VW Golf 7 - toekomstige caravan
VW Golf 7 - toekomstige caravan
Hoi iedereen,
Ik ben nieuwe hier. Wij willen graag gaan kamperen en hebben de eerste stap gezet. De Polo is ingeruild voor een Golf hatchback. De reden van de Golf is omdat wij nog maar 1 auto willen rijden gezien het thuiswerken. De auto zal ook veel tijden zonder caravan en we wilden daarom geen onnodig grote auto rijden voor alleen vakanties.
Nu gaan we op zoek naar een caravan maar zijn op zoek naar wat inspiratie. Onze Golf is van december 2017, heeft een 1.5 TSI motor met 150pk, weegt leeg 1202kg en mag maximaal 1810kg wegen. Hij kan 1500kg trekken en we hebben de originele wegklapbare trekhaak met trailer assist en trailer stability program (voor wat het waard is). Wij gaan kamperen met 2 volwassenen, een dochter van 7 en een labrador. Ons oog valt voor alsnog op een Hobby 460 UFE maar we twijfelen of dit qua gewicht in orde is. Volgens caravantrekker kan het allemaal wel zolang we maar goed beladen. Maar... Er is natuurlijk meer dan alleen Hobby. Zijn er caravan types die een beetje in die klasse vallen maar wat lichter zijn waardoor we geen ruimte hoeven in te leveren t.o.v. de Hobby 460 maar wel wat meer marge hebben qua gewicht?
Het is geen station dus qua ruimte in de auto kan er wel 600kg in, maar zoveel ruimte is er niet. Wij hebben we nog een dakkoffer waar we de voortent etc. in kunnen stoppen. Zijn er meer mensen die met een dakkoffer rijden en een caravan achter de auto?
Alvast hartelijk dank allemaal!!
Ik ben nieuwe hier. Wij willen graag gaan kamperen en hebben de eerste stap gezet. De Polo is ingeruild voor een Golf hatchback. De reden van de Golf is omdat wij nog maar 1 auto willen rijden gezien het thuiswerken. De auto zal ook veel tijden zonder caravan en we wilden daarom geen onnodig grote auto rijden voor alleen vakanties.
Nu gaan we op zoek naar een caravan maar zijn op zoek naar wat inspiratie. Onze Golf is van december 2017, heeft een 1.5 TSI motor met 150pk, weegt leeg 1202kg en mag maximaal 1810kg wegen. Hij kan 1500kg trekken en we hebben de originele wegklapbare trekhaak met trailer assist en trailer stability program (voor wat het waard is). Wij gaan kamperen met 2 volwassenen, een dochter van 7 en een labrador. Ons oog valt voor alsnog op een Hobby 460 UFE maar we twijfelen of dit qua gewicht in orde is. Volgens caravantrekker kan het allemaal wel zolang we maar goed beladen. Maar... Er is natuurlijk meer dan alleen Hobby. Zijn er caravan types die een beetje in die klasse vallen maar wat lichter zijn waardoor we geen ruimte hoeven in te leveren t.o.v. de Hobby 460 maar wel wat meer marge hebben qua gewicht?
Het is geen station dus qua ruimte in de auto kan er wel 600kg in, maar zoveel ruimte is er niet. Wij hebben we nog een dakkoffer waar we de voortent etc. in kunnen stoppen. Zijn er meer mensen die met een dakkoffer rijden en een caravan achter de auto?
Alvast hartelijk dank allemaal!!
Re: VW Golf 7 - toekomstige caravan
Welkom en wat weegt die Hobby 450 UFE maximaal beladen?
1500 kilo of zo?
1500 kilo of zo?
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Re: VW Golf 7 - toekomstige caravan
Ik heb er eens eentje opgezocht uit 2014 en die weegt leeg 1150 en max 1500. Nieuwe modellen zijn volgens mij iets zwaarder.
-
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: VW Golf 7 - toekomstige caravan
Kijk eens bij een lmc style.
Die wegen ook niet zwaar af fabriek.
En zo zullen er wel meer merken zijn.
Eric
Die wegen ook niet zwaar af fabriek.
En zo zullen er wel meer merken zijn.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: VW Golf 7 - toekomstige caravan
Motorisch kan de Golf het prima doen!
