec 2021 14:14

Doubleyou en anderen,
Heel fijn draadje om te lezen en dank aan jullie allen (maar vooral aan Doubleyou) voor het delen van jullie info en ervaringen.
Heel veel plezier met de nieuwe caravan

groetjes, René
Opel Insignia sports tourer 2.0 CDTI automaat (170 pk, 350 nm), 2015, met Hobby Excellent 460 SFf (GO2 mover; Thule luifel 6200; Dometic dakairco).

Gebruikersavatar
Cdebruin
Berichten: 414
Lid geworden op: do 7 aug 2014 22:26
Locatie: Delftgauw

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Cdebruin » wo 29 dec 2021 17:12

Denk dat ik het met je eens ben ,
Bijlagen
88673244-E9E6-4AB0-84A3-5BD2CF75DE8F.jpeg
Kabe Imperial 560 xl ks 2024…. Mercedes GLC coupe AMG 400 e 2024 …met luchtvering , thule 6300 , en EP levelsysteem , .en ATC.

Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 251
Lid geworden op: zo 19 feb 2006 12:29
Locatie: Heusden

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Bart » wo 29 dec 2021 21:06

Ruim 2 jaar geleden de zelfde keuze gemaakt, en als het wat kouder wordt is het alde systeem heerlijk.
Caravan stabiel achter de auto.
Bijlagen
Kabe Smaragd 540.jpg
Volvo xc 90 T5 inscription
Kabe 540 Gle Smaragd 2018 Thule 6300 en Truma Avanta Comfort airco.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » wo 29 dec 2021 22:36

Dat zijn 2 prachtige combi's thumbup.gif . Een stevige trekker is wel nodig :)
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » ma 17 jan 2022 20:59

Tijd voor een update. Hoe staan de zaken er voor :)?

- De Tabbert DaVinci 560HTD is afgevallen vanwege het te krappe laadvermogen. Bijna 1800 kilo en dat zonder mover en E&P scratch.gif .De indeling vond ik echt geslaagd en ik vind het een hele aangename caravan. Ook al is Tabbert niet echt mijn merk, als ie 100 kilo lichter was geweest was het een grote kanshebber geweest.

-De outsider die ik al een tijdje op het oog had was een 2015 Solifer Evolution 545 die in Duitsland stond. Dat is een Eriba Nova GL die een beetje versoliferseerd is en waarmee Solifer nog hoopte te kunnen overleven. Niet gelukt want in 2016 was het finito. Dit is dus een beetje een witte raaf. Ze werden alleen voor de Scandinavische markt gebouwd. Het leek mij het betaalbare verstandige alternatief en bovendien hou ik wel van zo'n outsider. Ik had ook al eens naar een Eriba Nova uit 545 gekeken dus heel veel verschil was er niet. Het materiaalgebruik is aanmerkelijk beter dan dat van de laatste 2022 Nova's. Een erg nette caravan voorzien van de gewenste oven, douche en grote koelkast. De stroken gordijnen en vitrage vond ik niet mooi dus die zou ik vervangen. Maar dan werd zichtbaar dat de wanden allemaal hetzelfde houtmotief als de kasten hadden. En dat werd wel erg veel hout! De zachte kussens kon ik vernieuwen dus dat was oplosbaar. Maar ook deze caravan was het gewoon niet. Zeker toen bleek dat er van de prijs van ruim 27 mille weinig af kon. En bovendien was een nieuwe 2021 Adria Alpina maar 5.500 euro duurder. Zeker blij dat ik gegaan ben en zodoende kon besluiten dat deze ook van de lijst kon.

