Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Ab » do 28 okt 2021 17:48

Dat snap ik dan weer niet.
Onder het motto K.I.S.S gooide ik gewoon een 2 persoonsluchtbed in de bak, zette de klep omhoog, en gooide daar een afdekzeilje over om het volledig waterdicht te hebben.
Met een paar magneetjes vast op de bumper.
Prima geslapen altijd bij bepaalde evenementen.
Nog geen 5 minuten werk...
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » zo 31 okt 2021 22:38

Vrijdag in Wezep de 2022 Adria Alpina 583 LP bekeken: echt een lekkere caravan thumbup.gif . Erg prettige ruime indeling met een keuken die genoeg aflegruimte heeft. In het 2022 model zijn de glanzende witte bovenkastdeurtjes vervangen door iets minder witte matte deurtjes en dat vind ik geslaagd. Het bed is lekker van formaat: 1m97 x 1m50, ik pas er met mijn 1m90 prima in. Ik heb genoeg stahoogte in de toilet/douche ruimte. Gek genoeg is dat minder in de grote badkamer van de 663 HT.
Er is eigenlijk maar 1 grote maar: het zitcomfort van de zithoek. Ik begrijp niet waarom ze de banken zo ondiep hebben gemaakt. Er is genoeg ruimte voor een 10-15 cm diepere zit. In de hoeken zit ik prima maar als ik languit op de bank voor het raam zit dan heb ik pas genoeg ruimte in de breedte als het rugkussen weg is. Je zou daar in ieder geval een veel dunner rugkussen moeten hebben.
De zit in de 663 HT vind ik ook niet goed. Dan zou ik echt de versie met de loungechair willen hebben. Die standaard bank is te smal om languit met je benen op de bank te zitten (net als voor in de 583 LP). De rondzit heeft ook geen echt prettige zit.

Er stond ook een 2019 Knaus Südwind 580 Uf Scandinavian Selection (gewone Frans bed indeling net als de Alpina 583 LP). Wat een fantastisch grote keuken heeft deze caravan. Helaas geen oven maar de magnetron zou je eventueel kunnen vervangen. En ook de toilet-/doucheruimte is erg ruim. Het materiaalgebruik vond ik in deze uitvoering wel prima. Het hout is wat donker maar in de basis is deze caravan eigenlijk vrij strak. Ook het grote panoramaraam is een flinke plus. De bekleding vind ik niet mooi en de "gordijnen" (het is niet meer dan een smal lapje stof) vind ik vreselijk. Ik ben dus eens anders gaan kijken en me proberen voor te stellen hoe het eruit zou zien met een andere bekleding en zonder die "gordijnen" of gemaakt van een andere stof. Ik ben vrij visueel ingesteld dus dat lukt prima. En dan zou ik er eigenlijk best iets leuks van kunnen maken. Ook die afzichtelijk "glazenkast" kan eruit :). Grootste nadeel: een 1700 kg as. Met een leeggewicht van 1450 kilo is dat echt te weinig laadvermogen. Mover, accu, zonnepaneel en bankairco en EP systeem zijn 100 kg. Kan je nog 150 kilo laden scratch.gif

Afbeelding
Afbeelding

De showroom stond vol Tabberts en ik ben nu een DaVinci binnengestapt om te kijken wat ik eraan zou kunnen veranderen. En de basis van de DaVinci is eigenlijk niet zo verkeerd. Het zijn hier ook de lappen vitrage, "gordijnen" en bekleding die ik lelijk vind. Dus die zou ik kunnen laten vervangen door iets wat ik wel mooi vind. Aan de buitenkant stoort mij de striping. Die kan er ook af. En die vreselijke wit/zilveren lichtmetalen spaakvelgen kan je gewoon niet bestellen :). Het exterieurpakket met chroomstrip over de zijkant kan je ook achterwege laten. Zo is ook zo'n DaVinci wellicht toch een optie, zeker omdat deze als 560 HTD leverbaar blijkt: Frans bed en grote badkamer achterin.
Nadeel: Met Alde (39kilo), oven (15kg), 12v pakket (27kg), mover (24kg) en 2000 kg as (30kg) en wat opties heb je wel weer een beperkt laadvermogen. Hij weegt dan nl. 1800 kg en dus heb je nog maar 200kg over. En een evt. bankairco snoept daar nog 25 kilo vanaf. Ook is de keuken wat klein, ook al is er wel een uitklapbare extra plank. Compleet met mover en bankairco zou je ook al op 44 mille komen.....
Afbeelding
De 560 HTD zonder chroomstrip en met gewone velg
Afbeelding
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » za 6 nov 2021 19:18