Auto zo zwaar mogelijk bepakken, waarbij een dakkoffer zeker helpt en de caravan zo licht mogelijk.
De korte overhang van de Golf helpt in de stabiliteit, waarbij ik er prima 1500kg achter durf te knopen.
Ik heb een paar jaar een V40 gehad, dat is een beetje vergelijkbare auto met die van jou en daar had ik een Fendt 510 achter van 1500kg en dat ging ook prima. Het had niet de wereld aan reserves over, maar ging prima.
Auto zo zwaar mogelijk bepakken, waarbij een dakkoffer zeker helpt en de caravan zo licht mogelijk.
De korte overhang van de Golf helpt in de stabiliteit, waarbij ik er prima 1500kg achter durf te knopen.
Ik heb een paar jaar een V40 gehad, dat is een beetje vergelijkbare auto met die van jou en daar had ik een Fendt 510 achter van 1500kg en dat ging ook prima. Het had niet de wereld aan reserves over, maar ging prima.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17
Met daarachter
Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino
Met daarachter
Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino
Re: VW Golf 7 - toekomstige caravan
Dankjewel voor je berichtje met de vergelijking. Een V40 is iets zwaarder maar verder eenzelfde soort auto inderdaad. Ik denk in ieder geval dat we alvast dakdragers gaan zoeken want een groot koffer hebben we nog thuis. Dan kan later in ieder geval vanalles in het dakkoffer.
Voor een ritje Limburg-Zeeland zal het allemaal ook wel meevallen maar als we naar Italie gaan, wil ik toch wel veilig op pad zijn.
Voor een ritje Limburg-Zeeland zal het allemaal ook wel meevallen maar als we naar Italie gaan, wil ik toch wel veilig op pad zijn.
Re: VW Golf 7 - toekomstige caravan
Wat ook nog een interessant gewicht is is de maximale kogeldruk? Bij sommige auto's is die best laag.
Re: VW Golf 7 - toekomstige caravan
Ahja, die heb ik er niet bij vermeld. Dat is in ons geval 80KG.
Re: VW Golf 7 - toekomstige caravan
Check Caravelair ook eens zou ik zeggen.
Hebben een uitgebreid scala aan prijzen, indelingen en gewichten.
Ik heb recent een Caravelair Artica 520 aangeschaft. Maximaal gewicht 1500 kg.
Compleet met douche en verder zelfde indeling als de Hobby 460 UFE welke je noemde.
Succes met je zoektocht en uiteindelijke keuze.
Hebben een uitgebreid scala aan prijzen, indelingen en gewichten.
Ik heb recent een Caravelair Artica 520 aangeschaft. Maximaal gewicht 1500 kg.
Compleet met douche en verder zelfde indeling als de Hobby 460 UFE welke je noemde.
Succes met je zoektocht en uiteindelijke keuze.
Renault Talisman Grand Tour initiale Paris 225 pk (2019) met een Caravelair Artica 520 (2021) erachter.
Re: VW Golf 7 - toekomstige caravan
We zitten net zoals jullie in dezelfde situatie. Nu de Caravelair (2001) de deur uit is hebben we plannen om in het najaar een Hobby 460 UFe te bestellen of het een de Luxe of een Excellent wordt zijn we nog niet uit. Ook willen we eerst de 2022 modellen zien want er komt een Excellent Edition uit.
Onze huidige trekker is een bedrijfswagen Volvo V40 D2 met 122pk die ik bij mijn pensioen (dec 2024) moet inleveren. De wagen van mijn vrouw is eveneens een Golf 7 TSI 1.4 (122pk) gechipt naar 160pk die we dan als trekker zouden gebruiken, trekhaak moet er nog opkomen. Er mag maximum 1400kg (officieel 122pk) aan de haak hangen & 80kg kogeldruk. Bij jouw 1,5 met 150pk is dat 1500kg.
Net zoals jij maken we ons een beetje zorgen over het gewicht van de Hobby. We zouden de 460 UFe uitrusten met mover, cassetteluifel, reservewiel, aslast verzwaring enz... Inderdaad is dit volgens Caravantrekker niet de meest ideale combinatie. Buiten onze Labrador (+/- 35kg) zal/kan er niet veel aan extra aan gewicht in de koffer liggen.