- Dan de beoogde overjarige 2021 Adria Alpina 583 LP in Duitsland! Ik ging op pad met het idee dat ik wel eens een handtekening kon gaan zetten. De dealer was een bijzondere ervaring. Een stuk gras naast een boerenerf met een aantal caravans kris kras opgesteld. het kantoor was een hele oude rommelige stacaravan scratch.gif. Onbegrijpelijk dat Adria dit een representatieve omgeving vindt maar wellicht zijn de Ost-Friesen erg wars van poespas en kopen die hier graag een caravan:). De Alpina stond duidelijk al een tijd buiten gezien de groene aanslag op de disselbakklep. De verkoper pakte zijn enorme sleutelbos en liet me rustig rondkijken. De zit van het 2022 model was het grootste issue bij de 583 LP. In deze was het beter (aanmerkelijk diepere zit) maar ik vond het nog steeds niet echt goed. Qua kleur en materiaal is het 2021 model afwijkend van het 2022 model. Op een aantal plekken is donkerbruin materiaal gebruikt, oa aan de buitenkant van de toiletruimte, en dat vond ik niet mooi. Er zat bovendien een lelijk werkje in waardoor het ook nog eens goedkoop aandoet. Het 2022 model oogt in dat opzicht duidelijk homogener. mooier en hoogwaardiger. De keuken vind ik nog steeds prachtig en ook de L-zit vind ik optisch erg geslaagd. Op een aantal plekken vond ik de afwerking echter tegenvallen en ook in details is de caravan niet altijd even doordacht. Ik merkte dat mijn enthousiasme uitbleef en dus ben ik, wel een beetje teleurgesteld, zonder koopovereenkomst naar huis gereden. Exit Adria Alpina!

Ik was weer terug bij af. Dus besloot ik na een weekend de balans opmaken nog maar een keer naar een Kabe te gaan kijken, in dit geval in Grave. In de Kabe hemel stonden er genoeg en kon ik het ruimteverschil tussen de 2m30 en 2m50 goed vergelijken. Bij de hernieuwde kennismaking was het meteen duidelijk: het wordt een Kabe Royal 560 XL KS. Deze voldoet het meeste aan mijn wensen en van deze caravan word ik echt enthousiast. Uiteindelijk met een mooie offerte voor een nieuw 2021 model naar buiten gestapt. Mijn appartement heeft aanzienlijk meer opgebracht dan verwacht dus een nieuwe zou kunnen. Maar ook al kan het.....eerst wilde ik toch kijken of ik een jong gebruikte kan vinden. Helaas had De Greef niks staan. Heel Europa afgespeurd en in Denemarken een mooie uit 2020 gevonden en in Duitsland een fully loaded 2019 model waar zelfs al een E&P op zit. In Nederland stond een 2019 model in Tubbergen die net 2000 euro in prijs was verlaagd. Die waren gesloten tot 12 januari dus die dag meteen gebeld om 'm te bekijken. Helaas voorlopig niet beschikbaar omdat deze uitgeleend is aan een klant. Dat was een flinke tegenvaller. Er stond ook een 2020 Ametist 560 King Selection voorzien van E&P. Toen ik besloot toch die te gaan bekijken....... bleek ie verkocht. Dan zou het dus Denemarken of Duitsland worden.....of België :). Want daar staat een 2020 model bij een particulier te koop.

Woensdag ga ik er heen en ik hoop dit 'm gaat worden. Hij heeft slechts 1 seizoen op een camping gestaan en is weinig gebruikt. Helaas zijn de donkerbruine bekleding en bijpassende koven niet mijn smaak dus daar moet iets aan gedaan worden. Of een andere kleur hoezen bestellen of opnieuw bekleden. Witte bovenkasten boven de zithoek en niet bij de keuken zoals in het 2021 model, waarvan de houtkleur overigens wel wat frisser is. Dat zal echter geen dealbreaker zijn. Deze heeft wel al die prachtige beklede achterwand gelukkig. En is ook nog eens voorzien van een Dometic Freshjet, duo control en Smart D app waarmee je alles op afstand kan bedienen. Als ik 'm koop kan de dure Walker 4 seizoenenvoortent met uitbouw meteen op Marktplaats :).