Afgelopen week nog een showroombezoekje gedaan. Ik wilde graag de Kabe Estate in het echt ervaren. Van buiten een fraaie caravan maar van binnen vond ik 'm tegenvallen. De Estate is lichter qua gewicht dan de Royal en dat merk je ook duidelijk aan het materiaal. Het zit mooi in elkaar maar alles is met minder stevig aanvoelend materiaal uitgevoerd dan de Royal. Bovendien is de 560 niet met een Frans bed leverbaar.
Ik stapte de Royal 560 XL KS (250 breed) binnen en dat voelde eigenlijk meteen als een hele prettige caravan: fijne zithoek en goeie keuken en badkamer. En perfecte kastruimte voor kleding vanwege de grote legkast en separate hangkast. En hij voelt in alles lekker solide aan. Maar het bijbehorende prijskaartje maakt een nieuwe eigenlijk onmogelijk, ook als ik voor de iets minder uitgeruste Ametist zou gaan. Dus dan zou het een gebruikte moeten worden.

Komende week staat als laatste de bezichtiging van de Adria Adora 613 UT op het programma. De zithoek van de Adora bevalt een stuk beter dan die van de Alpina. Voordeel van de Adora 613 UT is die fijne grote badkamer achterin met hopelijk meer stahoogte in de douche dan in de Alpina 663 HT. Die is definitief van het lijstje geschrapt.

Dan heb ik alleen de Tabbert Da Vinci 560 HTD nog niet gezien. Die staat ook nergens in de showroom in Nederland helaas scratch.gif .

Nu eerst maar afwachten wat de verkoop van mijn appartement gaat doen en wat de opleveringsdatum wordt. Eind van de maand zal dat in ieder geval duidelijk zijn. Oplevering zal niet voor februari zijn en ik ga pas tot aanschaf over als het huis is overgedragen en de munten op de bank staan. Dat gaat best lastig worden, Levertijden voor een nieuwe naar wens samengestelde caravan zijn enorm en het aanbod nieuwe caravans uit voorraad zal daardoor alleen maar beperkter worden. En daarmee ook het aanbod gebruikte caravans als de vraag zo hoog blijft. Ik heb geen haast want de Avento is een hele fijne caravan. En daarmee een half jaar op pad gaan is zeker geen straf. Ik kan straks gericht zoeken want ik weet nu welke caravans als opvolger in aanmerking komen. De shortlist:

nieuw of gebruikt:
Adria Alpina 583 LP of evt 573 UP (andere rondzit)
Adria Adora 613 UT met Alde
Tabbert Da Vinci 560 HTD met Alde
Polar 560 FD Edition (frans bed)

gebruikt:
Polar 590 TRDB/CTH of BFW (zelfde indeling, andere naam)
Kabe Ametist of Royal 560 XL KS
Kabe Royal 560 LXL KS (L-vormige zithoek)
Kabe Royal 560 XL FK KS (frontkeuken met L-zit en Fransbed)
Knaus 580 Uf Scandinavian Selection

Volgende maand ga ik eens rustig op auto-onderzoek :). Op de lijst staan de VW T6 of MB Vito/Viano camper. Alternatieven: een VW Amarok, Ford Ranger of Toyota Hi-Lux met daktent. Of anders een Mitsubishi Pajero, Toyota LandCruiser of Jeep Wrangler. Of wie weet kom ik al zoekende iets anders interessants tegen.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
CoralOne77
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 13:26
Locatie: BE

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door CoralOne77 » za 6 nov 2021 22:35

Mooi topic. Ach, zo'n dikke Toyota LandCruiser in de Troop Carrier versie, overland tourer met bed voor 2, onder een hardtop-met-canvas klapdak... One billion stars hotel.