Leeg weegt de 460 Ufe +/-1205kg.
- aslast verzwaring 1500kg +/- 13kg.
- Mover + accu +/- 50kg.
- Cassetteluifel +/- 30kg
- Reservewiel + houder +/- 26kg
- Fietsendrager incl. de fietsen +/-30kg
- Tafel met centrale poot +/- 8kg
- Bagage, tafels & stoelen en andere spullen +/- 40kg
Brengt de weegschaal op ongeveer 1430kg. Naar vermogen verwacht ik met de Golf 7 niet echt problemen maar naar stabiliteit toe zijn we er niet echt gerust in.
We zijn in dubio...
Onze huidige trekker is een bedrijfswagen Volvo V40 D2 met 122pk die ik bij mijn pensioen (dec 2024) moet inleveren. De wagen van mijn vrouw is eveneens een Golf 7 TSI 1.4 (122pk) gechipt naar 160pk die we dan als trekker zouden gebruiken, trekhaak moet er nog opkomen. Er mag maximum 1400kg (officieel 122pk) aan de haak hangen & 80kg kogeldruk. Bij jouw 1,5 met 150pk is dat 1500kg.
Net zoals jij maken we ons een beetje zorgen over het gewicht van de Hobby. We zouden de 460 UFe uitrusten met mover, cassetteluifel, reservewiel, aslast verzwaring enz... Inderdaad is dit volgens Caravantrekker niet de meest ideale combinatie. Buiten onze Labrador (+/- 35kg) zal/kan er niet veel aan extra aan gewicht in de koffer liggen.
Leeg weegt de 460 Ufe +/-1205kg.
- aslast verzwaring 1500kg +/- 13kg.
- Mover + accu +/- 50kg.
- Cassetteluifel +/- 30kg
- Reservewiel + houder +/- 26kg
- Fietsendrager incl. de fietsen +/-30kg
- Tafel met centrale poot +/- 8kg
- Bagage, tafels & stoelen en andere spullen +/- 40kg
Brengt de weegschaal op ongeveer 1430kg. Naar vermogen verwacht ik met de Golf 7 niet echt problemen maar naar stabiliteit toe zijn we er niet echt gerust in.
We zijn in dubio...
Laatst gewijzigd door Frank63 op di 6 jul 2021 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiguan Allspace 1.5 TSI DSG7 R-Line Premium Business (2022)
Volvo V40 D2 Black Edition. (2019)
Hobby 460 UFe De Luxe (2021) - Truma XT2 - Victron Power Pack - Thule Omnistor 6300 - Dorema Mondial.
BMW F900R (2023)
Volvo V40 D2 Black Edition. (2019)
Hobby 460 UFe De Luxe (2021) - Truma XT2 - Victron Power Pack - Thule Omnistor 6300 - Dorema Mondial.
BMW F900R (2023)
Re: VW Golf 7 - toekomstige caravan
@Frank63: Op je aankomende pensioen na, verschilt onze situatie nauwelijks van elkaar. Ik mag nog een jaartje of 30-35 ertgeenaan
Ik ben inderdaad niet zo bang dat ik hem de berg niet omhoog krijg maar het moet wel een beetje veilig zijn voor het hele gezin. Daarom twijfelen wij ook zozeer om een maatje kleiner te nemen, of een modelletje ouder omdat dat nogal wat gewicht scheelt. Wij vinden Hobby gewoon erg mooi uitzien en de kwaliteit is ook prima. Maar als er lichtere alternatieven zijn die we ook mooi vinden, is dat wellicht een betere optie voor onze relatief wat mindere trekauto.
Wij willen dezelfde accessoires op onze caravan. Mocht het voor ons toch deze Hobby 460 worden, ga ik wel met het dakkoffer rijden en zorgen dat ik onder de verhoogde vloer wat extra gewicht kwijt kan. Onze lab heeft namelijk ook de kofferbak nodig om te kunnen liggen voor zolang hij nog mee zal gaan (hij is al 9).
Ik ben inderdaad niet zo bang dat ik hem de berg niet omhoog krijg maar het moet wel een beetje veilig zijn voor het hele gezin. Daarom twijfelen wij ook zozeer om een maatje kleiner te nemen, of een modelletje ouder omdat dat nogal wat gewicht scheelt. Wij vinden Hobby gewoon erg mooi uitzien en de kwaliteit is ook prima. Maar als er lichtere alternatieven zijn die we ook mooi vinden, is dat wellicht een betere optie voor onze relatief wat mindere trekauto.