Woensdag meer :)
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 1530
Lid geworden op: ma 27 apr 2020 09:25

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Ferdi » ma 17 jan 2022 21:15

Ik zou voor de 2021 bij de Greef gaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Ferdi

Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door PD » ma 17 jan 2022 21:19

doubleyou schreef:
ma 17 jan 2022 20:59
Ik was weer terug bij af. Dus besloot ik na een weekend de balans opmaken nog maar een keer naar een Kabe te gaan kijken, in dit geval in Grave. In de Kabe hemel stonden er genoeg en kon ik het ruimteverschil tussen de 2m30 en 2m50 goed vergelijken. Bij de hernieuwde kennismaking was het meteen duidelijk: het wordt een Kabe Royal 560 XL KS. Deze voldoet het meeste aan mijn wensen en van deze caravan word ik echt enthousiast. Uiteindelijk met een mooie offerte voor een nieuw 2021 model naar buiten gestapt.
Je gaat er langdurig in verblijven, dan ga je toch geen concessies doen met een gebruikte die net niet aan je verwachting voldoet........ ik zou in jouw geval direct deze 2021 vastleggen voordat ie verkocht is.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » ma 17 jan 2022 21:45

Ik vind 11 mille verschil een hoop geld scratch.gif. Bovendien levert die bijna nieuwe Walker van ruim 4 mille genoeg op om een Verona of Aronde aan te schaffen. Dus eigenlijk is het verschil minimaal 12.500 euro.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door PD » ma 17 jan 2022 22:13

[re.gif]
Die meerkosten ben je niet kwijt; enerzijds hoef je geen kosten te maken voor herstofferen en anderzijds brengt deze caravan later bij verkoop ook weer meer op.... het uiteindelijke verschil is dan ook veel minder groot. Spaargeld op de bank brengt ook niets op, dan maar in de hut investeren, caravans zijn behoorlijk waardevast.

Nog los van het feit dat het alternatief het eigenlijk net-niet is en daar moet je in jouw geval elke dag tegenaan kijken...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 1530
Lid geworden op: ma 27 apr 2020 09:25

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Ferdi » ma 17 jan 2022 22:18

Dat dacht ik dus ook


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Ferdi

Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16295
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Jan van Vijven » ma 17 jan 2022 22:21

Die elf ruggen krijg je er nooit uit, dat weet je zelf ook wel. Op het grotere(duurdere) materiaal lever je veel meer in dan het standaard spul.
Ik kan me dus wel voorstellen dat er mensen zijn die dat veel geld vinden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1338
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Pakkie » di 18 jan 2022 08:31

Je maakt er een goede en leuke zoektocht van thumbup.gif. Het is wel herkenbaar want ook wij zijn 1,5 jaar aan het rondkijken geweest totdat we onze huidige caravan vonden.

11k is veel geld en die ga je niet in zijn geheel weer terug zien zodra hij weg gaat. Als dit mijn nieuwe woning zou worden voor de komende 2-3 jaar dan wist ik het echter wel mits ik de Euri kon missen. Ik zou voor de caravan gaan die mij het beste aan zou staan en zo geen concessies doen als dat tot de mogelijkheden behoort. Oftewel: tenzij het Belgische exemplaar ook zo goed als nieuw is zonder een enkele gebruiksspoor en voor een relatief beperkt bedrag helemaal naar wens aan te passen is, zou de Kabe bij de Greeff mijn keuze zijn.

Het is echter natuurlijk altijd makkelijk en leuk om andermans geld uit te geven knipoog.gif. Ben benieuwd of het morgen wat wordt in België.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

ArnoM
Berichten: 2021
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door ArnoM » di 18 jan 2022 12:24

Zo zie je maar weer dat uitgebreid kritisch rondkijken je helpt om tot een besluit te komen.
Al is het niet verstandig om met de gedachte op pad te gaan dat je vandaag een handtekening gaat zetten, dat geeft je toch een andere mindset dan de kritische die je nodig hebt.
Leuk om te volgen!
thumbup.gif
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gerrie
Berichten: 1392
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Gerrie » di 18 jan 2022 19:34

De woning beter verkocht als verwacht, het gaat de komende jaren je woning worden. Dan toch zeker voor nieuw gaan. Je eigen geurtjes en alles nieuw. Het matras, de badkamer en toilet. Voor mij geen twijfel mogelijk.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Gebruikersavatar
ben015
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 24 jan 2016 12:35

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door ben015 » di 18 jan 2022 20:27

Maarreh, in het begin las ik dat je een volwaardige douche in de caravan wilde. Of vergis ik me daarin? Waarom dan niet de 600 XL KS met douche ipv kast. Die paar centimeter maakt dan ook niet uit en dan heb je wel een heuse douche. Of een TDL.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Kabe Imperial 600 DXL KS met Volvo XC60 T8