Daarachter een Eriba Trouing 820, chassis klein beetje gelift, bandjes eronder, net voorbij het gemaaide veldje parkeren op de eerste rij. Dat zicht van die rondzit... Boogluifeltje dabei, SoloStove met een kratje kliefhout voor de deur, marshmellows in de kast. love.gif

Laat je een paar weken je hut ergens achter als base camp, de bergen in met enkel je Troopy, beter gaat het niet worden in mijn beleving. Dieselheater erin, klaar voor de winter. 270° luifel aan het bagage rek, ontbijtkeuken en koelkist op sliders aan boord, marine oventje, privacy tent met warme douche, composteerbaar toilet, rescue materiaal aan boord, avontuur in zicht. Vergeet je hengel niet. thumbup.gif

Zo beleef ik het althans met opa Nissan en oma Constructam... haphop.gif

RANGER_1_1000__20345.1604515518[1].jpg
Constructam Coral I (1977) scandi-boho strandhut + Custom boogluifel Reda Lucca I met front- en zijwanden
Nissan Navara 4x4 + BFG KO2 + Garmin 780DT + Gaia GPS + Victron MPPT + Overland build
Weber WGA & JJP + Petromax + Foker & wadjan

mri
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 16:55

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door mri » zo 7 nov 2021 09:22

[re.gif] [re.gif]
De Tabbert Da Vinci 560 HTD staat volgens caravans.nl te koop bij caravaning Verbeeck (2021) en Vinken caravans (2022). Aan de foto's te zien staan ze er in het echt (zijn geen "folderfoto's"). Welliswaar zonder Alde, maar dan kan je wel kijken of het model wat voor je is.
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1335
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Pakkie » zo 7 nov 2021 09:40

Leuke zoektocht thumbup.gif. Je kritische blik en uitgebreide afwegingen zijn herkenbaar. Zoals je hier kunt lezen hebben wij ook 1,5 jaar rond gekeken voordat de caravan die ons perfect paste voorbij kwam.

De Tabbert 560 HTD staat inderdaad al een maand in de showroom bij de dealer bij ons om de hoek (Vinken)
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » ma 8 nov 2021 00:27

Ik had er inderdaad 1 op voorraad gezien maar ik kon ‘m niet vinden en wist niet meer welke dealer. Thanks!

Zit niet om de hoek. Ik ga 20 nov 4 dagen met de hut weg. Ik heb nog niet besloten waarheen dus misschien ga ik wel richting Noord- Limburg :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » ma 8 nov 2021 18:33

CoralOne77 schreef:
za 6 nov 2021 22:35
Mooi topic. Ach, zo'n dikke Toyota LandCruiser in de Troop Carrier versie, overland tourer met bed voor 2, onder een hardtop-met-canvas klapdak... One billion stars hotel.

Daarachter een Eriba Trouing 820, chassis klein beetje gelift, bandjes eronder, net voorbij het gemaaide veldje parkeren op de eerste rij. Dat zicht van die rondzit... Boogluifeltje dabei, SoloStove met een kratje kliefhout voor de deur, marshmellows in de kast. love.gif

Laat je een paar weken je hut ergens achter als base camp, de bergen in met enkel je Troopy, beter gaat het niet worden in mijn beleving. Dieselheater erin, klaar voor de winter. 270° luifel aan het bagage rek, ontbijtkeuken en koelkist op sliders aan boord, marine oventje, privacy tent met warme douche, composteerbaar toilet, rescue materiaal aan boord, avontuur in zicht. Vergeet je hengel niet. thumbup.gif

Zo beleef ik het althans met opa Nissan en oma Constructam... haphop.gif


RANGER_1_1000__20345.1604515518[1].jpg
Klinkt goed CoralOne77,ik krijg er al helemaal zin in :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » vr 19 nov 2021 20:36

Woensdag is het D-day: dan weet ik wat het hoogste bod op mijn appartement is. De spanning stijgt! Eerst maar eens 4 dagen de stad uit: morgenochtend haak ik de hut aan en ga ik naar Drenthe. Waarschijnlijk maandag in Duitsland de Tabbert 560 HTD en een overjarige Alpina 583 UP bekijken.
Begin december staan er wellicht een paar caravans in de buurt van Keulen op de bezichtigingslijst. 1 daarvan is een absolute outsider die mijn aandacht blijft trekken :).