Wij willen dezelfde accessoires op onze caravan. Mocht het voor ons toch deze Hobby 460 worden, ga ik wel met het dakkoffer rijden en zorgen dat ik onder de verhoogde vloer wat extra gewicht kwijt kan. Onze lab heeft namelijk ook de kofferbak nodig om te kunnen liggen voor zolang hij nog mee zal gaan (hij is al 9).
Re: VW Golf 7 - toekomstige caravan
Een modelletje ouder zal ongeveer een 50kg minder op de weegschaal neerzetten. We hebben de Hobby met andere merken vergeleken maar de huidige 460 Ufe is volledig naar onze zin.
Onze Black Lab is nog maar 3 jaar en hopelijk gaat die nog lang mee op vakantie. ;-)
Op Carvantrekker staan er nog thans heel wat positieve ervaringen van gebruikers met een Golf 7 in combinatie met een 1500kg Fendt of Hobby.
En toch doet het ons twijfelen....
Onze Black Lab is nog maar 3 jaar en hopelijk gaat die nog lang mee op vakantie. ;-)
Op Carvantrekker staan er nog thans heel wat positieve ervaringen van gebruikers met een Golf 7 in combinatie met een 1500kg Fendt of Hobby.
En toch doet het ons twijfelen....
Tiguan Allspace 1.5 TSI DSG7 R-Line Premium Business (2022)
Volvo V40 D2 Black Edition. (2019)
Hobby 460 UFe De Luxe (2021) - Truma XT2 - Victron Power Pack - Thule Omnistor 6300 - Dorema Mondial.
BMW F900R (2023)
Volvo V40 D2 Black Edition. (2019)
Hobby 460 UFe De Luxe (2021) - Truma XT2 - Victron Power Pack - Thule Omnistor 6300 - Dorema Mondial.
BMW F900R (2023)
Re: VW Golf 7 - toekomstige caravan
In 2001 de Caravelair de deur uit gedaan, dus je kende het merk al.
Je schreef; Bagage, tafels & stoelen en andere spullen +/- 40kg
Dat lijkt me toch echt onrealistisch.
De kilo’s vliegen de caravan in. Dus wees daar niet te karig in bij het plannen.
Succes en wijsheid toegewenst.
Renault Talisman Grand Tour initiale Paris 225 pk (2019) met een Caravelair Artica 520 (2021) erachter.
Re: VW Golf 7 - toekomstige caravan
Ja, klopt. De twijfel komt bij mij vooral omdat het toch wel tegen het randje zit t.o.v. de berekningen van caravantrekker. Ik wil daarmee niet zeggen dat je garantie hebt op ongelukken maar die berekeningen zullen toch wel kloppen.
Thanks Rene! Wij gaan sowieso nog wat caravans bekijken en de planning is dat we pas eind van het jaar gaan kopen. Het inpakken zal wel een hele klus worden denk ik. Daarom bereiden we ons nu al voor door ons goed in te lezen.
Thanks Rene! Wij gaan sowieso nog wat caravans bekijken en de planning is dat we pas eind van het jaar gaan kopen. Het inpakken zal wel een hele klus worden denk ik. Daarom bereiden we ons nu al voor door ons goed in te lezen.
Re: VW Golf 7 - toekomstige caravan
Doe je goed.
Enne , vergeet de 2? Gasflessen niet, wegen ook het nodige
Enne , vergeet de 2? Gasflessen niet, wegen ook het nodige
Renault Talisman Grand Tour initiale Paris 225 pk (2019) met een Caravelair Artica 520 (2021) erachter.
Re: VW Golf 7 - toekomstige caravan
We hebben de Caravelair Bahia 430 twee jaar gehad. We hadden hem afgelopen vrijdag te koop aangeboden en 24u later was hij al de deur uit voor een heel nette prijs. ;-)ReneB schreef: ↑di 6 jul 2021 14:22
In 2001 de Caravelair de deur uit gedaan, dus je kende het merk al.