Gebruikersavatar
El1989
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 27 dec 2020 10:58

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door El1989 » di 18 jan 2022 22:34

[re.gif] dat viel mij idd ook al op geen douch in zijn huidige keuze meer
Renault Megane Estate 1.3 Tce (2018) en een Caravelair Alba 466 family (2021)

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » wo 19 jan 2022 00:17

Ik wil de mogelijkheid hebben om te douchen, dat kan in de 560 ook al zal het zeker niet ideaal zijn. In de zomer heb ik de buitendouche ook nog :).De 600 DXL heeft dezelfde indeling als de 560 XL maar dan met een aparte douche achterin de badkamer naast het bed. Heel prettig natuurlijk...... maar deze caravan is 90 kg zwaarder en dan kom ik laadvermogen tekort. Bij De Greeff komt er een nieuwe binnen. Maar die is ook weer 8 mille duurder. Ergens houdt het op natuurlijk :).

Een 600 TDL, met Frans bed en grote badkamer achterin net als de Tabbert 560 HTD, heeft een veel te kleine keuken. En heel praktisch: ik kan in de douche van een Kabe amper staan met mijn 1.91. Datzelfde probleem had ik ook in de Adria Alpina met badkamer achter. In de Tabbert 560 HTD ging dat wel.

De ideale caravan bestaat niet :). Kwestie van afwegen en het beste compromis vinden: een combinatie van verstand en gevoel. En op laadvermogen wil ik niet teveel inleveren. Ik wil niet steeds allerlei zaken van de auto naar de caravan moeten verslepen en dan op zijn plek in de caravan leggen. Mijn caravan moet zoveel mogelijk ingericht zijn en de zaken die ik weinig nodig heb gaan netjes opgeborgen in een paar kratten in de auto. Voor 3 weken vakantie op een vaste plek is het een ander verhaal.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
ben015
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 24 jan 2016 12:35

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door ben015 » wo 19 jan 2022 07:59

Helder, volgens mij heb je alles onderzocht en afgewogen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Kabe Imperial 600 DXL KS met Volvo XC60 T8

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » wo 19 jan 2022 20:05

Vandaag naar België gereden om de Kabe te bekijken. De caravan zag er van binnen erg netjes uit. Van buiten kon hij wel een schoonmaakbeurt krijgen maar ik zag geen beschadigingen. De kleur van de bekleding bleek toch veel minder bruin dus dat viel mee. De witte bovenkasten vond ik mooi dus dat was opgelost. Maar toen ik me omdraaide zag ik dat de achterwand toch niet van een 2020 model was. En dan ga je twijfelen aan jezelf. Ik heb zoveel advertenties gezien....ik moet me vergist hebben weenie.gif . En ook voelde de caravan anders. De zithoek leek kleiner. Komt vast door de donkere bekleding! En dan zie je koven....die hebben ook een andere print! Ik stapte uit de caravan en zag op de zijwand: Kabe Royal 520 XL KS.Ik heb de eigenaar de advertentie laten zien. Die had 'm zelf nooit bekeken Hoe bizar boos.gif !

Wat blijkt? De eigenaar heeft geen verstand van internet en heeft zijn zoon de advertentie laten plaatsen. En die heeft geen verstand van caravans en heeft er een 560 van gemaakt.....en de interieurfoto's van het internet gepakt. De verkeerde dus scratch.gif . De foto's van de buitenkant waren wel van de caravan. De caravan is gekocht in maart 2020 maar het is een 2019 model. Dat stond ook verkeerd in de advertentie.

Voor niks 4 uur gereden en terug bij af. Nog even laten bezinken vanavond en dan is er morgen weer een nieuwe dag :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
ben015
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 24 jan 2016 12:35

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door ben015 » wo 19 jan 2022 20:17

Jeetje wat een verhaal. Ik ging vandaag voor de tweede keer naar de dierenzaak om runderpens te halen voor de hond. Er was mij verzekerd, dat het er nu wel zou zijn. Niet dus. En daar baalde ik al van. Stel toch dat je die 520 gekocht had. Heel bizar. Dan toch maar een nieuwe? Of verder kijken?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Kabe Imperial 600 DXL KS met Volvo XC60 T8

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”