Gisteren in Woerden de Adria Adora 613 UT bekeken: rondzit, dwars queensbed en grote badkamer achter. De keuken is net ruim genoeg qua werkblad, de zithoek zit een stuk beter dan die van de Alpina en ik kan prima staan in de douche (niet in de Alpina dus). Mooie ruime caravan maar hij gaat van de shortlist. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het dwarsgeplaatste queensbed bij Adria niet mijn ding is. Ik vind de slaapkamer gewoon ongezellig.. Komt een beetje door die saaie witte wand met raam en vitrage tegen over het bed. Helaas heeft Adria deze indeling niet met een Frans bed. In de Polar 620 die ik in Utrecht zag had ik er een prettiger gevoel bij vanwege de houtkleurige wand en die 3 ramen. Ook het principe van het in- en uitschuiven van het bed om genoeg bewegingsruimte te creëren vind ik niet erg praktisch. Dus eigenlijk valt het dwarsgeplaatste queensbed gewoon af. Het Franse bed in de Alpina 583 LP vind ik veel aantrekkelijker. Alternatief is het in de lengte geplaatste queensbed met gewone toiletruimte. Bij de Adora 593 UP is dat bed maar 193 lang. Toch eens gaan kijken en checken of daar een mouw aan te passen is scratch.gif . Die gaat dus toch weer op de shortlist :).

De ideale indeling lijkt voor mij een Fransbed met badkamer overdwars. Dat is dus de Tabbert 560 HTD of een Polar 590 CTH/TRDB/BFW. Nadeel van Tabbert is het hoge gewicht en de kleine keuken. Bij Polar is het prijskaartje van een nieuwe het struikelblok en de inrichting van een gebruikte. Het meubilair oogt toch wel wat oubollig, zelfs bij een 2019 model. Kabe ziet er zelfs in een 2015/2016 model wat dat betreft gewoon beter uit.

SHORTLIST

nieuw of gebruikt:
Adria Alpina 583 LP of evt 573 UP
Adria Adora 593 UP met Alde
Tabbert Da Vinci 560 HTD met Alde
Polar 560 FD Edition (frans bed)

gebruikt:
Polar 590 TRDB/CTH of BFW (zelfde indeling, andere naam)
Kabe Ametist of Royal 560 XL KS
Kabe Royal 560 LXL KS (L-vormige zithoek)
Kabe Royal 560 XL FK KS (frontkeuken met L-zit en Fransbed)
Knaus 580 Uf Scandinavian Selection

Wordt vervolgd......................................
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
CoralOne77
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 13:26
Locatie: BE

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door CoralOne77 » zo 21 nov 2021 16:49

Dat Adria Alpina interieur is zooooo strak... love.gif

Constructam Coral I (1977) scandi-boho strandhut + Custom boogluifel Reda Lucca I met front- en zijwanden
Nissan Navara 4x4 + BFG KO2 + Garmin 780DT + Gaia GPS + Victron MPPT + Overland build
Weber WGA & JJP + Petromax + Foker & wadjan

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door ArnoM » zo 21 nov 2021 17:05

doubleyou schreef:
vr 19 nov 2021 20:36
Mooie ruime caravan maar hij gaat van de shortlist. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het dwarsgeplaatste queensbed bij Adria niet mijn ding is. Ik vind de slaapkamer gewoon ongezellig.. Komt een beetje door die saaie witte wand met raam en vitrage tegen over het bed.
mrgreen.gif
Je weet dat je in bed het meest van de tijd je ogen dicht hebt?
knipoog.gif
Maar alle gekheid, mooie caravan maar het bed is gewoon te klein.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7820
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Ron » zo 21 nov 2021 17:54

Even iets heel anders.
mogelijk heb ik er overheen gelezen.
Maar heb jij al ergens een "woon"adres geregeld ?
Is ook wel prettig voor later.
En voor nu met ziektekosten verzekering , auto en caravan verzekering.