Je schreef; Bagage, tafels & stoelen en andere spullen +/- 40kg
Dat lijkt me toch echt onrealistisch.
De kilo’s vliegen de caravan in. Dus wees daar niet te karig in bij het plannen.
Succes en wijsheid toegewenst.
Bij een bezoek aan de dealer stond zowel Hobby als Caravelair. Onze voorkeur gaat toch echt wel uit naar Hobby of Fendt. De laatste is dan nog iets zwaarder. :-(
Die 40kg zijn mss wel iets te krap bemeten. doen we er nog eens 20kg boven op en 2 gasflessen van elk 7kg.
Bij buitenlandse reizen zouden we de fietsen thuis laten en dat scheelt toch ook weer 20kg. ;-)
Tiguan Allspace 1.5 TSI DSG7 R-Line Premium Business (2022)
Volvo V40 D2 Black Edition. (2019)
Hobby 460 UFe De Luxe (2021) - Truma XT2 - Victron Power Pack - Thule Omnistor 6300 - Dorema Mondial.
BMW F900R (2023)
Volvo V40 D2 Black Edition. (2019)
Hobby 460 UFe De Luxe (2021) - Truma XT2 - Victron Power Pack - Thule Omnistor 6300 - Dorema Mondial.
BMW F900R (2023)
Re: VW Golf 7 - toekomstige caravan
Gasflessen met inhoud wegen toch al gauw meer dan 7 kg. Dus b,v. 2 x 12,5 kg is meer de realiteit.
-
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: VW Golf 7 - toekomstige caravan
Bij de berekening op caravantrekker toch wel de belading van de golf erbij geteld neem ik aan?
Zeg maar het gewicht wat de golf max mag laden.
Eric
Zeg maar het gewicht wat de golf max mag laden.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: VW Golf 7 - toekomstige caravan
Ik heb zelf alleen gerekend wat we daadwerkelijk mee zouden nemen in de auto. Dus niet het maximalewant 600 kilo krijgen we er qua ruimte niet in (hond in de kofferbak dus veel ruimte is al gevuld).
Re: VW Golf 7 - toekomstige caravan
1500 kg achter deze Golf vind ik wel erg optimistisch. Ik denk dat waneer je er 1300 kg achter knoopt wel op je max zit voor een stabiele combinatie.
Re: VW Golf 7 - toekomstige caravan
Jou Golf 7 weegt rijklaar nagenoeg evenveel als onze Seat Leon ST, op papier 1200kg, in de praktijk is dat bij ons bijna 1300kg.
Vakantie-klaar hebben wij de auto inclusief passagiers op net geen 1700kg, er achter hangt een Burstner Premio 495tk, deze weegt vakantie-klaar 1350kg.
Dat is ook wel zo`n beetje het maximale wat ik achter een auto uit deze categorie zou hangen, onze Leon mag ook 1500kg trekken maar dat lijkt mij erg ambitieus.
Vakantie-klaar hebben wij de auto inclusief passagiers op net geen 1700kg, er achter hangt een Burstner Premio 495tk, deze weegt vakantie-klaar 1350kg.
Dat is ook wel zo`n beetje het maximale wat ik achter een auto uit deze categorie zou hangen, onze Leon mag ook 1500kg trekken maar dat lijkt mij erg ambitieus.
Burstner Premio 495 TK 2019, Seat Leon ST 1.5 TSI DSG7 stage1 2019
Re: VW Golf 7 - toekomstige caravan
Waarom 2 gasflessen? tenzij je langdurig je caravan moet verwarmen. Ik verbruik tijdens 3 weken zomervakantie nog geen kwart van een 5kg fles.
En ik kook toch wel 4-5 dagen in de week.
En al zou je moeten verwarmen kun je ook een electrisch kacheltje nemen.
Wat betreft gewichtsverhouding. Je kunt je auto makkelijjk verzwaren met bijvoorbeeld een paar zandzakken.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.
Re: VW Golf 7 - toekomstige caravan
Het (kunstmatig) verzwaren van de wagen met een paar zandzakken speelde ook al in mijn koppeke. ;-)
Tiguan Allspace 1.5 TSI DSG7 R-Line Premium Business (2022)
Volvo V40 D2 Black Edition. (2019)
Hobby 460 UFe De Luxe (2021) - Truma XT2 - Victron Power Pack - Thule Omnistor 6300 - Dorema Mondial.