Verder zijn het mooie caravans op je shortlist.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
CoralOne77
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 13:26
Locatie: BE

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door CoralOne77 » ma 22 nov 2021 09:43

Je inspiratie werkt aanstekelijk? :)

https://indebuurt.nl/hoekschewaard/hoek ... id~113340/
Constructam Coral I (1977) scandi-boho strandhut + Custom boogluifel Reda Lucca I met front- en zijwanden
Nissan Navara 4x4 + BFG KO2 + Garmin 780DT + Gaia GPS + Victron MPPT + Overland build
Weber WGA & JJP + Petromax + Foker & wadjan

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » ma 22 nov 2021 19:58

Leuk om te lezen Afbeelding! Ik ben niet de enige die dit avontuur aangaat. Alleen hoef ik niet met een groep naar Scandinavië, maar ik ga echt solonomaden :).
Ik sta nu op een bijna verlaten camping Voscheheugte in Mantinge, Drenthe. Heerlijk die rust! En het is hier zo ongelofelijk mooi. Vannacht heeft het aardig gevroren. En er volgde een prachtige zonnige dag.
Afbeelding

AfbeeldingIk denk dat ik het Mantingerzand/-veld misschien wel het het mooiste stukje Nederland vind. Wat kom ik hier graag Afbeelding.
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » wo 24 nov 2021 16:32

Zo, stap 1 is genomen: mijn appartement is verkocht. En goed ook thumbup.gif blij.gif.

De komende dagen eens rustig opnieuw naar mijn budget kijken. Een nieuwe Polar of zelfs Kabe kan…..maar wil ik echt zoveel uitgeven scratch.gif ? Ik neig eerder naar een jong gebruikte Kabe. Het aanbod is beperkt, maar ik heb nog genoeg tijd. Wellicht duikt er weer ergens een mooie op. Er stond een mooie Imperial uit 2015 op Marktplaats maar die is verkocht.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Chris » wo 24 nov 2021 16:43

[re.gif]

Top... gefeliciteerd....
En goed ook.... als ik hoor wat er in 020 gebeurt met de huizenprijzen geloof ik je graag..
Het overbieden blijkt grenzeloos te worden..

tja... Polar, Kabe..... of Solifer???
Misschien ook een kandidaat??? alhoewel... de laatste is meen ik in 2016 geproduceerd.. da's al bijna 6 jaar geleden.
Jammer.... ook een bijzonder merk.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7820
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Ron » wo 24 nov 2021 17:01

Gefeliciteerd.
Met de Avento heb je voorlopig ook onderdak.

Heb je mijn opmerking van het "woonadres " ook nog gelezen ?
Als je "dakloos" bent heb je nl wat problemen met verzekeringen en aow opbouw.
En misschien nog wel wat meer dingen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » wo 24 nov 2021 17:03

De grootse gekte is er vanaf, Chris. Ik ben net op tijd volgens de makelaar. Gelukkig woon ik in de hipste en meest gewilde buurt in een mooie straat. In oktober zijn de prijzen gemiddeld 6% gedaald in Amsterdam. En er komen iets minder kijkers op af. Ik had 19 bezichtigingen in 2 dagen. En dat waren er 2 maanden terug wel 30 geweest volgens hem. 5 biedingen gehad. Het hoogste bod was ook nog zonder voorbehoud van financiering :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » wo 24 nov 2021 17:11

[re.gif]
Dat is gelukkig al geregeld, ronk. Ik ga me voorlopig nog niet uitschrijven uit Nederland. En heb een woonadres gevonden waar ik me kan inschrijven. En zelfs een tijdje kan verblijven eventueel.
De Avento is nog steeds een heerlijke caravan. Ook dit weekend weer ervaren. Maar nu het kan wil ik graag iets meer ruimte en luxe. Douche, grote keuken en grote koelkast maken het gewoon comfortabeler. Het wordt wel een jaar of 2 à 3 mijn huis :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

mark m
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door mark m » wo 24 nov 2021 17:55

Gefeliciteerd doubleyou!

De eerste belangrijke stap is genomen! haphop.gif
Erg leuk topic om te volgen trouwens en ik ben erg benieuwd naar je uiteindelijke keuze. thumbup.gif

Persoonlijk (maar over andermans centen oordelen, is lekker makkelijk mrgreen.gif) zou ik nieuw zeker overwegen, mits dit een beetje tijdig geleverd kan worden.
De reden: Voor mijn gevoel is het verschil is afschrijving tussen een '16 of '22 vrij beperkt, een 'paar' duizend euro en zou ik het nieuw en helemaal naar wens willen hebben.
In aanschafprijs zit weliswaar een vrij fors verschil, maargoed, als je huis goed verkocht is en de aanschaf van nieuw (prima) binnen de mogelijkheden ligt, tsja, waarom niet (nogmaals, lekker makkelijk...)

Maargoed, ik ben best een perfectionist en zou mij aan kleine schades en/of ontbrekende optie mateloos irriteren, zeker als ik er 2-3 jaar fulltime mee oppad zou gaan.

Bij de 'doorsnee' caravans zijn de levertijden natuurlijk een issue, maar ik heb geen idee hoe dit in het hogere/duurdere segment is.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door doubleyou » wo 24 nov 2021 23:17

[re.gif]

Ik ben ook best een perfectionist. Daarom ben ik vorig jaar ook voor de Avento gevallen. Die was als nieuw! En bovendien erg goed gebouwd.
Ook nu gaat het een uitdaging worden om de juiste caravan te vinden. Nieuw en overjarig is zeker een optie. Goedkoper....en toch nieuw.
Het wensenlijstje is lang....en de shortlist kort....dat scheelt mrgreen.gif ! De zoektocht is al een feestje :).

Een nieuwe Kabe is gewoon erg duur. Ik heb 2 jong gebruikte 560 XL KS in Duitsland op gezien die aan de wensen voldoen. Scheelt al snel 10 mille.

Ook heb nog 2 jong gebruikte Tabberts Vivaldi 560 TDL uit 2019 gevonden. Heerlijk grote keuken, enorme zithoek en groot bed. En zonder glimmende kastjes ;). Komt op de shortlist. Straks klopt het toch: leven als een soort zigeuner....met een Benz en een Tabbert haphop.gif .

Helaas had ik geen tijd meer om naar die overjarige Alpina 583LP te gaan kijken. Ik ben er net achter gekomen dat het 2020 en 2021 model een andere zithoek hebben: andere kussens en diepere zit. Helaas niet die prachtige achterkant met superstrakke achterlichten. Maar zitcomfort is essentieel! Dus ik rij volgende week naar Duitsland. Eerst uitproberen!

Levertijden voor een naar wens gebouwde caravan in het duurdere segment zijn ook enorm. Adria Alpina hopelijk juli. Kabe en Polar weet ik niet maar volgens mij ook half 2022. Tabbert kan nog in mei/juni productie.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door ArnoM » do 25 nov 2021 04:04

[re.gif]

Ik heb t niet helemaal meer in het geheugen (en heb na een intensieve nacht geen zin omje draadje na te gaan kijken mrgreen.gif) maar meen me te herinneren dat je Fendt niet zo geslaagd vond?
Je opmerking over zitcomfort zou je toch naar een Diamant moeten laten kijken, of iig een Fendt waar de zitkussens met binnenvering optioneel kunnen worden toegevoegd.
Wij hebben in heel wat caravans gezeten en hebben er een paar gehad, niets haalt het bij de binnenvering kussens en goede vormgeving van de kussens in de Diamant.
blij.gif

Hooguit de rondzit eruit slopen en 2 fauteuils neerzetten....
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10953
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door dieseltijger » do 25 nov 2021 07:02

Fascinerend draadje. De vraag dringt zich op: ook wij leven inmiddels in een woning die groter is dan we nu nodig hebben. Kleiner wonen en eerder stoppen met werken (en rondtrekken) gefinancierd door het vrijvallende vermogen is mogelijk.

En toch doe ik het niet. Ik ga eens serieus kijken.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

sailor wim
Berichten: 2666
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door sailor wim » do 25 nov 2021 08:16

[re.gif]
Diesel ik heb in de loop van de tijd al 2 kamers ingeleverd.
Nu in een 4 kamer appartement.
Ik breek erwel een muur uit word het een 3 kamer appartement.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Grote plannen...grote caravan? Eerste oriëntatie

Bericht door Hans 555 » do 25 nov 2021 10:43

doubleyou schreef:
wo 24 nov 2021 16:32
Zo, stap 1 is genomen: mijn appartement is verkocht. En goed ook thumbup.gif blij.gif.

Ook hier het huis verkocht. Gisteren goed bericht gekregen van het Hoogheemraadschap over de bouw van ons nieuw onderkomen. 2022 is bij ons alvast goed begonnen.
Nu nog even twee jaar het werken volhouden en dan..... haphop.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”