BMW F900R (2023)
Volvo V40 D2 Black Edition. (2019)
Hobby 460 UFe De Luxe (2021) - Truma XT2 - Victron Power Pack - Thule Omnistor 6300 - Dorema Mondial.
BMW F900R (2023)
VW Golf 7 - toekomstige caravan
Zakken zand meenemen vind ik net zo onzinnig als het meenemen van zakken aardappelen, tenzij je een zandbak wil vullen voor je dochter Neem dan bijvoorbeeld voor 3 weken hondenvoer mee of zo. Hond moet toch eten
Ik zou het gewoon proberen zonder kunstmatige toevoegingen en goed beladen, voldoende kogeldruk en pas je snelheid aan. Zoveel als mogelijk gewicht naar de auto verplaatsen. Daar behaal je de meeste winst en niet door nog meer (onnodig) gewicht toe te voegen.
Wij hebben een Seat Ateca 1.5 TSI met iets meer gewicht dan de Golf en trekken daar nu ongeveer 1650 kg mee. Iets teveel, want de Seat mag maar 1600 kg trekken. In het begin was het onwennig want we hadden eerst een zware trekker voor de caravan. Maar nu rijden we er net zo vlot en stabiel mee, als we de kogeldruk maar op 90/100 kg houden. Met een lagere kogeldruk voelen we de caravan wel.
We hebben wel een veel lichtere caravan in bestelling. Het is een Eriba Nova Light 465. Dezelfde indeling als de Hobby 460 Ufe. Leeggewicht nog geen 1000 kg en max van 1500 kg. Enige verschil is dat de Eriba geen rondzit heeft, maar 2 banken tegenover elkaar. Aangezien we de kopse kant nooit gebruiken zullen we die niet missen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: VW Golf 7 - toekomstige caravan
Volgens Hobby:
Die Masse im fahrbereiten Zustand ..... - Die Grundausstattung umfasst eine vollständig gefüllte 11-Kilogramm-Aluminiumflasche, den zu 100 Prozent gefüllten Frischwassertank sowie Therme und ggf. Toilettenspültank. Die Grundausstattung beträgt für die Modelle --- 400 -> 495: 62kg
Hier kan je nog heel wat van afknabbelen zoals rijden met een lege friswatertank & toiletspoeltank (doe ik steeds) en een 7kg groene kunststof gasfles van Benegas. Bij aankomst op de camping vul ik beide tanks met de tuinslang of watergieter. Voor het toilet uiteraard de Thetford producten toevoegen.
Onze labrador zal bij 3 weken vakantie ongeveer 6kg eten meehebben, ok kan ook in de Golf maar brengt letterlijk niet veel gewicht in de schaal.
Die Masse im fahrbereiten Zustand ..... - Die Grundausstattung umfasst eine vollständig gefüllte 11-Kilogramm-Aluminiumflasche, den zu 100 Prozent gefüllten Frischwassertank sowie Therme und ggf. Toilettenspültank. Die Grundausstattung beträgt für die Modelle --- 400 -> 495: 62kg
Hier kan je nog heel wat van afknabbelen zoals rijden met een lege friswatertank & toiletspoeltank (doe ik steeds) en een 7kg groene kunststof gasfles van Benegas. Bij aankomst op de camping vul ik beide tanks met de tuinslang of watergieter. Voor het toilet uiteraard de Thetford producten toevoegen.
Onze labrador zal bij 3 weken vakantie ongeveer 6kg eten meehebben, ok kan ook in de Golf maar brengt letterlijk niet veel gewicht in de schaal.
Laatst gewijzigd door Frank63 op do 8 jul 2021 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiguan Allspace 1.5 TSI DSG7 R-Line Premium Business (2022)
Volvo V40 D2 Black Edition. (2019)
Hobby 460 UFe De Luxe (2021) - Truma XT2 - Victron Power Pack - Thule Omnistor 6300 - Dorema Mondial.
BMW F900R (2023)
Volvo V40 D2 Black Edition. (2019)
Hobby 460 UFe De Luxe (2021) - Truma XT2 - Victron Power Pack - Thule Omnistor 6300 - Dorema Mondial.
BMW F900R (2023)